- Autóhifi
- OLED TV topic
- Projektor topic
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Nikon Z MILC fényképezőgépcsalád
- Videós, mozgóképes topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen TV-t vegyek?
Hirdetés
-
SteamWorld Heist II - Középpontban a történet és a küldetések
gp A folytatás érkezésére kicsit még várni kell, az új rész augusztusban debütál.
-
One UI 6.1 frissítésekkel túlórázik a Samsung
ma Középkategóriás telefon és ütésálló tablet is részesült belőle a hétvége előtt.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
gabe_
őstag
válasz nyogo83 #73290 üzenetére
Ezt az erőlködés nélkült inkább ne erőltessük...
Én még nem ültem olyan gyári 50-es 2t robogón, amelynek gps szerint 65-70 körül ne lett volna vége, erőlködésel vagy anélkül. (Végsebességnél hogy lehet, hogy egy bármilyen motor nem erőlködik? Vagy kifullad, legyőzi a lég- meg mindenféle közegellenállás, vagy az áttétel fogy el, esetleg eléri a max fordulatszámot, letilt az elektronika, de végeredményben szerintem mindegyik erőlködésnek hangzik...)
Ezek a 80 meg 85-ös dumák pont olyanok mint az autóknál a fogyasztási adatok, mindenki jobbat akar mondani mint a többieké...Sovány szakácsban sose bízz!
-
macilaci78
nagyúr
Airsoftos példát is hozhattál volna.
Amúgy én a fogyasztásomon meglepődtem, 6,74 l/100 km, '99-es Passat kombi, 1.9 PD TDI.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
perge666
veterán
válasz macilaci78 #73302 üzenetére
Tyűha,ezen most én is meglepődtem rendesen. -
nyogo83
Topikgazda
Ha jol remlik nem probaltad azt a Runnert meg a Libertyt amirol pl beszelek
Az erolkodest nyilvan egy 50-eshez kepest merten kell erteni, mert pl van ami 30-40 masodperc vagy 1,5 perc alatt eri el a veget, van ami meg 15 sec. Ennyi a lenyeg es igy kell ertelmezni illetve a helyen kezelni.
Az emlitett ket robogo pl azonos blokkos, csak felepitesben ter el, a Runner javara gyorsulasban.
Volt hogy gyari 125-os Aprilia Sport Cityvel probalgattuk es siman lelepte ket lampa kozott ugy, hogy egyenletesen gyorsult 80-85-ig, mindenki azzal kezdte, hogy tuti nem 50-es.
Annyi volt a titok, hogy iszonyat keves Km volt benne, meg egy Multivar, de bontatlan gyari blokk.Pont par napja volt nalam egy Kymco Super 9 50 2T. Az orat akasztotta 85Km/h-nal, ami erzesre valosan 70-75 ha lehetett, de 50-tol mar relative sok ido alatt erte el a veget(kb 30 sec). Ha abban is a hajtasra raszanna az ember egy kis idot, akkor nagyjabol egyenletesre kilehetne hozni azt a gyorsulast.
A tulaja alatt pedig ora szerint megy 65-70 korul, de van kozottunk kulonbseg sulyban 64Kg vs 105.Nalam jobban senki nem tesz nagy ivben arra hogy akar fogyasztasi adatokban akar sebessegben/gyorsulasban magikus ertekeket irnak be, mivel :
1. nem mas fogja tankolni helyettem
2. attol hogy nagyobb vegsebesseget irok/jobb gyorsulast, meg en kozlekedek naponta a valos sebessegevelAz meg hogy valaki ismeretlenul csettint egyet az ertekek lattan, hidegen hagy(nem is ertem ezt a jelenseget, de ez az en szegenysegi bizonyitvanyom).
Egy nagy hianyossagom van, hogy nagyon ritkan keszitek videot/GPS logot, barmit, de pont azert mert fel se merul bennem, hogy barmit is bizonygatni akarnek vele.
De majd biztos lesz valaki, aki bedob par GPS-es logot remelhetoleg.
macilaci78: az lehetetlen, egy PDTDI-bol szivni kell le a gazolajat mert termeli Nekem 1.9JTD fogyaszt hasonlo erteket varosban/vegyesben. Bar van aki szerint ugyanilyen felhasznalasban neki csak 4 litert
[ Szerkesztve ]
-
huniross
tag
ZR SuperJog 50 cm3, ma néztem gps-el 63 volt a vége tiltásnál. Az óra feküdt, legalább tízet csal.
-
huniross
tag
Az igazság az, hogy ha menne többet is, marhaság lenne gyorsabban menni azokon az apró kerekeken, ami a Jog-on van. Városban, viszont kell a 60, mert felborítanak másképp. Ezért szeretem, pont ideális az alacsony súlypontjával.
-
nyogo83
Topikgazda
En csak annyi tudok mondani, hogy probalj ki ha van lehetoseged egy jo allapotu vizes blokkos gepet: NRG, Runner, Aerox, barmit. Meg fogsz lepodni
A gyari fojtott (variatornal es kipuffnal) ertekeknel mar eleve latszik a kulonbseg. Egy 2T leghuteses blokk atlag 3,5Le korul van, a vizesek 4,5Le korul. Ha meg a fojtas ki van szedve(99%-ban), akkor meg meg tobb.
Es akkor meg se variator, se kipuff, se semmihez nincs nyulva.
Van kulonbseg, meg ha szamok alapjan kicsinek is tunik(bar aranyaiban azert latszik 30% kulonbseg, ami igy mar nem is keves).Van jelenleg egy Jog blokkos robogom is, annak tenyleg 60-65 kozott van a vege. De azt ossze se lehet hasonlitnai a fentebb emlitett robogok blokkjaval. Cserebe a vilagbol kimegy
-
zol71
tag
Segítség!
Van 1 Rieju mrt 50-em.Menet közben egyszer csak lehőrgött a motor. Eddig pöccintésre indult most nem indul rugásra , tolásra sem csak ha meggurulok a lejtőn és beteszem sebességbe de akkor is csak magas fordulaton megy gázelvételnél megáll és megint nem indul. -
-
huniross
tag
Az viszont érdekelne, hogy a hajtás áttételét meg lehet e változtatni a fogaskerekek cseréjével a Jogon? Azaz lehet e kapni valami csere fogaskerék párost? Mert, ha hetvenesre cserélném a hengert, az ugye 40% plusz. A plusz erő elvinné a kisebb áttételt, tehát egy Aerox szerű menetteljesítmény kihozható lenne.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz huniross #73311 üzenetére
Tuti hogy lehet a vegattetelben cserelni a cuccokat, de altalaban azok zsebbenyulosak (Malossi, Kitaco) 30k vagy felette szokott lenni.
Plussz ahhoz mar a gyari variator/kuplung paros is keves lesz szerintem.De ebben sityupityu jaratosabb, az mar osszetettebb tema ha a vegattetelhez is nyul az ember.
-
-
szabcsab
csendes tag
Segítségeteket szeretném kérni Gilera Runner SP50-el kapcsolatban!
Indulásnál az elején lassan-vontatottan gyorsul, ezt a pontot átlépve meglódul, aztán végig dinamikusan gyorsul!
Min kellene állítanom, hogy indulásnál gázadásra azonnal ugorjon?
A variátorba tegyek könnyebb görgőket, vagy a kuplungba erősebb rugót, esetleg a kontraszt rugóval kéne inkább kísérletezni?Köszönöm előre is a segítséget!
-
Chereiose
addikt
Na végül megvettem a csávótól ezt a Honda Diot, tényleg ugyanolyan szép jó állapotú, szervizelt élőben is mint ahogy hirdette.
Levette az utánfutóról és hidegen is önindítóval elsőre rögtön indult, nagyon csendes is, úgy hogy remélem nem lesz vele gond. Hétfőn kötök rá biztosítást aztán letesztelem rendesen majd Végül is örülök, hogy nem vettem újonnan egy ilyen motowell csodát, mert végig gondoltam az értékvesztést is, hogy azt meg se vennék ha igen akkor is max a feléért, a Dio-n meg annyit nem tudok bukni ha el szeretném adni a későbbiekben, no meg lehetséges, hogy így használtan is jobb minőség mint a kínai.
[ Szerkesztve ]
-
perge666
veterán
válasz Chereiose #73315 üzenetére
Na a végén csak kiskerekűre esett a választásod?
Ha rendesen karban tartod,biztos nagyon sokáig kiszolgál majd.
Széles utat,gumifákat.
Balesetmentes közlekedést.
Online is tudsz kötni biztosítást,és az igazolást kinyomtatva,vagy csak elmentve a telefonba nyugodtan megindulhatsz vele akár még ma közúton.
-
-
energy4ever
addikt
Ilyen lanckerek kellene nekem, csak 13-14 fogas... Valaki tudja melyik motorra valo ez? 14-es beluhoz van leirasom melyikhez valo, abbol lrnne is jo fogszamu, de nekem ez a 13-as kellene, ami fene sem tudja mihez valo... Remelem ti megmondjatok.
-
Topikgazda
válasz Chereiose #73315 üzenetére
Jó választás, ezek a 4T dio-k méltó darabok a "legendás" 2T dio-k mellett. Tartós kis motorok.
(#73324) Az direkt van ott, hogy még véletlenül se töltsd túlcsordulásig benzinnel a tankot. Addig a fémig elég, nem kell a sapkáig teletenni.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
energy4ever
addikt
válasz energy4ever #73320 üzenetére
Vegulis megtalaltam ami kell.
Choi tuning elkepzelesek:
-mar benne van az uj vario
-kerul bele egy delorto karbi, valami sportosabb legszurovel.
-elso lanckerek cserelve lesz 12-rol 13-asra, de a lancot is cserelni kell igy 415-rol 420-ra.Remelem 43km/h-sor feljebb fog maszni ez minimum 50re. Szerintetek?
-
Topikgazda
válasz body007 #73238 üzenetére
Akkor azon a dio-n valami nagyon nem volt jó, mert nem csak elméletben hanem a gyakorlatban is nem hogy egy 50-es, hanem egy 70-es vashengert is ki kell szolgálnia simán a gyári légszűrőháznak.
Lehet hogy agyon volt fúvókázva (főfúvóka) és ezért kellett neki baromi sok levegő, mert másképp nem tudta eldolgozni rendesen az indokolatlanul nagy benzinmennyiséget. Aminek ugye az ég világon semmi értelme nincs csak a többletfogyasztás.
Egyébként pont ugyanez van a feleslegesen rárakott direktszűrőknél is, csak ott a fordítottja miatt. Az iszonyat sok levegő miatt amit beszív kénytelen az ember abnormális fúvókaméretet használni, hogy menjen a motor. Ami szintén teljesen felesleges, mert hiába zabája a benzint nem fog jobban menni mintha a gyári házzal rendesen be lenne fúvókázva a motor.
Mindennek meg van a maga helye így a direktszűrőknek is, csak az nem az átlagrobogó kategória.(#73308) nyogo83 NRG, Runner, Aerox
A lehető legjobb példákat hoztad fel, ezekhez nem is lehet hozzámérni pl egy jog-ot.
Egyébként a mina blokkoknál pont az aerox-ba van gyárilag a legnagyobb végáttétel szerelve. Pl tuningolt bws-be szoktak aerox végáttételeket rakni ha van kéznél felesleges (így nem kell külön venni), mert közel 15%-al nagyobb mint ami gyárilag a bws-ben van.
A piaggio blokkos sr-ben és a runner-ben is viszonylag nagy végáttétel van gyárilag a többi 50-es robogóhoz képest. Egy jog-ban meg pont az egyik legrövidebb van.Egy 70-es vashengerhez még simán elég a gyári kuplung, azt a max 10 lóerős teljesítményt annak is bírnia kell ha nincs valami baja...
(#73311) huniross Persze hogy lehet és kell is, mert még egy 70-es vashengerrel is csak szétpörgi az agyát a legtöbb esetben a gyári végáttétellel. Nem mindig, de sok esetben. Aluhengernél meg kötelező. Akár a primer vagy a szekunder részén is tudsz változtatni. A döntés, hogy melyiken szeretnél az rád van bízva, a leggyakoribb típusoknál mind a kétféle részhez lehet különböző nagyságú végáttételeket venni.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz energy4ever #73253 üzenetére
"Gyari variatorban 6db gordulo suly hely van, de abbol csak 3ban van suly."
Ezt az állapotot gyorsan szüntesd meg, mert nagyon nem jó így. Felváltva lehet vegyíteni különböző súlyú de azonos méretű görgőket (bár ezt is csak próbáknál szokták leginkább, vagy olyan tuningoknál ahol tizedelni kell, és gyárilag nem lehet összehozni a megfelelő súlyt csak így "legózva"), de mindegyik pályán kell görgőnek lennie...
(#73326) Valamennyivel biztos, hogy fog nőni...A nagyobb karbit szerintem az ég világon nem indokolja semmi sem ha ugyanaz a gyári henger van rajta, a "sportosabb" légszűrőkről meg pont feljebb írtam.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
energy4ever
addikt
válasz sityupityu #73328 üzenetére
Nade van 3db ilyen motorom, es mindharomban csak 3-3-3db volt. Ez igy full gyari...
Mind1 is amugy, mert kerult bele egy olyan amiben 6db van.A karbicsere indokolt mas miatt is. Sajnos nem lehet beallitani az alapjaratot. Ha magas akkor is lefullad neha, valamint ossze-vissza jar.
"ha ugyanaz a gyári henger van rajta" Uj hengerrol almodni sem merek, hiszen nalam egyben van a blokkal...
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz energy4ever #73329 üzenetére
Szerinted egy hatpályás variátorba beleraknak gyárilag 3 db görgőt? Mert szerintem nem Annyira lehet, hogy mégsem teljesen gyáriak azok a motorok...
De aztán meglehet, hogy sok mindent láttam már, de mégsem mindent...ki tudjaA feljebbi témához visszatérve: Ha ráraksz egy nagyobb karbit akkor elképzelhető, hogy ki lehet hozni belőle valamivel jobb teljesítményt, de az olyan elenyésző lesz, hogy szerintem nem éri meg.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Chereiose
addikt
válasz sityupityu #73325 üzenetére
Okés értem köszi, csak az a fura hogy ugye pl. ha autót tankolom akkor eltűnik kb a cső mert teljesen belemegy, itt meg épp hogy az eleje tud csak majd.
Mentem vele most 1 órát, nem egy erőgép de egész jól megindul (én se vagyok nagy termet) és 60-ig el is megy az óra, bár nem tudom az mennyit csal és mennyi a valós sebességem.
-
energy4ever
addikt
válasz sityupityu #73330 üzenetére
Erre ezt tudom linkelni. Itt is 3szem gorgo van.
Valamint a 3db motorom mind eltero forrasbol szarmazik, full gyari volt mind. Kizart, hogy mindegyikbol kivettek 3szem gorgot.
-
Topikgazda
válasz energy4ever #73332 üzenetére
Látom a képet látom.....több mint érdekes az biztos
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
energy4ever
addikt
válasz sityupityu #73333 üzenetére
Tobb mint erdekes dolgok a choival kapcsolatban:
-szijjas, de plusz lancos is.
-muanyag fogaskerek a vezermutengelye
-a henger egyben van a blokkal, de a valto szetszedheto a blokktol -
Topikgazda
válasz energy4ever #73335 üzenetére
Ez egy igazi kuriózum...
Egyszer megnéznék egy ilyet élőben, sosem találkoztam ezzel a típussal.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Chereiose
addikt
válasz sityupityu #73334 üzenetére
Akkor jó csak azért ha rendőr is van akkor nehogy megbüntessen mert sűrűn mérnek itt 1 helyen
Igyekszem vigyázni rá Eladó az most szervizelte friss olajjal, azt mennyi időnte cseréljem? 4T ugye érzékeny az olajra csak azért.
-
Topikgazda
-
Chereiose
addikt
válasz sityupityu #73338 üzenetére
És ennél nincsen szűrő? Mintha mondta volna az eladó, hogy azt tisztítani kell szóval, hogy van. De lehet félreértettem.
Mindegy, mindenesetre akkor figyelem ezt a 2000 km-ert aztán elviszem cseréltetni.
-
Topikgazda
válasz Chereiose #73339 üzenetére
Nem szokott rendes olajszűrő ezeknél a kis ötveneseknél lenni, szerintem ennél sincs. Ezeknél csak egy fémből vagy műanyagból készült kis sima szűrő szokott lenni ami csinál mindent, csak az olajat nem szűri rendesen.
szerk: Találtam valamit, ilyesmi van ezekben.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Chereiose
addikt
válasz sityupityu #73340 üzenetére
Ja akkor arra mondta ezt a tisztítás dolgot. Mindenképp tartom ezt a 2 ezer km-es csere periódust így. Ezen kívül mire érdemes még odafigyelni? Gumi, akksi ezek újak rajta, talán a fékhez kell majd nyúlni idővel szerintem.
Szerk.: igen, de itt is írja amit linkeltél hog 2k után cseréljük.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Chereiose #73341 üzenetére
Ja, ezek amiket mondasz, de szerintem ha így le van szervizelve ez a kis motor akkor a féket is megnézték...Ha nem érzel működési rendellenességet akkor szerintem ráér később. A lengéscsillapítók még azok amikre oda kell figyelni, de ha normálisan járnak és nem folynak szerintem akkor azok is rendben vannak rajta. A 2T dio-kon még zsíros teló volt elől, nem tudom, hogy ezeken a 4T-ken milyen van...
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Chereiose
addikt
válasz sityupityu #73342 üzenetére
Biztos nézte a fékeket is mert mondta, hogy jó állapotúak. Szerintem a lengéscsillapitója ugyanaz lehet mint a 2T nek.
-
macilaci78
nagyúr
válasz Chereiose #73331 üzenetére
A cső szája ha beleér a folyadékba, a kút nem enged több üzemanyagot. Én ha tövig benyomom a pisztolyt, kb 1,5 literrel kevesebb fér a tankba...
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Chereiose
addikt
válasz macilaci78 #73344 üzenetére
Hát nekem így hogy ott van keresztbe az a fémdarab nem is tudom mélyre nyomni, szóval szinte fullra fogja tölteni a tankot úgyis, vagyis ott annál a fémnél abba hagyom ahogy írták lejjebb, mert elég addig tankolni.
-
macilaci78
nagyúr
válasz Chereiose #73345 üzenetére
Ha nem dugom be eléggé a csövet, viszont markolom rendesen, akkor képes és kicsap. Lassan szoktam beleengedni a benzint.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
suste
veterán
válasz sityupityu #73340 üzenetére
Már régebben beszéltük itt, hogy sok 4T 125ccm -ben is ilyen kis fém szűrő van (az enyémben is).
Az olajcsereperiodus viszont sokkal több a könyv szerint, ha jól emlékszem (6000km).
Én pl nem cseréltem eddig szezon közben, csak évente.
Cserénél van mit kimosni a szűrőből, de nem néz ki brutálisan..... -
suste
veterán
válasz energy4ever #73332 üzenetére
Én a 125-össel is jártam egy darabig 3 görgővel. Nem voltak könnyebb görgőim.... Semmi baja nem lett. Persze hosszú távon vagy nagy terhelésnél sokkal jobb ha 6 van benn. (De 9 még jobb lenne, ha olyan dob+nyomólap lenne )
-
Topikgazda
Hát a fene tudja...Nem vonom kétségbe azt amit a manual ír a motorodról, de én nem mennék olyan motorral 6 ezret ahol nincs rendes szűrő. Mert az valójában csak egy ülepítő/szűrő, ahogy az egü linkjében is szerepel. Érdekességként pl 4T runneroknál mind a kettő megtalálható. Legalul van ilyen ülepítő szűrő is, csak műanyagból és jóval sűrűbb mint az a fém ami a linkben is van, és ráadásként még rendes olajszűrő is van rajta.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
nyogo83
Topikgazda
En altalaban 3-4000-es olajcsere periodusokkal talakozok olyan motoroknal aminel csak ez a tesztaszuro van benne. Kisebb 50-esnel meg van hogy 2000 az eloirt. Az biztos, hogy en 125-osnel is 2-3000 korul cserelem, kb 1 liter olaj kell atlagban bele, nem nagy osszeg meg macera.
Az a “szuro” meg olyan, ha abban van valami amit kiszur, akkor mar regen rossz
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest