- Milyen videókártyát?
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- SSD kibeszélő
- Amazon Fire TV stick/box
- OLED TV topic
- Bemutatkoztak a Microsoft aktuális Surface gépei
- Bluetooth hangszórók
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Egy utolsó platformmal egészíti ki a negyedik generációs EPYC családot az AMD
ph Az EPYC 4004-es generáció a kis- és középvállalkozások igényeire lett tervezve, figyelembe véve a költségeket.
-
Folyamatosan hazudott a bitcoin állítólagos feltalálója
it Egy brit bíró szerint Craig Wright, a bitcoin állítólagos feltalálója folyamatosan hazudott és bizonyítékot hamisított.
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
zoo8800
veterán
válasz Magnum_ #130910 üzenetére
Mondasz valamit.
Én a 2, azaz kettő éves, korábban összesen 2 alkalommal márkaszervizben szervizelt autómon találtam letört légszűrőház-rögzítő tüskét, repedt környvéd. tálcát, az olajszűrő leszedésnél pedig erősen kellett bíznom benne, hogy egyben marad a szalagos leszedő...rip and tear, until it is done
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Magnum_ #130910 üzenetére
Nem autoszerelo vagyok, hanem jogasz. Meg gyenge. Elárulom, hogy nem kell nagyon rátépni, idővel rásül a gumi tömítés, azért nem bírod levenni. A nem túlhúzott szűrőket is nehezen veszem le saját magam után is, pedig nyomatékkulccsal dolgozom. Szóval nem biztos, hogy a pék a hülye, lehet csak rendesen kellett volna reggelizni.
Volt, hogy minden elforgott a szűrőn, végül átszúrtam egy csavarhúzóval és kelletlen szavak kíséretében tekertem le az egy éves szűrőt.
[ Szerkesztve ]
-
-
EQMontoya
veterán
válasz Mágus2 #130952 üzenetére
Ezt az atszuros mokat egyszer en is eljatszottam. Utana vettem a Toyotatol olyan fejet, ami pontosan illeszkedik a gyari szurore. Annak fel colos lik van a vegen, szoval tetszoleges racsnis kulcsra ramegy, aztan hajra. Nyilvan egyreszt nem is tepem meg, masreszt egy 40 centis kulcsnak mar akkora nyomateka van, hogy azzal kerekcsavart is leveszek barmikor, nem hogy egy olajszurot.
Same rules apply!
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz EQMontoya #130954 üzenetére
Vannak helyek, ahová az nem fér be. vw 1.4-1,6 16v-nél bodobta a szűrőt a kipufogó leömlő alá. Van olyan szűrő... aminek egy hatlap van az aljára hegesztve. Megesett, hogy letört, a szűrő meg a helyén. Ott nem marad más, csak átszúrni. A betétes más tészta, nem is merem engedni sem nagy erővel, mert műanyag. Ha van másik fedél, akkor megy ra a fix hajtószár, és valaminek engedni kell alapon mindig lejön.
[ Szerkesztve ]
-
Magnum_
nagyúr
válasz Mágus2 #130952 üzenetére
aha, hidd el, kellően jó kondiban vagyok ahhoz, hogy rendesen feltett olajszűrő házat leszedjek egy évvel később. ahogy írtam múltkor, az astrán is indokolatlanul volt rátépve. értem, hogy véded a mundérbecsületet (tök felesleges, kevés a nem pék és már kb általános és nem előítéletesség), de csak előtted írtak vagy 3 negatív példát, alátámasztva a pékségeket. Természetesen a csavarhúzós dolog is eszembe jutott, de mivel betétszűrő egy gyári műanyag házban, így annyira nem lett volna praktikus, de elhiszem, hogy te azt is átszúrtad volna. (mondjuk azért titkon bízom benne, hogy nem, de - mint a febti példák is mutatják - láttunk már páran karón varjút.
tehát ameddig így végzitek a szakmátokat, addig kénytelen vagyok néha én is beolajozni a kezem. és direkt írom így, mert pl szokás orvosokat, ügyvédeket, tanárokat stb szidni (sőt, manapság napi sajtót olvasva divat is), akkor Ti se maradjatok ki. mondjuk alapja is van. Már előre gyomorgörcsöm van, ha pl féktárcsát kell cseréltetni, mert ahhoz nem nyúlok. És ahogy írtam, ez gáz, hogy ilyen silány a munakvégzés minősége általánosságban. Lehet úgy csinálni, mintha nem lenne egyértelmű, de szerintem én pont többet költök az autóim műszaki állapotára, mint indokolt lenne, de nagy elvárás-e olyan minőségű munka a pénzemért, mint amilyen mondjuk én nyújtok a megbízóimnak?
[ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Magnum_ #130956 üzenetére
Nekem mindenhez van célszerszám. Akkor szoktam roncsolni, ha nincs más megoldás. Van olyan, hogy másképp nem lehet. A műanyagot nem bírod átszúrni, de nem is kellett soha. Félre ne érts, én többet szidom a pékeket, mert többet dolgozom utánuk. Csak szólni akartam, hogy nem kell megtépni, hogy nehéz legyen levenni.
EQMontoya: mx5-höz van leszedő kupak, de ott azért nem nevezném hűde hozzáférhetőnek a szìvósor alatt. Vannak jobbak, maradjunk ennyiben.
[ Szerkesztve ]
-
Magnum_
nagyúr
válasz Mágus2 #130958 üzenetére
A műanyagot nem bírod átszúrni, de nem is kellett soha.
nagyon kell a kacsintós szmájli, de ha nem kutyafuttában olvasod, amit írok, akkor nincs szükség rá, mert nem muszáj megerősíteni.
szerkesztésedre: ok, érthető.
DE azért életszerűtlennek tartom azt, hogy magától feszül rá annyira, mint tegnap a smarton. Ilyennel még nem találkoztam, pedig bontottam ki már szűrőt más után, sok állás után.[ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™
-
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Magnum_ #130959 üzenetére
Az alul szerszámozottság is probléma. Sokszor alap felszerelés kevés, az embereknek meg nincs komplett műhely kéznél. Ez többször gond, mint a kevés fizikai erő. A másik, amit nem lehet ellesni, meg kell tanulni, az a technika. Nem mindegy hogyan állsz hozzá, milyen irányba mennyi erőt fejtesz ki. Ezt gyakorolni kell. 1-2 olajcserétől nem lesz valaki szerelő. Én még mindig nem merem magam autószerelőnek nevezni, pedig szétszedtem már ezt-azt, meg össze is raktam. Ehhez gyakorlat kell és sok gyakorlás. Le lehet vizsgázni, de utána még sokat kell gyakorolni. Sokat kell szívni rozsdás csavarokkal, hogy igazi szerelő váljon az emberből. Ha tényleg érdekel, tanuld meg, aztán már csak gyakorolni kell. Hobbinak sem utolsó.
[ Szerkesztve ]
-
EQMontoya
veterán
válasz Mágus2 #130961 üzenetére
Nem kotekedeskepp, tenyleg erdekel a velemenyed, ugyhogy had forditsam meg a kerdest: miert gondolod, hogy egy nagyobb kapacitasu szuro jobb lenne?
Mar csak azert kerdem, mert az IS szuroje is hasonlo meret, kb. 2 deci, pedig az egy meg nagyobb motor, de nem tudok semmilyen problemarol, amit ez okozna.Same rules apply!
-
tboldi
nagyúr
válasz Magnum_ #130967 üzenetére
Csak az otthoni garázs.
Apropó, tegnap megjött az új emelő.
-
tboldi
nagyúr
válasz Magnum_ #130970 üzenetére
Csak saját részre, és az otthoni eszközökkel nem is tudok olyan sok mindent megcsinálni.
De azért egy féktárcsacsere nem okoz gondot.Mondjuk jó lenne egy elektromágneses tartóállvány, hogy az esetleges ütést tudjam vizsgálni. Mérőóra van, még a 125-ös ETZ után maradt, amin a megszakítós gyújtást cseréltem ki egy Hall-jeladós, tranzisztoros darabra, kellett az előgyújtás beállításához.
szerk.: Én ezzel szemezek.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz EQMontoya #130968 üzenetére
Amíg nem gyilkolják a motort, nem is probléma. Minél nagyobb felületű a szűrő, annál tovább óvja a motort a kopástól. Ezekben van bypass szelep, amikor telítődik a szűrő, az olaj megkerüli a szűrőt, hogy szabadon áramoljon. A felhasználó ebből semmit nem vesz észre. Elkezd drasztikusan romlani az olaj állapota, ettől meg idővel a motor állapota. Hobbi autónál, ami arra van, hogy élményt adjon, a felére rövidíteném a csereperiódust, főleg ha ilyen pici szűrővel van.
-
z123456789
addikt
válasz Magnum_ #130970 üzenetére
Foglalkozik a faszt! Ezért kellett most nekem is bosszankodnom a győri hondásokkal.
(#130971) tboldi
Hm...féktárcsa? Igen?
Akkor te leszel az ember aki megtanít fékbetétet cserélni. Mit szólsz? Azt még hiányolom a repertoáromból. A tárcsa cserét akkor nem csinálhatod, mert az EBC garanciájához az a mérés szükséges. (Szerezd be gyorsan! )
Kuplung folyadékot, váltó olajat, hűtőfolyadékot, szervo olajat is le tudnád cserélni? Cserébe mehetsz a motorommal (mer azt ugyse veszel má ), meg kísérletezhetsz az autómon. De hűtőfolyadéknál figyelek ám! XD -
tboldi
nagyúr
válasz Tsebacsi #130972 üzenetére
Az emelési pontoknál a küszöb mentén. Ehhez is adnak 4 gumikockát, amit odatehetsz a megfelelő helyekre.
A két tengely között helyezkedik el az egész, az autó eleje és hátulja “lelóg”.
z123456789: Nem biztos, hogy jó, ha tőlem tanulsz.
Hűtőfolyadék és váltóolaj nem probléma, a sajátomon is megcsináltam már.[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
“Újabb román bajnokok, így álltak be tankolni aztán uzsgyi tovább az M5-ön”
Bázzeg ez már tényleg durva.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
z123456789
addikt
válasz tboldi #130975 üzenetére
Na de egy fékbetétet le tudnánk dobni, nem? A tanulásért annyit fizetnék neked is, mint a flicknek. Akár szerszámot is viszek. Sőt használhatjuk az én garázsomat, hasonlóan jó képességű mint a tiéd.
Vagy mit mondtok fórumtársak, ne srófoljam az árat? Maradjunk a fórumtársi alapon-ban?Ami most elmaradt az a kuplung és szervo olaj, mert hogy azt állítólag nem kell, mondták. Olyat cseréltél már?
[ Szerkesztve ]
-
Magnum_
nagyúr
válasz z123456789 #130981 üzenetére
én amúgy nem ingyen gondoltam, de lehet, hogy váltanék lyuggatott tárcsákra.
I humbly and respectfully decline™
-
tboldi
nagyúr
válasz Magnum_ #130977 üzenetére
Nem szoktam más autóját szerelni, bármiről is legyen szó, mert még nincs akkora gyakorlatom, hogy bátran felelősséget tudjak vállalni.
(#130981) z123456789: Arról esetleg lehet szó, hogy segítek neked, de ha valami balul sül el, az a te hibád lesz.
Kuplungfolyadákot nem cseréltem még (pedig nem ártana), szervót meg nem kell, mert a Jazz-ben elektromos.
(#130986) Saint_: Jó'van, te is jöhetsz, de csak ha vállalod azt, amit z123456789-nek is írtam.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Magnum_ #130986 üzenetére
Nincs értelme a lyuggatott tárcsának utcára. Ha kicsit komolyabb féket akarsz az autóra az megoldható, de nem ez lesz az út. Brembo Max, vagy Ate Powedisc(kettő közül a max az agresszívabb) lesz a tárcsa, hozzá valami komolyabb betét és olyat fog, hogy kiesnek a szemeid. Utcán nem tudod annyira elmelegíteni a féket, hogy legyen értelme a lyuggatott tárcsának. Mondjuk ha egyszerre cserélnéd a tárcsákat elől-hátul brembo maxra, magad is nehezen hinnéd el, mennyit számít egy betétgyilkos tárcsa. Városban simogatva a féket is érezhető, de igazán nagy sebességnél jön ki az előnye, amikor jelentősen hamarabb áll meg, mint a sima tárcsákkal.
[ Szerkesztve ]
-
z123456789
addikt
válasz Magnum_ #130984 üzenetére
Ja, én sem, de ez ugye privát megbeszélés Boldi és az ügyfél közt.
Milyen autóra is kerülne? Milyen Astra? Miért váltanál? A hatékonysága miatt, vagy mert jól néz ki? Vagy mindkettő?
Nekem EBC van Green betétekkel, klasszisokkal jobb, mint a gyári.(#130987) tboldi
Egyértelmű, hozzá sem kell nyúlnod. Nagyjából tudom, hogyan kell, de megnyugtatna a tudat, ha ott lenne valaki, aki ért is hozzá.Akkor a folyadékokat hanyagoljuk, majd ha a tiéden kész.
(#130991) Mágus2
Ha ezt astrara érted, akkor ok. Ha úgy összességében mindenre, akkor én jelzem, a gyári Accord egy retek fos, és nekem sikerült elmelegíteni, úgy hogy azt mondtam, mi a szar, hol a fék. Bevallom, siettem, de az anyjába, nekem akkor is fogjon már![ Szerkesztve ]
-
ZavaBalazs
őstag
válasz molnarpeter #130937 üzenetére
köszi!
azért kellett volna gyorsan, mert 2 hét múlva megyek vele alaposabb szervizre, és akkor szerettem volna letudni, de ez, amit linkeltél, annyira alatta van a rászánt összegnek, hogy belefér, hogy külön emiatt vigyem el. beszerelésre kb mennyit szoktak elkérni?illetve van egy b) kérdés is, egy lendülettel valami natívabb bluetooth vevőt is becsatolnék (korábban a te ajánlásodra vettem egy roidmit, szuperül szuperál, de ugye nem teljesértékű, pl a kormány melletti zenés kallantyúval számot léptetni nem tudok, mert rádióállomást léptet, gondolom egy beépített BT modul ezt megoldaná), korábban valaki itt mondta, hogy yatour egységet nézzek. na most itt is ugyanaz a minimalizmus, mint előbb, nekem nem kell se új fejegység, se semmi, csak annyi, hogy csatlakozzon a kocsihoz BT-n keresztül, és tudjam a zenelejátszást kezelni kormány mellől. ez a cucc elég nekem?
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
tboldi
nagyúr
válasz ZavaBalazs #130993 üzenetére
Ha a lehető legkevesebb macerával szeretnéd megoldani: [link]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz z123456789 #130992 üzenetére
Siettél, ami azt jelenti, ott még a gázt nyomtad, ahol máskor már két lábbal állsz a féken.
-
tboldi
nagyúr
válasz Mágus2 #130991 üzenetére
Kár, hogy komolyabb tárcsák nincsenek a Jazz-hez. úgyhogy ez lesz benne.
-
-
z123456789
addikt
válasz focvis #130994 üzenetére
Nálam dögöljek meg nem (csak) a látvány miatt van. Sőt, első sorban, egy jobban fogó féket akartam.
Jól is bírja, jól is fog, és nem csikorog. Persze megnyugtatlak ezek mellett nincs sem kályhacső, sem spoiler, sem pirosra festett féknyereg stb...(#130997) Mágus2
Ha jól értem, akkor kb igen. Ezért intenzívebb igénybevétele volt a féknek, mire hazaértem, már alig fogott, puha volt mint a fos.(#130999) Qru
Yep. El tudom képzelni. Ezt egyébként más Accordos is alátámasztja, hogy a gyári gyengusz. Vagyis több helyen is olvastam már. Egyszer még a szerelőm is kiemelte műszaki vizsgánál, hogy igenjók lettek ezek az új fékek.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Elcsípte a Huawei kameratelefonja az első helyet
- Minecraft
- Jövedelem
- Call center-forradalom: AI alakítja át az ideges telefonálók hangját
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Milyen videókártyát?
- Óvodások homokozója
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Konzol Screenshot
- Milyen routert?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen