- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Projektor topic
- Gaming notebook topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- OLED TV topic
- Milyen processzort vegyek?
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen alaplapot vegyek?
- A Samsung hazánkban is piacra dob idén egy friss Micro LED tévét
- Házimozi belépő szinten
Hirdetés
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
gp A tervek szerint június elején végre befut a teljes kiadás mobilokra/tabletekre és Nintendo Switch-re.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz Reggie0 #168850 üzenetére
Ha éppen üres vagy, akkor sokra mész vele.
(#168851) Richard!: Csak a kontárok teszik azzá.
Ebben a konkrét esetben valószínűleg nem jó anyaggal kenték meg a bal első úszónyereg csúszkáit, gondolom, a hő hatására és az idő múlásával megszáradt, aztán szorult.De korábban volt még egy is bal hátul, azt meg a sérült porvédő gumi okán oxidálódott dugattyú megszorulása okozta.
Most minden fasza, mikor beszereltem az EBC-ket, az összes helyen átkentem, ahol kell és a gumialkatrészeken sem találtam hibát.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
-
-
sutszi
veterán
válasz CactuS #168860 üzenetére
Egyetértek. Ugyanakkor a videót többször megnézve ez egy full elkerülhető konfliktus. A mixer észlelésekor már látható volt, mi a szándéka... A felvétel készítőnek kicsit engedni kellett volna a sebességből és akkor semmi sem történt volna...
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
#89309696
törölt tag
válasz Jorus #168858 üzenetére
Az autós simán megállhatott volna, ha nem a dashcam vadászat lenne a fő célja, a mixeres meg megállhatott ijedtében is az eszetlenül vert dudaszó miatt, irgalmatlan sok a holttere honnan tudná, hogy miért dudáltak neki. Az autósnak gyakorlatilag fékeznie se kellene, csak gázról levenni a lábat és simán nem keresztezik egymás útját.
Pontosan emiatt támogatom teljesen focvis nézeteit. Dashcam tiltás és csak egy bizonyos szintű casco fölött engedni, akkor sem nyilvánosan megoszthatóra. Kihullana az unatkozó uploaderek nagy része.[ Szerkesztve ]
-
Szerintem az egy jobbkezes utca... (Szarul pauzolható a videó mobilon, de én nem látok macisajtot.) Amúgy az autó érzésem szerint kicsit gyorsan is ment. Ez tipikusan az a környék, aminek alapból 30-asnak kéne lennie. Mindkét oldalt parkoló autók, potenciálisan nyíló ajtók, lelépő gyalogok, keresztutcák...
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Qtya123
őstag
válasz #89309696 #168863 üzenetére
Igen, van mikor a dashcam huszárok is átesnek a ló túloldalára. Például van olyan, aki telepakolta a biciklijét, sisakját elöl-hátul jóhogy nem már 360 fokban kamerákkal és tolja a netre a felháborodós videókat. Aztán megnézve legalább a fele kb a 0 kategória, semmi bevágás, semmi necces helyzet, de a biciklis csávó ordibál meg integet, meg megy oda a pirosnál a másik felet csesztetni.
Mondjuk én nem tiltanám, nekem beleférnek ezek a google maps kamerás autót játszó vergődök. Ha tiltva lenne, akkor a valóban gyökér szabálytalankodó, büntetőfékező tettenérése is sokkal kevesebb lenne.
-
válasz parandroid #168867 üzenetére
Pedig ott van az. [kép]
Amúgy még vidéken is napi 2 ilyen eset van amin átlag ember nem, hogy fel nem rántja magát de még említésre sem méltatja, hasonló helyzetben gázpedálról lelép, motorfékkel kicsit lassít és folytatom az utamat. Bár tény, hogy a kocsi sem 40-50el ment hanem többel (kocsik számából saccolva 35-40m-re volt a kereszteződéstől mikor felbukkant a kocsi). Azért én kicsit megmosolyogtam volna ha belecsúszik a saját hülyesége miatt.
-
Qtya123
őstag
válasz BaLee #168870 üzenetére
Én alapból azt gyűlölöm itt Budapesten, hogy mikor dudálgatnak egymásnak még véletlenül sem rövidet dudálnak, akár jogos akár nem. Neeeeem, helyette minden retardált ráfekszik 10 másodpercig a dudára. Kedvencem mikor áll masszívan a sor és a sor közepén álló kezdi el a szerenádot. Utána meg néhány majom beszáll.
-
Csabroncka
addikt
Kicsit felemás érzéssel és erősen kételkedve de vettem a Corollámba egy Mann FreciousPlus pollen szűrőt. Szívtam a fogam, elsősorban az ár miatt - ám legyen, egy próbát megér. Azt tudni kell, hogy nekem nagyon erős pollen allergiám van júniustól egészen szeptemberig, és gyógyszer helyett értelmes összeghatárig bármivel képes vagyok helyettesíteni a szteroid alapú gyógyszereim.
Mivel otthon voltak légszűrők, adott volt, hogy keressek valami HEPA tartományban szűrő cuccot. A teszt egyszerű volt, mert ilyenkor a szervezetem olyan mint egy detektor: ha van pollen, prüszkölök mint atom, ég és viszket a torkom, szemem viszket és könnyezik, ha nincs pollen (otthon a légszűrők és klíma mellett) akkor 20 perc alatt elmúlik minden.
Jelentem az autóban 20 perc után tünetmentes leszek, szóval ajánlom az allergiásoknak, nekem ezen az áron ilyen hatékonyság mellett ajándék (nyilván aki nem allergiás az ezt másképp gondolja).
"in medias res"
-
szimi57
őstag
válasz Csabroncka #168873 üzenetére
Próbáld: napi 1 evőkanál méz, esetleg plusz fél szem Claritine.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
6030D
Ármester
Ha már hülye sofőr történetek vannak: tegnap a 12-es úton vezette a konvojt egy 6N Polóval egy 60 körüli pár, verettünk olyan 75-80-nal Kismaros után. A kóspallagi elágazás előtt meglátta a védát, beletaposott a fékbe, és 45-tel elcsorogtunk a kamera alatt (nincs semmi korlátozás, sima 90-es útszakasz). Miután elhagyta felgyorsított 100-ra, mentünk úgy egy kicsit, majd vissza 80-ra.
Ezután a zebegényi parkolóban lángosozás közben egy hangos szisszenésre lettünk figyelmesek, az egyik hölgy kicsit szűken vette a telepakolt kocsival a parkoló bejáratát, és a töredezett padka kicsípte a hátsó gumit. Megálltak egy emelkedős részen, majd nagy fejvakarás közepette nekiálltak 8-an (két kocsival jöttek) kereket cserélni. Emelkedőn, füvön. Gondoltam csak rákérdezek, hogy ugye nem csak a kézi van behúzva, vagy egy követ dobjunk már a másik kerék alá, de tipikus öreg tmk-s bácsiknak tűntek, inkább mentünk sétálni. Megtörtént a kerékcsere, előkerült a 12 V-os kompresszor is, hogy felfújja a full lapos mankókereket, de sikerült a művelet.
5,1-et fogyasztott az oktáv, mert sokan jöttek szemből.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
#89309696
törölt tag
Sperrt hova kaptak? Elég a zárt 4x4 is amúgy. A középső diffit tudod zárni ugye? Az Subarus védjegy kb., tudnia kell. És az is elég, a terepjárók nagy része is csak ennyit tud, nincs első vagy hátsó zárási lehetőség és működnek, a többi meg a tapasztalat. Hasat tudsz emelni rugóval, kell még téligumi vagy AT és kész is. Inkább a téli, mert azért mégiscsak egy kombi. Tarcsi nincs úgyhogy eldobni nem fogod nyáron, maradhat a téli egész évben. Kész a kocsid.
-
elder troll
senior tag
Kolléganő küldött egy képet, ebből bármi érdemi infó kiderül?
Épp hazafelé tart, és gyökkettővel közlekedik, mert megijedt a sárga motor ikon miatt.
Honda Jazz 2004 korához képest kevés kilométerrel 100e alatt (valós).
Az öv ikon jogos, kép után bekötötte magát.(#168884) máyköl
Én is csak ennyit tudtam mondani első körben, azért köszönöm[ Szerkesztve ]
-
máyköl
veterán
válasz elder troll #168883 üzenetére
Ebbol semmi nem fog kiderulni, ki kell olvastatni.
-
#89309696
törölt tag
Ja látom, ez már nem az a mezei difi keresztbe fordítva ami a Legacy korszakban volt, ráadásul a kézi és automata között is különbség van.
A lényegen nem változtat, a terepjárók nagy részében sincs első-hátsó zárás és boldogulnak, nem a hátsó sperr miatt lesz jobb a Forester vagy az Outback és azok sem az erdőre kapták hanem aszfaltra kilőni. Úgyhogy mehet az erdőre az Impreza is, semmiben nem szenved hátrányt. A hasmagasságra meg rugó a gyógyír.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz elder troll #168883 üzenetére
Nincs bekötve, hideg még a víz és egy ikon ami a kocsik felében világít. Nyugodtan hazamehet vele. Főleg ha tünetet se produkál, akkor bátran.
Univerzális jelzés egyébként, lambdaszonda, katalizátor, EGR szelep, fojtószelepállás érzékelő pl. adhat ilyet, esetleg a maf/map szenzor. -
tboldi
nagyúr
válasz elder troll #168883 üzenetére
Ki kell olvasni, de 96,8743%, hogy az EGR-re panaszkodik.
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #168888 üzenetére
Azokat egyáltalán nem felügyeli az ECU, úgyhogy nem talált.
-
Qtya123
őstag
Nemrég egy másik fórumon ment a vita, hogy Budapesten, vagy vidéki megyeszékhelyeken olcsóbb-e az autók javíttatásának munkadíja. Vannak akik szerint ugyanazon munka (mondjuk egy féktárcsa+betét csere) olcsóbb vidéken, vannak akik szerint nem. Én ebben a részben nem tudtam állást foglalni.
Viszont tegnap kerestem apámnak Pécsen alváz és üregvédelemre árajánlatokat. Erről viszont volt tapasztalatom, Budapest és környékén mikor az én autómon csináltattam 120 és 150e Ft közötti ajánlatokat kaptam.
Pécsen 4 műhellyel beszéltem 35 és 50e közötti árakat kaptam.
Nyilván egy mechanikai javításban nem tud ekkora különbség lenni, de nagyon kíváncsi vagyok, hogy mondjuk egy vezérléscsere ugyanazon az autón mennyire eltérő árral bír a főváros és vidék között a fentiek fényében...[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz Qtya123 #168890 üzenetére
Órabér és szerelő vakarózása is nagyon sokat nyom. Valaki 5-ért dolgozik, valaki/átlag 6-7-8, ugye ott van a Novoth szint is 13 ezer körül, de márkaszerviz 17-18-ért is dolgozik.
Valamelyik szerelő vallja, hogy az autók tárgyak és a lényegre koncentrál csak, más szerelő 2x annyi ideig nyálazza, mert neki nem tetszik épp.
Inkább átlagban olcsóbb vidék, de adott szerelő habitusától is függ, simán lehet vidék drágább is ha olyat fogsz ki.Nálam egy vezérléscsere minden majmolással együtt 120-ba is belekerülhet, de meg lehet csinálni 45-ból is, ha valaki nem nyálazza végig a kocsit. Ezek mind százalélok, ahogy egyre jobban belemerülünk az autó ápolásába egyre kevesebb előnyt kapunk az egyre több pénzért, én szeretek megállni egy sweet spot környékén és nem kiadni 120 ezret egy vezérléscserére hajszálnyi előnyök és vélt biztonság miatt, inkább beáldozok egy minimális százalékú szíjszakadást. Pláne egy 18 éves 3 kilót érő autónál. Sweet spot nem egyenlő az elhanyagolással. Az autós topikokban nyilván autófanatikusok vannak többségben és szeretnek a sweet spot fölé menni jóval, ez normális is.
Az alvázvédelem mondjuk bonyolult, ott a felhasznált anyag minősége, a fújt vastagság, rétegek száma, a felület lepucolásának minősége, mennyi alkatrészt kell levenni, kimaszkolni, rengeteget tol árban. Épp ezt mondtuk múltkor, hogy otthon flakonossal 10 ezerből le lehet fújni, ha precízek vagyunk és egyszerű a kocsink, még akár jól is sikerülhet (persze ehhez kell akna, sok szabadidő, szerszámok stb.), míg egy komolyabb műhely ezért elkér 100-at is.
[ Szerkesztve ]
-
mandleee
tag
Lassan 2 hónapja én is az mx5-ök táborát erősítem, bár még egy normális takarítással adós voltam felé.
De hogy is jutottam ide? 1 éve motoszkált a fejemben, hogy csak kéne egy kicsit régebbi kocsi, ami több élményt ad, mint a hétköznapi kombi. (Amit még mindig nagyon szeretek hosszú távú utakra használni.) Városba is jó lenne egy szaladgálós benzines. De legyen relative olcsó, az alkatrész ellátottság is meg legyen és élmény is legyen vezetni. Így jutottam el a típushoz, majd tavaly béreltem egy mx5-öt, hogy lebeszéljem magamat róla. Hogy kicsi a csomagtartó, hogy autópályán nem lesz jó, túl magas vagyok hozzá. Nem sikerült, így másnap elkezdtem bújni a hirdetéseket. Sajnos mivel rétegautóról van szó, és elég nagy elvárásokat támasztottam az autó elé, egy unalmas idő következett. Megnéztem párat, de egyik sem felelt meg maradéktalanul az elképzeléseimnek. Míg egy nap, megpillantottam bubby egyik autóját, amit azonnal tudtam, hogy az enyém lesz.
Kalandos idők jöttek, mire hazakerült, de ez egy másik történet. 2 hónapja használom, bele is szaladt 3500km, sajnos mátrai túrára még nem sikerült elmenni. Bubby intézett egy vezérléscserét és folyadékcseréket (innen is köszi neki mégegyszer). Kapott még 4 tárcsát és egy kipufogódobot, mert a gyári megadta magát, valamint apróságok, a régi fejegységet muszáj volt lecserélni, mert nagyon rosszul szólt és kellett a kihangosító nekem. Van rajta még tennivaló, egyik legnagyobb kiadás a jövőre nézve a tető lesz, sajnos gatya állapotban van, de legalább van keménytető, ami nagy plusz.
Vezetni jó, nagyon. De úgy is a fogyasztás érdekel mindenkit: 8,6liter az átlag eddig, de városban simán bekapja a 9+ litert. Sajnos e5 miatt 100-ast tankolok, ha jól tudom az is a gyári előírás.Egy apró hiba volt, hogy a hűtőnek az egyik csöve lejött és elengedte a vizet, de volt olyan kedves, hogy méterekre a garázstól, így otthon gyorsan orvosoltam a problémát. Előtte azért mászkáltunk 80km-t, de legalább otthon történt a baj, így nagy szerencsém volt. Bár nagy volt az izgalom, mikor pápát választott a kocsi és benéztem a visszapillantóba és métereken keresztül vízcsíkot láttam.
De következzenek a képek, kézi wax után:
[kép]
[kép]
[kép]
[kép] -
dj79
senior tag
Van esetleg itt olyan, aki mostanában csinált üzembentartó-váltást?
Ha igen, olyan kérdéssel fordulok hozzá, hogy a neten fellelhető 13+214 fajta üzembentartói szerződés közül melyiket használta, ami megfelelt az ormányablaknak?tboy93: az biztos, csak jobb lenne előre gépen kitölteni a négy példányt meg letanúztatni, mint ott helyben papírtollkeressünkkéttanútnégypéldánybananyjaneve menetet lenyomatni
[ Szerkesztve ]
-
válasz Qtya123 #168890 üzenetére
Alváz és üregvédelemnél nagyon fontos, hogy mennyire aprólékos és minőségi a munka. Pesti jól felfuttatott műhelyek elkérhetnek 120-150-et mert még így is hónapos várólistájuk van, de aki frissen kezdett ezzel foglalkozni az csinálhat blődségeket és később a szerelők nem biztos, hogy örülnek neki ha minden oldható alkatrészt beborítanak alvázvédővel. Volt rá pár ronda példa totalcaros videókban...