- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Raspberry Pi
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- OLED TV topic
- iPad topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- eGPU tapasztalatok
Hirdetés
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #84650 üzenetére
Hát, inkább úgy mondom ezt a gyűjtést, hogy gyűjtenék, ha nem menne el mindig másra a pénz. :-D (pl. motor)
de két hét motor nélkül és úgy érzem, mintha a levegőt vennék el. Egyszerúen köll az a 2 kerekű. -
macilaci78
nagyúr
-
KTMHobby3
tag
válasz macilaci78 #84652 üzenetére
Talán már láttad ezt a képet a szélvédőről, ami a motorom van. [kép]
Ez csak 59 cm széles és 61 cm magas. Át látok fölötte, de a testemet jól védi a menetszéltől. Ha ettől nagyobbat csinálnál a motorodra, biztosan elégedett lennél. Előtte egy Babettára csináltam szélvédőt, amivel télen is motoroztam, az nagyobb volt, erre hasonlított.
[kép] -
Tamás9x
őstag
Nah valaki a plusz külső olajszűrűrűl esetleg vélemény?
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
NYPD
aktív tag
válasz KTMHobby3 #84641 üzenetére
Lábvédő van, ugye robogóról van szó. Csak szerintem mivel ez taiwanban gyártják, a kis sárgákra is van méretezve. Elég keskeny a kialakítása a gépnek, a lábaim pont kilógnak az idom mögül. Kormányt tökig elfordítani nem tudom, mert beleütközik a térdembe, szal szűkebb kanyarnál mindenképp ki kell tenni a lábam. Lábtakaróval viszont jó, ott csak alul húz a szél, de ott meg a bakancs már bírja.
FeniX: féldecis négyütemű Kymco Agility-m van 2005- ből.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz Tamás9x #84654 üzenetére
A 10 éve vásárolt Honda CBF125-ösön nem volt külső szűrő, csak a kis szitaszerű szűrő, a leeresztőcsavarnál. Mégis olvasok hatalmas futásteljesítményű motorokról.
A jelenlegi Liberty 125-ösön van külső szűrő, a gyári olajcsere periódus 10e km, vagy ugye 1 év. Szerintem a külső szűrő miatt mertek ennyit megadni, meg bíztak benne hogy nem mennek ennyit egy év alatt.
Amúgy egyetértek a motor nélküli fórumtárssal (bocs, ezt a poént nem bírtam kihagyni... ), sűrű, párezres olajcserénél nincs jelentősége. Nem árt, de akkor van jelentősége igazán, ha sok kilómétert mennek egy olajcserével.
Magyarán, egy autónál, ahol 15 ezret is belevágnak egy olajtöltettel, ott meghosszabbítja a motor élettartamát. Egy motornál, ahol pár ezer kilóméterenként olajcsere van, nem látom nagy jelentőségét. A motor kopásához sokkal jobban hozzájárul egy rossz (lyukas, elmállott) levegőszűrő szerintem, mint az olajszűrő hiánya.
. -
Tamás9x
őstag
Őszintén én is leszarnám, ha nem egy zsír új blokkról lenne szó Ez egy zsír új blokk.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #84660 üzenetére
10.000 a liberty csereperiódusa? Jézus.. én nem várnám meg.
Vettem a lapot! -
FeniX-
aktív tag
Halihó, bedobok még egy hirdetést, kérdezvén, hogy erről mit gondoltok. Ha megvan még (mert a használtautón már nem látom) akkor szerintem ez lenne a befutó és már "csak" el kéne intézni, hogy valahogy lejussak, meg el tudjam intézni a papírokat.
330-ért, papírokkal, névre írva ennél jobbat most nem nagyon látok. Ilyenem volt is már, szóval ismerem.
link -
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #84666 üzenetére
Ez igy keprol jonak tunik
Anno a Madisonom Cegledrol vettem, egy nap leugrottam autoval megnezni+akkor el is inteztuk a papirozast. 3 nap mulva meg amikor lerendszamoztak, akkor vonattal leugrottam erte, aztan feljottem vele Pestre. Nem volt melegebb ido mint most, sot
-
FeniX-
aktív tag
-
Topikgazda
-
RJ45
junior tag
válasz macilaci78 #84646 üzenetére
plexi hülyeség szerintem is, garbós pulcsi alá jóféle símaszk, amire mehet a bukó és ennyi, ha a kabát elég vastag bőven elég ez így télen még egy nyitott sisak meg szemüveg páros használatával is és akkor pláne nem párásodik semmi. Én a zárt sisakot sem szeretem.
-
macilaci78
nagyúr
A légellenállás miatt nem tartom hülyeségnek a plexit: dombirú szemben az előre tartott karjaiddal és a felső testeddel.
Nyitott bukót nem szeretem, túl huzatos. Amúgy résnyire nyitott plexi és szemüveg legfeljebb álltomban párásodik.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Tamás9x
őstag
Nem tudom ki mennyit utazik motoron, de esésénél, a nyitott bukósisak... de elég oda egy bogár is. Esetlegesen egy kavics... Feltalálták a pinlockot, plusz be lehet kenni a belsejét borotvahabba, vagy mosogatóval, és ez működik....
Hosszútávon plexi nélkül a süvítő szél a bukóban... Folyamatos nyomó rázás érzés fejen, és mellkason feleslegesen... 45Km/h-ig biztosan jó.
Szerintem ennél sokkal többet ér az egészség.https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #84668 üzenetére
Egyenlőre nem mutat olyan felmelegedést az előrejelzés. mint nem rég volt...Ha lenne 10-15 fok valamelyik délutánra, szerintem lábon hazavihetnéd....Februárban már lehet....
Alkudj ki egy ingyenes házhoz szállítást, de azért nézd meg személyesen.
Kevés lesz a paci a 250-es után, de ha elég, városban kényelmesebb szerintem a robogó.
Sisakhoz: Az arcot az a sisak védi, ami zárt, de legalábbis állvédője van. Szerintem ezek a nyitott sisakok kisebb robogóra, meg ilyen faramuci jogi helyzetben lévő elektromos biciklikre valók, ami elvileg ugye nem megy gyorsan, meg pár utcányira használják. A motorosnak nincs karosszéria, az védi amit felvesz. Egy városi pofára esésnél is esélyes, hogy nyitott sisak esetén egy darabig szívószállal eszi a turmixolt rántotthúst, ezenkívül a plexi darabok is okozhatnak sérülést.
Ezt tudomásul kell venni. Amíg nincs baj, nincs baj. Lehet rövidgatyába, nyitott sisakban nyargalni, az olyan laza.
Olvassátok el: [link] -
RJ45
junior tag
válasz macilaci78 #84672 üzenetére
...aztán feltámad a szél és belekap, áhh, nem kell nekem vitorla, marhaság
...sisakrostély... hát próbáltam mindenhogy, de melegben rossz, hidegben lepárásodik, ha kinyitom akkor meg a fülem kapja a huzatot
Símaszk a legjobb. Fül pipa, nyak pipa, rostély meg akkor már minek is... robeszen elég szerintemAki teherautó mögött motorozik robogóval az ne csodálkozzon, ha kap egy kavicsot. Erre nem lehet mit mondani. Biztos van az a pénz amúgy, amiért jó rostély van a bukón, de ami nekem van az a semmire nem való kategória. Le is szedtem róla.
[ Szerkesztve ]
-
Tamás9x
őstag
Nem kell ehhez teherautó, szembejövő is felveri, akár egy kerékpár is. A bogarakhoz sem kell, illetve madárhoz. Egy icipici bogár amikor torkon koppan, na az... Lehet ott oylan motoros maszk, csősál meg akármi. Azt az érzést nem kívánom senkinek.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
RJ45
junior tag
válasz Tamás9x #84676 üzenetére
Lehet több sávosnál van ilyen kavicsosztás. Itt, elővárosban nincs ilyen. Bogár az van. Napszemcsi lencsével már kaptam el úgy, hogy eléggé rányomott az orrnyergemre a szemcsi, ahogy koppant. Utálom. Többnyire kiszúrom, de nagy ritkán valahogy nagyon alacsonyan lehet, vagy nem tudom, de így a semmiből piff és mindig fejre mennek a rohadékok, arccsonton is milyen kellemes tud lenni.
Haver szívta meg jobban. Nyáron bekapott rövidnaciba méhecskét. Bele volt varrva a háló , fürdősort, tudod... azon keresztül kapott egy fullánkot a zacsiba -
KTMHobby3
tag
Ezek szerint életedben nem ültél olyan motoron, amelyiken plexi szélvédő volt. Nekem mindegyik motoromon volt, tudom miről beszélek.
"...aztán feltámad a szél és belekap, áhh, nem kell nekem vitorla, marhaság"
Tényleg "marhaság", amit írsz, főleg azért, mert sose próbáltad. A motoron a vitorla TE vagy, ha tetszik, na nem. A szélvédő áramvonalas, de Te sosem leszel az!
Elárulom Neked hogy szélvédővel gyorsabb a motorom. Na ezt próbáld felfogni és megemészteni. -
Rivaul
addikt
válasz sityupityu #84670 üzenetére
De. Bennem is felmerült rögtön hogy felajánlom. Aztán rá jöttem hogy délutános vagyok és egész nap bent rehedek a neon alatt. Sajnos csak a közelben van, de nem itt. 30km választ el tőle :/
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
FeniX-
aktív tag
válasz Rivaul #84679 üzenetére
Srácok, köszönöm szépen, holnap úgyis felhívom, és ha megvan még, megpróbálom rábeszélni őket, hogy tartsák még pár napot, és akkor a hét közepén lemegyek és ha ténleg élőben is jó, akkor megveszem, aztán ha átírták, regelték, akkor leutazom vonattal érte. A közelben lakik egy jóbarátom, siófok másik végén, addig - ha nem szállítják fel Bp-re, - ott maradhat. De egyelőre az egész még csak elméleti síkon mozog.
Azért köszönöm! -
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #84674 üzenetére
Igen, de volt már ilyenem, igaz nem 125-ös, hanem 150-es. De hát a 250-est sem húztam folyton tövig, és a robogó átmenet nélkül gyorsul mondjuk 70-ig lazán.
-
-
Tamás9x
őstag
Tisztítás után be kell kenni vagy mosogató koncentrátummal, vagy borotvahabbal, szappannal a belső felületet, és hagyni megszáradni (vékonyan) A kicsapódó párát felveszi a száraz réteg. Cserébe jobban koszolódik. Figyelni kell a különleges bevonattal rendelkező "plexikre" nehogy kárt tegyen benne pl ha kézfertőtlenítős a mosogató...
Épp megesett, bepárásodott a pinlock ellenére is, állszellőzőt megnyitva el is illant.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
RJ45
junior tag
válasz macilaci78 #84681 üzenetére
igen, mondjuk ha nem cipzáras a pulcsi, akkor tényleg elég vacakolós tud lenni betűrni alá. Levenni viszont csak egy mozdulat, mint a sapkát.
Mindent meg lehet szokni, kinek mi.#84678 KTMHobby3
Jól van, nem akartam a kis érzékeny lelkedbe gázolni. Csak saját vélemény volt, no offense
Használd, ha szereted. Jó egészséget kívánok hozzá!
Azért tovább élhetek, ha én nem vágyom rá? -
DigitXT
félisten
válasz FeniX- #84686 üzenetére
Azért egyetlen motorból nem lehet általánosítani...
Van olyan, hogy homlokfelület, meg alaktényező.
Nem általánosságban igaz a plexi előnye, hiszen a
mérete és formája sem mindegy... Lehet akkora is,
ami konkrétan nagyobb légellenállású. C'est la vie!Szerk: ettől függetlenül én is ezt tapasztaltam. Uis
a menetszél csuda kellemetlen tud lenni 130 körül:
ha a plexi leveszi a terhet kényelmesebb a haladás.
(Cserébe, tud olyan, turbulens levegőt kreálni, hogy
durva a hangorkán mögötte... ha meg akkora batár,
hogy teljesen kitakar, és át kell nézni rajta, az a baj!
Főleg mondjuk éjszaka, esőben. Ablaktörlő nélkül.)[ Szerkesztve ]
-
Zoli bácsi
őstag
válasz KTMHobby3 #84678 üzenetére
Ezt a szélvédő, plexi témát szeretném egy kicsit bolygatni, vagyis mondom hogy a véleményedre lennék kíváncsi.
Akkor kutakodtam kicsit, mikor megvettem a Liberty robogómat, és jött az ötlet, hogy kéne rá egy plexi. Az lett a kutakodás vége, hogy mivel télen nem használom, csak szezonálisan, kisebb túrákra fogtam be, felesleges nekem.
Ami saját tapasztalatom van a témába: Legénykoromban egyik cimborám ETZ125-ös gépére vett egy utángyártott kis idomot, kis, 30cm körüli magassággal bíró plexi volt rajta.
Kissé csökkent a fogyasztása, illetve az addigi 95Km/h végsebesség százra nőtt. Ezt saját órája, és akkoriban 60kg-os súlyomhoz értelmezzétek.
A másik plexis motor gyárilag plexis volt, amivel mentem. Egy MZ Escort 250, rendőrségtől selejtezett példány, kollégámé volt, párszor elköthettem míg dolgozott.
Talán ez az emlék, ami miatt felmerült a plexi bennem, mert kényelmes volt, fogta a szelet rendesen.
Erről a típusról van szó:
Sokat szerelgette a kolléga, volt hogy az idom is lekerült róla. Mondta a kolléga, hogy idom nélkül a fogyasztás csökkent, végsebesség nőtt. Ne gondoljatok hatalmas sebességre, ezzel az idommal elérte a 115Km/h sebességet...Idom nélkül egy tizessel több.
Nem tettem le róla, hogy lesz plexis gépem....
Egymásnak ellentmondóak ezek a tapasztalatok, illetve amit olvastam, az is. De azt gondolom, egy jól megtervezett, áramvonalas plexi segít, míg egy nem megfelelő ront a menetteljesítményen, és a fogyasztáson. Jól gondolom?
Amúgy ezt [link] néztem ki, de nem vettem, mert ugye hobbi célra használom, jó időben, illetve felmerült közben, hogy nagyobb gépre cserélek....Az biztos, akármi lesz, jobbára városon kívül lesz használva.
Mi a véleményed, egy jó időben használt gépre, amivel akár 50km-re is megy az ember, érdemes plexit tenni? Illetve eleve plexist keresni, ha vesz az ember.....
Azzal tisztában vagyok, aki napi szinten használja, esőben, hidegben, neki megéri. Saját bőrömön éreztem, volt hogy elkapott egy nyári eső az MZ-vel.
Most előjött a téma, olvasom egy ideje a fórumot (mióta megvettem a robeszt), gondoltam megkérdezem egy szakértő véleményét. Ki tudná jobban megmondani, mint aki használja, sőt, gyártja ezt a hasznos kiegészítőt? -
-
KTMHobby3
tag
válasz Zoli bácsi #84688 üzenetére
Szia!
Nekem az első robogómon gyárilag volt szélvédő és lábvédő is. Tatran 125, 1969. Azóta minden motoromra csináltam szélvédőt. Télen nyáron mindig rajt volt a motoromon. Sokszor jó volt, hajnali hűvös időbe, esőben, nyáron is. Munkába járva kifejezetten előnyös volt. A forma természetesen fontos, de amiről képet linkeltél be, az teljesen jó. Én csak ajánlani tudom. Az előbbi Hsz-emben a kép a mostani kismotoromról készült. -
macilaci78
nagyúr
Levenni viszont csak egy mozdulat, mint a sapkát. - És fésülködni? Van, ahol számít a megjelenés és nem mindenki szereti a süni frizurát, vagy a kopaszt.
Tamás9x: más lesz a felület, de a pára ugyanúgy kicsapódik. A változás csak annyi, hogy sokkal kisebb cseppekben, így másként töri meg a fényt. A fizikát nem lehet meghágni. Ha sok a pára, akkor kvázi egy összefüggő vízréteg lesz a plexin, mintha egy akváriumon néznél keresztül.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Tamás9x
őstag
válasz macilaci78 #84691 üzenetére
A kicsapódott pára felitatódik a megszáradt felületben. Használom, nekem működik.
Nem tökéletes a kép, de 2 választás van fehér köd, vagy ez a torzítás, esetleg nyitott plexi és arcüreg gyulladás.Az olcsóbb pinlockok, meg még pont beleérnek a látómezőbe ami iszonyat zavaró, mármint nekem.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Zoli bácsi
őstag
válasz KTMHobby3 #84690 üzenetére
Köszi!
Igen, láttam már párszor képet, tettél be.
Kollégámnak..Azaz nyugdíjas kollégámnak..ilyen típusa van, Tatran. De ha jól emlékezem, az övé 175 cm3-es. Használatban van neki, néha előveszi, "csapat" vele egyet.Úgy emlékezem, ebben a típusban van önindító, ami egyben dinamó is. Amit mostanában megint felfedeztek..... -
macilaci78
nagyúr
válasz Tamás9x #84692 üzenetére
Nem tökéletes a kép - ennyi.
esetleg nyitott plexi - ezért írtam, hogy résnyira nyitott plexi. Két dolog jó a pára ellen: meleg felület, amin nem tud kicsapódni, vagy huzat, ami lehúzza. Sajnos nem volt még olyan sisakhoz szerencsém, aminek a szellőzése megfelelő lett volna a páramentesítéshez. Paintball maszkok közül a ventilátorosok állítólag egész jók, de nekem azok is párásodnak. Szóval résnyire nyitva hagyom a plexit, ami még nem zavaró: nem buzerálja a szemem a huzat, nem deresedik a bajszom, stb. 7 éves korom óta vagyok szemüveges, szemüveg nélkül már sétatempónál is valósággal vágja a huzat a szemem a menetszél, szóval háklis vagyok a huzatra, ez van. És ennek ellenére sem érzem zavarónak az éppen nyitott plexit.A gond akkor van, amikor a sisak plexijét nem lehet finoman állítani. Tipikusan ilyenek a 3-állásos plexik: fent, lent, középen. Lidl-ös Crivit sisak, de az NZI Combi Duo is ilyen. Már azon gondolkodtam, hogy egy kopott plexi alsó fél centin fúrok bele pár lyukat 3-as fúróval.
Mivel szeüveges vagyok, ezért hozzászoktam, hogy egy keret kitakar a látómezőmből és azon túl minden homályos, de a pin lock ettől szűkebb látóteret enged meg, zavaró.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
DigitXT
félisten
válasz Tamás9x #84692 üzenetére
Nekem addig volt jó a pinlock, amíg alá nem folyt a plexitisztító, és meg nem
marta a felületét, onnantól használhatatlan torzításokat csinált, szóval kuka...
Drága tanulópénz volt. De amúgy tök jó találmány! A magam részéről télen a
nagyplexi + résnyire nyitott rostély kombót tudom használni: annyi szelet így
nem tol az arcomba, hogy fázzak, viszont annyit igen, hogy lepárátlanítsa.
Ugyanez kisplexivel agyhalál, közvetlen jön a szél - szétfagy az ember feje...Ehhez hozzátartozik, hogy nálam a nagyplexi teteje is a látómezőm alá esik,
csak olyan magas, hogy levegye a szelet a mellkasomról, cserébe hangos a
menetszél, de legalább azt tudja, hogy lefújja a vízpermetet, ha éppen esik...
Kisplexi ilyesmire alkalmatlan, inkább dizájn elem, bár valamit az is fog.Plexi nélkül sajnos nagyon, de nagyon csúnya a motorom, s brutál erővel tol
hátra a menetszél, cserébe az már egyáltalán nem turbulens, tök "selymes",
bőven hallod a navit 100 km/h-nál is, kisebb tempónál meg a motor zörejeit... -
KTMHobby3
tag
válasz Zoli bácsi #84693 üzenetére
Igen, jól emlékszel, az önindító volt egyben a dinamó is. Mint az elődjénél, a Čezeta 175-ösnél. Tatranból csak 125-öst csináltak, legalábbis az enyém az volt. Szerintem a mostani megoldás más elven működik, az akkori elég robusztus, nehéz volt.
-
RJ45
junior tag
válasz macilaci78 #84691 üzenetére
Nekem a bukó ugyanúgy lelapítja a hajam, ha nem elég rövid. Tökmindegy van e rajtam símaszk.
#84689KTMHobby3
Mit állítottam tényként? Annyit írtam, hogy nekem nem kell vitorla. Nem értem neked az miért fáj, ha nekem nem kell valami. Nyilván van, aki szereti, ha el lehet adni.
Ettől még vannak szelesebb helyek. Lehet téged életedben nem lökött még meg. Örülj neki. Elég izgi tud lenni. -
Tamás9x
őstag
válasz macilaci78 #84694 üzenetére
NZI Combi Duo-t jó hogy említetted, mert tetszett,de akkor így már meg sem nézem a HJC-i70-es se egy világbajnok ebben a szegmensben. Pont a 2 állás között lenne kényelmes.
Bár ha perverzbe nyomjuk vannak ezek a poláros páramentes fóliák ablakra, próbálta már valaki bukóba?
DigitXT:
Na et jó tudni, eddig sima ablaktisztítóval mostam, és mosáskor sem veszem ki a pinlockot, majd egyben cserélem a plexivel jövőre szerintem, ha még marad a bukó... mert szeretnék valami csendesebbet.
Tényleg MAKOT 7.-ra jön valaki?
RJ45: neked még legalább van hajad
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
KTMHobby3
tag
Nincs nekem semmi bajom Veled, tiszteletben tartom a saját megoldásod. Az viszont tény hogy a szélvédő nem vitorla. Az akkor lenne, ha hátulról erősebb szél fújna, mint amennyivel halad a motor. A szembeszél ellen találták ki, azért domború és döntött hogy kisebb legyen a légellenállása.