- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Kompakt vízhűtés
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen egeret válasszak?
- Videós, mozgóképes topik
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Amazon Fire TV stick/box
- Azonnali notebookos kérdések órája
Hirdetés
-
Megérkezett az új Nokia 3210 4G Magyarországra, ennyit kérnek érte
ma Május közepétől kapható.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Jövő hónapban jön a Wholesome Direct
gp Akik kedvelik az indie játékokat, azoknak érdemes lesz követniük néhány hét múlva a show-t.
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz norbert1998 #273798 üzenetére
Én drukkolok az elektromosnak, mert inkább ülök akkumulátoron, mint 500 baros tartályon.
Csak az a fránya töltés. Pár naponta mindenkinek töltőre kell dugni a kocsiját.⭐ Stella
-
Qru
MODERÁTOR
válasz bulikavagyok #273799 üzenetére
Úgy van, hogy évi egyszer max 200k-ig térít saját hibás balesetnél. Szóval ha pl utolérek valakit, akkor legalább a 2 első lámpám kifizetik.
#nincsbennetarcsi
-
#214
tag
válasz focvis #273595 üzenetére
A tank feelingre nem gondoltam, de így első kezes tapasztalat alapján nem kételkedem benne, sőt ránézésre is a G5, G6 elég robosztusra sikerült a többihez képest. G7 GTD-ben nekem egyedül a CUNA motor a necces, de VW topikban nagyjából kihoztuk pár napja, hogy normális, a gyári előírtnál gyakoribb karbantartás esetén vállalható az is.
-
norbert1998
veterán
válasz radi8tor #273801 üzenetére
Milyen jó, hogy a kiforrottság elején még senki nem kötelez a váltásra
Gondolj bele, 10 éve milyenek voltak az elektromos autók. 150-200 km hatótáv, 0-100: talán, az esztétika egy kompresszorra helyezett béka volt, stb.
Ahhoz képest most milyenek, szinte bármelyiket elfogadnám.
És akkor még van minimum 10 éved várni a belsőégésű új autóddal, mielőtt talán elkezdik kötelezni vagy hajszolni a népet a villany felé. Mi fejlődés mehet addig végbeHa a belsőégésű motorok terén akkora fejlődés történt volna a megjelenésük óta, mint csupán az elektronikában az elmúlt 30-40 évben, akkor egy kávéskanálnyi benzinnel eljutnál Bécsből Budapestre
-----------------------------
Illetve az is fontos, hogy nagyon sokan viszont tudnak otthon tölteni. Neki nem is kell töltőállomásra mennie, mert minek fizetne érte négyszer annyit?
Ugye ott van az, hogy jaj elveszi a villany az élményt. Ez a valóságban maximum az emberek néhány százalékát érinti, a többi 90+ meg egyszrűen csak közlekedőedényként tekint rá. -
nagyúr
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz norbert1998 #273808 üzenetére
"nagyon sokan viszont tudnak otthon tölteni"
Sajna én nem így látom. Budapesten szerintem az autótulajdonosok 20%-nak ha elérhető a konnektoros töltés lehetősége.
Vidéken természetesen jobb az arány, mert többen laknak zöldövezetben. [link]⭐ Stella
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz norbert1998 #273812 üzenetére
Azt adom, de szerintem ez itt a fő probléma: népsűrűség
Egy utcában lakhatnak Budapesten több ezren is. Tehát százszámra állnak a kocsik a házak előtt. Vidéken ez sokkal alacsonyabb szám.
Nem véletlenül próbálkozik a városvezetés a kerékpárok és tömegközlekedés felé tolni a népet. Nem lesz lehetősége ennyi embernek villanyautót tölteni.Qru: ja pont ezt pötyögtem be. Nem életszerű megoldás a nulla CO-ra a villanyautó a nagyvárosokban.
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
Qru
MODERÁTOR
válasz kovacsroli #273816 üzenetére
Márkakerből vagy bontóból pl. Cikkszámot kéne szerezni hozzá úgy könnyebb lesz találni.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
norbert1998
veterán
válasz radi8tor #273814 üzenetére
Jelenleg én is olyan helyen lakom, ahol a villanyautó töltés nem megoldott, társasház 3. emeletén, és folyton harcolni kell a prkolóért, mert a 40 férőhelyes parkoló túloldalán 3 darab 9 emeletes panel áll
Viszont alapvetően napi 12 km nekem a munkábajárás, amit sokszor nem is autóval abszolválok, csak ha az időjárás igényli, egyébként meg elektromos roller. Ebben a formában 11-12 litert fogyaszt a 2 literes benzines, nagyjából elektromosautós hatótávot ígérve, de még így is elég havonta tankolnom, hogy közben megyek vidékre is néha, ezt meg azért elektromossal is meg tudnám oldani.
Amikor egyetem van, az más tészta, 320 km autópálya tempóval minden pénteken, gyakorlatilag hetente tankoltam, mert csak akkor lenne képes kétszer megtenni ezt a távot a Megane, ha a két alkalom között nem mennék sehova. Persze chillesben is el tudk menni oda, akkor megvan 6,5 literből, de nem jellemző, hogy ennyire időben elinduljak.
-
avl
aktív tag
válasz norbert1998 #273798 üzenetére
"Én speciel jelentősebb összeget mernék tenni arra, hogy a hidrogénből a személyautókban nem lesz soha semmi. "
hüha, mennyit buktál ? pl. Toyota Mirai
"Szar a hatásfoka" ???? szerintem nem feltétlenül, pl.:
(nagyon) sok helyen folyik komoly fejlesztési munka H2-vel (tüzA cella, vagy motor, abban PFI, LPDI vagy epp HPDI)
[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
nagyúr
-
Meg sok helyen közterületen állsz, akkor sok pénzért fogsz tudni csak tölteni, ha ki is építik minden parkolóhoz
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
nagyúr
válasz bulikavagyok #273826 üzenetére
Na, elég az, az enyém is papíron 6,1, kb. hozza, de olyankor már elkezd félni az ember
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Igen, csak azt sokba kerül kinyerni (repesztéses technológia) aztán cseppfolyósítani kell a szállításhoz, majd újra gázzá alakítani
Amúgy a hidrogénnnel is ezt kell csinálniEladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
veterán
válasz bulikavagyok #273826 üzenetére
A LR AWD is dual motor, gyárilag 4,4. A Performance ami 3,x.
Előbbi nekem elég, és csipszelhető igény esetén. (6-ot már lassan minden autó tud. 🤗) -
válasz norbert1998 #273798 üzenetére
"nEm FoGjA eLbÍrNi A hÁlÓzAt!",
Én azokra a kábelekre gondolok amin keresztül egy lakótelepet/ várost el kell látni, ahol mondjuk Bp esetén 2M db elektromos autót kell egyszerre tölteni, mert igen, akkor fognak tölteni mikor hazaérnek.
Igazából a helyén kellene kezelni mindent.
Nem ráerőltetni a hülyeséget mindenkire.
Mindent arra kellene használni amire való.Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz focvis #273830 üzenetére
6-ot már lassan minden autó tud. Ja, aztán meg vitorlázik 100- al a kamion mögött és kijön elém, aki 130- al halad és továbbra is tartja a 100-at.
Ez meg volt múltkor is, pedig csak Sóstóra ugrottam át a talira
Amúgy az emberek 95%-nak nem való a 6s 0-100[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
nagyúr
válasz Tsebacsi #273828 üzenetére
Az Audi nekem is 6,1 alatt tudja a százat, ettől gyorsabbra nekem valójában nincs szükségem. Mondjuk ez az autó inkább nyomatékban erős, ami azért néha jól jön a pályán. Nekem legalábbis fontosabb mint állóhelyzetből gyorsulgatni.
focvis: Szóval mindkettő dual motoros, ezt nem tudtam. Pedig annyira egyértelmű.
Az S5 is 4,5 alatt tudta a százat, tök jó élmény, de igazából nem hiányzik. Imádtam, de sajnos a legrosszabb énemet hozta ki belőlem az az autó.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
Amúgy nekünk DFHA volt (előtte CBBB és CFGB volt azokkal semmi gond nem volt még 300k km-nél sem), az pl ette a vizet újkorától kezdve. Persze a VW/Skoda szerint ez mind ilyen és mivel a gyártó nem ad meg a vízfogyásra értéket, mint az olajra, bszhattuk hogy garis. Elég kiábrándító, mikor a 15+ M-s új autóba kell utántöltögetni a hűtővizet. Utoljára a HF-es 120L-be kellett vizet öntögetnem.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz bulikavagyok #273838 üzenetére
Nem mindenki kezébe való éles fegyver. Én pl ezért nem motorozok.
#nincsbennetarcsi
-
Gergőke88
addikt
válasz bulikavagyok #273838 üzenetére
Mustang is 4,8.
Feleslegesen erős. Totál nem értem ezek után minek kell egy villany sedannak 3.x....
A rugalmasság tekintetében úgyis más liga az elektromos, nem véletlen mondják hogy a legtöbb esetben az alap motor teljesen ok bármelyik villanyosban. -
nagyúr
válasz radi8tor #273817 üzenetére
Megyünk háztűznézőbe.
Igazából fel kellene készülni az infrastruktúra kiépítésére.
Kicsit olyan fura az egész, mert ha nem fog elterjedni (pedig most az e-autót nagoyn nyomják), akkor nem éri meg e-hálózatot fejleszteni, ha viszont nem fejlesztik, de ez lesz majd kapható, akkor meg a terhelés lesz túltolt...Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
Dare2Live
nagyúr
"Itt is inkább a társasházaknál lesz gond. Az elsőről még csak kidobod a lengőkáblet de aki fentebb laknak azokkal mi lesz?!"
Nálunk a kilógatós nem menne viszont nem látom mi akadálya lenne kábelnek a teremgarázsban.
Persze a legideálisabb a családi házas vonal saját napelemmel. Édesanyánál van még mindig kocsit nézek neki és azt számolgatom, hogy nem is drága az elektromos mert ~ingyen lenne az üzemanyag.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
nagyúr
Most rátapintottál a lényegre: tényleg egy éles fegyverhez lehet hasonítani ezeket az autókat! Én eléggé nyugisan vezetek, (plusz nem könnyű kihozni a sodromból), de egy ilyen erős autóban néha nekem is elgurul a gyógyszerem. Csináltam már elég nagy marhaságokat, és volt olyan is, h csak a szerencsén múlt, h nem lett baj belőle. Szerintem az emberek nagyon nagy többségének nem szabadna ilyen erős autóba ülnie (közúton).
Gergőke88: Szerintem ez inkább már csak parasztvakítás. Az alapmotor (bármelyik villanyosban 9-10 sec körüli gyorsulással) azért már kevés lenne nekem, de a 6 sec szerintem tényleg mindenre elég.
[ Szerkesztve ]
-
#214
tag
CBDB-hez volt szerencsém, 140 LE, nagyjából igénytelen motor, ráadásul hatszögtengely nélküli. Szerettem volna a 170 lovast, de nem bántam meg végül, hogy a gyengébb lett. 306k-ig komolyabb hibája nem volt, és valószínű ezután sem lett volna (de most úgy néz ki a "lesz" is helytálló itt), ha múlt hónapban nem tolja össze mögöttem a sort egy figyelmetlen autós az M7-en.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz cappa72 #273842 üzenetére
eAutót szerintem azért nyomják mert viszonylag ez a legegyszerűbb módja a CO kvóta csökkentésnek. Aztán hogy a lakosok hogyan oldják meg a töltésüket az a gyártókat nem érdekli.
Handras is mutatott egy hétvégi videót Tesla gyorstöltőről. Asszem' 8 töltőhely volt, 15-en álltak sorba. Szerinte 1,5 órás sor lehetett az.⭐ Stella
-
veterán
válasz radi8tor #273801 üzenetére
tegnap nem volt időm már folytatni, de norbert1998 jól összeszedte szerintem, egyelőre jóval több probléma van a hidrogénnel, mint amennyi előnyét hasznosítani tudnánk. akár közlekedésben, akár pl villamos energia termelésben a földgáz helyett. ez a töltés meg szerintem egyre közlebb fog kerülni egy mezei tankoláshoz. azt mondom, azt sosem fogja elérni, hogy behajtasz az üres kútra és 5 perc alatt végzel, de ha valós 600-700 km-es hatótávja lesz már valaminek, emellé lesz egy jó infrastruktúra és 15-20 perces töltési idő, akkor már gyakorlatilag ugyanott vagy
szerk: aki meg tudja oldani az otthontöltést, ő már majdhogynem most is
[ Szerkesztve ]
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Dare2Live
nagyúr
válasz cappa72 #273842 üzenetére
Szolgáltatóknak a süröbben lakott területek komoly biznisz lesz és ha érdekeltek kiépül az hiss huss.
Inkább egy amíg nincs elektromos autó addig nem építik ki mert nem hozza vissza de amíg nem építik ki addig nem vesznek elektromos autó mert nem tudják tölteni 22es csapdáját látok panel vonalon.
Én MOon spec a termelést nagyobb gondnak látom. Anno láttam egy számolást mennyi plusz áramtermelés kellene ha meg akarjuk szüntetni a ~30%os áramimportunket + minden autó elektromos lenne és fűtésre hőszivatyú. Emlékeim szerint még kelene +3db Paks.
qru: adót a 230kws havi fogyival részben megoldották.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
brumi1024
veterán
válasz bulikavagyok #273838 üzenetére
Igen, villanynal okolszabaly, hogy ha osszkerek akkor ket motor.
-
veterán
nem sikerült megfejtenem mit mutat az ábra. de a szar hatásfok alatt szerintem azt érti, hogy egy dc/dc de még ac/ac töltésnek is bőven jobb a hatásfoka, mint a nap végén a hidrogén cellából kinyerhető energiafelhasználásnak. első gugli találat, mélyebben nem mentem bele, és pl. azt sem tudom, hogy a villanymotorok ac vagy dc áramot használnak:
"Az elektrolízis hatásfoka hozzávetőlegesen 60-80 százalék, a tárolás során a veszteség 0,3-33 százalék közé eshet, míg az üzemanyagcellák hatásfoka 40-60 százalék körül mozog: összesen tehát 55-84 százalék az energiaveszteség, azaz 15-45 százalék hatékonyságú a folyamat, amennyiben a teljes hidrogénciklust vizsgáljuk."
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
Új hozzászólás Aktív témák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Kompakt vízhűtés
- Autós topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- PlayStation 5
- Milyen egeret válasszak?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Videós, mozgóképes topik
- További aktív témák...
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest