- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
Hirdetés
-
A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
it Egy felmérés szerint a legtöbb amerikai osztja azon véleményt, hogy a TikTok egy őket befolyásoló eszköz.
-
A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
ph A cég újdonsága azokat célozza, akik egy nagyobb fajta, hüvelykujjtámasszal ellátott, ugyanakkor pehelysúlyú eszközt vásárolnának.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
macilaci78
nagyúr
Voltam tesztvezetésen tavalyelőtt, szokatlan volt, de nem több. A gázkar nagyon direkt, de szerintem némi gyakorlással megy a lágy indulás és a lassú araszolás is. A srác is előre tudott menni a pirosnál a sorok közt.
Mondjuk amikor a 160 kilóm alatt már kipörög a hajtott kerék, csúszna annyira, hogy az első kanyarban perecelek is.
A súlyom visszafogta a menetdinamikát, de nem mondhatnám, hogy látványosan elmaradt volna a gyári 2T 50 ccm robogómtól. A 196 cm magasságomhoz volt kevés, illetve nem az a megszokott "hokedlin ülök" pozíció, hanem attól jóval inkább magam alá kell húzni a lábam és a karom is többet tart a felső testem súlyából.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
RJ45
junior tag
válasz macilaci78 #84501 üzenetére
Akkor nem mindegyiknél ezek szerint? Én is nézegettem. Ott engedtem el, amikor panaszkodott egy srác, aki az elsők között vett talán TS-t, mindjárt két akksival, hogy dupla legyen a hatótáv. Sírt, hogy adhatta el, mert messzebbre járt volna vele, de mindegy mennyit mész az akku olyan, hogy gyengül az idővel és 3 éves korára lemegy alig több, mint felére hatótávban fullra töltve. Hiába simogatod.
Mivel 300k volt ott az új akku darabja, ahol én néztem és én csak egy darabbal venném, érted az nekem sok még ha el is vacakolok még gyengébb akksival is 1-2 évig. Azt így "benzinköltség" címén nekem "leírni" azt a 300k-t sok... Még aki futárkodik egész nap, annak lehet jobb így is, mint a benzin nem számoltam utána, mert annyit én biztos nem megyek.
Azt el tudom képzelni, hogy egyik a gyorstöltőn van neki a pizzériában, a másik meg a motorban és cserél, amikor kell és pörög egész nap.Ráadásul nekem az sincs meg, de egyáltalán nincs, hogy mások átverése nélkül a "még jó de mire" állapotú akkupakkból, ami még az eredeti hatótáv 50-60%-át tudja feltöltve hogyan lehet pénzt csinálni. Mert ha csak annyit ér amennyit a vasban adnak érte, akkor az szerintem nagyon gáz. Az a van, de minek, mert messzebbre nem mersz vele megindulni...
Én azt hittem, hogy ez olyan, mint az autóknál tudod, hogy azért egy ilyen akku alapvetően a töltésciklusok számától függ és ha nincs sokat használva 10 évet is simán tudja a hatótávot, ha szakszerűen van tárolva félig töltött állapotban, garázsban, de nincs olyan minőségű az akkuja arra panaszkodnak.
Ha tényleg ilyen hamar elöregszik akkor nem olcsó játék ez és akkor mellé még kínai is minden más, csapágyak stb... szóval azóta nem nagyon nézegetem. -
macilaci78
nagyúr
válasz KTMHobby3 #84504 üzenetére
A Li-Ion akku is degradálódik, kb 400 ciklus után már érezhető mértékben. Ez napi munkábajárós motornál 2 év, egy munkára használt motornál kevesebb.
Ki kellene számolni, mennyi az annyi 10 évre, mondjuk 80k km...
- elektromos motornál akkupakk, otthon töltés
- 2T robogónál 3l/100km benzin és 2000 km/l 2T full szintetikus motorolaj, otthon szervizelve csak a kopó-fogyó alkatrészekkel. Mondjuk 15 variátorszíj, 3 garnitúra variátorszett, +3 garnitúra görgő, 1 liter hajtóműolaj.Azt feltételezve, hogy nincs meghibásodás, a többi kb ugyanaz: gumi, világítóberendezések, fék. Igen, tudom, hogy az eletromos visszatáplál fékezéskor, így máshogy lassul, de vegyünk egy megfontolt pilótát, aki nem binárisan kezeli a gépet.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Zoli bácsi
őstag
válasz macilaci78 #84505 üzenetére
Csak mert kíváncsi voltam......
"- 2T robogónál 3l/100km benzin és 2000 km/l 2T full szintetikus motorolaj, otthon szervizelve csak a kopó-fogyó alkatrészekkel. Mondjuk 15 variátorszíj, 3 garnitúra variátorszett, +3 garnitúra görgő, 1 liter hajtóműolaj."
Benzin 500 ft-al számolva 1500ft/ 100km, 1.2M FT 80e. km-re
Variátorszíj: Olcsóbb, 15X 6 ezressel számolva: 90E. Ft
2t motorolaj: 40x 4E: 160E.
3 garnitúra variátorszett: Olcsóbból 3x15E, azaz 45E. ft
3 garnitúra görgő közepes ár: 3x 3E, vagyis 9E ft
1 liter hajtóműolaj. 4000Ft
Összesen: 1,508 000.ft Alkatrészárakat netről keresővel szedtem, olcsó, de nem a legolcsóbb árakból. Mondjuk ehhez a kilóméter teljesítményhez szerintem legalább egy motorgenerált is hozzá kellene számolni, de lehet kettőt.....
Csak úgy kíváncsiságból dobtam össze. Villanyos gépet nem tudom, nem értek hozzá mennyi az annyi, de ha valaki kiszámolná, összehasonlítási alapnak nem lenne rossz. -
RJ45
junior tag
válasz KTMHobby3 #84504 üzenetére
Nem árulják savassal, az attól komolyabb motor azért. Nem az akku kémiájával van a gond, hanem a gyártás minőségével. Ugyanaz mint az utángyártott akksi a telefonba. Az is Li-ion, mint a gyári és ha szerencséd van tud is annyit, mint a gyári, csak 2 év után gondol egyet, felpuffad és annyi, csere ég tudja miért, mert kínai. Tökmindegy az oka, úgy sem tudod megjavítani.
ok, valamennyit persze, de nem ennyit...
ha igaz amit írtak és miért hazudnának akkor ott valami más is van, azért 3 év alatt és ilyen 8k volt a motorban, most az nem tudom hány töltés, de nem sok[ Szerkesztve ]
-
BLUE TORNADO
senior tag
válasz Zoli bácsi #84502 üzenetére
És ez igaz is
Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
KTMHobby3
tag
Megnéztem az adatait, valóban Li-Ion akkupakkal árulják. Akkor azzal sokkal tovább használható, mintha savas lenne. Azt is írják hogy 18650-es akkukból áll az akkupakk, ami azt jelenti hogy kb 160 db ilyen cella van benne, ezért jó eséllyel javítható. Az én motoromban is ilyen akku van, már vagy 5 éve, de csak 2 db, arról megy az index, meg a féklámpa.
-
RJ45
junior tag
válasz KTMHobby3 #84509 üzenetére
Minél több a cella annál magasabb gyártásminőség kell, vagy annál nagyobb az esélye, hogy az egyik betojik.
Ha csak egy vacak minden százból amit rendelek az már szerintem jó kínai akksi márka, simán rendelem legközelebb is, de zseblámpához, nem motorhoz. Attól, hogy 18650 meg Li-ion van ráírva attól az még százféle lehet a minőségről ne is beszéljünk.
Az ilyen hozzányúlás elég sok ismeretlenes.
Nem tudod milyen cella kerül bele, tényleg azonos e a többivel, és vajon hol gyártották, hogyan, milyen felhasználási területre gondoltak, hogyan lesz egyforma feszültségre hozva a többivel stb.
Lámpához, gitárhoz, max telefonhoz veszem a kínait én is. Jó az, csak egy motor azért más téma. Más áramfelvételek vannak, rázkódás van stb. Komolyabb holmi.
Nekem a legnagyobb gondom, hogy minden külső előzetes jel nélkül, egyetlen cella is spontán öngyulladást képes produkálni gyártási hiba miatt és nekem a garázs felett van az egész házikó.
Nem tudom, hogy aki hozzányúl mit csinál. Egyáltalán tisztában van e dolgokkal. Notebooknál is volt visszahívása a HP-nak, mert frankón kigyulladt pár gép, pedig azért az sem olyan hatalmas akksi, pár cellás csak és a HP-nál dolgoznak komoly mérnökök és ha ők is benyalták a fagyit, az is azt mutatja, hogy az ilyen kínai cellákról ember meg nem mondja, hogy jók vagy nem.
Ők tudják pontosan, akik ott vannak, ahol gyártják, aztán más már senki.
Azért annak aki ilyet megbont nagyon sok háttérismerete is kell legyen a kézügyességen túl.
Szóval én öngyulladás kockázatával inkább nem játszogatnék,
max eladnám a gyári pakkot, ahogy van és akinek elindul a garázs, ha megfújják a sípot, mert az egész MÁV cuccokból van okosba... ismerünk pár ilyen formát Magyarországon...
értesz az majd megveszi "felújítottnak" a javítás után attól aki tőlem megvette és kicserélte a gyenge cellát valamire. De nem nagyon hemzsegnek az ilyen "felvásárlók" vagy te láttál már ilyen hirdetést, hogy gyenge Li-ion akksidért adna valaki jobb pénzt? -
teleahocipöm
senior tag
Úgy néz ki, hogy a [link] írt problémát a légszűrőcsere orvosolta.
Akkor nem írtam, mert nem gondoltam, hogy köze lehet hozzá, de egy Aliról rendelt új méretpontos légszűrőszivacsot raktam Honda Dioba, amikor a generátor állórész csere után összeraktam a motort.
Most lementem leszedni a karbit, de mielőtt nekikezdte volna, beindítottam a szívató működött, majd egyszer csak leállt és be sem indult addig, amíg le nem vettem a légszűrőház fedelét.
Leállítás után kicseréltem a légszűrőszivacsot a régi méretre vágott darabra, légszűrőfedél vissza, indítás és ketyegett, mentem két rövid kört vele, szinte megtáltosodott, pillanatok alatt 50-en volt, rég nem volt ilyen, remélem esős időben is ilyen marad.
Szép, méretpontos az Alis légszűrőszivacs (kép), de valamiért megfojtja a motort.[ Szerkesztve ]
-
KTMHobby3
tag
Annyira nem bonyolult, mint ahogy gondolod. Megfelelő műszer és némi szakértelem kell hozzá. Mivel ez nekem szakmám, nekem nem jelent problémát egy ilyen javítás. Az se biztos hogy Kínai az akku egy ilyen drága motorban. A Panasonic fejlesztette ki a legjobb akkukat, de ha azt Kínában gyártják, az ugyanolyan jó.
-
Tamás9x
őstag
Ez nem kicsit túl van lihegve, az elektronika mindent megold helyettünk, és a spontán öngyulladás nem létezik 18650-nél. Külső behatás és extrém hő nélkül nincs.. a friss ipari cellák pedig leoldanak túlnyomás esetén is. Beépítés előtt úgy is illik minden cellát tesztelni, nem csak a feszültséget a belső ellenállást is, és a kapacitást is! na ez gyártósoron nincs... Most építek egy 3*8(3500mAh liitokala)pakkor, 100A-es vezérlővel.. Nem tudom már hány éve mókolom ezeket de 10+ és eddog nem volt soha ilyen.
A hibás pakkok felvásárlása nem ekrül ki a piacra, mihint feltűnik 1- azonnal megvesszük, ki sem kerül a piactérre.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
RJ45
junior tag
válasz Tamás9x #84513 üzenetére
Ahol pénz van, ott nincs viccelés. Nagyon sok gépet visszahívott a HP, ez nagy költség és inkább kifizették. Az indoklás, hogy
"Az érintett akkumulátorok túlmelegedhetnek, amelynek következtében tüzet vagy égési sérüléseket okozhatnak."
Ha megnézed az érintett típusok akksijait a fromáján látszik, hogy ceruza cella lehet benne, akár 18650 is lehet, nem tudom.
Én nem mernék olyat leírni, hogy a hiba nem létezik. Amíg nincs baj addig persze túl van lihegve, ez oké.
Én sem találkoztam kigyulladt akkuval. Csak a telefonommal vacakoltam. Teljesen meghülyült. Össze-vissza írta a töltöttség értékét, magától kikapcsolt teljesen random. Kivettem a hibás akkut, dobtam rá egy izzót, hogy ne töltve dobjam a kukába és égett az izzó rendesen. Szóval nekem nem pontosan van meg, hogy mi is az, ami miatt meghülyíti a vacakoló cella az automata töltésvezérlőt, de biztos nagy élmény lehet, ha emiatt nem tölti az egész pakkot fel rendesen, csak kiírja, hogy 100% és a gyári hatótáv felénél meg szevasz.
Ha pakkból vannak a celláid az oké, de ha csak egyet veszel...
Az igazán jó cellák brand-eltek és csak pakkban adják. Ez olyan, mint a hangszóró. Hiába vagy te pro asztalos építesz akármilyen hangdobozt az igazán jó hangszórókat csak dobozzal együtt tudod megvenni, külön nincs kereskedelmi forgalomban. Én emiatt nem hiszek nagyon ebben, hogy rendel valaki egy cellát, beteszi a pakkba és pipa. Az hogy van két pakk és a kettőből egyet összepattint kihagyva a rossz cellát az oké, csak mivel nem látok ilyen hirdetéseket, hogy hibás pakkot venne nem lehet könnyű ilyet "szerezni" szóval ha én megjelenek nála, hogy ezt meg kéne fixálni azonnali hirtelenben, akkor gondolom cellát fog rendelni bele. Az meg ég tudja milyen.#84512KTMHobby3
A jó töltésvezérléshez egyforma cellák ideálisak. Levés lehet a szakértelem, ha aki beleteszi sem tudja pontosan mit épít be. Csak azt tudja, mit rendelt. Azt értem, hogy ő megfelelőt rendel csájnából. Csak aztán mit kap?[ Szerkesztve ]
-
teleahocipöm
senior tag
Ha ilyen hozzáértéssel készítik az aksikat, mint ahogy vezetékre rögzítik a csatlakozókat, akkor nagy gáz van. Időről időre hallani felrobban, kigyulladt telefonokról, elektromos autókról. Nekem is HP notebookom van, LGABC41865 aksi van benne, formára 18650, a hír óta a lehető legkevesebbet hagyom töltőre dugva.
Akármilyen praktikus lenne egy elektromos motor, nagyon át kell gondolni, hogy megéri-e. Azt is be kell kalkulálni, hogy eladható lesz-e gyenge vagy rossz aksival, úgy hogy új beszerzése bizonytalan. -
Tamás9x
őstag
Nem akarlak megbántani, de nagyon laikusan állsz neki, így szakmai szinten nem tudok érvelmi.
A lényeg, hogy létezik:
[link]
Komplett google keresés.
Voltak, vannak és lesznek is akkumulátor problémák, mert a mérnököknek spórolni kell, illetve a kinézet és hely fontosabb a megbízhatóságnál és ez az élettartam rovására megy. Tudunk róla létező probléma, de ez nem a cella hibája. Laptopnál is... meg kell fogni a fenekét... munka közben... és elgondolkodni, hogy vajon mire való a hűtőpad?
Esetleg egy telefont gyorstöltés után... azt hiszem 0-45 fokig biztonságos a töltési ciklus +/- 10C'
Minden cellának van egy típusa, ahhoz lennie kell egy adatlapnak, ami tartalmaz értékeket, ha ezen belül maradsz akkor nem elsz gond, az is benne van, hogy hány fokig tart a biztonságos üzemi hőmérséklet, amit ha átlépsz... akkor dádá baj lesz, le van írva.A cella mellett azért van elektronika, hogy ezt szabályozza, szóval ha túlmelegszik, nem a cella a hülye hanem az elektronika, ha az aksi oldalát fújja, vagy rásugároz a processzor hője pl ágyban.... vagy a telefon ágyban vagy játék közben, akkor a cella még mindig nem hülye, a felhasználó az.
Példa.. Műszerdalon fekete telefon GPS... kis út mire odaérsz forró!, mintha a sütőből vetted volna ki... Esetleg motoron... Nem az aksi volt a hibás, hanem a felhasználás formája, Sugárzó hőnek kitenni tilos, mégis kitettem, és ezzel csökkentettem az élettartamot, és akár fel is robbanhatott volna... Hány autós vagy motoros GPS-nek púposodott fel az aksija... kivéve azoknak amik ellenző mögött voltak.
Mielőtt válaszolsz ezt kérlek olvasd el: [link]
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
RJ45
junior tag
válasz KTMHobby3 #84516 üzenetére
Ma reggel elég keményet síeltem. Elkezdett kimenni alólam a motor a semmiből, reflexből mindkét talpam le, akkor éreztem a talpam alatt, hogy egyadta jég az egész út, de nem is látszott, biztos éjjel esett valami ondós eső... és úgy egy terpeszállás, miközben talpamon csúszom vagy ötvennel húzom vissza magam alá a motort és visszajött. Uhh.
Eddig utáltam a kis kereket, de emiatt most picit átértékeltem. Magasabb motort tuti eldobom. Esélyem nem lett volna.
Egy pillanat alatt, még csak nem is kanyarban. Nem számítottam rá. Valami kis lófing volt az aszfaltban, de az mindenhol van.
Még jó, hogy nem ültem át. Az milyen lett volna első héten eldobom az új motort. Ehh. -
perge666
veterán
Tegnap reggel nálunk is ugyanez volt a helyzet.
De nálam a senda slick gumija simán vette az akadályt szerencsére.
Én ahogy kijöttem a házból rögtön észrevettem,mert a lépcső fénylett,csúszott is,és a járda is korcsolyapálya lett.
Végig 20-25-el gurultam,1-2 helyen leraktam a lábamat,és egyben megérkeztem a melóhelyre.
Mondjuk ebben lehet segített az is hogy lapos volt az első gumim,amit ithon figyeltem meg,mert hazafelé kacsázott a motor eleje.[ Szerkesztve ]
-
KTMHobby3
tag
Szia!
Volt tapasztalatom nekem is hasonlóra. Tavaly kora tavasszal, vizes úton, enyhe bal kanyarban úgy megpördültem, hogy csak a bakancs mentett meg a padlózástól. Mint kiderült, egy autó fagyállója került pont arra az útra. Mintha jégen lettem volna. Szerencsére a csaj, aki mögöttem jött, észnél volt és megállt, de láttam az arcán hogy Ő is nagyon meglepődött az attrakciómon. Megúsztam. -
FeniX-
aktív tag
Sziasztok, rég nem jelentkeztem. No, nem mintha olyan izgalmas lenne a motoros 'életem', de ma sikerült eladni a yamahát.
Most megint lehet tépelődni egy sort, hogy:
- robogó/motor,
- kicsi/nagy,
- esetleg 2 ütemű/elektromos bicaj,
- vagy totálisan nélkülözzem úgy en bloc a kétkerekű témát.:-D
szemfüles leszek, de szerintem maradok spectator üzemmódban.
Mindenkinek balesetmentest, már lassan tavasz! -
FeniX-
aktív tag
válasz nyogo83 #84523 üzenetére
A 'semmiből' tűnt elő. Hétfőre is bejelentkezett egy, de azt már telefon alapján komolytalannak gondoltam, ez a mai vevő meg tegnap hívott, és a próbakör után egyből mondta is, hogy akkor megvenné. Nagyon meglepődtem. Alkudott valamennyit, de végülis még belefért a dolog. Odaadtam neki egy csomó maradék cuccomat is, meg hazafele farmerba akart menni, aztán ráaggattam ezt a homasitás zsákanyag tépőzáras nadrágot. (nekem úgyis kicsi volt, eladni meg szintén nem tudtam) :-D
-
perge666
veterán
Nem értem én ezt a Typhoont.
Néhány hete kérdezgettem itt hogy ebben a hidegben miért reagál tovább a gázra,akkor ugyebár sikerült beljebb tekernem a levegő csavart,de most megint csinálja csak most jobban!
Remélem nem főtengely szimeringes lesz mert akkor meggyújtom.Haverom már 9 napja koronás,egyedül él tőlem 1,5km-re és esténként a kapujára aggatok némi kaját meg ami kell neki.
Egyik este indítom a Typhoont nem volt vele semmi gond,odahúzom a gázt az udvaron,és ahogy a kapuhoz érve visszaengedtem a gázt ugyanúgy ment tovább a moci még legalább 1 másodpercig,a szívbaj jött rám és a szerencsén múlott hogy nem vittem ki a kerítést.
Mondom mi a szösz lelte?Nem gond lassan elgurulok vele haverig,úgyis lassan megyek. Na út közben párszor odahúztam a gázt ahol jó volt az út,és nagy gázfröcssnél 1-2 másodpercre még úgy maradt a gáz amikor már visszavettem. Eléggé életveszélyes így közlekedni vele,mindig megszívom ezekkel a téli járgányokkal.
Gondolkoztam rajta hogy vajon nem e a gázbovden vagy a karbiba valami meg van e dermedve és emiatt csinálja ezt a hibát.Na már csak ezért is megérte megvenni 2016-ban újanon a Derbit,mert annak mind1 hogy hideg vagy meleg,eső,szél,hó vagy éppen 40 fok van,az még mindig úgy ketyeg mint egy svájci óra.
Lehet erre kellene vennem a slick gumik helyére valami tapadósabbat mert ennek ez az egyetlen gyengepontja hogy csúszkál,de még ígyis ezerszer biztonságosabb mint most a Typhoon.Baromi drága volt az tény,de ilyen megbízható mocim még nem volt a sok-sok év alatt mióta motorozok,pedig minimum 20-25 vas megfordult alattam az évek során.
Nem hiába az új az csak úgy van megcsinálva ahogy a gyárban megálmodták……..Vagy 11-12 éve vettem egy 5 éves SR-t,na az volt még ilyen megbízható mint ez,6-7 évig nagy megelégedéssel hajtottam is,és mikor már kezdett kehes lenni eladtam és megvettem a Derbit.
[ Szerkesztve ]
-
Rivaul
addikt
válasz perge666 #84526 üzenetére
Ez rossz karburálás lesz. Kezd elölről ahogy múltkor itt írtam valakinek. Gázbovdent engedd ki és utána kezd tekergetni. Ha van stabil alapjáratod, utána állíts csak a gázon. Aztán hangold össze. Ha húzol neki egyet szépen vissza kell essen, ha fent marad akkor sokat kap. Nincs semmi különbség a Sendád meg e között. 10 év múlva ha át menne 3-4 kézen, az is ugyan ilyen lenne. Új, motor. Egyszer ez is az volt csórikám, lágy vele türelmes
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
perge666
veterán
válasz Rivaul #84529 üzenetére
Na kimentem ránéztem a motorra,és a bovden lesz a baja.
A karbiból ahogy jön ki a gázbovden,na ott ha húzom akkor egyből reagál mindenre,de ha a gázkart húzom ott meg produkálja a hibát.
Pedig nem érzem hogy akadna a bovden,elég könnyen jár a gázkar……
Na mind1,majd valamikor ránézek most nincs hangulatom hozzá,hideg van.
De legalább mostmár tudom hogy nem főtengely szimeringes,sőt,valószínűleg csak gázbovdent kell cserélni. -
Rivaul
addikt
válasz perge666 #84530 üzenetére
Nah, szuper. Karbinál is ez a jelenség szokott lenni, te meg nem rég állítottad. Lényeg hogy meg van. Ezt a nincs hangulatom érzést, pont most élem én is. Kimentem, látom hogy a Jog alatt kis benzin folt lett péntek óta. Megnézegettem, valahol szivárogtat egy picit. Eezzel a tudattal bejöttem és le heveredtem a kanapéra Egyszerűen nem érzem hogy nekem most szerszámot kellene fognom a kezembe
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #84525 üzenetére
Persze, már most hiányzik...
csak hát azért sokmindenen el kell gondolkozni. Én is 2 év múlva 40 leszek, aztán igazából mostmár nem mondhatjuk azt, hogy számottevően olcsóbb a motor témakör, mint egy autót fenntartani. Megvenni meg a biztosítás talán igen, de alkatrészeiben szinte ugyanott vagyunk. Így mondhatni, ha autója és motorja is van az embernek az olyan, mintha 1,75 autót üzemeltetne. Szóval, ez is csak viszi a pénzt. Ha most megint motort veszek, akkor mikor lesz pénzem arra, hogy mondjuk spóroljak vagy pénzt rakjak félre olyasmire, ami hosszú távú régi vágyam lenne. (pl. panelből elköltözni egy kertesbe... nem kell nagy, meg menő.. elég egy pusztulat is, de az sem 2 fillér)Na, hát szóval, sok az egyéni dilemma, s persze így, hogy home offisz van, tehát még csak munkábajáráshoz sem nagyon kéne használni, így méginkább értelmét veszti a dolog.
De persze, jó lenne...!Szóval, több erővonal feszül itt egymásnak.
u.i.: Most senkit nem akarok untatni magánéletem szürke részleteivel, de mondjuk nincsenek $-es szülők, vagy családi kassza, amiből futja erre is, meg arra is.
[ Szerkesztve ]
-
NYPD
aktív tag
Estét. Meguntam a gyertyalánggal való világítást, és hogy nem látok semmit, ezért bepattintanék előre egy emelt fenyű osram night breaker h4-et a mostani philips hs1 helyett. Viszont mivel az nem 35 hanem 55 W, gondoltam hogy a féklámpától le kéne csípni egy kis kraftot, és a 21W-os izzót ledesre cserélni. Plug&play megoldásként csak simán cserélhető, vagy kell mókolni esetleg valamit? Milyen led izzó ajánlott féklámpába? 2005 Agility 50 4t az alany. Ahová járok szerelőhöz, több futár is mondta, hogy hs1 helyett h4-et használ, és nincs vele gondja, nem füstölt el semmi és a foncsoruk is bírja.
[ Szerkesztve ]
-
NYPD
aktív tag
válasz FeniX- #84536 üzenetére
Köszi, igen, ahogy keresgéltem menetközben eszembe jutott nekem is, hogy nem úgy van az ahogy hirtelen gondoltam én. Igazából akkor nem nagyon tudok elvenni sehonnan, mert a tompítotton kívül semmilyen fogyasztó nem üzemel folyamatosan. Na nembaj, ha nagyon nem bírja visszateszem a mécsest bele, aztán várok míg meglesz a nagyobb, lassan úgyis világosodik már estefele is.
-
Topikgazda
-
perge666
veterán
válasz sityupityu #84538 üzenetére
Igen itt már 1,5 hete van hó,ilyen is nagyon régen volt már.
Egyik kolegám piszkál hetek óta hogy kellene neki mindkét robogóm,nagyon hajlok affelé hogy elengedem őket és marad magában a Senda egyelőre. -
Topikgazda
-
perge666
veterán
válasz sityupityu #84540 üzenetére
Ebben teljes mértékben igazad van.
Robogóba amúgy sem ez a 2 a vágyam,hanem egy Yamaha BWS/MBK Booster,vagy esetleg egy Aprilia Rally vagy Malaguti Crosser.Utóbbi 2 moci még úgysem volt a portámon.
-
Topikgazda
-
perge666
veterán
válasz sityupityu #84542 üzenetére
Igen ezeket is nézegettem annó,tetszenek is,jó hogy írtad,bővült a lista.
-
molnarpeter
nagyúr
Gumibelső/tömlő méret eltéréses kérdésem lenne Adott egy gumi, 5,00-12". A felni és kerékagy kialakítása miatt ferde szelepes belsőt szeretnék hozzá szerelni, de abból csak 4"-osat találok. Mi a tapasztalatotok, ennyi különbség még elmegy? Külső névleges átmérőt számolva 8% eltérés, másik szerkezetben is használtunk már kisebb tömlőt - már az új gumihoz alapból így adták -, annál 5% volt ugyanez a különbség, de 38"-os felnire már kevésbé tűnik fel
-
tamas_0123
újonc
Sziasztok,
Egy kis javaslatot kérnék tömítés témában. Sajnos a motor nagyon hangos, mintha nem lenne rajta egyáltalán kipufogó. A kipufogót átnéztem, nincs rajta lyuk vagy sérülés.
A hengeren és a kipufogón is volt valamikor pár mm-es váll, kb 20x27mm átmérőben, ami mostanra szinte teljesen elkopott a kipufogóról és a hengeren is kissé hullámos.A kettő között nincs tömítés, nem is találtam hasonló méretben, nagyobbat próbáltam ráfaragni, de eredménytelenül.
Ti mit javasoltok, mivel tudnám házilag pótolni a tömítést?Gondoltam az autósboltban kapható kipufogó pasztára, de az megkötés után, következő leszerelés alkalmával nem fog letépni egy kis darabot az aluhengerből? (vas-alu )
Vagy spirál füzet kartonlapja több rétegben? Bár attól tartok, hogy nem bírná a hőt.Köszönöm szépen előre is a javaslatokat!
-
molnarpeter
nagyúr
válasz tamas_0123 #84548 üzenetére
Réz alátét? (megfelelő átmérőben, szélességben, vastagságban...)
-
nyogo83
Topikgazda
válasz tamas_0123 #84548 üzenetére
Ez a Scoopy, ugye? Tuzkarikas tomitese kellene legyen szerintem, nem sima "lap", valami 26x33mm 3-4mm koruli vastagsaggal, ami zomul.
Ilyen meretu tomitest meg lehet kapni, mert rengeteg masik hasonlo robogoban volt ilyen blokk.
SH50-hez valokent nem kerested?Egyebkent ha eppenhogy kifuj, akkor en nagyon vekonyan hasznaltam mas Bosal kipufogo pasztat, mukodik is, de nem szeretem ilyen helyekre. Kart nem tesz benne szetszedeskor, de ha ujra ossze akarod rakni, akkor szopas normalisan megtakaritani a ket feluletet.