- Kábeleket és csövezést rejtő "kirakatház" a GameMax logójával
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákkal Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Doki16
addikt
válasz Gergőke88 #134778 üzenetére
És még rengetegen vannak az utakon akik mind téli gumit használnak nyáron. Van egy ismerősöm aki szentül hiszi, hogy a téli guminal nincs jobb nyárra, mert az lágyabb keverék és ezért jobban tapad. Nem lehet neki megmagyarázni. És még sok ilyen tévedésben élő ember van.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
kelly416
veterán
válasz Doki16 #134803 üzenetére
Most őszintén. Ha valakinek nincs annyi zseton, hogy vegyen télit és nyárit, nem jobb, ha csak télije van? A 4 évszakos szarabb mindkettőnél, azt hagyjuk ki. Általában az emberek többsége közel sem autózza ki a határokat, ahol már a gumi annyira nagyon számítana. Inkább ez, minthogy nyárival menjen télen.
Jó, aki meggyőződésből csinálja, az más tészta. Annak tényleg felesleges beszélni is. Ebben egyet értünk. -
kisza25
félisten
válasz Doki16 #134803 üzenetére
Túl sok f1-et néz:
kelly416 amikor nyáron meg akarsz vele állni a 60 fokos aszfalton és elkenődik rajta mint a takony és belecsúszol az elötted haladóba... Ugyan olyan rossz, mint télre a nyári, ennél a két végletnél pont jobb a 4 évszakos[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
félisten
-
Doki16
addikt
válasz kelly416 #134804 üzenetére
Nem értek veled egyet. A legújabb télit is tönkre fogod teljesen vágni nyáron a nagy melegben. Onnantól kezdve, meg már lényegesen romlik a hatásfoka a hóban. Nem rég valaki volt innen a fórumról vezetéstechnikai tréningen és pont ő mondta, hogy a Michelin CC-vel még a nyári gumisoknál is jobb volt. Én is azért vettem ezt a márkát mert télen nagyon keveset megyek, ott tényleg rosszabb egy prémium télinél, de nyáron pariban van a tényleges nyári gumikkal. Vízen meg a legjobbak között.
Amúgy aki a pénz miatt vesz csak egy téli garnitúrát az nem a prémiumból fog választani. Az említett ember is a 10-12 éves hankook télikkel gurul nyáron is.
Másik ismerősöm nem rég vett kocsit 3 millióért, de gumiból már nem képes rá jót rakni. Meg van győződve róla, hogy az egész hülyeség és simán 5 éves Michelin Alpin-t rakatott magának fel télre. A nyári gumija szinte slick. És a kocsi mindössze 5 éves. De rengeteg példa van.Én abszolút 4 évszakos párti vagyok az ilyen embereknél. Nem megy évi 5000-nél többet, de akkor is a low-low budget Point S télit rakja fel. Ez még télen is szar, na most akkor gondold el, hogy milyen lehet nyáron, az említett 60 fokos aszfalton.
(#134805) kisza25: Amúgy az a vicc, hogy tényleg ezzel szoktak mindig érvelni az ilyen emberek
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
#89309696
törölt tag
Amúgy az egy vezérműtengelyes 4 szelep/henger felépítésnek mi volt az előnye vagy hátránya? Ma már nem lenne jó, mert nem tudna a vezérlésmódosító külön állítani szívó és kipufogószelepet, de régen mint az én motorom is pl. ott miért használtak két vezérműtengelyt, ha egyel is megoldható?
-
Csabroncka
addikt
válasz Doki16 #134810 üzenetére
Sokan írjátok, de szerintem a 4 évszakos létjogosultsága nem csak kilométertől függ. Városban, pár kilométer főutra ide oda szaladgáláshoz aláírom, de gyorsforgalmi útra autópályára nem való. Főleg akkor amikor "meglepetésként" érheti az embert a mostanában monszunként lezúduló eső, vagy télen egy adag hó...
"in medias res"
-
tboldi
nagyúr
válasz Csabroncka #134815 üzenetére
Főleg akkor amikor "meglepetésként" érheti az embert a mostanában monszunként lezúduló eső, vagy télen egy adag hó...
Őőőőő... Nem ez lenne az egyik előnye a 4 évszakosnak? Hiszen minden eshetőségre fel vagy készülve.
Vagy te állandóan hordod magaddal a másik szettet és nekiállsz a leállósávon cserélni, ha változik az időjárás?
[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz Csabroncka #134815 üzenetére
Vasárnap mentünk Szentgotthárdra. 8-as szakasz 2x2 sáv középen elválasztó 110-es tempó engedett. 120-ra tett tempomattal szakadó esőben vígan felúszás nélkül vitt a CC+. Visszafele szerdán ugyanez. A CC főleg vizes úton kiemelkedően jó.
A hóban nem jó ez tény. De vizes téli úton már megint simán megállja a helyét.Ez már tendencia, sokat fejlődtek a 4 évszakosok. Egyre többet is adnak el belőlük.
Amúgy ez a kifejezés már nem is állja meg a helyét. A Michelin CC+ pl inkább nyárra optimalizált télen is használható gumi. Ami még sokat elmond róla, hogy megkapta a hópelyhet és a hármas hegyet is az oldalára. Az osztrákoknál engedélyezett télen használható keverék.[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Csabroncka
addikt
válasz tboldi #134816 üzenetére
Nem!
A nyári mély hosszanti barázdái miatt kevésbé úszik fel, nyáron esőben egyértelműen jobb. Télen a téli gumi előnye pedig hóban fog kijönni.
Száraz körülmények között lehet minimálisabb a különbség, ott max csak a hőmérséklettel lehet gond.
Persze lehet eddig teljesen rosszul tudtam...
Doki16: legyen az én bajom, hogy nem hiszek benne, amúgy is biztonság mániás vagyok...
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
Integrale
veterán
válasz Csabroncka #134818 üzenetére
Tesztekbol pont az jon le, hogy egy jobb 4evszakos jobb esoben, mint a legtobb nyari.
"Bad reklám is reklám too"
-
rbalint88
addikt
válasz Csabroncka #134818 üzenetére
esetleg az ilyen magabiztos kijelentések előtt azért fuss át pár gumitesztet nagyon sokat fejlődtek a négyévszakos gumik. nekem egy kb 180-190 ló és 400Nm+ autón nem volt gondom vele, pedig viszonylag olcsóbbat vettem próbára, ennyiért szar is lehet és akkor max eladom alapon, de kifejezetten pozitív tapasztalataim voltak vele - mondjuk nekem igazi nagy nyári kánikulában nem volt fent, de szeptembertől áprilisig tökéletes volt, ahol elakadtam vele hóban, ott glatt jég volt alatta és a téligumis, összkerekes a6-tal se tudtak felmenni már. nyilván 100%-ig nem tudja se a nyári, se a téli gumit helyettesíteni, de 90-95%-ban igen. alacsony futásteljesítményre még mindig jobb, mint 10 évig használni a szezongumit, amiből 3-4 év oroszrulett lesz a végén az elöregedés miatt vagy csak téli/nyári gumit használni egész évben.
-
Doki16
addikt
válasz Csabroncka #134818 üzenetére
Igazat adok neked, de onnan kanyarodtunk el, hogy a téli rosszabb választás nyárra mint a 4 évszakos. Én csak ezt magyarázom. Nyilván az adott évszakhoz készített abroncsok jobbak, ezt nem is vitatom. De sajnos a téli akkor is az első nyáron sokat fog romlani és már közel nem tudja azt amit újkorában.
Ha valaki akarja és teheti mindig tegyen fel aktuális abroncsot. Nekem az évi 8-10e km-re bőven jó a CC. Télen arra pár napra amikor havazik megvagyok kocsi nélkül. Az év 360 napjában meg hideg vizes vagy meleg száraz. Azt meg bőven hozza a Michelin. Mindenki a saját felhasználásra válasza.És szerintem abban egyetérthetünk, hogy aki sporólásból hagyja fent a 5-10-15 éves télgumit az sokkal veszélyesebb mint én az 1-2 éves CC-vel. Van olyan ismerősöm aki nem teheti meg, hogy újat vegyen. És komolyan mondom gumistól veszik meg 5000-ért a 10 éves gumit és azzal jár, mert muszáj neki. Holott már 9-ért kap teljesen újat abban a méretben. Sokaknál a fejekben is gond van.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
gzbotii
nagyúr
via TC [link]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
K Norbi
addikt
válasz gzbotii #134823 üzenetére
Nekem tetszik az X7
Ingyen kéne, majd eladnám.
És vennék egy RS3 Sedant
400hp AUDI RS3 SEDAN (5cyl,Turbo)[ Szerkesztve ]
-
Csabroncka
addikt
válasz rbalint88 #134821 üzenetére
Nem baj, hogy nem értünk egyet, főleg nem a 90-95%-al!
Egyébként nem tudom ki gondolja, hogy óriásit spórol vele, hiszen 5-6 év alatt két szettet veszel belőle így is.
Doki16: igen, gyakorlatilag a télit egy nyár alatt haza lehet vágni...
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
K Norbi
addikt
válasz Csabroncka #134828 üzenetére
Sokan azt se tudják hogy cserélni kell.
Vagy szarnak bele -
Qru
MODERÁTOR
válasz Csabroncka #134827 üzenetére
Evi kb 8 ezret megyek, 2015 ota van fent a jelenlegi negyevszakos. Ha csak az atszerelesek koltseget nezem mar azon sokat fogtam.
#nincsbennetarcsi
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Csabroncka #134828 üzenetére
Múltkorában Audis ütközésnél is téli pótkerék volt fent nyáron, vagy ilyesmi rémlik
-
Doki16
addikt
válasz Csabroncka #134828 üzenetére
Jól látod, innen indult ki az egész beszélgetés
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Csabroncka
addikt
Qru: oké de, múltkor beszéltük, hogy te télen lényegesen kevesebbet, vagy egyáltalán nem használod.
Ezért gondolom úgy, hogy inkább felhasználás mint sem elsősorban kilométer függő lenne eldönteni, hogy mit...
(más: alapos mosás után legyúrmáztam a tetőt, meg a két szélvédőt, a franc se gondolta, hogy ez ilyen fárasztó, a rohadt gyanta makacsul rá volt égve a tetőre, az alkoholos áztatás segített, de szép lett)
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
veterán
válasz Doki16 #134803 üzenetére
Május 21. óta - mióta eladtam az előző autót - teli gumival járok. Az volt a bérautón, ill. télivel vettem az újabbat, és a felni felújítás idejére kölcsönkapott kerék is teli.
Azt hittem, rosszabb lesz 30 fokban, persze nem optimális. De végül nem érzem közveszélyesnek magam.
-
-
Doki16
addikt
válasz focvis #134834 üzenetére
Passatot amikor megvettem nekem és téli volt rajta. 2 éves Kleber Krisalp HP2. Teljesen jól elvoltam vele az én vezetési stílusommal. Amikor már jobba kiismertem a kocsit akkor azért bátrabban elmertem vele indulni és DSG-vel még másodikban is folyamat villogott az ESP. Akkor döntöttem el, hogy ez nem mehet így tovább amikor egy meleg nyári napon vészfékezés közben alig akart megállni a kocsi.
Viszont, hogy ellenpéldát is mondjak a Michelin CC+ meg most télen hóban volt kiábrándító. Nem rossz, mert jól tette a dolgát. Előtte új Nokian WRD3-at használtam ami meg hóba etalon volt gyakorlatilag És ahhoz voltam szokva. A CC néha még regeneratív fékezés közben is képest volt blokkolóra "fékezni" a kereket. Pedig az Aurisnál az alapból egy szimulált gyengécske motorféknek felel csak meg
(#134835) bitpork: Két évente mindig új télit raksz fel? Az viszont dicséretes. Ezzel egyet tudok érteni. Ennyi idő alatt még normális marad, főleg defenzív stílusban.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Qru
MODERÁTOR
-
Reggie0
félisten
válasz Csabroncka #134833 üzenetére
En acetont, vagy 50-50% aceton/izopropil alkoholt hasznalok erre. Nekem a teli murvas utaktol szeplosodik ki a kocsi, mintha bitumenes lenne a murva, es letorolni/mosnyi nagynyomasuban kb lehetetlen. Most majd kiprobalom a foltbenzint is, az bitumenhez kifejezetten jo.
Gyantara az aceton+ipa kifejezetten jo, elektronikai lemosok nagyon nagy resze is ezt hasznalja, hogy a gyantas folyasztoszert eltavolitsak.
[ Szerkesztve ]
-
-
#89309696
törölt tag
A CC egy 30 ezres gumi, 30 ezerből lehet már venni két épkézláb gumit évszakra bontva, aki nem tud két évszakot megvenni az miből tudná a CC-t is megvenni? A 15 ezres négyévszakosokat kell emlegetni ilyenkor nem a CC-t, azok már közel sem muzsikálnak annyira jól és itt jön a képbe, hogy inkább járjon télivel egész évben. Megvan a létjogosultsága ennek kényszerhelyzetben. Annak tudatában pláne, hogy átlag ember úgy is hülyén vezet, télen a téli jobban megtartja őt, mint egy négyévszakos (low budget még mindig, nem CC).
A probléma inkább az, hogy olyanok is télivel járnak akik tudnának venni mást. Vagy aki nem tud venni, de nem foglalkozik vele és tapossa szét a téligumit egész évben (tehát nem defenzív). Itt viszont felesleges a gumivitát elindítani, mert csak egy szimplán idióta sofőrről van szó aki közveszélyes akkor is, ha évszaknak megfelelő prémium gumit használ.Nem azért védem, mert én is télivel járok, hanem ezt látom logikusnak. Bár rám nem lehet még ezt se mondani, hogy télivel járok, mert eddig 80 Km ment bele a nyári szezonban. Rühellek nyáron vezetni.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz Csabroncka #134827 üzenetére
Aki sokat jar, annak nyilvan nem opcio a negyevszakos gazdasagilag se, de evi 15e km alatt biztosan jobban megeri. Nincs szerelesi koltseg/munka vele, nem kell masik felniszett hozza. Nyilvan a mienk extrem pelda, de 10 evesen van 52ezer az egyik csaladon beluli kocsiban. 8 evesen 6-7mm gumik lettek kukazva, mert mar teljesen eloregedtek, de a legtobben fent hagytak volna, merthogy jo meg a mintaja... ennel sokkal jobb lenne a negyevszakos szett, az talan elobb elkopik, mint hogy eloregedjen. Es ennyi futasra egy extrem hamar elfogyo (~30k km), ellenben mindenhol a kozepkategoria szintjen teljesito conti allseasoncontact tokeletes lenne, de inkabb masfelszer annyi penzert megvettek ra a dunlop nyarit es a hankook telit, aztan szerelgethetem szezononkent, raadasul tartalekauto, ugyhogy fut kb kethavonta egyszer...
Feher Farkas: apollom volt, 12 se volt darabja es tenyleg teljesen jo volt. Ja es taposva volt.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
Az olcsó méretekből indultam ki, mivel a csóró ember az aki pénzbeli ok miatt nem tud két szettet tartani. Egy fiatalabb Suv tulaj szerintem már tudna ha az autója árát vesszük figyelembe, ott már fejben lesznek gondok inkább.
Igazából csak azt nem szeretem mikor szélsőséges esetekkel van egy tény elnyomva. Hogy a téli kinyíródik egy nyár alatt. Ez így nem igaz, akkor nyíródik ki, ha széthajtják a forróságban. Aki boltba jár vele annak nem lesz rosszabb a gumija három szezon múlva se, ha azon jár egész évben. Boltba járósnak nem kell 140-ről egy felforrósodott téligumival vészfékeznie stb. Ez a témakör túl sokrétű ahhoz, hogy csak úgy ki lehessen jelenteni fix szélsőséges dolgokat.
[ Szerkesztve ]
-
Gergőke88
addikt
válasz #89309696 #134843 üzenetére
“csóró ember az aki pénzbeli ok miatt nem tud két szettet tartani”
Akkor jó sokan vagyunk csórók itt a topikban.
Nekem a cégesen nyilván teli-nyári van de simán megyek vele 40+e km-t/év.
A saját astrara amivel a feleségem a boltba jár stb. ahogy megvettem rendeltem is a cc+-t nem is volt kérdés.
Vizes úton a legtöbb teszt dicséri a cc-t. Télen legtöbbször vizes úton mész itthon nem havason. -
stickermajom
addikt
Ez lett az új gumis topik?
-
Johnny_vT
senior tag
398 forint volt a prémium 95-ös az ÖMV-nál Ilyen olcsón utoljára két éve tankoltam a kolbászos kerítés túloldalán
Sokat megyünk a napokban Mo-n, így a hazaút előtt lesz még egy tankolásom. Hol adják a legjobb 95-ös vagy 98-as prémiumot? (Bp vagy Fehérvár)
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest