- Gaming notebook topik
- OLED TV topic
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen egeret válasszak?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Modding és elektronikai kérdések
- Milyen pendrive-ot vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
Hirdetés
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Már a Sparkle is jegyezhet fehérbe öltöztetett videokártyákat
ph A gyártó egy 8 és egy 16 GB-os, inteles modellel jelentkezett, amiket ránézésre nem igazán tudnánk megkülönböztetni egymástól.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
szőröscica
addikt
válasz molnarpeter #79299 üzenetére
Sima, nyilt vegu. A honlap szerint mar elvileg lejart ez, de azert kivancsisagbol benezek. Legalabb a G31-be is beulok.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz szőröscica #79301 üzenetére
Először túl olcsónak tűnt, aztán látom, 2m+ÁFA önerő kell hozzá. Azért így sem rossz, a "visszavonásig" rész meg ad egy kis reményt Új 5-er elég korrekt lett, mondhatni beérett az elképzelés, és teljesen ki lett dolgozva-csiszolva mostanra (csak a gesztusvezérlés volt zavaró, ha beszélgetés közben magyarázni akar az ember ).
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz BigBlackDog #79259 üzenetére
Ha már mindenképpen Opelra akarnak pluszban pénzt kiadni, akkor az ilyen 125 lovas autóknál miért nem motorra, fékre költenek az arcok az ilyen csatak ratyi kinézet helyett?
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
molnarpeter
nagyúr
Volvo V60 D6 dízel plug-in hibrid, kell neki egy fényszóró+sárvédő csere, 2 kis műanyag takaró vacak, és egy lökös fény... "Ha lenne tízezer Forintom" (vagyis nem kotróra+traktorra kellene )
-
nagyúr
válasz molnarpeter #79306 üzenetére
212k van benne Faszom jár pályán egy pluginnel???? 50k per év, istenem...
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
kenny123
addikt
Sziasztok!
Németből nektek a csekk mennyi idő alatt szokott megérkezni gyorshajtás miatt?
Nagyjából 2 hónapja volt egy kisebb körutazásom és konkrétan emlékszem hogy 2x is villant a vaku. Egyszer lakott területen belül, egyszer pedig egy útszűkítésnél, éjszaka, pályán.
Kicsit parázok, hogy valahol esetleg elkeveredett, és nemsokára küldenek egy gigacsekket, késedelmi díjakkal, stb. Ezen kívül volt még kb. 1 éve Hollandiában, az pikk-pakk megérkezett.
yo
-
-
Gergőke88
addikt
válasz BigBlackDog #79303 üzenetére
A másodiknak a bal oldala valszeg törve volt a színe alapján.
Én egy turbo cabriot tudnék elképzelni újra belőle. -
brumi1024
veterán
Minibeszámoló a nyaralás eddigi autós vonatkozásáról:
Két sziget, két bérelt autó: aktuális Clio ST és egy K Astra Sports Tourer. Előbbi a 900 ccm háromhengeres benzines motorral jött, 5 sebességes manuális váltóval, utóbbi a legkisebb 1.6 dízelt kapta, 110 lóval, 6 sebességes manuális váltóval.
A környezetről annyit érdemes tudni, hogy nincs két méter egyenes és vízszintes szakasz, az átlagos lejtők 60-70%-osak.
A Clio nem tetszett. Nagyon nem. Érzésre fönt nem megy, lent nem megy, középen valami motoszkál, jó mélyen elrejtve, de legalább mindenhol hangos (és nem a jó értelemben). Elvileg 12.2 a 0-100, szerintem ezt nem tudta, rugalmasságban viszont még ennyire sem volt a toppon. És vagy a váltó volt szörnyen hangolva, vagy a motor ilyen, de a 2-es 30-45 közt használható, ami ezen a dimbesdombos vidéken folyamatos váltogatást eredményezett, amit pedig a váltó nem szeretett. A gyors váltani akarást akadással jutalmazta, a fordulatot jó 8 másodperc alatt ejtette vissza 5.000 környékéről, a kuplung pedig a meglehetősen könnyen járás mellé a felső 2 centin fogott, tehát gyakori volt a bólogatás. Belül így alapfelszereltség mellett elég komor a cucc (minden fekete és kopogós műanyag), de a néhány számomra idegesítő francia dolog mellett nem volt különösebb gond vele. A fejtér kicsi, de ez az irreálisan magas üléspozíció miatt volt. Nagyon nem zörgött, mondjuk a minden egyes ablaktörlés előtti kattogás kifejezetten idegesítő volt. Ami pozitív, hogy alapfelszereltség ellenére volt benne kékfog, tempomat, bár az utóbbi bekapcsológombjának pozícióját már nagyon időszerű lenne átgondolni (két első ülés közt jó mélyen). A kombiságának sok értelmét nem látom, a hatchback szép forma, a kombi nem, a csomagtartó pedig továbbra is kicsi.
Ezzel szemben az Astra ég és föld. Ismertem már korábbról, de dízellel és kombi formában nem próbáltam. Sokkal csendesebb, mint a Clio, motorhangból kevesebb jut az utastérbe, mint az alsóhangon több mint duplaennyibe kerülő Q3-ba. Érzetre meglepően jól megy, ezekre az utakra biztonságos és a körülményekhez passzoló élvezetes autózáshoz elegendő, és 1 literrel kevesebbet eszik, mint az elvileg spórolós Clio. Adatok alapján ez 1 sec-kel gyorsabb csak 0-100-on, de simán rámondtam volna 4-et, annyival jobban passzol ide. Jól extrázott példányt kaptunk, minden működött, minden kényelmesen használható. Jó a radar (és elöl automatikusan kapcsol, ha adott tempó alatt előremenetben akadályt észlel, nem úgy mint a legtöbb VAG vagy BMW by default...), gyors és pontos a navi, nem zavaró a sávtartó+ütközésfigyelő, bár ezeket nagyon nem tudtam kipróbálni, itt nincs hely nagyon 60-nál többel menni. Az utastér rendben van, bár 9k km-rel már ez is zörög, pedig az itteni utak sokkal jobbak, mint otthon.
-
Szada85
aktív tag
Ha megnyitod/megnyitjátok a képeket ott van a motortérről is, dBilas Flowmaster légszűrő rendszer (150-200€), és dBilas szívósor (600-800€ körül ) látszik kapásból, ergó ezek használtan is cirka 250-300 ezer Ft-nyi motyók, plusz ki tudja nincs-e tengely is hozzá, ha van kipu és program is benne, akkor motorikusan eléggé rendben lehet.
Az optika ettől persze még olyan, amilyen, azt mindenképpen le kellene rúgni róla. -
-
-
albiosz
őstag
Ha már témánál vagyunk, magyar csekk mennyi idő után jön meg? 9-én elfelejtettem palyamatricat venni. Budapestről Zamárdiba mentem. Siófoknál jutott eszembe, ott vettem egy kúton... Pest megyei matricám van.
Általában megkapjuk a leveleket, értesítőket. Ez gondolom ajánlott levél lesz, ugye?
-
bajnokpityu
félisten
nem értem ezt a turbo mániád.
előző kocsi 1200kg 200ló 300Nm, volt, mostani 1500kg, 180ló,400Nm. egyik se túl erős, ellenben elegendő lendületes vezetéshez. de az átlag kocsikhoz képest ezek is jobban motorizáltak.és mellettük teljesen élhetőnek érzem akár a vitara, akár a sportage menetteljesitményét. mindkettő 1.6 szivó benya, vitara 1000 kg, sportage meg vagy 400kg-val több. és semmi bajom nincs velük. sokkal fontosabb paraméter szerintem, hogy kiszámitható, barátságos a futóművük, viselkedésük, ezért tök jól lehet lendületesen vezetni őket.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
Qru
MODERÁTOR
válasz bajnokpityu #79323 üzenetére
Milyen turbó mániám? Szted miért nem vettem turbós autót magamnak?
#nincsbennetarcsi
-
Magnum_
nagyúr
válasz pècsimunkás #79331 üzenetére
őszintén megmondom, nekem K mindegy, hogy turbós é vagy benzines é. most turbós.
I humbly and respectfully decline™
-
BigBlackDog
veterán
A turbó egy olyan ördögtől való alkatrész, amely;
1. Segíti, hogy drágábban lehessen eladni az autót
2. Segíti, hogy a márkaszervizben dolgozó szerelők hosszú távon el tudják tartani a családjukat
3. Rákényszeríti a kedves autótulajdonost, hogy relatív gyakran acélgyapottal simogassa a kipuff végét. -
Qru
MODERÁTOR
válasz bajnokpityu #79328 üzenetére
Nem vezettem egyik Clio-t sem, a haverom véleményét írtam le.
SX4-ből az 1,6i-t én gyengének éreztem. Boltba járni elég de 4 fővel országúton előzni vele már elég necces lenne szvsz erre írtam, hogy az 1.4t jobb választás belőle. Az sem véletlen hogy a céges 1,8t meg az 1,8 TSI után magamnak 2,5 szívót vettem...
mod:
Saint: Nagy duzzogva elfogadnám...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
footy
addikt
válasz BigBlackDog #79333 üzenetére
A turbó egy olyan ördögtől való alkatrész, amely;
1. Segíti, hogy drágábban lehessen eladni az autót
2. Segíti, hogy a márkaszervizben dolgozó szerelők hosszú távon el tudják tartani a családjukat
3. Rákényszeríti a kedves autótulajdonost, hogy relatív gyakran acélgyapottal simogassa a kipuff végét.Akkor a turbo a kozjot szolgalja , mert:
1. Porgeti a gazdasagot
2. Munkahelyeket teremt
3. Gondoskodo tulajokat eredmenyez
En uj autot biztos nem vennek szivoval, mert hangosabb es tobbet fogyaszt amellett hogy keves a nyomatek...
Amugymeg hogy egy klasszikust idezzek: Villany kell[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz BigBlackDog #79333 üzenetére
Nana! A 3. pontban erős vagyok. Az a direktbefecskendezés miatt van.
Emelkedő: a 100%-os emelkedő = 45 fokos emelkedő. A télen én egy másik vulkanikus szigeten jártam, ott is extrém ritkán kellett / lehetett 3-as fölé váltani, leginkább csak alagutakban; annál sűrűbben volt 1-esig visszagang, a bérautón (Ibiza 1.2 TDI) hullámos volt a féktárcsa.
Külföldi bírság: Nem az van, hogy csak a 70 euro feletti tételeket adják át / küldik ki külföldre az EU-n belül?
[ Szerkesztve ]
-
bajnokpityu
félisten
válasz pècsimunkás #79331 üzenetére
mondjuk én is rühelltem a dieseleket, amig meg nem próbáltam egy két erősebbet.
mindegyik konstrukciót tudtam használni, de mindnek megvan a maga korlátja. városba nem kéne nekem turbobenya, városon kivül én is nagyon szeretem őket. 1.8tsi-t is.
olyat a dieselem nem tud, hogy 1800-6500ig azonos nyomattékkal húzzon, mint a fene. Persze gyárilag az 1.8TSI se tudta, kis optimalizáció ennek is kellett, ahogy a dieselnek is.[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
veterán
válasz bajnokpityu #79338 üzenetére
A Mondeoban a gyári programot állítottátok át az erősebbre vagy csipsz lett?
@tomcsi: Persze, persze.
Bevallom, nagyon sasoltam a kipuvéget az utóbbi hetekben, mondván hátha kevésbé kormol az új receptúrás MOL 95 Neo... nemtom, lehet csak placebo vagy kevesebbet mentem városban, de kevésbé látom reteknek.@Qru: De a bérautók* élete nem csak játék és mese.
*= eredetileg törpök[ Szerkesztve ]
-
DonThomasino
veterán
Ha nézem legnagyobb autóalkatrész üzletben,
két tök egyforma alkatrész ugyanaz a márka 50% os árkülönbséggel van.
Ez miért van ?
Konkrétan pl ATE hátsó fékbetét szett 17e és 37
Mit tud a 37e res ?[ Szerkesztve ]
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
brumi1024
veterán
Ahogy focvis mondja, 100% = 45 fok, itt meg két dolgot néznek meg az autón visszaadáskor: a felnit (közel kell parkolni a padkához) és az orrát, mert annak ellenére, hogy nincs fekvőrendőr, de minden második lejtőnél trükközni kell, hogy ne érjen le az orra, vagy a fara (!).
Turbós volt a Clio természetesen, 0.9 TCe, 90 ló, 135 nyúlmókus.
-
tomcsi23
veterán
válasz DonThomasino #79346 üzenetére
Akkor már nem két tök egyforma alkatrészről beszélünk. A paraméterei meg max a méret, de anyagában, kidolgozásban lehet különbség.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
z123456789
addikt
Sziasztok!
Van itt olyan, aki az élet totál más területéről tért át autószerelésre főállásban, vállalkozásban? Mondjuk egy OKJ-s képzés után.
Jövő hét szombaton indul nálunk (Győr) egy 12 hónapos OKJ-s autószerelői tanfolyam, és ma reggel arra ébredtem, hogy már rohadtul utálom a munkámat. (Valaki talán emlékszik, korábban már pedzegettem ezt a dolgot. De most már tényleg váltanék. )Érdekelne, hogy megérte-e, mennyire terheli le az embert egy szombati suli stb...
Előre is köszi a válaszokat.
-
nagyúr
válasz z123456789 #79348 üzenetére
Miről váltanál?
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz z123456789 #79348 üzenetére
Én elvégeztem az autószerelő sulit meló mellett(mesterlevél megvan), de nem jártam suliba, csak vizsgázni voltam. Megkaptam a tananyagot, bevágtam, levizsgáztam. Egyenlőre szerviz még nincs, de lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
- bitpork: Balatoni autós tali 2024
- Villanyszerelés
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Renault, Dacia topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Gaming notebook topik
- OLED TV topic
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- További aktív témák...