- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- TCL LCD és LED TV-k
- iPad topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- Raspberry Pi
- Computex 2024: szemrevaló madzag nélküli klaviatúrák a Varmilo portfóliójából
- Gaming notebook topik
- Videós, mozgóképes topik
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
Hirdetés
-
Frissítve! Ubisoft Forward 2024 - Az összes bejelentés egy helyen
gp A show hamarosan kezdődik, utána az összes trailert összegyűjtjük egy helyre.
-
Musk betiltja az iPhone-okat a Teslánál és az X-nél, ha ezt meglépi az Apple
it Elon Musk azt mondja, hogy betiltja a Teslánál és az X-nél is az iPhone-okat, ha az Apple operációs rendszer szintjén integrálja az OpenAI-t – szerinte ez elfogadhatatlan biztonsági kockázat.
-
Új Philips Evnia monitorok érkeznek a játékosok asztalaira
ph A 180 Hz-es IPS panellel szerelt modellekkel azokat célozzák meg, akik nem akarnak sokat költeni.
-
PROHARDVER!
Milyen kompakt digitális fényképezőgépet?
Mielőtt kérdezel, olvasd el az összefoglalót!
Figyelem! A kompakt fényképezőgép és bridge kategória gyakorlatilag megszűnt. Az ajánlóban szereplő gépek 6-7 éves modellek.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Khelben
nagyúr
válasz Szten Márs #3150 üzenetére
Jahj, régi szép idők, bizony, van köze
-
válasz Szten Márs #3147 üzenetére
''Digitális ESP fénymérés
A fényképezőgép méri a különféle fényerő szinteket és kiszámolja a kép különböző területein mért értékek közötti különbséget – mind a kép közepén, mind a szélén. Ez a módszer a legtöbb helyzetben jól használható, valamint ellenfényben is megfelelő.''
Márcsak azt nem értem, mire jó az, ha tudja különböző terültek közötti fényerőkülönbséget. Ezzel megkapja a kép dinamikatartományát?
[Szerkesztve]Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews
-
Khelben
nagyúr
válasz Szten Márs #3150 üzenetére
A Sony R1 jobb a Fuji 9600nál 70.000 forinttal?
-
Hydra SR
addikt
válasz Khelben #3153 üzenetére
Attól függ, mire kell de képminőségben mindenképp jobb, nem is kicsit. Zoomátfogása lényegesen kisebb, mint a Fujinak de igen hasznos tartományt fed le az R1 is. Nagylátószöge meg még nagyobb is.
A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
-
Szten Márs
nagyúr
válasz Khelben #3153 üzenetére
Nem összehasonlítható a két gép. Kompakt gépeket nem szoktunk tükörreflexesekhez hasonlítani, nem lenne értelme, képminőségre teljesen más kategória. (másban is, de most itt ez a lényeg) A Sony R1 pedig képminőség tekintetében ott van ahol a tükörreflexesek, szóval ugyanúgy él rá az, hogy képminőségben egészen más kategória mint bármelyik kompak.
-
válasz Szten Márs #3155 üzenetére
Miért?
Nem véletlenül kérdeztem annó, hogy pl. a 100e E330 kontra 9600-at összehasonlítva mi jön ki pro és kontra.(Nem válaszolt senki ha jól eméxem)Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews
-
Hydra SR
addikt
válasz Szten Márs #3155 üzenetére
Na jó de nem cserélhető objektíves, szóval szerintem inkább lehet a kompaktokkal hasonlítgatni mint a tükörrefisekkel. Keresője se DSLR szintű, messze vannak még az EVF-ek még a pentatükörtől is, nemhogy a prizmától. Aki R1-et vesz annak nem kell értenie annyira hozzá, hogy ''jaj most milyen obit is vegyek ami jó minőség és kellemes zoomátfogás'', ott van rajta és kész, bárki tudja használni. Csak nem ultrazoom.
A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
-
Khelben
nagyúr
válasz Szten Márs #3155 üzenetére
Azt még hozzátenném, hogy egy öreg e-20asnak keresek utódot, aminek a képminősége pont elég nekem, csak hát a kora... tehát ennek fényében nézve se jön szóba az s9600?
-
Szten Márs
nagyúr
válasz Hydra SR #3157 üzenetére
Asszem odaírtam a hsz-embe, hogy képminőség szempontjából
Természetesen ettől még egy kompakt gép.
Khelben:
Az Oly E10-nél egy 2/3''-as CCD-n volt 5 megapixel. Ellenben a Fuji S9600-ban egy 1/1,6''-os CCD-re tettek 9 megapixelt. Már csak emiatt is az Oly-nak áll a zászló a papírforma szerint. (Ugye ugyanakkora szenzoron több megapixel jellemzően roszabb képminőséget eredményez. Itt ráadásul, ha csak minimálisan is, de a Fujinak még a szenzora is kisebb. Ok, super CCD, jobb helykihasználás, de még így is az elemi érzékelők mérete az Oly-nál nagyobb lesz, ami kevesebb zajt és jobb dinamikát szokott eredményezni. Ami azt illeti az az Oly igen jó gépnek néz ki, csak a kora miatt nem hiszem, hogy megéri cserélni, sőt a kora miatt jó gép, akkor még tudtak/akartak gépeket gyártani.
[Szerkesztve] -
Hydra SR
addikt
válasz Khelben #3158 üzenetére
Nem az S9600-nak gyenge a képminősége hanem az R1-nek kiba*** jó, kb. mint ha egy tükörreflexes gépen lenne egy 200000 Ft-os obi csak nem lehet leszedni róla, meg kell elégedni azzal amit az tud, sosem lesz rajta teleobjektív. De az S9600 is kielégítő lehet, végülis egy felső kategóriás ultrazoom bridge egy jó nevű gyártótól. Abba meg be van építve a nagylátótól a teléig minden.
Szerk: abban viszont Szen Mársnak adok igazat, hogy hacsak nem pont az kell neked amit az S9600 tud de jelentős javulást szeretnél az előző gépedhez képest képminőségben, akkor a kettő közül csakis az R1 jöhet szóba. Bár ő nem így mondta de szerintem ilyesmire gondolt.
[Szerkesztve]A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
-
Khelben
nagyúr
válasz Hydra SR #3160 üzenetére
Pont ezért mondtam a 9600ast, mert az e20as olympus képminősége megfelelő, gondoltam az elmúlt 7-8 évben fejlődött annyit a világ, hogy egy bridge is tudja kb ezt a minőséget. A manuális zoomgyűrű ugye alapkövetelmény, meg cserélgetni se nagyon akarnám az objektíveket.
Az R1-et drágállom, akkor inkább valami belépő tükörreflexes a kitobival, és akkor van lehetőség bővíteni. -
Maad
tag
Sziasztok, Canona550 41.000(bruttóba),szerintetek jó választás?Vagy ebben az árkategóriában tudtok jobbat?
-
Mercutio_
félisten
válasz acstati #2921 üzenetére
Konkrétan mi a banda, mert esetleg egyszerübb lenne rákeresnek a google-ban a képek között a zenekar képeire, lehet találsz az általad látogatott koncertről is profi(bb) géppel készülteket.
cigam: D40-et minek veszel, ha csak automata módban akarod használni? dslr nem igazán arról szól, egész más koncepció, a te dolgod megmondani a gépnek mit csináljon, viszont azt 100X jobban teszi, mint egy kompakt.Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Mercutio_ #3164 üzenetére
Ha écsanyám azt mondaná, hogy vmi jobb és komoly gépet akar akkor tuti egy D40+18-200VRert kapna. És soha a jó büdös életbe nemhasználná máson csak full automatán.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Maad
tag
válasz Szten Márs #3165 üzenetére
Hát először mindenképp autómata,mert még nem vagyok gakorlott a fényképezésben,de mindenképp érdekel a manuális beállítások.
-
válasz Mercutio_ #3164 üzenetére
Te még nem láttál D40 reklámot?
(Egyszerű:Ilyen részletgazdag közelképet készíteni az állatkertben AUTO módban.
Nehéz:kitalálni, mi járhat most a fóka fejében)
viccet félretéve:
Miért ne? Honnan veszed, hogy csak automatán menne a gép? Egyébként meg ha csak automatán menne akkor is jobb képek készülnének mint egy kompaktal. Vagy tévedek?
A kérdés viszont továbbra is adott:
Miért nem összehasonlítható egy DSLR kit és egy bridge (vagy 100e-es kompakt!) gép?
Pl. veszek egy fz30-at, és egy E330-at sigma kit-el. Mindkettőtvel készítek ugyanott, ugyanakkor készült képeket.
Mit látnék, ha egymás mellé tenném ezeket a képeket?Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews
-
Mercutio_
félisten
Innen veszem [link]
Reklámok->Pana képstabis mókusvillantók jutnak róla eszembe nem kell mindent elhinni
Nem minden esetben készülnének jobb képek, már csak azért sem, mert a kompakt filozófia a ''minden körülmények között viszonylag jót, de te ne nagyon szólj bele'', míg a dslr a ''ha megmondod most mi a legjobb én megcsinálom a kompaktnál 1000X jobban, de nem akarom megkötni a kezed''
A másik, hogy mennyiért veszel a dslr-re egy pl. FZ30-as optikájának megfelelő fényerejű és zoomátfogású obit?
Aki nem sokat konyít a fotózáshoz annak az esetek nagyrészében jobb megoldás az FZ30, már csak ilyen dolgok miatt is mint az átlagusernek kényelmetlen obicserélgetés, az ebből eredő ccd porosodás miatti ''hibás'' képek esetén jelentkező szívroham, hameg veszel egy 18-200-as túristaobit ott bizony a két végén a tartománynak CA, torzítás, lágy képek és egyéb a nagy átfogásból eredő gondok lépnek fel. Persze lehet, hogy az átlaguser ezt észre se veszi, passz, BEE-t kellene megkérdezni, ő váltott FZ30-ról, de ő meg tud fotózni, rögtön látja a hibákat és nem túristaobit használ.
Dare2Live: Szvsz mamid is jobban járna egy FZ30-al, kivéve, ha az a tudat kell, hogy dslr-t használ...szerintemEladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
q2w3
senior tag
Akkor az jó vagy rossz, ha 7.4MP 1/2,33'' CCD?
Miért van az, hogy vakuval szép a kép, de vaku nélkül homályos? Dupla képstabilizátor meg olyan mintha nem is lenne. Ugyyan olyanok a képek stabival és néküle.
[Szerkesztve] -
q2w3
senior tag
válasz Szten Márs #3176 üzenetére
Olympus mju 750-nek. Olyanom van. Most néztem meg a honlapon.
Miért van az, hogy vakuval szép a kép, de vaku nélkül homályos? Dupla képstabilizátor meg olyan mintha nem is lenne. Ugyyan olyanok a képek stabival és néküle.
[Szerkesztve] -
Szten Márs
nagyúr
Nem ismerem a gépet, de véletlenül az egyik képstabi az nem az az okosság, amit más gyártók is kitaláltak, hogy ha bemozdulásveszélyes helyzetet érzékel, akkor felemeli az ISO-t? Mert akkor az mehet a képminőség rovására... AMúgy meg a stabit úgy próbáld ki, hogy mondjuk 36 mm-en azaz legnagyobb látószögön 1/15 másodperc körüli értékkel fotózz stabival és nélküle, majd nézd meg az eredményt. Az ISO emeléses stabit pedig, ha tényleg az az egyik, feltétlen kapcsold ki. Vagy más gyújtótáv-értékeken reciprokszabálynál hoszabb záridővel egy egységgel, két egységgel, lehet szépen tesztet készíteni. Reciprokszabályos, és főleg rövidebb záridőknél nem fog látszani semmi persze.
[Szerkesztve] -
Dare2Live
nagyúr
válasz Mercutio_ #3173 üzenetére
Megkérdezhetem, hogy mennyit használtál 18-200VRt, hogy kijelented róla, hogy pl ''végén CAzik''? Vagy csak mondod? Mertha igen akkor javaslom elöször pár tesz elolvasását, d200on pl ennyire CAzik:
azaz egy D40en gyak nincs CA.
a tudat mivel nem tudja édesanyám mi a DSLR nem boldogíthatja édesanyámat, a tanácsot kössz de elég jól tudom mi a difi mind sebességben mind képminőségben egy Fz50(használt gép azaz Fz30 szoba se jöhet) és egy D40+18-200VRközött. Nem kicsi. Igen használtam mind a kettőt tudom.
Egyébként aki 120K ért ultrazoomot akar annak melegen ajánlom az FZ50et ami jelenleg az ultrazoomok királya.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Szten Márs
nagyúr
válasz Dare2Live #3179 üzenetére
Nemtom nekem vhogy ez jelenti a gyak. nulla CA-t:
[link]
Okok értem én persze, nem sok az sem, bár tele végen nyitott blendénél kissé annak tűnik. Főleg, hogy az igenis CA-zó 18-135mm-esre a labortesztek még kevesebbet hoztak ki. Márhogy a 18-200-nál kevesebbet és beza látszik azzal az obival szépen a CA. Fene érti.
[Szerkesztve] -
Dare2Live
nagyúr
válasz Szten Márs #3180 üzenetére
Hát ha tudsz komolyan ajánlom kérj kölcsön egy D40+18-200VR kombot és csak úgy álj neki avval meg egy FZ50el uott uazt fényképezgetni. Lehetőleg RAWban. aztán probáld ki a lightroomot, NXet is, hogy mit tudsz kihozni a képekböl a két gépböl, (magadbol). Hát nem egy kaliber.
CA egyébként az egyetlen hiba amit egy 3-4 akár 5pixelig egész szépen lehet javítani.
[Szerkesztve]don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Allien
veterán
válasz Mercutio_ #3173 üzenetére
Én ezzel nem értek egyet (már nem teljessen). Változnak az idők, az igények, és a kategóriák! Az FZ30, és társaik nem rosszak, csak már nem elég jók. Kezdenek összemosódni a határok, tehát mondjuk egy D40 nem vélettlenül olyan grafikai felületet (is) használ, hogy a full amatőrök is megértsék, mi is történik a géppel, ha állítanak rajta valamit. Szerinetm, az átlag usernek se kell sűrün obit serélni, egy városnézésen nem nagyon szükséges a 200 mm (kisfilmre ~300). Ráadásul, az esetek nagy részében ez nappal történik. Este meg egy bridge is maga alá piszkít örömében a sok fénytől! Sőt! Aki vesz DSLR-t, nagy valószinüség szerint vesz külső vakut is, de egy bridge tulaja az esetek nagy részében még erre is sajnálja a pezetát, pedig NAGYON sokat számít egy külső, jó vaku! Még a bridge gépeket is megtáltosíthatja. Nem is beszélve a szélsőséges eseteket, ahol mondjuk gyorsnak kellene lennie a gépnek, márpedig a bridge gépek éppenséggel nem azok. (javítsatok ki, ha rosszul tudom) Legalábbis, az enyémmel megszenvedek rendessen, az AF nagyon lassu, és még ha full manuálisra is állítom a gépet, akkor is lassu, sportfotóhoz szinte alkalmattlan, vagy sok kompromisszum, és türelem, próbálgatás kell hozzá. Márpedig, egy átlag user eredményt akar, és nem olyan képeket, hogy ''minden körülmények között viszonylag jót'', mert az mégse JÓ teljessen! Csak majdnem.
Szerintem, éppen ezt célozza meg ez a D40 kategória.Battlefield 2142-ben Alien69 ''the ACE'' | -=SoG=-Alien by Battlefield 2 | Hot Jazz Band 20(05). Jubileumi koncert |
-
xcsab
aktív tag
udv
tud valaki valami infot errol a geprol?: jenoptik jd c2.1 lcd
koszi elore isJust do it!
-
válasz Mercutio_ #3173 üzenetére
Te aztán figyelsz!
Nagy zoomátfogású obi? hm. Azthiszem itt a lényeg (számomra). Nekem nincs szükségem nagy zoom-ra. a 18-55(27-82 ekvivalens,ha jól számolom) pont jó, sőt. Kicsit nagyobb is lehetne a nagylátója. Szóval az esetek 80%-ban ( ) ez az obi teljesen megfelelne.Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews
-
-
xcsab
aktív tag
-
Kewin21
tag
Engem is a mostani téma érdekelne...
Lassan-lassan gyűlik a pénzem.Jelenleg egy Pana FZ4-esem van,és majd szeretnék váltani...És ugye a tükörreflexesek egyre olcsóbbak.
Szóval érdemes egyből DSLR-re váltani,vagy inkább valami köztes-re (pl. FZ50)?Optikákhoz egyáltalán nem értek...De persze kéne egy nagyobb objektív is,mivel atlétikaversenyeken próbálok legtöbbször fotót csinálni.
Melyik tükörreflexeset ajánlanátok kezdőknek ebben a témában,de fotózásban már jártasabbnak?Ezek a belépőszintűek milyenek? -
johnjohn
addikt
Látod,hosszú vacilálás után ezért vettem meg az R 1- et, mert felmértem mekkora átfogásra is lessz szükségem az esetek döntő többségében. Pedig már összegyűlt a lé egy tükrösre.Azt hiszem nem érte volna meg feláldozni a kényelmet a fotózás 5-10 %-át kitevő teleobi használat miatt.
-
hattorihanzo
aktív tag
Az FZ30-on van lehetőség két, ''H'' jelzésű autofókusz mód közül választani (bár nem használom valamiért) azok villámgyorsan fókuszálnak. Ezt viszonyítani dslr-hez nem tudom, de a többi üzemmódjához képest (amik a kis kompaktoknál még így is gyorsabb) tényleg gyors.
De nem beszélek rá senkit a sem erre, sem saz utódjára(Fz50, azt nem is ismerem), nem vagyok elájulva tőle.
[Szerkesztve] -
Zozzant
addikt
válasz hattorihanzo #3192 üzenetére
Az fz30 egy jó gép a maga kategóriájában, de ne felejtsük el hogy a fotóst semmilyen gép sem pótolhatja. A fotós tehetségének látásmódjának és kreativitásának az fz30 nem lesz gátja.
https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html
-
Allien
veterán
válasz Zozzant #3193 üzenetére
Egyet ne felejtsünk el. Sport, és sport között oriási külömbségek lehettnek! Nem mindegy, mit is akar fotózni a ''fotós''. Olyan esemélyt fotózni, amely jó fényviszonyok között rendeződik, mondjuk ifi focimeccs, amiket jellemzően nappali fényviszonyoknál rendeznek az én gépem is vígan elegendő! Pedig messze van még az FZ30-tól is a tudása, gyorsasága, de elegendő fénynél csak lövöldözni kell (modnjuk ez se igaz így ebben a formában, de mindegy). Próbáltál már mondjuk táncversenyt fotózni vele? Külső vaku nélkül szinte esélytelen, a saját vaku max pár méterig lehet hatásos. Ha vennék dslr-t, még ha roszabb is a kitobi fényerőben, de kárpótol a gyorsasága, meg az is, hogy tutira vennék hozzá külső vakut (a mostani bridge gépemhez is vettem). Ergo, a dslr SOHA sem fog gátolni az ''alkotásban'', max ha lemerül az aksi, és nincsen pótaksi. De a bridge tulajok nagy része NEM áldoz külső vakura.
(szvsz)Battlefield 2142-ben Alien69 ''the ACE'' | -=SoG=-Alien by Battlefield 2 | Hot Jazz Band 20(05). Jubileumi koncert |
-
MUŁĐER
addikt
Nem csak a sebbeségről van szó...DSLR keresője sokkal tisztább,zaj takintetében köröket ver a kompaktokra,sport fotózásánál alap a magas iso,és a kompaktok ISO 400 fölött használhatatlanok, míg egy DSLR ISO 1600-on is vígan jó képeket csinál.
Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.
-
shyksa1
csendes tag
Sziasztok. Egy Pana FZ-50 és egy Nikon D40 között vacillálok. Tudom, hogy két teljesen más kategória, de árban nagyjából megegyeznek. Már sokat olvastam mindkettőről, de mivel kezdő vagyok, nem tudom, milyen szempontok alapján döntsek. Ebben kérnék segítséget. Előre is köszi!
Sose vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal.
-
Allien
veterán
válasz Zozzant #3196 üzenetére
Ezzel a hasonlattal élve, akkor a bridge trabantal elinulsz, csak nem érsz oda! Illetve, valahova érsz, csak, hogy hova azt még Igo se tudná behatárolni! Fotóztam (no jó, erős tulzás, ott voltam) NB1-s meccset is, naplemente után, a pálya széléről (mint az ''igazi'' fotósok), és biza, megszenvedtem a képekért. Táncversenyt is fotóztam (szintén idézőjelben), és biza, meg se közelíti az eredmény a számomra megfelelőt (shutter lag). Persze, dokumentalista célokra totál elegendőnek mondható, de mondjuk falra nem akasztanám ki, az tuti.
Battlefield 2142-ben Alien69 ''the ACE'' | -=SoG=-Alien by Battlefield 2 | Hot Jazz Band 20(05). Jubileumi koncert |
-
válasz johnjohn #3190 üzenetére
??
Az R1 árából (170e) még válogatni is lehet milyen tükröst vegyél.
Samsung GX1L kit, Olympus E500 kit, Olympus E330 kit, Nikon D40 kit, Pentax K100D kit, Canon EOS350D kit, Samsung GX1S kit, Samsung GX1LD kit
kontra
Sony R1
14-től indul az E500 kit, E330 kit, viszont Ennyiből már megvan a Samsung GX1L duplakit (18-55,50-200)
Nemtudom.Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen