- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Elveszítette az egyik legnagyobb kínai partnerét az Intel és a Qualcomm
- Autós kamerák
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Hirdetés
-
Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
it Meggondolta magát a Ford, a helyzetre való tekintettel 2030 után is kínálhat Európában hibrid és benzines autókat.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Stray Gods - Orpheus központú DLC érkezik jövő hónapban
gp A musical játék hamarosan egy új kiegészítőt kap heteken belül.
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
#89309696
törölt tag
-
arról beszéltem, hogy a vitt alkatrészre, meg ugye a garit sem fogja intézni.
Az én szerelőm ad mindig kedvezményt az alkatrészre és olcsón szerel, amit tudok így is megcsinálom én, mert fele annyiba megvan.Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Én szoktam segíteni kikeresni a gépen az alkatrészt a szerelőmnek, az ott látható ártól olcsóbban megkapom, saját magam olcsóbban tudnám beszerezni, de hozott alkatrész esetén a munkadíj dupla.
Példa közép+ hátsó dob kauffernél lett volna 32 eFt, ha én veszem. A szerelőmnél volt 56eFt munkadíjjal együtt, úgy, hogy ő szerezte be és 1x vissza kellett küldeni, mert két fajta hátsó dob volt és csak akkor derült ki melyik a jó, mikor ott volt. Ő megkérte egyszerre mindkét hátsó dobot, amelyik jó volt felrakta, másikat visszaküldte.Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
#89309696
törölt tag
Akkora távot mint a videón a sárga kastély előtti zebra senki nem fog megtenni, feleakkorát se nagyon, főleg ha autó sincs az úton. Ez is ilyen Kresz gumiszabály. A legtöbb ember néhány 10 méternél többet nem kerül. Persze zebrát se lehet sűrűbben rakni egyrészt akkor a kocsik mindenhol hússzal mennének, másrészt még több baleset lenne. Zebra nélkül kicsit óvatosabbak a gyalogosok.
Pár napja is letáncikált elém egy csaj háttal, mert annyira pofázott a mögötte lévőnek, tisztára úgy viselkedett mint aki egyenesen akar tovább menni. De már megtanultam ezeket, mondjuk át nem engedtem az anyja valagát neki hanem szembesávba kikerültem. A zebra nem a járda megszakítatlan folytatása ezt beléjük kéne verni, de hiába lapítanak ki néhányat évente nem tanulják meg.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
Nem bonyolult az összefüggés, az euro normákkal az évszámok is emelkedtek, azzal meg a biztonságtechnikai elemek is, főleg ebben az időszakban. Csak végig kell nézni a legtöbb euro2, euro3, euro4 kocsi töréstesztjeit. Kivéve persze a szarra való Swiftet meg még pár ilyet, de a Swift híresen életveszélyes is volt, erős kivétel.
Aztán megjelent a vasaló szerencsére ami dimenzióugrás volt. Azon kívül szépen skálázódnak az euro normákkal a biztonsági szintek is ebben az időszakban attól, hogy nincs összefüggés.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
Ezt esetleg úgy lehetne orvosolni, hogy nem egy hozzánk hasonló NKH rendszerben megvizsgálni adott kocsiszériát és ha tudja az euro4-et akkor kapná kis pénzért az euro4 plecsnit akkor is ha csak euro2-es eredetileg. És akkor egy euro2 vágásnál tényleg csak a szarok esnének ki.
Itthon viszont fújni kell a TÜV papírt, úgyhogy erről csak beszélgetni fogunk jó ideig még.Fogadni mernék, ha a kopasz borítékban nyújtott volna 20 vagy 2x20 téglalap alakú lilás TÜV érvényesítő engedélyt akkor átment volna a kocsi a vizsgán, de hát hülye lenne, ha egyszer lefújni kb. 5 ezer pénz a piros rugókat és még a középső ujját is fel tudja mutatni közben a rendszernek.
[ Szerkesztve ]
-
F_Zolee
veterán
Na de a lámpák vagy rendszám is fényvisszaverő részekkel rendelkeznek. Sötétben minden autó egy színű kb. Esőben mondjuk hasznos lehet amikor alapban alig látni ki. De én még egy autónál se láttam vagy ha volt is olyan elenyésző számban, hogy már nem is emlékszem rá.
(#177765) szabonagyur: max ledes helyzetjelzőknél lenne hasznos, hogy egy éjszaka számottevően ne merítse az akkut. De hát a "környezetvédelem" ilyen téren illegalitásba fajul régebbi autóknál.
-
#89309696
törölt tag
Nagyon jó kérdés, mert ez itthon komoly gond.
Általában véve ilyen magyaros leszarom módon azért megnéznek élsz-e, látás, vérnyomás. Mint a műszakin az autókat. Igazából olyan mindegy a sofőr vagy az autó állapota szar-e. Há' nem?
Valahol tényleg semmit nem néznek, főleg ez a koma, rokon, Pistabácsi de jó bőrben van kategória. Valahol meg olyan szigorúak, mintha asztronauta akarnál lenni, ezek vagy maximalista, hipochonder orvosok vagy csak várják a fehér borítékot.
Persze azért vannak normálisak is, nem akarom mindig lehúzni az országot, de nálunk tényleg mindenben ott van a két széle, a változatosság színes pompája középen és a gulyás.
Szeretem ezt az országot egyébként.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
Munkahelyi az kb. mindenhol ilyen, az autósnál a szemet (csak a táblát) és a vérnyomást azért meg szokták nézni.
Munkahelyieknél én a tüdőszűrőt nem tudom megérteni, mert azt majdnem mind kéri, olyanok is ahol nem kötelező. Mintha valami Joker lenne, ha jó a tüdőd akkor mindenre is alkalmas vagy, mást meg se néznek.[ Szerkesztve ]
-
Biqci
aktív tag
Én utoljára valamikor 2010-ben vagy 11-ben voltam eü alkalmasságin az üzemorvosnál. Azt mondta a doki, hogy olyan régen voltam nála ugyan menjek már el EKG-re is. Csak így adta meg a jogsit
Azóta nem is kellett mennem, mert már német jogsim van, ahhoz pedig nem kell eü vizsgálat. 15 évig érvényes, utána adják az újat, megint 15 évig"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
-
Nem mertem megkérdezni, hogy a nővérét hogyan hívják
Meg amúgy ja, a hangok is megmondták
Lehet éjszakai műszakot tolok ott, ez sokmindent megmagyarázna, viszont maradtak még kérdések
F_Zolee: kizárt dolog, mert nem tudom
Nem lenne nehéz kideríteni, kb 25-30 km ide Kersztúr, csak attól félek, hogy bemegyek a kútra és vagy befognak dolgozni, vagy megvernek, vagy hasonló[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Azért a mostani Mazda kínálatból én nem tudnék olyan autót mondani, ami kategóriájában nem a legszebbek között van. Persze ez nagyon szubjektív. Honda, Toyota, na az más kérdés.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
nagyúr
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Kb három órát voltam a forgalomban, mert ide-oda kellett ugrálnom (ügyvéd - üzlet- ügyvéd - személy) etc...de engem teljesen lezsibbasztott. Nyilván meglehet szokni, ha naponta kell és muszáj autóval menni-jönni, de az ott számomra nem közlekedés, az autóvezetés élménye meg kb nem is nulla, hanem mínuszban van. Persze a gyerkőcöket közben kiraktam a rokonoknál, mert azok is lefárasztanak már olyan szinten, hogy csak az tudja, akinek van három (kis)lánya, hogy milyen is az mikor a lassan úgy érzed a diliházba kerülsz a nap végére.
-
#89309696
törölt tag
De ez hibrid, gurulgat villannyal és mikor be kéne indulnia a benzinesnek akkor csak kattog meg hibaüzeneteket dobál, majd keservesen elindul.
D-ben még a Swift sem enged indítani (gondolom egy sima rémegyszerű relé), ami érthető is, mert a picike akkuval meg önindítóval elég keservesen pörgetné a wandlert, ha a másik felét fékezi a rákapcsolt kerék.
A katinak van párszáz fok az alsó hőmérsékleti tartománya is, a külső -20 és +30 közti különbség mondjuk igaz nem nagyon befolyásolja az előfűtési időt, hanem az mennyit, mennyivel korábban ment előtte a kocsi. Mondjuk nálunk nyáron reggeli indításnál nem sokat kerreg vele. Lehet ezt is elcsalja szoftveresen.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
Nem is fog kerregni, mert az akkor euro2-es, nekem se kerregett az euro3-as. Ez inkább euro5-től felfele jött be, mikor kezdtek rájönni, hogy a rövidtávos kocsik nem igazán érik el a normát hideg katalizátorral. Rátesz a hangra egy lapáttal a közvetlen befecskendezés meg a kipufogószelep hangolás is.
[ Szerkesztve ]
-
-
#89309696
törölt tag
Egy kombit az utolsó 2002-es évből elfogadnék, a 4 sebis automatával meg a 2.5-ös V6 benzinmotorral, ABS, ESP és 4 légzsákkal, fehérben, átlagosan jó állapotban.
Akkor azért merev lenne a gatyámban, odapillantgatnék a parkolóba is rá és sokat járnék a boltbamutogatni a gcibebevásárolni.
Sokkal szebb, fiatalosabb a kinézete is, mint a papis Meganenak.
Kellemes a hang is. [link][ Szerkesztve ]
-
Integrale
veterán
Ezek a dolgok a 90-es evekben piacra dobott autokban mar altalanosak voltak, legtobbjuk mar a 80-as evekben is. EGR sok 80-as evekbol szarmazo dizelen is volt. 99-ben meg mar felkeszultek az Euro3-ra, azert kellett a ket lambda.
Ujpesten szoktam latni egy Vectra B-t, Irmscher optikaval, eleg baba.
"Bad reklám is reklám too"
-
Integrale
veterán
-
Integrale
veterán
70-es evek ota hasznaljak a szekunder levego szivattyut, sok VW termekben, rengeteg amerikai es japan autoban is van, ahol indokolt. Meg tudjak oldani a katalizator felfuteset enelkul is, ezert is kerult a motorterbe a leomlore, vagy kozvetlen utana a katalizator, valtozo szelepvezerlessel (osszenyitassal es annak idejevel) szinten tobblet levegot lehet juttatni a katalizatorhoz (ezt kombinalva a valtozo szivocso hosszusaggal foleg).
Benzinesen az EGR a mai napig nem kotelezo, van olyan motorcsalad, ami anelkul is teljesiti a vonatkozo normakat.
Szoval ezeknek a dolgoknak a hasznalata, nem feltetlenul azert van, kell, mert fejlett a motor. (Fiatnak a 80-as evekben is volt a dizelein EGR, mert anelkul nem tudtak az akkori, vagy kesobb eletbelepo normakat)"Bad reklám is reklám too"
-
#89309696
törölt tag
Lambdaszonda minden injektoroshoz kellett, anélkül nem tudta mennyi legyen a benzin/levegő arány, a második meg csak a katit ellenőrzi. Az EGR és a szekunder levegő az nem motorfejlettség inkább motorbutaság, azért kellett ráaggatni, hogy tudja a normát.
Mondjuk a B Vectra esetében egyikkel se szokott komoly probléma lenni, úgyhogy nem negatívan értem, meg ebben a korban ezek a rendszerek jellemzően még rémegyszerűek voltak. Meg ha kikötötted se dőlt össze a világ. -
Integrale
veterán
Nem, ugy ertettem, hogy ezek nem voltak mar akkor sem ujdonsagnak szamito berendezesek. Amelyik motor nem tudta az aktualis eloirasokat, azokra aggattak ilyeneket. Az X20 motor 60-as evek vegerol szarmazik, folyamatosan aktualizalva, sokszelepes fejek, turbo, stb.
Nem azt irtam, hogy minden autoban volt, foleg azert, mert sok gyarto 90-es evekben dobott piacra teljesen uj alapora helyezett motorokat, ahol maskepp oldottak meg ezeket a dolgokat (szeleposszenyitas, valtozo szelepvezerles, mas illesztesek, mas olajak, stb stb, a regebbi konstrukcios motorok, amik nem tudtak a normakat, arra aggattak egr-t, szekunder levegoztetest stb.
Altalanos dolognak szamitott mar akkoriban, (70-es evekben mar sok autot szereltek ilyennel) hogy ha "gond van", akkor ezekhez tudnak nyulni. Ha a Qru altal irt Suzuki boosterjet motor majd oda kerul, hogy nem lesz megfelelo, akkor raraknak egy EGR-t, aztan nyernek egy kis idot.Ha felreertheto voltam, akkor elnezest.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
veterán
A 90-es évek közepén, második felében visszatérő problémaforrás volt az Opel 1.6 16v (X16XE*) motoroknál az EGR. Nálam is szarakodott. Mondták a szervizben, hogy ki kell kormolni. Én akkoriban csak kikormolós üzemben használtam minden autót, és mégis.
CactuS: Előre is danke sör, ha nem hozható össze, akkor is nagyon köszönöm az elvi segítséget és jószándékot!
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
Az 1.6 16V ecotec a szelepszáraknál ette az olajat, az tényleges hiba volt. A ritkán cserélt olaj, meg a hidegen taposás hozta ki belőlük, kényesek voltak rá.
Egy rokonnak volt olyanja. Na mondjuk annak a dinamikájától se csapkodtam magam a téglafalhoz, nem is meglepő, mert pont annyival volt nehezebb, mint a Megane, amennyivel erősebb a motorja is, kb. egál, az Opel egy hangyányit jobb.
Ezekbe kell a 2 literes, alatta nem férfi a férfi.Egy ABS-es 2 literes automata kombit 4 zsákkal az utolsó faceliftből elfogadnék. Igaz, hogy törésteszten ha jól rémlik fél csillaggal lejjebb van, de a futóműve viszont jobb, kisebb eséllyel esik le az útról, mint a Megane.
-
veterán
Opelből erős voltam egy időben.
X16XEL
95 Vectra, ette az olajat és jól ment
96 Astra, nem ette, nem ment jól - talán a legsz@rabb autóm evör
X20XEV
97 Vectra
98 Astra - szörnyű váltóáttétel, 200-nál 6000 rpm
99 Vectra - gyári Sport felszereltség, nagyon szerettem.
Ezek nem ették az olajat, viszont a 2 Vectrában cserélni kellett az olajpumpát, ill. egyiknek vagy mindkettőnek elrepedt a kipufogó leömlője. Jó autók voltak, mentek és jól fogyasztottak.Volt még 2.6, 2.0T, 1.0, C20XE, 1.9 és 3.0 CDTI. Szerettem őket.
-
veterán
Persze, hogy rövidebb váltót tesznek értelmes mérnökök* egy 1.6-hoz, mint egy 2.0-hoz. És persze, hogy jobban megy a 2.0.
Az 1.6 Astra volt foscsi a nála nehezebb 1.6 Vectra B-hez képest. (De nem ette az olajat.)*És vannak a nem értelmes mérnökök, akik az Astra G 2.0-hoz ugyanazt a váltóáttételt tették, mint a Astra G 1.6-hoz. (100%)
Új hozzászólás Aktív témák
- Teljesen új Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop Essential robotposzívó eladó (bontatlan)
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Gorenje KAM 35 THP 3.5 kW mobilklíma
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen