Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sityupityu

    Topikgazda

    válasz flegga92 #70787 üzenetére

    (#70789) siti

    Várjatok srácok, a manual szerintem nem motorolajról hanem 10w30 hajtóműolajról beszélt. :) Azért ne ugyanaz a kettő. Persze lehet, hogy tévedek és azt írja a manual, bár nem hiszem.
    Ami a viszkozitást illeti arra viszont én is azt mondom, hogy egy ilyen "ék egyszerű" dolognál mint egy robogó végáttétele nincs akkora jelentősége mint amit kerítenek neki. Én az általános 80w90-re szavazok.
    Egyébként talán tavasszal vagy nem is tudom mikor volt itt róla szó, hogy két különböző gyártmányú, de kb teljesen ugyanolyan végáttételű 50-es robogónál vajon mi a fenének ír az egyik gyártó 80w90 olajat, míg a másik 10w30-at vagy 10w40-et? Jó persze, akkor beszéltük azt is, hogy ezt sok minden befolyásolhatja (fogazás, illesztések meg számtalan dolog), csak hát kb holt egyformák ezek a végáttételek. :)

    Egyébként a cserére visszatérve: Tényleg vannak a mai autók között olyanok, ahol már nem is írnak cserét, pedig ez az olaj is tud öregedni és használódni. Pl ha egy autóban már 60-80 ezer benne van a váltóolajban, akkor nyáron kicserélve lehet, hogy nem érezni semmit sem, de télen igen. Kint álló autónál még tök hideg motornál is sokkal könnyebben veszi be a sebességet az új olajjal mint a régivel.

    (#70788) Rivaul Én ragasztásra szavazok. A legegyszerűbb, és legalább eltűnik a szépséghiba. Tartania meg sokat nem kell annak az egy csavarnak, épphogy meg kell húzni. Mondjuk ez mindegyik deklicsavarra érvényes, sokan indokolatlanul túlhúzzák ezeket a csavarokat.

    [ Szerkesztve ]

    --albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

Új hozzászólás Aktív témák