Hirdetés
-
Final Fantasy XIV Online - Befutott a Dawntrail utolsó előzetese
gp Jövő hónap második napján érkezik a kiegészítő, az előrendelők azonban már június végén belevághatnak az új kalandokba.
-
Csúcskategóriás PCIe 5-ös SSD-k a Gigabyte-tól
ph Az Aorus 14000 Gen5 széria 1 TB-os kapacitástól indul, és mérettől függően 14 GB/sec körüli olvasási sebességet kínál.
-
700 dolláron kezdhet a Galaxy Watch Ultra
ma Újabb képeken a Samsung Ultra órája, a pletykák már az árát is tudni vélik.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
flegga92
senior tag
válasz Kickass #72550 üzenetére
Típust nem tudok neked ajánlani, de mindenképp nagy kerékátmérűjűt keress.
Nekem a Yamaha Cygnus X 125 csak 12", de ezeken a vacak utakon 70 felett életveszélyes vele menni.
Tanulni egy Kymco váltós motorral mentem, fogalmam sincs mi a típusa, kb 16" kereke volt, de sokkal jobban vette az úthibákat.
Ha nem idegenkedsz a Scarabeo kinézetétől szerintem jó választás lehet.
Nekem sajnos a klasszik robogó forma kellett nagy és sík lábtartóval, nagy csomagtartóval és opcionálisan könnyen lehessen boxot tenni hátra.
Ha nem rohangálnék sok cuccal vagy Scarabeo vagy egy Honda Innova lett volna (ez körváltós). -
Kickass
őstag
Azért elég durva lenne ha mondjuk május végéig nem tudnám letenni, még ha nem is elég az a ~5 gyakorlati óra (elmélet meg online), ~2 hónap alatt B-s jogsit is le lehet pörgetni kis szerencsével.
flegga92: Az eddig kinézett tipusok Kymco People/Agility 125, Aprilia Scarabeo 125/Sport City One, Piaggio Liberty 125 a nagykerekesek közül, Yamaha Majesty, Suzuki Burgman 125 a kiskerekesekből.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Kickass #72554 üzenetére
Kymco Agility, Aprilia Sport City, Piaggio Liberty, Yamaha Majesty.
Ebben a sorrendben keresgetnek, ezek megbizhatoak. Elso ketto fiatalosabb,sportosabb megjelenesu szerintem, az utolso kettobol pedig nehez korrekt peldanyt kifogni. Liberty-t meg most is eloszeretettel hasznaljak futarrobogonak, szog egyszeru technika, strapabiro.
Majesty nagyon zsebbenyulos tud lenni, ha kicsit is elhanyagoltak. Relative dragabb az alkatresz hozza(valamint inkabb kulfoldrol rendelos), pl karbiba cuccok(eleg egyedi karbija van), amugy az a Yamaha blokk megbizhato(facelift elotti Malaguti Madisonban is az van).Burgmant en nem eroltetnem, 125-oshoz dog nehez az a kasztni, valamint 300k alatt csak a nagyon osszeganyolt regi peldanyokat lehet kifogni.
A Kymco es a Sport City-t azert ajanlanam, mert azok viszonylag fiatalabb modellek, valamint 300k-s arsavban neha fiatalabb 125-os 4t Runner-t is ki lehet fogni, ami szinten nyero.
Szerk: a jogsi miatt meg ne aggodj, ha jo helyre jelentkeztel, tenyleg hamar le lehet tudni. Raadasul eleg nagy ra az esely, hogy hiaba robogon vizsgazol, mire kezhez kapod a jogsit, semmilyen korlatozas nem lesz benne Nekem se lett, pedig robogon vizsgaztam, es nem en voltam az egyeduli aki igy jart
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Kickass #72559 üzenetére
En az SOS jogsinal csinaltam Pesten, de ha megfogadsz egy tanacsot, akkor ha lehetseges, Erd korul keress valami sulit. Vagy tobb helyet kerdezz meg, mennyire vannak betablazva, mert hiaba a keves gyakorlati ora, de siman lehet 3 honap is mire jogsi kezben lesz.
Nekem boven elhuzodott addig, mert volt hogy 2 gyakorlati ora kozott eltelt 1,5 het, annyi tanulo voltSogorom Vac-ra ment suliba, kb 1 honapja iratkozott be, a Kresz mar megvan, jovo heten kezdi a gyakorlatot, elvileg 2 het alatt letudja.
-
Tamás9x
őstag
Nyíregyháza környékén tud valaki egy jó szerelőt? 4T-t kellene picit babrálni. Érdekelne a perverz tuning mániámat kibírja e a jelenlegi motor, vagy gyűjtögessek nagyobbra inkább.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
suste
veterán
válasz nyogo83 #72560 üzenetére
BP-n csináltam én is (3 hónap alatt, pont elmegy a fél szezon), ezért is írtam, hogy májusig már nem fér bele.
Csak a kresz vizsga időpontra legalább 1 hónapos a várólista, és utána a városi vizsgára is hosszú .
Ahogy írtam régebben is, állati dühitő, hogy van egy jó elméleti lehetőség (3x kresz + 3x motor), ami akár azt is lehetővé teszi, hogy pár nap alatt megszerezd ezt a jogsit, de közben meg hónapok mennek el rá..... -
energy4ever
addikt
Suzukinak a gyari alkatresz rendelos appjat meglehet mokolni valahogy, hogy japan belpiacos alkatreszeket is kilistazza?
-
csurgoi
aktív tag
válasz energy4ever #72548 üzenetére
Úgy tűnik meglett a hiba forrása.
A kipufogó eldugulása volt a tettes.
Miután szétvágta a szerelőm és kitakarította megy a robi mint az állat.
Ég és föld a különbség.https://500px.com/stevetailor https://www.flickr.com/photos/128564341@N08/
-
Topikgazda
-
csurgoi
aktív tag
válasz sityupityu #72567 üzenetére
Lehet, mert egy idősebb papától vettem és kérdeztem milyen olajat szokott használni, azt mondta amilyen van a benzinkútnál.
Egyébként ő volt az egyedüli tulaja a Neosnak, de szerintem az is okozhatta ezt az erős kátrányosodást, hogy a papi biciklis sebességgel hajtotta a robogót.[ Szerkesztve ]
https://500px.com/stevetailor https://www.flickr.com/photos/128564341@N08/
-
flegga92
senior tag
válasz csurgoi #72570 üzenetére
Egyetlen egyszer tettem még anno a Gulliverbe, isten háta mögött kettővel jelezte, hogy ki fog fogyni, nekem hazáig volt még 50-60 km, vasárnap volt. Persze egy település sincs közben így inkább visszamentem egy MOL kútra (más kutat nem tudtam) ahol még Garden 2T sem volt, csak ez a förmedvény... Beletettem 40 km után nem akar menni, füstöl mint az állat. Megállok, leallít. Vártam vele picit, hátha melege lett, persze nem tudtam beindítani. Gyertya ki, szörnyülködés, tiszta koksz vastagon az egész. Szerencsére a régi de még jó gyertya ott volt nálam, és gyors cseréltem és hazaértem vele...
Másnap engedtem le az olajat -
KTMHobby3
tag
válasz flegga92 #72569 üzenetére
Nem a MOL kúttal és az Arol 2T-vel van a baj, hanem valószínű túl olajozta a keveréket, ami alacsony fordulaton nem égett ki belőle, ezért lerakódott és dugulást okozott. 20 évnél is több hogy ilyennel jártunk, 1:40-es keverékkel, de még úgy is eldugult a kipuff. Én már 2 éve csak a MOL-nál tankolok, náluk egyenletes, jó minőségű a benzin. 1:50-es szintetikus olajjal keverem, mindig megvan az a teljesítmény, amit megszoktam. Dugulásom nem volt, igaz, pörgetem a mocit.
-
flegga92
senior tag
válasz KTMHobby3 #72572 üzenetére
Lehet kicsit félre érthető volt nem az üzemanyaggal van a gond, én is ott tankolok minden járműbe, hanem az Arol 2T-vel, azt meg jellemzően ott lehet(ett) kapni
Az időseknek meg ezen nőttek fel, jó volt az a Simsonba meg a Trabantba is. Apósom szerint tökéletes a láncfűrészbe, nem kell abba a Stihl olaj, persze volt már egy teljes generál... Azóta inkább veszi a rendes olajat. -
KTMHobby3
tag
válasz flegga92 #72573 üzenetére
Egyet értek Veled. Mivel már lehet kapni szintetikus olajokat, én is kizárólag azt használok. Kevesebb kell belőle, bírja a nagyobb fordulatot, nem füstöl. Az hogy 30 évvel ezelőtt mi volt, ma már csak szép emlék, de azt el kell ismerni hogy akkor is működtek a motorok.
-
Topikgazda
válasz KTMHobby3 #72574 üzenetére
A szintetikus olajok is tudnak füstölni ha nem égnek el tökéletesen.
Az eredeti témához, a kipufogó lerakódáshoz (nem neked írom célzottan, csak ide kapcsolom):
Alapvetően három dolog miatt tud a koksz lerakódni. Az egyik ok az ásványi olaj használata. Annál lehet bármilyen jó a karburáció és tökéletes az égés, akkor is le fog rakódni. Ezen nem lehet változtatni, ez tény.A második ok ha több olajat használunk mint amennyi kéne, még hogy ha teljesen szintetikus olajról is van szó. Ugye ez bekövetkezhet akkor ha mi keverjük az olajat de nem megfelelő arányban, vagy működő különolajozásos rendszernél pluszba öntünk még a benzin mellé úgy, hogy az valójában nem is kéne.
A harmadik ok, bár lehet hogy kicsit furán hangzik, a "túl jó olaj" használata. Mert a teljesen szintetikus olajok között is van különbség. Ez alatt az egészen magas fordulatra készült versenyszintű olajokat értem. Ezek az olajok egy gyári, 10 ezer alatt pörgő motorokba soha nem fognak elégni rendesen. Nincs meg a kellő fordulat és hőmérséklet ahhoz, hogy maradéktalanul elégjenek ezáltal a végeredmény az lesz, hogy ugyanúgy lerakódik mint ha valami ócska olajat használnánk. Igen ilyen, nem megfelelő körülmények között még egy felső kategóriás szintetikus olaj is tud lerakódást okozni. Sokan esnek egyébként ebbe a hibába, hogy olyan olajat akarnak venni egy olyan motorba amibe valójában nem is való.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
KTMHobby3
tag
válasz sityupityu #72575 üzenetére
Nagyon szépen összefoglaltad a hibaokokat. Én ezek közül a túlzott olajozást emelném ki, mert tapasztalatom szerint sokan úgy gondolják hogy az csak jót tesz a motornak. Tévednek, mert még az 1:50-es keverék használatánál is marad olaj a kipuffban. Én szintetikus olajat használok 1:50-es keverékkel, amit pontosan mérek. Nicasilos hengerhez, közel 10 ezres fordulathoz az dukál. Persze hogy az is füstöl, de nem látszik. Biztos Te is láttál olyan motort, amelyikből dőlt a füst, annál előbb, utóbb bekövetkezik a dugulás, meg a gyakori gyertyaslussz. A környezetünket meg rendesen szennyezi.
-
csurgoi
aktív tag
válasz sityupityu #72575 üzenetére
Amikor "háztűznézőben" voltam a papánál már akkor gyanús volt ez az olajos téma, mert a próbaút befejezése után a kipuffanon folyt az olaj.
Én elsőre SHELL 2T szintetikusat vettem bele, most pedig ilyet:https://500px.com/stevetailor https://www.flickr.com/photos/128564341@N08/
-
spanglee001
addikt
nekem a xado-t ajánlották, jókat is olvastam róla, be is rendeltem
netezős pécék eladóak néha :D !!!!44!4!!négy
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz Repsol600 #72581 üzenetére
Simán használható olajok. Annyi, hogy fél szintetikusak. Simsonba és “mezei “ robogókba megteszi, minimális lerakódást okoznak a csőben. A harmadik, a manol a magyar leírás ellenére szintén csak félszintetikus, a hátoldalán a más nyelvű ismertetőkben már kitérnek rá, hogy vegyitett olaj. Manol-ba a teljesen szintetikus jóval többe kerül.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Rivaul
addikt
Nah, addig eljutottam a tippjeitekkel hogy valahol falsot szívhat a Rox. A szívatóra gondoltam mert nem indult és ahogy ledugóztam rendben lett. Megjött a manuális szívató. Kicseréltem és pöccre indult. Ma mentem vele, amíg a szívató rajta volt ment rendesen. Ahogy levettem azonnal 30-as limit. Szívató vissza és ment de hirtelen megállásokkor leállt a motor. Ittjártam annál a pontnál hogy bebaxom az első árokba. Lekezdtem a kisbolt előtt tekerni a karbit de minél kijjebb fordult a levegő csavar annál hamarabb állt ls és már indulni sem indult. Betekertem tövig, szépen indult, ment mint a barom egész hazáig és még szívató sem kellett. A szűrő házon a pipát befogom észre sem veszi. Tehát falsot szív de nem a szívatónál. Gondolom szimeringes...Ezt lehet cserélni a blokk széthúzása nélkül? Külső vagy belső szimeringesek ezek a blokkok?
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Topikgazda
válasz Rivaul #72583 üzenetére
Ha betekert levegőcsavarnál is megy a motor és a leírásod alapján is szinte tutu biztos, hogy főtengely szimeringes. Lehet cserélni széthúzás nélkül is. Ha szerencséd van és a variátor oldalán szállt el akkor az nem akkora durranás, a másik oldal az húzósabb szerelés szempontjából.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Rivaul
addikt
válasz sityupityu #72584 üzenetére
Köszönöm szépen. Igen kopra bent van a levegő. 3 fordulaton kint már le is áll a motor, alatta egyenletlenül jár. Ha nem kell blokkot húzni akkor a többit megoldom. Anno vettem lendkerék lehúzót hozzá, más szerszámom meg van. Blokkszéthúzóm nincs sajnos, kalapáccsal szétverni meg nem esek neki. Érdekes amúgy mert tél előtt hibátlanul tettem el...
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
suste
veterán
válasz sityupityu #72584 üzenetére
ha már főtengely szimering, és hátha van tapasztalatod:
minden gy6 motoron a belső méret 19,8mm?
kapni ilyen szimeringet itthon is?
én autós boltban méret alapján csak 20x30x7 -est találtam, be is raktam, egyelőre nem folyat (4T, folyás miatt cseréltem)
aliexpressen találtam gyári (19,8x30x5) méretűt, meg is rendeltem, de nemtom mennyit számíthat/bírhat a 2 tizeddel nagyobb -
Topikgazda
-
Armahun
addikt
Sziasztok.
Keeway Hurrican produkál nekem érdekes hibát.
Tavaly már kezdte csinálni, hogy melegen nem indult önindítóval. pl Otthon indul hideg motorral, lemegyek a boltba kb 1 kilométer 10 perc benn és hazafele onindító csak teker de nem kapja el.
Most vettem tavaszra új aksit, télen nem volt benne.
Jelenleg higegen melegen is csak teker, viszont rúgásra elsőre indul.
Gyertyát összel cseréltem, karbi most lett takarítva, új benzinszűrő, légszűrő, gumicsövek.Ha szerinted egy tárgy lehet Ő, akkor te is az vagy. Jó étvágyat evés előtt illik kívánni. A már evő embert ezzel étkezévében megszakítani igen nagy illetlenség.
-
energy4ever
addikt
Jelenlegi RS4 50-em nagyon gondolkozok, hogy elcserelem egy SR-50-esre.
Van itt olyan akinek van tapasztalata mindkettovel?
Sulyerzet milyen? Az RS 95 kilo megtankolva, az SR 115, viszont jol gondolom, hogy a robogo, az hiaba nehezebb, megis konnyebbnek tunik az also sulypont miatt? Foleg ugy ertem, hogy tolni melyiket lehet konnyebb, de nyilvan motorozhatosagi szempontbol is erdekel. -
Kickass
őstag
A hirdeteseket bongeszve egy kerdes merult fel bennem, eleg sok 125os robogot hirdetnek ugy, hogy 50eskent hasznaltak (gondolom 50es biztositassal), de megvannak az eredeti kulfoldi papirjai. Rendszamozhato egy ilyen motor?
-
lorcsi
veterán
van egy kis 50es habana robogóm...zöldfülű használója vagyok még..és az idei első indítása lenne..
hogyan kell berúgni?
van ennek valami szabálya?önindító kerreg..de semmi..ahogy berúgtam, azzal meg nem indult..
-
energy4ever
addikt
válasz Kickass #72590 üzenetére
Vagy inkabb biztositas nelkul.
Ha jol tudom, akkor igen, viszont dragabb, mert lekell vizsgaztattni, stb. Autonal igy van, gondolom motornal sincs maskepp.
Arra figyelj, ne legyen lopott.(jo, papiros, de sokan a motorban taroljak a papirt) Meg amugyis, aki ilyet csinal, hogy 125-ost "50"-eskent hasznal, attol alapbol se vennek motort...! -
flegga92
senior tag
válasz Kickass #72590 üzenetére
Le lehet papírozni, kb 50-70k cakk-pakk, mivel kinti műszaki valószínűleg nincsen rajta ha nem frissen behozott ezért inkább az utóbbi összeg. Ha itthon veszed akkor átírás 25k körül van. Tavaly még nem kellett a kintről behozottakra eredetiség vizsgát csinálni, de sajnos ez az előny is elveszett.
Olaszból behozottról tudok nyilatkozni, ott legyen meg az olasz forgalmi és a kivonópapír is e nélkül nem megy, ilyenkor nagy valószínűséggel nem lopott a motor sem.
Adásvételi ha nincs nem nagy gond, kell hozzá a kétnyelvű, de senki nem foglalkozik vele, ha érted mire gondolok. Az is megfelelő, ha megvan az adásvétel láncolat (pl: olasz tulaj-1 magyar-2magyar-te)(#72592) energy4ever
Kb mindegy, hogy van e rajta biztosítás, mert ha okozol vele valamit, biztosító úgyis szemléz és akkor kiderül a turpisság, nem fog fizetni semmit. Max arra jó, ha a rendőr megállít és elhiszi hogy az az a motor. Ha egy méretben volt 50 és 125-ös is még hihető is. -
nyogo83
Topikgazda
válasz lorcsi #72595 üzenetére
Azert sikerult neki, mert te mar "felpumpaltad" az uzemanyagot
Komolyra forditva a szot: szopas szokot lenni a Habanat teli allas utan eloszor beinditani. Foleg ha nagyreszt meg gyari az uzemanyagrendszere/benzinpumpaja.
A teli allasban visszafolyik a tankba a benya es az oreg benzinpumpa nagyon nehezen tudja felszivni a benzint.
Nagyon-nagyon sok rugdosassal eletre lehet kelteni, de a legbiztosabb a pumpa csereje (nem egy horribis osszeg, ha jol remlik 3-4 ezer).En akkor elegeltem meg mikor meg Habanam volt, mikor kb 15 perc rugdosas utan indult be es este mar lepni nem birtam
Most rakok ossze egy robogot, annak a sima vakumos benzincsap membranja is kepes volt szarazon letapadni, igy nem kapott benyat. Ott ra kellett segiteni plussz vakuummal, hogy meginduljon a benzin.
Új hozzászólás Aktív témák
- ELADÓ ANENG DT9205A vadonatúj multiméter
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Steelcase acélvázas íróasztal/számítógépasztal 120x80x70cm kábelrendezővel 40kg
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!