- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fujifilm X
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Raspberry Pi
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
Hirdetés
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
-
Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
ph Megkezdődött az NPU-k elleni hadjárat, de egy fontos részletet nem említ a cég.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rivaul
addikt
válasz sityupityu #84800 üzenetére
Lehet igazad van, de volt is benne csak már száradtan. Felépítésre úgy nézett ki mint a lódarazsak. Nyáron több is volt nálunk, amiatt gondoltam annak. Mindenesetre nem aprózták el. A harang belseje meg alul is tele volt. Hó hogy út közben nem rontottak rám.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Lacixfater
újonc
Pókrabló darázs
-
Phvhun
őstag
Motorosként ugye alap állapot, hogy úgy tekintünk mindenkire, hogy nem látnak és el akarnak ütni; figyelmetlenségből. Necces szituk után néha be lehet kopogni a pirosnál, hogy "azért ez így egy kicsit közel volt", bocsánatot kérnek, és mindenki megy a dolgára.
Tegnap viszont sikerült egy rövid egyirányú utcában kb 40-el menve magam mögé kapni egy német rendszámos fekete audi terepjárót, ami konkrétan dudálva gyorsított rám és teli fékkel csikorgó gumikkal pár centi közelségnyire csúszva demonstrálta hogy ő siet, majd pár 10 méterrel később amikor már odavissza sávosak lettünk lendületből kielőzve az újonnan megnyíló buszsávban folytatta gyorshajtását.
Robogósként ez volt a legijesztőbb élményem, erre rátesz egy lapáttal az, hogy ezt a helyzetet direkt okozta az autós.
Tényleg vannak olyan emberek az utakon, akik mindenféle lelkiismeretfurdalás és tényleges büntetés nélkül megtehetnék, hogy átmenjenek rajtam, és csak azért nem teszik, mert nem érnének rá a felesleges adminisztrációra ami ezzel járna?
Vagy csak sztereotipizálok, és lehet hogy tényleg sietnie kellett pl épp szült az asszony, és azért nem mérlegelt, mert emiatt "idegállapotban volt"?
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Phvhun #84806 üzenetére
Sajnos mar nem kell ehhez sztereotipizalni/autohoz kotni, mert egy atlagember is "feljogositva" erzi magat, hogy igy viselkedjen az utakon, mert annyi a rengeteg elfojtott agresszio/duh az emberekben. Eleg megnezni, hogy az utobbi idoben mennyire divat lett a buntetofekezes, a masik oktatasa, a forgalomban cicaharcca fokozodo nezetelteres. A youtubeon BPi autosok tokeletes latlelete annak, hogy ilyen szitukat amiket nagyreszt atlagemberek csinalnak, 10 evvel ezelott orosz dashcames videokban lattam es szornyulkodtem rajtuk.
Talan mar itt is irtam rola, de nagyreszt a rendorseg is tehet rola, mert nulla jelentosege lett barmelyik rendorautonak a forgalomban az evek soran. Nagyon sokszor voltam szemtanuja, hogy rendor elott olyan mutatvanyokat megengedtek maguknak, amit a rendor bamban maga ele nezve szo nelkul hagyott, hogy nem csodalkozok ezen. A legdurvabb az volt, amikor a buszsavban a rendor elott is ment auto, a mogotte jovo meg amikor megerkezett, radudalt a rendorautora, mert az kicsit lassabban indult el a lampanal
Ezek az emberek pedig az utakon nulla gondolkodassal rendelkeznek a kovetkezmenyek tekinteteben. Ha megvan a baj, akkor szoktak azonnal falfeherre valni, meg ovodas szintu kifogasokat kitalalni: nem gondoltam ez lesz, eppen egy haromfeju kalozcsirke szaladt at elottem es befekeztem stb.
[ Szerkesztve ]
-
NYPD
aktív tag
válasz Phvhun #84806 üzenetére
Német rendszámos fekete Audi, hát persze, hogy ellett épp a koca... Vagy most osztották a segélyt, amiből gyorsan tele is tankolja kétezeré' báttya. Pénteken az Erzsébet híd Budai lehajtója előtt pusztult meg alattam a gép ugyebár, épp h legurultam a sarokig. Szerinted nem egyből a dudát nyomta a hülyegyerek mögöttem? Dehogynem.. Jól mondod, itt tényleg úgy kell közlekedni, hogy mindenki téged akar megölni.
-
Rivaul
addikt
válasz Phvhun #84806 üzenetére
Pont pár hónapja volt ahol a biciklist ütötték el hasonlóan, direkt. Az szólni mert hogy az egy irányúba ment az autós, ő meg tolatva rá csavarta a kormányt, ezzel eltörve a lábát... Ma már nem számít milyen autó. Bár mi lehet életveszélyes fegyver. Kb mindenki vagy béna, vagy idegroncs. Tehát folyamatos a veszély. Itt felénk az üres vidéken hetente dobják árokba a kocsikat. Egyenes és nagy gáz az üres utakon. Ha meg hirtelen jön még is valaki, akkor megy tetőre a barom. Nem engedhetjük meg magunknak igazából, de emiatt van az XC90. Azzal kevesebb az esély hogy valami hülye miatt meghal valamelyikünk. Motorral meg csak nagyon helyben közlekedek. De ott is volt hogy rám jöttek mert siet. Az hogy megyek 50-el és simán kihajt elém mintha ott se lennék, meg már majdnem megszokott. Ennek a menetkamerás bűntetésnek határozottan örülök. Ha már a rendőrség csak traffizni tud az utakon... Nekem is van a kocsimban de lehet a motorra is kell lassan...
[ Szerkesztve ]
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
macilaci78
nagyúr
Nekem az Erzsébet híd előtt a budai rakparton szakadt el a gázbowden. Épp elgurultam a hídig, betettem alá.
Még gyalogosként is észreveszem, ha front van, egyszerűen nagyságrendekkel több hülyeséget látok a közlekedésben olyankor. És nyomja a barma veszettül a Hungárián, a Mester utcától a Kerepesiig nyer is 5 kocsinyi előnyt és ugyanannál a pirosnál állunk.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
FeniX-
aktív tag
válasz nyogo83 #84807 üzenetére
Mostanában talán a rendőrség részéről is elkezdődött 'valami' PR fronton. Egyre több jó minőségű fotót, videót közölnek a sikeres elfogásokról, ügyekről. Nagyobb mennyiségben jelen vannak az fb-n is. De hogy mikorra áll vissza a tiszteletük - ha egyáltalán megtörténhet teljes mértékben - az kérdéses.
Az utakon valahogy az emberek zöme teljesen levedlik állattá. A másik amit mindig mondok is, hogy egy újabb autóval a 70-90-es tempó az kb. olyan, mint ami régen volt az 50. Tötymörgésnek érzi az ember. -
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #84811 üzenetére
Igen, nem hagyhattak mar szo nelkul, mert a csapbol is ezek a videok/szituaciok folytak.
Csak ez igy olyan mintha most erdotuzet kisvodorrel allnanak neki oltani. Nagyon sok ido kell, mire a mentalitas egy picit megvaltozik.Szamomra a legszomorubb az emberi reakciokat olvasni a videok alatt ahol sokszor olyan szabalysertesek vannak, hogy egy eletre elvennem a jogsijat erte, mert az is latszik hogy nem egyszeri megbotlas, hanem rutinosan csinalja. "Hazmester orszag", "Vamzerek","Mert ti soha nem szegtek meg egy szabalyt se" a kedvencem pedig a "lehuzas, csak a penzbeszedesre hajt a rendorseg".
Erre szoktam mondani, hogy hajra, basszatok ki a rendorrel: probald meg betartani a szabalyokat es akkor nem fog tudni egy fillert se lehuzni rolad. -
FeniX-
aktív tag
válasz nyogo83 #84812 üzenetére
Eleve ez az egész web 2.0 egy okádék. (Közösségi pöcegödör)
Ahol egy egyetemi professzor egyszersmind egy adott téma kutatója egy szintre kerülhet azzal, aki a fotelből okoskodik, felszínes tudással.
Az 'nagy átlag' számára pedig annak van igaza, aki hangosabban közli a magáét. -
Rivaul
addikt
válasz nyogo83 #84812 üzenetére
Nah az a másik ami ki szokta baxni a biztosítékot nálam is. Mikor már a profilképről sutyerák, a BMW,Audi stb logós fejléccel írja hogy így kell és takarodjon a sok mazsola...
Én sem közlekedek hibátlanul. Ha üres az út és lehet menni, akkor megyek. Többel mint a megengedett. Ha nem zavarok senkit akkor előzök. Ha rózsaszín egy üresebb úton, akkor nem satuzok le amikor úgy adja ki. Viszont amikor ezért büntetést kapok, akkor lenyelem mert tudom én tehetek róla. De nem előzök kanyarba, beláthatatlan szakaszon. Nem tolom le a másikat, vagy büntetem meg csak mert nem megy annyival mint szeretném. Ki tudom várni míg tiszta a terep, nem kell azonnal megelőznöm a másikat hogy a szembe jövőt fékezésre kényszerítsem. Előzékenyebb vagyok a 3 tonnával mint más a kis ezres Suzival. Nem kell álszentnek lenni, mindenkinek van stiklije. De az ami az utakon megy, és az ehhez társuló szégyentelen ki ha én nem hozzá állás, egyszerűen vérlázító.Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Topikgazda
válasz nyogo83 #84807 üzenetére
Biztos, hogy növekedett az esetek száma, de a több videó annak is betudható szerintem, hogy eleve több dash cam van az autókba. Nem is kicsivel, kb 10 évvel ezelőtt nagyon kevésbe volt még nálunk, most meg majdnem minden másodikban.
Az oroszok azért is híresek már régóta ezekkel a videókkal (bár nem fér kétség, állatok ), mert ott már nagyon rég beleszámolják a biztosítók a díjba, hogy van-e az autóba kamera vagy nincs.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Rivaul
addikt
válasz sityupityu #84815 üzenetére
Az oroszoknál jogi dolgok miatt kell. Egyszerűen ha nincs róla videó, akkor nem érdekel senkit hogy mi történt. Marad a helyszíni ököl jog, amit előszeretettel alkalmaznak ettől még Emiatt van minden autóban náluk.
[ Szerkesztve ]
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
nyogo83
Topikgazda
válasz sityupityu #84815 üzenetére
Igen, ez is benne van a dologban.
Viszont a forgalomban en is sokkal tobb ilyen esettel talalkozom, raadasul az a durva, hogy az ingerkuszobomet annyira magasabb lett emiatt, hogy bizonyos szabalytalankodasokra mar fel se huzom a szemoldokom -
FeniX-
aktív tag
válasz nyogo83 #84817 üzenetére
Sajnos amíg az emberek azt látják, hogy "az adócsaló berki simán büntetőfékezgethet a kis robogójával, addig én itt a külvárosban, ahol senki nem látja nehogymáá' ne taníthassam móresre ezt a suzukis papát".
Kéne pár jó vastag bírság, meg eltiltás, mitöbb - nyílvános bocsánatkérés - :-D, talán az használna.
-
KTMHobby3
tag
válasz FeniX- #84818 üzenetére
Sajnos amiket írtál, nem megoldás. "Pár éve" többször is közlekedtem Németországban, a legkisebb szabálytalanságért azonnal elkapták a rendőrök a szabályszegőket. Mindenhol ott voltak. A bírság nem magas, de biztos hogy nem lehet elkerülni. Ehhez nem jólfűtött, kényelmes rendőrautók kellenek, hanem rendőrök, akik ott vannak ahol kell.
-
FeniX-
aktív tag
válasz KTMHobby3 #84819 üzenetére
Az biztos, hogy az emberek az utóbbi időben látványosan merészebbek lettek - szinte minden fronton. Egy pár éve találtam ki a kifejezést - nem nagy újítás és különben is 'vótmá" ' - de tényleg úgy látom, hogy sokan az insert coin szellemiségében élik az életüket.
"Volt valami gond, probléma? Rosszat/nem etikus dolgot csináltam? - Sebaj, bedobjuk a 100-ast [a játékgépbe] és kezdjük újra az új élettel." - semmi sem számít.
-
FeniX-
aktív tag
Ugyanott a kérdés: a keeway k-light 125 az már a normálisabb keeway-ek közé tartozott, vagy még az is ilyen rezonanciás, "szétesős", rozsdásodó?
-
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #84822 üzenetére
Az ujabb verziok (2016-7 utan) vannak boven annyira strapabirok mint a K-Light.
Sogoromnak tavaly vettunk egyet, teljesen korrekt.Amikor megjelent, akkor voltak vele problemak(eleg gyengere sikerult hatso teleszkop, meg meg karbis blokk volt), viszont ezeket mind csereltek, illetve ugyanolyan blokkot, fekeket, stb kapott mint a K-Light.
-
KTMHobby3
tag
válasz sityupityu #84743 üzenetére
Szia!
Ígéretemhez híven beszámolok Neked a fél éves benzin próbájáról. Ma volt szerencsém kipróbálni, a jó idő segített. Örömmel tapasztaltam hogy nem csak hogy beindult, de ugyanúgy ment a motor, mint a friss benzinnel. A féléves benzin 95-ös MOL "nyári" benzin. -
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #84824 üzenetére
Magaval a blokkal nem volt gond, inkabb a karbi problemazott, volt szoras a minosegeben. De az kb elso X szaz kilometeren elojott es gariban kicsereltek.
A gond ott van (es soknak ezert van rossz hire), hogy meg a garis szervizekre se vittek el nagyon sokan, ahol szo nelkul minden kicsit necces dolgot csereltek javitott verziora. -
Rivaul
addikt
válasz KTMHobby3 #84827 üzenetére
Inkább akkor van gond ha csak egy kicsi marad benne. Tele/fél tank sokkal jobban viselkedik. A 3 hónap nagyon kevés. Ha el tud párologni és kiszárad, akkor hagy maga után komoly retket. Igazából 6 hónap a minőség romlása. Ezt érezni még nem érzed de már nem ugyan olyan.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
KTMHobby3
tag
-
Zoli bácsi
őstag
Nekem a benzinkutas mondta, mikor először adalékot kerestem téli tároláshoz, hogy fölösleges. A jobb minőségű benzint kell leállítás előtt tankolni, és az üzemanyaghoz leállítás előtt kevés, jó minőségű, szintetikus 2T olajat kell önteni.
Így csinálom, a fűnyíróba is az utólsó őszi (mostanában november közepe, kitolódott ez is) használat után öntök egy kis szintetikus 2T olajat a benzinhez, még megjáratom, leállítom, és úgy megy téli pihenőre. Robogót is így tettem le, minimális olajat (2 kupak) töltöttem a tank benzinbe, elindítottam, megjárattam, leállítottam, aztán téli álom.
A kutas szerint hasonló hatása van a jó minőségű 2T olajnak, mint a stabilizáló adalékoknak.
Nem tudom igaz-e, mindent fűtetlen helyen tárolok télen, tavasszal indul minden, pöccre.
A szülői ház melléképületéből lehet nálunk is kerül elő valamikor benzin, igaz az több mint 30 éves lenne.... .Itt van közel Fertőd, rokonom a szovjet laktanyától 2 háznyira lakott. Kannákban, hordókban, mindenben a benzin állt Cserekereskedelem, piáért adtak benzint.. Bár azt a benzint a Trabant meg az MZ tudta elpöfögtetni, talán még 86 sem volt az oktánszáma. De benzin volt, abba nem volt alkohol...... Azt adtuk érte. -
Topikgazda
válasz KTMHobby3 #84825 üzenetére
Ha visszaolvasol akkor láthatod, hogy írtam rögtön akkor, hogy szinte biztos hogy be fog indulni. A te esetedben nem számított, mert kannában volt. Akkor van gond, amikor olyan kis helyen áll kis mennyiségű benzin sokáig (előttem is leírták), mint pl a karburátor. De mondom, akkor ugyanezt írtam le.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
nyogo83
Topikgazda
Az a problema az etanol tartalommal, hogy az etanol(bioalkolhol) higroszkopikus, megkoti a levegoben levo parat/vizet. Amikor egy bizonyos mennyiseget megkotott, akkor kicsapodik a benzinbol es leulepszik, kivalik a benzinbol. Ebbol lesz a "trutyi" ami a karbi aljara leulepszik, meg mindnenhol ahol van elegendo levego amibol megtudja kotni a vizet.
(arrol nem beszelve, hogy bizonyos muanyag es gumi alkatreszeket old)Egyfelol a tankot ezert erdemes teletolteni, hogy minel kevesebb levego maradjon benne illetve a karbit leereszteni, masfelol emiatt erdemes valamelyik premium benzint tankolni.
A nem 95-os (E10) benzinekben, hanem 98-100 stb(E5) nem 10 hanem max 5% bioetanol tartalom van, ami miatt ertelemszeruen kevesbe koti meg a vizet, raadasul nagyobb aranyban van bioetanol helyett ETBE. Az ETBE pedig annyiban kulonbozik az etanoltol, hogy nem koti meg a vizet.Ha honapokat all, attol meg be fog indulni. Viszont takaritottam mar nem egy olyan karbit amit tudtam hogy tiszta volt mert elozo szezonban is en raktam rendbe, viszont E10-el volt hasznalva vegig, majd oktobertol aprilisig le lett rakva szabadban. Beindult nagy nehezen, de fulladozott, nagyon nem volt az igazi. Az uszohaz alja zold dzsuvas volt, amibol jutott a fuvokakhoz/keverocsohoz is.
Amugy mindegyik kuthalozatnak a weboldalan elerhetoek a kutak benzin meresi jegyzokonyvei, azokban szepen benne van, hogy az adott uzemanyag milyen aranyban tartalmaz etanolt(tobb mas erdekes info mellett). Van akinel az E5-ben csak 0,6-0,8% van.
Sajnos a MOL/Shell/OMV-nel regebben eleg egyszeruen megtalalhato helyen voltak ezek a jegyzokonyvek, de most az istennek nem talalom.
De itt egy pelda az Auchan kutrol: 95(E10) 98(E5) Smart B -
Topikgazda
válasz nyogo83 #84835 üzenetére
"Van akinel az E5-ben csak 0,6-0,8% van."
De jó hogy ezt leírtad. Már múltkor akartam én is amikor felmerült ez a benzin dolog, de nem volt kedvem nagyon belemenni. Belső és biztos forrásból tudom, hogy az OMV pont ilyen. És ha jól tudom akkor talán MOL is. Egy százalék sincs bennük az etanol. Mármint a százas benzinben. Ugye ezt az E5 és E10 megjelölést az emberek nagy része tévesen értelmezi, sokan azt gondolják, hogy ez a szám a kötelező etanol tartalmat jelenti. Pedig nem, ez a különböző segédanyagokat is tartalmazza. Hogy ezen belül hány százalék etanolt alkalmaznak az rájuk van bízva, a lényeg, hogy ugye az 5 illetve a 10 százalékot (ezt leírtad te is) nem léphetik túl. Úgyhogy nagyon is van értelme 100-as benzint tankolni, az OMV-nél biztos, már csak a műanyag és gumi alkatrészek miatt is.
A Shell-ről nincs infóm, meg a kisebb kutakról sem.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Rivaul
addikt
válasz Zoli bácsi #84833 üzenetére
Én is 100-al teszem el. Robogónál nem gond, de pl fűkasza vagy fűrész esetén, így nem keményedik meg a membrán. Viszont olajat nem a benzinhez öntök, hanem 2ml be a hengerbe és finoman át forgatom kétszer. Így tuti nem tapadnak le a gyűrűk. Picit viszont füstös lesz az első indíptás, de csak 1-2 mp-ig.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Zoli bácsi
őstag
válasz Rivaul #84837 üzenetére
Igen, még a mostani kezelési útmutatók is ajánlják ezt az olaj beöntést.
A baj az, hogy egy robogó esetén le kell venni a burkolatot, hogy a gyertyához hozzáférjen az ember. Régen az MZ elrakásakor még így csináltam, ott egyszerűbb volt.
Mostanában nem. Azt gondolom, 3 hónap állásnál azért nem tapad le a gyűrű. Mikor megjönnek ezek a langyos februári délutánok, ilyenkor szoktam a fűnyírót elindítani, járatni pár percet, aztán lecserélni az olajat. Robogóba is beteszem az akkut, megyek vele egy kört. Őszintén megmondom, gyűrű letapadással úgy találkoztam, hogy hosszú éveket állt egy motor, hogy elindítva sem volt, illetve túlmelegedés miatt megszorult MZ-nél láttam ilyet.
Én robogónál elégségesnek gondolom hogy leállítás előtt kap egy kis 2T olajat a benzinbe, meg a kipufogó végét bedugom. Ezt is ajánlani szokták. Aztán a tél végi jó időben átmozgatom...Hamarosan következik...Ledugózott kipufogóról el ne feledkezzek...... -
Zoli bácsi
őstag
Na, mivel beszéltem úgyis róla, kitoltam a Liberty-t, bele az akku, második rövid tekerésre indult. Motor check engine ikon, egy sárga visszajelző világít, nem alszik el. Olaj van, ha már elindítottam, mentem egy kört. Megy, húz, érzésre semmi baja. De az a lámpa világít. Akkut lecsatlakoztattam, majd vissza. Nem segített.
2 éves múlt, novemberben járt le a garanciája. Október vége fele tettem le, semmi baja nem volt. Fűtetlen, de száraz, zárt garázsban letakarva állt. 1200 km van benne.
Valakinek van ötlete, mit nézzek meg..? Kipufogót kidugóztam.
Olajcsere intervallum lejárt, de mivel tavaly alig ment (100km kb.), most tavasszal akartam cserélni. De nem hiszem, hogy elektronika figyelné,bár hivatalos szerviz végezte az ezres olajcserét, de akku nélkül időt is elfelejti.
Van valakinek ötlete, mi baja lehet..?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Zoli bácsi #84839 üzenetére
Ha ez egy ennyire modern, injektoros gép, sokminden lehet... Lambda szonda,
injektor, benzinnyomás nem elegendő (dugulás az üzemanyagrendszerben). -
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #84839 üzenetére
Szerintem simán figyeli az elektronika az olajcserét és amiatt világít. Az sh hondában is csekkendzsinezett, és utólagosan kellett kinullázni.
-
KTMHobby3
tag
válasz sityupityu #84834 üzenetére
Nem kell visszaolvasnom, mert ha megnézed, arra az írásodra válaszoltam.
A történet úgy kerek hogy mielőtt elindultam egy hosszabb útra tavaly Augusztus elején, teletankoltam a motoromat 95-össel, aztán 10 km megtétele után beállt a főtengely. Hazahozatal után szétszedtem a motort hogy megtudjam, pontosan mi sérült. Ekkor a porlasztó is lekerült, a benzin kifolyt belőle, de a tankban bennmaradt. Mire sikerült az alkatrészeket beszereznem, már December lett. December végén eresztettem le a benzint egy tartályba és friss benzinnel 31-én tudtam menni kb. 8 km-t. Tegnap, miután kifogyott a tankból a friss benzin, akkor töltöttem be az Augusztusi régi benzint. Erre írtam hogy ugyanúgy megy vele a motorom, mint a frissel.
Az én véleményem az hogy a porlasztó fúvókái nem az etanoltól dugulnak el, hanem a benzinben lévő több, mint 10% parafintól, mert az valóban ki tud csapódni. Se az etanol, se a víz nem zöld színű. -
nyogo83
Topikgazda
válasz KTMHobby3 #84842 üzenetére
Van tok jo szakirodalom van illetve cikk amit petrolkemikusok irtak, erdemes rakeresni a modern benzinekkel kapcsolatban.
A paraffin kicsapodas inkabb a gazolajra jellemzo hidegebb idoben. Viszont az nem tud lerakodni, hanem surubbe teszi a gazolajat. Ezert van az, hogy dizel autokban valamilyen modon futik a gazolajszuroig juto uzemanyagot(vagy elektromos futessel vagy a ma mar amugy is teljesen megszokott melegebb resolaj/gazolaj visszavezetessel a tankba a magasnyomasu szivattyutol), hogy megelozzek a paraffin kivalast.
A karbiban pedig a zoldes trutyit nem onmagaban az etanol okozza, hanem a kivalo etanol/viz keverek ami a rez/fem alkatreszeket megmarja/oxidalja es az igy keletkezett keverek trutyi ami lerakodik.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #84841 üzenetére
Közben rájöttem, benne van még a száma a telefonkönyvemben a szerelőnek, akinél ezres szervizen volt. Megcsörögtem, megkérdeztem, nem figyeli elektronika ennél a típusnál az olajcserét. Szerinte nagy baj nincs, valamikor vigyem el, kiolvassa a hibakódot, mehetek vele saját lábán.
Azt mondja, ha az akku gyengül, azt is a check engine lámpa jelzi, mérjem meg. Megmértem, ott nincs hiba, viszont a vaksi szememmel a negatív sarut rosszul tettem a helyére, laza volt. Megörültem, de hiába húztam meg, a lámpa maradt. Majd valamikor ha jobb idő lesz, felviszem Sopronba (legközelebbi szerviz), de az is egy 100km-es kanyar. Nem tápos vagyok, de pár héttel műtét után nem motorozgatok télen, ráér, úgyis hobby célra van.
Ami idegesít, hogy most, november közepén járt le a garanciája. Ez az egyik. A másik meg, hogy azért vettem újonnan, hogy tudom hogy új kora óta enyém, elvileg egy darabig nem lesz vele gond.
Na mindegy, jó volt egy kört motorozni, úgyis azért mozgattam meg, nehogy állásába valami tönkremenjen. Kihasználtam a délutáni napsütést, fűnyíróba olajat cseréltem. -
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #84845 üzenetére
Igen, nagyon szép időnk volt, egyre szebb idők lesznek úgy néz ki.
Azért annyira ne aggódj, nagy baja nem lehet a mocikának. -
gps76
őstag
válasz sityupityu #84800 üzenetére
Ez a lopódarázsé ha jól emlékszem, a gyerekeim "lógólábúseggűnek" nevezik találóan.
Aki kíváncsi: [link]
FeniX-: A Superlight is hasonló a Suparshadow-hoz, rezeg mint a vibróasztal, hamar elsibbadsz rajta, cserébe nem sokat eszik.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- Renault, Dacia topik
- OLED TV topic
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel