- Akciókamerák
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Apple asztali gépek
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Mini-ITX
- Milyen TV-t vegyek?
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Androidos tablet topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
-
PROHARDVER!
TOPIK ÖSSZEFOGLALÓ
Kérlek, KÉRDEZÉS ELŐTT olvasd el!
HA KÉRDEZEL, EZEKRE AZ ADATOKRA SZÜKSÉGÜNK LESZ:
Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
Na de azzal ,hogy nem 4090-el teszteled a procikat, hanem 4070Ti Super-el, vagy nem 7800x3d-vel teszteled a vga-kat, hanem 7600x-el, azzal nem kapsz több adatot. Éppen ellenkezőleg. Kevesebbet adatod lesz.
Na az lenne a szar teszt. Mert nem tudhatod ,hogy egy 7800x3d-vel mennyit gyorsulna még a videokártya.
Viszont azt lehet tudni ,hogy a 7600x mennyivel tud kevesebbet mint egy 7800x3d játékban.
Tehát látni lehet ,hogy a processzorok mennyi fps-t tudnak a játékban.
Ezek az fps-ek 1440p-ben és 4K-ban is 95%-ban maradnak (felbontás növelése nem emeli a workload-ot). Na akkor kell nézni vga tesztet, ahol megnézték ,hogy Cyberpunk-ban mennyit is tudott a kártya.Nyilván itt a nehézséget az adja ,hogy mindenki más részét teszteli a játéknak, más patch, más beállítások (RTX például a procit is terheli, ez nem olyan mint a felbontás).
0,1%-ot nehezebb mérni. Ahhoz már nem elég átlag 3 run. Hanem kell vagy 10 ,hogy értelmes adatot kapjon az ember.De nagyjából be lehet lőni, hogy a nem top kártya, nem top procival hol helyezkedik el.
És ez is a cél. Nagyjából belőni ,hogy ne legyenek cpu limitek az adott játékokban.És akkor itt jön az amiről feljebb szó volt, hogy ha Csak játékra lesz használva, az nem túl sok segítség. Több kell. Vagy biztosra kell menni és overkill proci. Legrosszabb esetben így a következő vga-t is elbírja majd a rendszer változtatás nélkül.
[ Szerkesztve ]
a dog may just be a couple chapters in your life, but you're their whole book
-
válasz Csokifalo #105795 üzenetére
Nem véletlen ajánlok egy combosabb VGA alá, még 4k-nál is 7800X3D-t, mert ahogy te is írtad, jobb lesz a 0.1 és 1%. Persze nyilván játéka is válogatja, van ahol észrevehetően jobb, van ahol meg egyáltalán nem. De egy 4080 kaliberű, félmilliós VGA-nál nem ésszerű CPU-n spórolni, amikor a legjobb, játékra készült CPU is csak a töredékébe kerül a VGA-nak.
Pénztárca bemutatók: https://www.youtube.com/playlist?list=PLYQxd5Rbby46cPtVVMQodEGZuxZm7csIo
-
addikt
Ez egy vga teszt.
A felbontás növekedésével a vga miatt esik vissza az fps.
Elején szó is van arról ,hogy 7800x3d-vel teszteltek.
Proci limit egyébként Starfield-nél van. Eleve nem túl sok a 125 fps, de 1440p-re kapcsolva az is alig esik vissza. Tehát 1080p-ben proci limites volt.
Jedi Survivor szintén proci limites.
Itt látszik az Nvidia overhead 1080p-ben.
Spiderman szintén proci limites kisebb felbontáson. Ray Tracing-es részét érdemes megnézni. RTX megtette a hatását, csökkent az fps, proci oldalán is, de szépen marad a workload ugyanaz 4K-ban is.Egyébként egy olyan játékban lehet ezt szépen vizsgálni ahol jól skálázódik a DLSS.
Cyberpunk, városban ahol sok a jármű és a gyalogos.Natív, DLSS Quality, DLSS, Balanced... pikk-pakk meglesz ,hogy hol van a cpu limit.
[ Szerkesztve ]
a dog may just be a couple chapters in your life, but you're their whole book
-
addikt
Mit kell nézni az ábrán?
Valami meglepő dolog van rajta, mert nem értem?
Felbontás emelésével a vga egyre kevesebb fps-t tud. Ezt látjuk. Ezen nem lepődtünk meg.
A probléma az ,hogy sokaknak nem lesz elég 4K-ban a 60 fps. Mert annál a 0,1% már lehet ,hogy 40 körül lesz.
Vagyis visszább veszik a beállításokat. Lesz annyi fps mint 1440p-ben. Vagy egy DLSS Quality. És ismét megvan a különbség.Kivéve ha elég a 60 fps.
Erre írtam az Alan Wake-es példát. Ha az RTX, Ultra Quality a lényeg, akkor oda nem kell proci.
De ha valaki már 1440p-ben rákapott a 100+ fps-re, az nehezen adja ezt fel ha 4K-ra vált.Felhasználás kérdése.
Ez a probléma a cpu limites vitáknál. Hogy sokszor csak egyféle igény alapján próbáljuk megfejteni. Közben meg valaki 240 fps-t akar Apex-ben.
A másiknak meg Path Tracing is kell.Az egész beszélgetés margójára tehát.
A felbontás még kevés ahhoz ,hogy vga-hoz procit ajánljon az ember.[ Szerkesztve ]
a dog may just be a couple chapters in your life, but you're their whole book
-
addikt
válasz omfgk #105806 üzenetére
Saját példa ,hogy könnyen érthető legyen.
7600x-ről váltottam 7800x3d-re.
Cyberpunk-ban a legdurvább körforgalomban körbe-körbe autókázva 60-65 fps-ről 90-95 fps-re ment fel a minimum fps. 4K-ban RTX 4080-al.De ha nincs bekapcsolva a DLSS, akkor az fps-em eleve nem ment volna 60-65 fps fölé, méghozzá a vga miatt. Tehát a különbség a cpu-k között eltűnik.
Tesztekben ugye eleve nem használják a DLSS-t.
De ettől függetlenül a tesztekben ott vannak az adatok, csak használni kell őket.
Minden vga, minden proci tesztelve van. Igen, nem olyan kombinációban, mint ahogy azt mi éppen megvennénk.Nincs Cyberpunk teszt RTX4070-el és 12900K-val, DLSS Quality, 1440p, méghozzá úgy ,hogy közben 3 különböző RGB progi baszogatja a procit a háttérben a biztonság kedvéért és a chrome meg 12 ablakkal eszi a memóriát.
Amúgy meg ez megmondja a tutit (nyilván vicc, mert csak felbontást kért, játékot, fps-t nem).
Na akkor most 7800x3d-ről mire váltsak?[ Szerkesztve ]
a dog may just be a couple chapters in your life, but you're their whole book
-
Csokifalo
senior tag
válasz ollie #105808 üzenetére
"De ha valaki már 1440p-ben rákapott a 100+ fps-re, az nehezen adja ezt fel ha 4K-ra vált"
Sajnos ezt tanúsíthatom, sima 4060 meg 4070-el mentem 1440-en a 120-as 4K-s tv-re, és mikor megvettem a 4060 ti supert akkor felcsillant a 4K lehetősége, nyilván nem venném vissza a 120 fps-t semmi módon, és itt jön akkor a beállítások nézegetése, hangolása[ Szerkesztve ]
-
kolopele
nagyúr
válasz Dragon3000 #105811 üzenetére
A 0,1% esése azért igen ritka egy viszonylag jól optimalizált játék esetében, inkább az 1% az ami többet tud rontani, mert sűrűbben is fordulhat elő. Most mit számít az (főleg egy singe játék esetében), ha mondjuk a 0,1% tíz percenként zuhan egyet? Engem az sem zavar ha az 1% esik be nagy ritkán, egy jó géppel sem tudod ezt kiküszöbölni ha a játék sz@rul van optimalizálva.
-
addikt
válasz kolopele #105812 üzenetére
De a 0,1% nem azt jelenti ,hogy 1000 másodpercenként van 1 rossz másodperc ahol totál szétesik minden és van 999 másodperc ami elképesztően stabil, folyik mint egy csoda.
Tehát, vegyünk egy 120 fps-es átlagot.
1000 másodperc alatt ez 120000 frame, képkocka.
Ennek az 1%-a 1200, 0,1%-a 120.Legyen mondjuk az 1%-os adat 12ms (90fps), a 0,1%-os adat meg 16ms (60 fps).
Ezek egyébként szintén átlagok.
Az leglassabb 1%-nyi frame time átlaga 12ms. A leglassabb 0,1%-nyi frame time átlaga 16ms.120 fps-es átlag, az 8ms frame time. Ennyi ideig látszódik az adott képkocka és utána cserélődik.
Minden századik frame time 12ms és minden ezredik frame time 16ms.Az 1000 másodperces, 16 perces játék alatt, 120 lassabban frissülő képkockánk lesz. Ami átlagban 8ms helyett csak 16ms múlva tűnik el.
Amikor meg a tesztelő az adatokat a diagramon ábrázolja, ott a progi eleve a frame time-ot fps-ként ábrázolja. Tehát a 16ms, az 60 fps, az 50 ms az 20 fps.
Röviden tömören, 1000 másodpercet nézve, ha nagyon szar a 0,1%-os értékünk, akkor az 120 darab röccenést okozhat. Bizony, 8 másodpercenként egyet, ha teljesen elkülönülnek egymástól.
Márpedig ezek azért eléggé szétoszlanak. Azt nem tudom ,hogy menyire, frame time graph-ot csak fél szemmel szoktam nézni, tesztelők meg kb egyáltalán nem jelenítik meg. Ha igen, akkor is csak az 1%-ot. A 0,1%-ot nehéz ábrázolni.Nyilván ez a 120 fps-es átlaggal.
[ Szerkesztve ]
a dog may just be a couple chapters in your life, but you're their whole book
-
addikt
válasz omfgk #105813 üzenetére
Jól emlékeztem ,hogy a Gamersnexus szokott bedobálni frame time graph-okat megjelenéskor.
Frametime graph és a hozzá tartozó fps értékek.
Látszik a frame time-nál ,hogy az átlag a 13900K-nál konstans jobb, 4 és 6ms között. Ez a 200 fps átlag.
És a legrosszabb értékek meg 18 és 27 ms közöttiek.
De ebből nincs elég ahhoz ,hogy ténylegesen 50 fps-re beessen az 1% vagy 0,1%-nyi átlag.
De lehúzza a 200 fps-t 140-re és 120-ra.Viszont az látszik ,hogy a 0,1%-es érték, az nem azt jelenti ,hogy egy adott ponton 120 fps volt az átlag, a 200 helyett. Nem, ott volt néhány képkocka, ami akár 27ms-ig is képernyőn maradt.
Ha csak 120 fps-re zuhanna, az egyáltalán nem lenne zavaró. Észre se lehetne venni.
A 27ms viszont 200 fps-es átlagon belül egy konkrét stutter.
Itt a grafikonon látszik ,hogy az 5000 képkockányi vizsgált résznél (ami 4-6ms-es átlag mellett csak 25 másodperc), volt legalább 3 olyan rész, ahol elég másodpercen belül volt több, az átlagtól nagyon eltérő frametime. Mert lehet ,hogy egyetlen lassabb képkocka még nem gond, de több észrevehetőbb.[ Szerkesztve ]
a dog may just be a couple chapters in your life, but you're their whole book
-
kolopele
nagyúr
válasz omfgk #105814 üzenetére
Köszi, így már jobban értem, de még így sem tudja nálam megzavarni az amúgy 60 fps - sel futó single játékokat, az online meg teljesen hidegen hagy. Talán ezért sem veszem észre? Ha jól tudom ott számít ez inkább jobban, nem amikor kontrollerrel auto aim mellett játszik az ember.
-
addikt
válasz kolopele #105815 üzenetére
Na itt jön a cpu limit.
A cpu limit okozta stutter, alacsonyabb 0,1% és 1%-os érték az zavaróbb mint a vga okozta minimum értékek.A vga sokkal szebb görbét rajzol. Konstansabb. Minden jobban közelít az átlaghoz. Még akkor is ha teljes a vga limit.
A procit bármikor tudja basztatni a windows a háttérben.Amikor te single player játékban a 60 fps-t célzod meg, akkor sokkal nagyobb eséllyel leszel vga limites.
Vérpisti, Apex Legends veterán meg a 200 fps-t célozza meg, aminél a proci lesz a limit.
Lehet okosabban tenné, ha lekorlátozná 144 fps-re, mert akkor az átlagot jobban tartaná a görbe. Kisebbek lennének a kilengések.Na innen jött az egész cpu limit mizéria.
Sokkal jobb élményt nyújt az, ha a vga az ami csutkán megy, az határozza meg nagyrészt, vagy teljesen ,hogy mennyi fps-ünk van.
Vagy esetleg még egy fps limitert is rá lehet nyomni.[ Szerkesztve ]
a dog may just be a couple chapters in your life, but you're their whole book
-
addikt
válasz kolopele #105817 üzenetére
Amikor te single player játékban a 60 fps-t célzod meg, akkor sokkal nagyobb eséllyel leszel vga limites.
Itt úgy értettem ,hogy vagy vga limites leszel, vagy szimplán az fps limiterben megadott érték lesz a limit.
Ilyenkor sem a proci, sem a vga nem dolgozik 100%-on.De ugye az fps limitert be lehet állítani 60-ra akkor is, ha a proci tud 100-at átlagban, a vga meg 70-et, de akkor is lehet 60-as limiter, ha a proci tud 100-at, a vga meg 50-et.
Első esetben a vga is az idő nagy részében nem lesz teljes terhelésen, második esetben viszont nagyrészt a vga fogja megadni ,hogy mennyi fps-ed lesz.
Ezt ugye nem írtad, hogy a 60-at ,hogy éred el.
Egyébként úgy is szokták kerülni az emberek a cpu limitet ,hogy nem fps limitert állítanak be, hanem szimplán a beállításokat feljebb csavarják. Akkor a vga-nak nehezebb dolga lesz és a cpu limit átfordul vga limitbe.
[ Szerkesztve ]
a dog may just be a couple chapters in your life, but you're their whole book
-
kolopele
nagyúr
válasz omfgk #105818 üzenetére
Elmondom én neked. 60HZ - es a monitor, v-sync bekapcsolva a driverben és a játékokban is, ugyanis ha nincs akkor jön a tearing, tehát önmagában az fps limitálása nem elég. Igazából a freesync nem foglalkoztat egy 60HZ - es monitor esetében. A CPU a nagy átlagban 30-40% - on dolgozik, a VGA meg 60-70% - on, nyilván mivel nem kell többet kitolnia mint 60 fps. A beállítások feljebb tekerése tudom hogy terhet vesz le a CPU - ról, ellenben egy olyan játék esetében mint pl. az Alan Wake 2 vagy a Hellblade 2 már megfekteti a legtöbb VGA - t, azaz jobb ha inkább low-medium a beállítás már a 60 fps - hez is.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz kolopele #105819 üzenetére
Nem lettünk beljebb. A limitert értem. De közben a vga belét kihajtod vagy sem?
Ha nem és tudna valamennyivel többet, akkor nyilván a 60 fps még simább lesz. Mert a minimum értékek se mennek ez alá. Ez lenne a tükörsima játék.szerk
Na igen, akkor ez volt a lényeg. Akkor nálad tükörsima így.[ Szerkesztve ]
a dog may just be a couple chapters in your life, but you're their whole book
-
Csokifalo
senior tag
válasz kolopele #105817 üzenetére
Hogyan tudna maxon futni egy erősebb VGA amikor eleve 60 fps - re van korlátozva?
Magamból indulok ki, ha teszek limitet a 4K-n a gpu-ra mert a tv-m 120 fps maxot bír, konkrétan mondjuk 120 fps-t, akkor 120 lesz a max, de az 1% mondjuk 80 amit megérzek mert a 120 hirtelen bezuhan. Viszont ha hagyom futni, akkor a maximum mondjuk 220, az avg 170, az 1% pedig 125. Vannak zuhanások a 220 ból mondjuk 125-re de én ebből semmit se veszek észre, mert 120 nál többet nem tud a tv megjeleníteni...Namost Nálad ugyanaz, ha 60-ra korlátozod, akkor a mélypontok lehet hogy 40-et fognak hozni, de ha kifuttatod mondjuk 150 maxra, akkor a minimum lesz mondjuk 100, az 1% meg 70, még mindig fluid lesz a játékod -
kolopele
nagyúr
válasz Csokifalo #105821 üzenetére
A tearing miatt nem lesz fluid, a képtörés ott lesz ha nincs bekapcsolva a v-sync. A 60HZ - es monitor az minden körülmények között 60 képkockát fog megjeleníteni, hiába írja ki azt hogy 150, az csak egy szám, ellenben a képtörés megjelenik, a VGA meg feleslegesen hajt maxon. Aztán amit már leírtam, hogy vannak játékok amelyek jó ha képesek egyáltalán a 60 fps - re,ott meg pláne hiába akarod te hogy legyen 150 - ed. Lehet inkább veszek egy 144HZ - es monitort, mert igaz hogy nem látok különbséget 60 és 144 között, de legalább lesz freesync, és szerencsére FHD - ban van ilyen monitor 22" - ban is, sajnos nekem a nagyobb nem jó, de ebbe már nem megyek bele még egyszer miért.
[ Szerkesztve ]
-
4264adam
veterán
válasz kolopele #105822 üzenetére
Nem gyógyul akkor az a szem Sajnálom.
Próbáld meg a 144Hz vásárlást mert azt tudod 75-80FPS-re limitelni és megmarad a 48-80Hz Freesync is.
Én is csupán Singlepalyer-es vagyok és ott is limitálok 90-100FPS-re. Játékmotortól függűen. Pl: Fallout 4 motorja ősrégi 60FPS neki a legjobb de nekem a smooth érzés 75FPS felett van (90-re limitelek).
Ghost Of Tschusimna: elsőnek 120FPS-el hajtottam, de a 120-->80FPS droppot megéreztem és a kártya is melegebb volt. 100-as 90-es limittel kevesebbet dolgozik még a proci is mert nem kell magas FPS számot tartani így van tartalék a droppok enyhítésére amennyire csak lehet.
Utolsó irat: Sokat fog jelenteni a 48-90 Freesync tartomány a fix 60Hz monitor helyett szemfáradtságra is
[ Szerkesztve ]
-
ACE-
addikt
Srácok, akkor lényeg a lényeg, ha rászánok cirka fél millát egy videókareszra (4080 sima vagy Super) a profilomban lévő gépbe (nem tudom még hogy házat kell-e cserélni, mert nem túl nagy a hely benne) akkor nem lesz procilimit, ha nagy általánosságban 4K monitorral 60Hz-en fogom használni? Nem lesz kidobott pénz a prockó mellett?
Revolut (7000 Ft azonnal) Curve (1% visszatérítés 30 napig mindenre)
-
addikt
50-60 fps-re jó lesz a 12600K.
És amúgy is, macerás lenne itt az upgrade.
LGA 1700, de még DDR4. Lehetne bele venni 14600K-t, de akkor meg ott van a DDR4, 16GB ami azért visszafogná azt az előrelépést.Tehát Arrow Lake-ig ki kell húzni. Vagy AM5.
De a lényeg ,hogy 50-60 fps-re jó lesz a 12600K.És azért vannak beállítások, amiken lehet csiszolni, ha gond van.
RTX terheli a procit is. NPC-k száma (például Cyberpunk-ban a crowd mérete), akkor ezeknek az útvonalait is számolnia kell a procinak.Felkapottabb játékoknál simán lehet találni mondjuk egy Digital Foundry optimalizálós videót. Aztán kiderül ,hogy esetleg mit lehet visszavenni ,hogy proci oldalon csökkenjen a terhelés.
[ Szerkesztve ]
a dog may just be a couple chapters in your life, but you're their whole book
-
Megveszed a VGA-t, beteszed a gépbe, és leteszteled, majd összehasonlítod olyan tesztekkel, akik 7800X3D-vel teszteltek 4k-ban (Hardware Unboxed, Daniel Owen és Gamers Nexus javasolt). Ha látsz jelentős különbséget, még mindig meg tudod venni később a jobb CPU-t, bár ahhoz már DDR5 kéne, vagyis új alaplap is.
De amúgy a 3070Ti-hoz képest biztos, hogy lesz előrelépés, már csak a több GPU ram miatt is.
[ Szerkesztve ]
Pénztárca bemutatók: https://www.youtube.com/playlist?list=PLYQxd5Rbby46cPtVVMQodEGZuxZm7csIo
-
diegho
nagyúr
Sziasztok,
Adatlapomon lévő konfigban cpu csere lenne esedékes (H610M, i3 12100f, 2x8GB 3200 DDR4, RTX3070, 550W SF leadex silver), de nem tudom milyen irányba menjek.
A gépen csak WoT és böngésző megy, az is heti 1-2 alkalommal, néha előfordul egy kis D2R, de semmi más. Igazából multitasking miatt gondoltam egy erősebb procira, WoT közben mindig megy a háttérben YouTube és egyebek.
Adná magát a 12400f, de jó lenne több fizikai magot kapni, ezért jött képbe a 12600kf. Tudom, hogy a H610 nem erre van, de legalább a lapomon van VRM borda és ha szükséges megoldható a direkt airflow, sőt undervolt is. (A legjobb egy 12700T lenne, de ami volt az aprón már jegelve van)
A másik opció az AM4-re váltás, ami szintén viszonylag olcsón megoldható egy 5700x, vagy 5800x procival és B450/550 lappal. X3D szerintem nem szükséges az én felhasználásomhoz.Szerintetek merre induljak? Táp elég lesz? Már 5 és fél éves, de prémium kategóriás.
-
őstag
válasz diegho #105831 üzenetére
12400F irányába mennék el (akár használtan) és ezzel el leszel néhány évet a leírtak szerint. A +2mag kb. 30%-50% teljestményt jelentenek multicore terhelésnél. (Geekbench és CB)
Jól gondolod, 12600KF-et én sem raknék H610 alá. Ha meg durván visszafojtod és még pont elvinné a lapod, akkor meg minek adták ki rá egyáltalán pénz.
A Multitasking a W11 és egyéb okok miatt úgyis 32GB lenne az igazi. Ezért ha AM4-re váltanál, akkor az pénzbe több befektetés és ott a plattformcserénél már cserélném a RAM-okat AM4 barát 3600-on biztosan ketyegő 2x16-os modulra.
Javaslat: még néhány évig 12400F-el simán meglesz a WoT és Net-es géped. Aztán majd idővel átállhatsz AM5-re... Ha már nem bírsz magaddal, vagy más igények lesznek.
Meliora sunt bono inimica
-
diegho
nagyúr
válasz bluemirage #105832 üzenetére
Esetleg még a 13400f ami szóba jöhetne, de 30k felárat nem ér.
-
őstag
válasz diegho #105833 üzenetére
"A gépen csak WoT és böngésző megy, az is heti 1-2 alkalommal.... Igazából multitasking miatt gondoltam egy erősebb procira, WoT közben mindig megy a háttérben YouTube és egyebek."
Erre a 12400F tökéletes. Ha már mindenképpen költeni szeretnél és pattogóssabb gépet, akkor add el a 2x8GB-t amíg adnak érte pénzt és vegyél helyette 2x16GB-t, vagy ha van a gépben Sata SSD, akkor az cseréld PCIE, M2-re.... de ne vegyél drágább procit már bele.Meliora sunt bono inimica
-
diegho
nagyúr
válasz bluemirage #105834 üzenetére
M.2 SSD van, a RAM bővítést még átgondolom, mert DDR-re költeni már nem biztos, hogy okos dolog.
-
Ribi
nagyúr
válasz ollie #105836 üzenetére
3070Ti van neki szerintem, ami csak 30Wal kisebb mint a 4080 (290 v 320). Bár gondolom verzió függő is. És ha nincs tuning és nem valami tesztprogival teszteled, nem is megy fentebb.
[ Szerkesztve ]
-
Dragon3000
veterán
-
crysis88
tag
Sziasztok.
Ha nem akarok nagy beruházást , akkor érdemes lenne a jelenlegi procimat i5 4690k lecserélni egy i7 4790k-ra? Profitálnék belőle valamit?
Konfigom az aláírásomban.Asus Z97-A , i5-4690k @4.2 Ghz , Scythe Ninja 3 , Corsair 16 GB DDR3 1333MHz , Gainward Phoenix GTX 1070 , Seasonic S12II-520W , Kingston HyperX FURY 120GB SSD , Samsung 500GB HDD , Seagate 2 TB HDD , Cooler Master HAF 912 Plus
-
_csocso_
senior tag
válasz crysis88 #105842 üzenetére
Szia! Nem szoktam itt postolni, de szerintem alig észrevehető különbség van a két processzor között. Ha átlagos felhasználásra kell ( böngészés, YouTube, Facebook, kevés régi játék) nincs értelme cserélni, nem veszed észre a különbséget. Ha komolyabb felhasználásra kell, akkor platformot kell cserélni valami jóval modernebbre.
https://www.youtube.com/watch?v=teRMe7DA1Lk -ha vki még nem látta volna
-
crysis88
tag
Köszönöm a válaszokat.
Elfelejtettem mondani , hogy fő szempont a játék lenne...Asus Z97-A , i5-4690k @4.2 Ghz , Scythe Ninja 3 , Corsair 16 GB DDR3 1333MHz , Gainward Phoenix GTX 1070 , Seasonic S12II-520W , Kingston HyperX FURY 120GB SSD , Samsung 500GB HDD , Seagate 2 TB HDD , Cooler Master HAF 912 Plus
-
Csokifalo
senior tag
Nem tudom maradhat-e, de szólnék minden jövőbeli 7800x3d tulajhoz hogy amikor beraktam a procit akkor utána 85-89 fokokat mértem terhelve, idle meg volt kb 55-60C... pedig 1999 óta magamnak rakom össze a gépeket... namost, a titok annyi volt, hogy szokásosan borsónyit tettem középre, és rá a hűtő...eredmény horror. Lebontottam, és hajszál vékonyan a teljes felületet megkentem, és úgy tettem vissza. Ez eredmény szerintem önmagáért beszél, igaz szellős a ház, de 36C idle, 70 fölé cinebrench és játékok alatt se ment szinte... szóval, javaslom a teljes felületet kenni rajta a többi cpu-val ellentétben
-
Ribi
nagyúr
válasz Csokifalo #105847 üzenetére
Intel meg régi AMD prociknál középen van 1 chip. Mivel mostani AMD chipletes, a 2 melegedő mag viszonylag el van tolva középről és a "szélre kitolva van". Emiatt a középre raksz bogyót az körkörösen terjed szét és lehet a 2 chiplet széle kb paszta nélkül marad. Emiatt van néhány hűtőnek "eltoló kit", hogy maga a hűtő elhelyezkedés is kövesse a chipek eltoltságát.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
KERÜLJÜK A "HIT-VITÁKAT"!
Ez egy szakmai fórum, ahol nincs helye elvakult fanatizmusnak.
Az ilyen hozzászólások törlésre kerülnek!
KÉRDEZÉS ELŐTT olvasd el az Összefoglalót!
- Teszt AMD Ryzen XT: extra teljesítmény?
- Teszt Mit tud a Zen 2 az olcsóbb szegmensben?
- Teszt Szép touché, AMD: bemutatkoznak a Zen 2-es processzorok
- Teszt AMD Ryzen – a második menet
- Teszt Coffee Lake processzorteszt: LGA1151 újratöltve
- Teszt Ryzen 3, i5, i3 és Pentium – körkép az alsóházban
- Elemzés Megateszt: Intel CPU-k Nehalemtől Skylake-ig
- Hír CES 2022: jócskán bővült lefelé az új Core sorozat
- Hír A régebbi DRM-ekkel gondjai lehetnek az Alder Lake CPU-knak
- Hír Keveri a Rocket és Comet Lake-et az Intel 11. Core generációja
- Hír Leleplezte az új generációs asztali processzorcsaládját az Intel
- Hír Töltelékfejlesztéssel fedi le a 7 nm csúszását az Intel
- Hír Kiengedte a tóból a régóta dédelgetett tigrisét az Intel
- Hír Hardveres szintre viszi a malware-ek elleni védekezést az Intel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest