Hirdetés
-
Hong Kong is bezáratja az ingyen kriptopénzes Worldcoint
it Minden működését le kell állítsa a Worldcoin Hong Kongban a hatóság utasítása alapján – a személyes adatok és a magánszféra kapcsán felmerült aggályok miatt.
-
Újra kiadták a Redmi Pad Prót
ma Néhol Poco Pad a neve, a jókora kijelző és a versenyképes árazás maradt.
-
Akciófigyelő: Humble Games Bundle - Nightdive FPS Remasters
gp Számos remek játék szerezhető be PC-re az elkövetkező több mint húsz napban.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #40948 üzenetére
Nem, ez szépen mozog. Amikor megvettem a bringát akkor kevésbé mozgott jól, bár akkor se volt rossz, szét lett szedve, kitisztítva, meg olajcsere volt, gyönyörűen teszi a dolgát.
Pontos típusa: FOX 32F Air FIT RL 120 mm Tapered 15 QR.
Szerintem ez nem a hibás széria, amik valóban szarul mozognak. -
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #40974 üzenetére
Szerkezetileg ilyen szinten sajnos még nem értek a témához, de felhasználói tapasztalatom azért van. Szarul mozgó Fox-al még én sem találkoztam egyébként, bár azt elhiszem, hogy a régebbi verziók jobbak voltak. Gondolom ahhoz képest mozog "szarul", ami nem azt jelenti, hogy tényleg szar.
Nekem egyébként a Marzocchi villák mozgása tetszett a legjobban, egyik ismerősömnek egy 2003-as Marzocchi Shiver SC villája van, pedig régi motoros a kerékpár szervizelés terén.
[link]
[link]
[link]
Ilyen finoman mozgó villát még az életben nem nyomkodtam, bár tény, hogy nem könnyű darabok ezek a rugós Marzocchik, de működésben mindent vernek. Nekem is volt MX Comp air, 66, 888. Tökéletes volt mindegyik.(#40958) D.Orion: Valóban nem tűnik elektromosnak első pillantásra, néztek is a bringások amikor elsuhantam mellettük, konkrétan a XII. kerületben a Hóvirág úton 18-20km/h körül mentem fel.
De a Rácz Aladár út se jelentett különösebb nehézséget, akárcsak a Széchenyi-emlék út.
Azért volt némi sport értéke is, mert kicsit megizzadtam, kellett azért tekerni, persze max rásegítésen mentem fel, ha visszább veszem, akkor már ugyan olyan kemény mint egy normál bringával, szóval az edzés lehetősége is adott.
Azért amikor megemeled a bringát a súlya már nem emlékeztet a karbon gépek súlyára, mert ez bizony kő nehéz.(#40954) cseter: Köszi! Kellemes bringa, de azért a bosch rendszerű lesz az igazi.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #40984 üzenetére
Na ja, az biztos, hogy nem egy hétköznapi villa. Egyébként ezek az USD rendszerű villák miért nem terjedtek jobban el? Motoroknál ez a megoldás az elterjedt, de a kerékpároknál valahogy nem annyira népszerű, pedig tényleg eszméletlen finoman működik.
Én erősen gondolkodom rajta, hogy ha enduro-t építek, abban egy Xfusion Revel lesz.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #40986 üzenetére
Jó persze értem, sok buktató van, de mondjuk én nem is a belépő kategóriás bringák miatt kérdeztem, oda okés a hagyományos megoldás, hanem a komolyabb gépeken. Itt felnifék eleve szóba se jön, merevség az már lehet gond, mert ugye motorokban a dupla vállas verzió a használatos, itt meg szimpláról beszélünk. Mondjuk a DH kerékpároknál is láthattunk már dupla vállas USD villát, de valahogy azok se terjedtek el túlzottan. Pedig működésileg biztos, hogy ez a rendszer a hatékonyabb, ez már a komolyabb motoroknál bebizonyosodott, mert szinte csak ilyet használnak. Robogókban van inkább csak hagyományos telós villa.
Én úgy emlékeztem, hogy 1000 euro körül van a Revel, de most, hogy nézem valóban több ez.
Egyébként a lefty is nagyon tetszik, szerintem is remek találmány, már abból is van 160mm-es verzió enduro bringákba, na arra kíváncsi lennék. -
Runner_fxr
Ármester
válasz itouchfan #41004 üzenetére
Szerintem a legtöbb boltban arra van lehetőséged, hogy rászerelik a bringádra és ott ráülsz, használat után senki nem fogja neked kicserélni, hogy bocs de mégse kell inkább egy másik, ja nem a harmadik. Szóval ez így a legtöbb helyen nem fog menni, de volt olyan bolt akinek voltak teszt nyergei, amiket valóban ki lehetett próbálni. Most ezt meg nem mondom hol, de volt ilyen. Illetve van ahol meg tudják mérni, hogy neked milyen méretű nyereg az ideális, azt hiszem a K2-ben is van ilyen lehetőség.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz itouchfan #41007 üzenetére
Hát sajnos a nyereg kérdés nem egyszerű, nekem szerencsém van, mert általában a minőségibb, sportos mtb nyergek nem szoktak gondot okozni hosszabb távon se, bár montira akkor se raknék fel valami széles, párnázott nagyi nyerget, ha kényelmetlen lenne a sportosabb.
De egyébként hosszabb távon többnyire a sportosabb nyergek ideálisak, a nagyon kényelmes az rövidebb távokon okés. Attól nem kell megijedni ha először fáj, amikor tavasszal elkezdek bringázni és tekerek egy 40-est az erdőben másnap alig bírok ráülni a nyeregre, de ez pár nap alatt elmúlik, ha nem múlik el 1 hét után se akkor érdemes más nyerget választani. -
Runner_fxr
Ármester
válasz itouchfan #41010 üzenetére
Túrázni nem érdemes elmenni egy olyan nyereggel ami széttöri a segged, az biztos.
Vannak akiknek bejönnek az smp nyergek, ezek 14-15-től indulnak, nekem annyira nem szimpatikusak, inkább a selle royal race pro és fizik nyergek, pl fizik tundra. 15-20 körül kezdődnek a jobb mtb nyergek, vagy akár még több is.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Nekem valami olyasmi rémlik, hogy lehet inni, de csak annyit amennyi még nem okoz gondot a biztonságos közlekedésben, kerékpárral. Ha a rendőr megállít akkor ő ezt eldöntheti, ha túlzottan ittasnak talál akkor büntethet. Bár ez elég sok kérdést fel vet, szerintem ez úgy hülyeség ahogy van, de lehet rosszul tudom.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Napfénysüti #41023 üzenetére
Szerintem az alapvetően nem feltétlenül baj, ha egy kicsit ihatnak, a gond ott van, hogy ezt egy rendőr dönti el, úgy, hogy semmiféle korlátozás nincs. Meg kéne szabni egy mennyiséget, vagy teljesen tiltani. Bár Ausztriában akár 2 sört is ihatunk úgy, hogy utána autót vezethetünk. Akkor nehogy már bringázás mellé ne lehetne pár sört meginni. Itt a mennyiségen van a hangsúly. Az osztrákok se hülyék, ott ez működik.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Napfénysüti #41038 üzenetére
Én se azt mondom, hogy legyen az ember részeg, autó vezetéshez biztos nem iszom egy kortyot se, de kerékpározásnál előfordul, hogy nyáron 1-2 sör lecsúszik. Nem érzem problémásnak ezt a mennyiséget, ha az valóban ennyi.
Hasaggymeg: Azért a részegség és a megiszom 1 vagy 2 üveg sört között van egy árnyalatnyi különbség. Na még szerencse, hogy nem rajtad múlik, mert akkor buliból hazajövet mindenki meg lenne büntetve az utcán, na az aztán gyönyörű lenne. Nem mindenki akar otthon ülni, tudod sokan vannak akik ne adj isten elmennek egy szórakozóhelyre és esetleg alkoholt is isznak, nem csak egy bambit. Ez még nem feltétlen bűn, nem mindenki tör zúz meg verekszik azért mert ittas.
Az elektromos pedelec bringa szerintem szervesen kapcsolódik a kerékpáros témakörhöz, szerintem te az elektromos mopedekre gondolsz, amit kizárólag elektromos motor hajt, az valóban nem a kerékpárokhoz tartozik. Ilyen erővel akkor az országútit meg a hegyi kerékpárt is külön lehetne választani, mert az is jelentősen eltér, nem?
Az elektromos mtb, de úgy általában egy pedelec bringa is lehet ugyan úgy sportszer, csak ezt addig, amíg az ember nem használja nem így gondolja. Ezeket nem azért találták ki, hogy pusztán elektromos motor által hajtva, erőkifejtés nélkül használjuk. Kétségtelen, hogy lehet így is nagy rásegítés mellett, amikor szinte erőkifejtés nélkül forgatjuk a pedált, de akkor bizony igen hamar lemerül. És a hegyen ha lemerül a 22 kilós pedelec bringa, az nem jó poén. Márpedig a legjobb aksikat is le lehet meríteni 20-30km alatt ha "robogó" üzemmódban használjuk. Ennek semmi értelme nincs. Ennek az a lényege, hogy ugyan akkora erőkifejtéssel nagyobb távot tudj megtenni. Tehát ha az edzettséged kb 40 km-es erdei túrára elég akkor pedelec bringával mehetsz 80-at is. Ettől még megvan ugyan az az edzésadag mintha normál bringával mentél volna 40-e, ha jól használod a rásegítést, ott ahol kell. Ha túlzásba viszed, idő előtt lemerülsz. Illetve az is nagy előnye, hogy különböző edzettségű emberek is együtt tudjanak tekerni, szórakozásból. Mert nyilván nem mindenkinek van egyforma edzettsége, nincs mindenkinek ugyan annyi ideje tekerni. Több fokozatban állítható a rásegítés, ezek úgy vannak megoldva, hogy ha alacsony rásegítésen használod, akkor nem is igazán érzed, hogy elektromos bringán ülsz, csak annyit segít, hogy ne érezd plusz tehernek a nehezebb bringát, úgy viselkedik mint egy könnyű bringa, egy minimálisan segít a gyorsításnál, sík úton így érdemes használni, ha jön egy nagyobb emelkedő, akkor egyel feljebb lehet menni, ha úgy érzed fáradsz, aztán ahogy sík lesz megint visszaveszed. Ezt ki kell próbálni.
Ráadásul teljes egészében szabványos kerékpár alkatrészekből épül fel, leszámítva a motort, meg az aksit.
Ez egy hatalmas témakör ma már, mert rengeteg féle ilyen bringa van. Nagy jövő előtt áll.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MineFox54 #41061 üzenetére
Szerintem gyönyörű az a cannondale amit linkelt fentebb Beacuse.
Előbb adnék érte 200-at, mint egy 25-30 éves felújított őskövületért 100-at.
Én nem vitatom, hogy lehet jó üzleteket kötni a használt piacon, de nem mindenki ért hozzá.
Az aprón hirdetett használt bringák nagy része túlárazott, ki tudja mit akarnak elsimlizni a gyanútlan vevő előtt. Érteni kell hozzá elég jól, különben simán átverhetnek. Ami a kereskedéseket illeti, nem egyszer vásároltam kereskedésből használtat, a legtöbb helyen b@sznak leszervizelni. Csak rámondják, megvesznek egy konténernyi használtat külföldön, aztán megy fel az apróra.
Tisztelet a kivételnek, ha egyáltalán van ilyen.
200-250 nem olyan hú de sok egy új bringáért egyébként, ha minőséget akarsz.(#41049) dbala: Bosch rendszerűek valóban komolyak, bár ott se mind, a jobban felszereltek, de maga a Bosch hajtásrendszer eszméletlenül kifinomult.
A kerékpár vásárlási kérdésedre válaszolva, ha újat akarsz, XT/SLX körüli felszereltségben, össztelós kivitelben, akkor 600-700-tól. Ha használt akkor kb a fele.
29"-et én azért meggondolnám abban a 100-120mm körüli kategóriában, mert szerintem ott annak több értelme van mint a 27,5"-nek. 140mm-től van értelme 27,5"-ben gondolkodni. -
-
Runner_fxr
Ármester
válasz FIREBLADE78 #41200 üzenetére
A telót és csapágyakat nem ugyan azzal a zsírral szokták kenni. Bár nem tudom milyen telód van, és konkrétan mit akarsz rajta kenni, de a teleszkópnál a szimeringet belülről szokták megkenni, teleszkóp zsírral.
Csapágyakhoz másfajta zsírt szokás használni, ehhez szerintem a legegyszerűbb csapágyzsír is megteszi, de ha minőséget akarsz akkor itt is a motorex zsírt tudom ajánlani.
Fred23: Én úgy tudom, hogy lehet több mint 250W, de 25km/h-nál le kell korlátozni, különben már nem elektromos kerékpárnak számít. Épp ezért van a legtöbb elektromos kerékpárban 25-ös korlátozás.
Gyakorlatban ezzel szerintem a kutya nem foglalkozik, ha nem csinálsz valami eszméletlen nagy baromságot.
Egyébként az ilyen extrém durva elektromos "kerékpár"-hoz már szerintem nem igazán kell jogsi, mert ez inkább hobbi járműnek számít, mint pl egy quad, vagy ahhoz hasonló járművek. Ezeket a közlekedéstől elszigetelten használhatod. Mint például ezt is: Polaris[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Narakh #41446 üzenetére
Ha jó fényt szeretnél, viszonylag kompakt méretben és nem olyan nagyon drágán, akkor az Infini Super lava-t tudom ajánlani!
Minőségi darab, jó a rögzítése, USB-ről tölthető.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Narakh #41448 üzenetére
Ár/értékben szerintem jó az infini. Az ilyen szilikonos légypiszokhoz nem érdemes hasonlítani. Persze ha csak látszani akarsz, minimális ráfordítással akkor okés.
A médincsájna retinaégetőkkel meg az a bajom, hogy ormótlanul néznek ki és a rögzítésük is nevetséges. Persze van bennük egy brutál cree led, meg 1000-1200 lumen, de akkor inkább legyen "csak" 300 lumen-em, de igényes kivitelben és rögzítéssel.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz zoli03 #41452 üzenetére
A conwoy s2-re is 350 lument írnak. Egyébként én inkább az ilyen kínai csodákra gondoltam. na ezek ormótlanul nagyok, szar rögzítéssel. Mondjuk a conwoy s2 is egy zseblámpának néz ki, nem tudom mennyire stabil a rögzítése.
Megmondom őszintén, hogy annyira nem érzem kevésnek ezt a 300 lument, nem tudom hova kevés, de szoktam menni korom sötét utakon és megvilágítja kellőképpen. A velotech 1000-ben 4db 18650-es cella van, de az üzemidejétől nem voltam elájulva.
Engem baromira idegesített a külön aksi, kábel, gyenge rögzítés. Már nem is használom, van 2db ilyen retinaégetőm, de inkább 2db infinit használok, egy sima lava-t villogónak, meg a super lavat folyamatosan világítani, tökéletesen meg vagyok vele elégedve.
Az igaz, hogy nem cserélhető az akku, de szerintem mire ez tönkremegy addigra már úgy is vennék új lámpát. Egy minőségi aksi sokáig bírja.
Rengeteg lehetőség van ma már, de nekem jobban bejönnek a kompaktabb kialakítású lámpák.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz fjudors #41459 üzenetére
Én nem vitatom, hogy a solar storm egy fényágyú, de mekkora már? Én ekkora batár lámpát max akkor tennék fel, ha valami éjszakai erdei túrára mennék, de amúgy az esetek 99%-ban fölösleges. Ráadásul ez is külön aksis, ahogy a képeket néztem róla. Na ebből 2 meg aztán tényleg túlzás. Az egész kormányt elfoglalja. Ráadásul még 2 aksit is felaggathatsz valahova.
Trelock lámpáktól nem vagyok elájulva, nem olyan rosszak a drágább modellek, de hatalmasak azok is.
Persze mint írtad nézőpont kérdése, nálam az igényes kivitelezés és kompakt méret nagyon fontos tényező. Az igaz, hogy ezek a lámpák drágábbak, de cserébe alig foglalnak helyet. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #41473 üzenetére
Valóban van összemosódás, vannak olyan típusok amik úgy is néznek ki mint egy zseblámpa.
Tényleg sokat számít a szórás, de azért kell a fényerő is. Én úgy vettem észre, hogy kb 300 lumen már elegendő. Van egy 1200 lumen-es lámpám, hiába brutál fényerő, de nem jó a szórása.
Egyébként utálom azt, amikor a városban jönnek szembe velem ezekkel a fényágyúkkal, még egy kisebb lámpa is tud vakítani, hát még ezek az 1000 lumen és felette cree ledek. Semmi értelme, de ő élvezi, hogy mindenkit megvakít. Szerintem vannak emberek akik ezt élvezik, a bringája egy forintot nem ér, de teleaggatja ilyen kínai fényágyúkkal.
A sigma lámpát nem annyira ismerem, de amúgy igényes márka, nekem computerben van sigma.Mansi: Persze, én is felszereltem montira, próbáltam igényesen a lehetőségekhez képest, de engem mindig zavart, zavarta az összképet és a rögzítése se volt meggyőző. Amúgy az nem rossz ötlet ahogy felszerelted.
Én a sigma lámpákat kb hetente töltöm, a hátsót meg kb havonta.fjudors:Van amikor szükség lehet ekkora fényerőre is, de általánosságban inkább túlzás.
Ez tényleg abszolút egyéni dolog, nekem az infini super lava azért tetszik, mert kiváló a súly/méret/fényerő aránya. Hiába nagyobb a fénye egyes lámpáknak, ezzel akkor is nehéz versenyezni. Persze ez nem mindenkinek alternatíva, de nekem elegendő. Méretben akkor sem összehasonlítható a fentebb említett külön aksis lámpákkal. Mindennek meg van a felhasználási területe, ennek is. Legtöbb esetben elegendő. -
Runner_fxr
Ármester
válasz zoli03 #41485 üzenetére
Szinte biztos, hogy gagyi cellák vannak benne, ugyan úgy mint a többi hasonló vacakban.
Az az álláspont is elfogadható, hogy cserélgetni akarod az akkut, meg kell a bazi fényerő. Viszont én elvagyok a "gyengébb", kompakt lámpával is. Amúgy halkan megjegyzem, hogy az infini super lava is bontható, 2db torx csavar kicsavarásával, utána már elérhetővé válik az akku is.(#41490) fjudors: Az igazán komoly lámpák sokkal drágábbak: Lupine
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Are,on #41516 üzenetére
100 rugó körül indulnak az elfogadható minőségű bringák, ha hosszabb távra tervezel és tényleg szereted ha valami igényes, akkor ennél többet el kéne költeni új kerékpárra. Én a tárcsafékes cross bicajt is megfontolnám, persze ez jelentősen drágább lesz mint 100.
Leértékelések szezon végén szoktak lenni, augusztus körül. Illetve a megmaradt tavalyi, tavaly előtti gépek szezon közben is akciósak szoktak lenni, a készlet erejéig, de ezekhez szerencse kell, hogy pont elcsípj egyet a méretedben és igényeidnek megfelelően.
Amit javasolnék: Evado 3.0
Ha ebből még valóban van, jó az L-es méret, akkor 130-ért tuti vétel.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Are,on #41518 üzenetére
A minőségibb cross trekkingeken általában tárcsafék van, tehát nagyjából eldőlt. Egyébként meg sok szempontból jobb mint egy hagyományos vfék, jobb használni. Itt most a hidraulikus tárcsákra gondolok. Mechanikusból kevés van ami valóban jó is.
Az előző évjáratok általában csak design-ban szoktak eltérni, nincsenek jelentősebb eltérések, de előfordulnak jelentősebb modellfrissítések is, amikor jelentősebb változások is lehetnek, pl a vázban, illetve felszereltségben. Legtöbb esetben megéri a tavalyi modell akciósan, de vannak esetek amikor érdemesebb az új modellt venni. Sajnos sok gyártó trükközik az alkatrészekkel, nem egyszer láthatunk több évvel régebbi alkatrészeket egy új bringán. Ezeket is érdemes figyelembe venni, érdemes utána nézni az adott modellnek.
Hogy az új évjáratú, minőségibb gyártók bringái megérnek annyit amennyi, hát ez nézőpont kérdése is. Szerintem igen, figyelembe véve egyéb termékek árait (pl telefonok).
De biztos van akinek nem, mert nem bringázik.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #41529 üzenetére
Lehet még nem volt bekopva rendesen, egyébként nem akarom lebecsülni a vfékeket, vannak abból is jó minőségűek, de egy hidraulikus tárcsával nem versenyezhetnek fékerőben.
(#41537) szjoci: A tárcsa mérete, anyaga és a fékbetét is valóban sokat számít, de azért hidd el van bőven különbség hidraulikus fékek között. Nem tudom próbáltál e 4 dugattyúsat? Nekem volt hayes stroker ace, hát az sokkal brutálisabb volt mint egy átlag hidrós tárcsa, megpöccintetted a kart és brutál módon harapott a tárcsába, sokkal erősebb mint egy Db1 vagy akár XT. Egyébként sok hasonló teljesítményű tárcsafék van, ez igaz, de azért a 2 dugattyúsok között is vannak különbségek.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz hegyimorc #41680 üzenetére
Nekem pont egy ilyen páros van, nagyon jól bírja az akku, a super lava miután jelzi a merülést még sokat bír. Szerintem nagyon is rendben van ez a szett és tényleg kicsi. Én imádom őket. Amióta ezek vannak eszembe nem jutott hogy fellógassam azt az ormótlan külön aksis fényágyút. A super lava jól is terít, a sima lava meg villogónak jó, bár az is világítja az utat ha nagyon sötét van.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #41692 üzenetére
A tapered sokkal merevebb mint az 1/18-ad, az 1.5-nél pedig könnyebb.
Ez jobban érezhető hosszabb rugóutas, szimpla vállas villáknál, 140mm és felette. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #41724 üzenetére
Hát ott is érzed, hogy merevebb a tapered nyak, de nyilván nem létszükséglet. Hosszú évekig elvolt mindenki az 1/18-ad al akár 170-180mm rugóút mellett is. Viszont ha van lehetőséged jobbra akkor érdemes, mindenképpen bizalomgerjesztőbb látvány a vastagabb nyak. Meg jobb használni is, határozottabb az irányítás és fékezésnél is érezni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz superecneB #41797 üzenetére
Én előre Nobby Nic-et tennék, hátra jó a Racing Ralph.
Nobby Nic nekem 1000km alatt elkopott hátul és nem azért mert elfaroltam. Vegyesen 50-50% aszfalt és durva terep. Jó gumi de elfogy hamar. Elöl azért jobban bírja, de hátra nem javaslom.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Bicskás #41817 üzenetére
Szerintem az ég világon semmi értelme annak a kormánynak. Akkor már inkább felszerelnék egy villanyak magasítót. Ezzel is feljebb tudod emelni a kormányt, de legalább kezed ügyében van a fékkar is ha kell. Azt a torzszülött kormányt meg kidobnám a fenébe. Semmire se jó, inkább balesetveszélyes.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Az outis szakiktól kérnék véleményt. Konkrétan erről a gépről lenne szó:
[link]
[link]
Annyit tudok róla, hogy aluvázas, karbon villás és campagnolo cuccok vannak rajta, meg fulcrum kerekek.
Ránézésre nem mai darabnak tűnik, esetleg egy évjáratot, megközelítő értéket ha tudna valaki mondani azt megköszönném![ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz albiosz #42126 üzenetére
Szia! Szervize válogatja, hogy milyen "csomagokat" állítanak össze, de általában 2-3 féle generál szokott lenni.
Bármelyiket is választod, ez kizárólag a munkadíjat jelenti, minden cserélendő alkatrész, akár egy új bovden, bovdenház, fékbetét, plusz költséget jelent.
A legkisebb a kis szerviz, kb. 5 ezer ft, ez egy teljes átnézés, beállítás, esetleg lánc és fogaskeréksor tisztítás.
A közepes, vagy nagy szerviz kb. 10-12 ezer ft, ez ugyan az mint a kicsi, pluszban az összes bontható csapágy szét van szedve, kipucolva, újra zsírozva, illetve még kerék centírozás is benne szokott lenni.
A villa generál valóban ettől különálló művelet, mivel egy hidraulikus villa kisszervize önmagában 7 ezer ft körül indul. Komplett csomagban 15-16 körül szokott olyan lenni, amiben egy alap villa generál is benne van.
Villa esetében ez annyit jelent, hogy szétszedik, kipucolják belőle a koszt, kap friss olajat a csillapító egység, a szimmeringeket megkenik teleszkópzsírral belülről.
Teleszkóp szervizre viszont csak akkor van szükség ha valódi teleszkópos villa van a bringádban, ha ilyen alap, "eldobható" suntour, amiben nincs csillapítás se, azzal nem sok mindent lehet kezdeni. Persze azt is szét lehet szedni, általában egy 10-es anyát vagy egy 5-ös inbuszt kell kitekerni alul és már szét is tudod húzni a legtöbbet, de ezt otthon is el lehet végezni, különösebb, speciális szerszám nélkül. Kiöntöd belőle a koszt, áttörölgeted, adsz neki valami kenőanyagot, aztán vagy elkezd mozogni vagy nem.
Jó tanácsként még annyi, hogy ha van rá mód, ne az erkélyen, teraszon tárold a bringát, mert ez leamortizálja hamar. A drágább bringákat is ugyan úgy. Fűtött helyen célszerű tárolni ha azt akarod, hogy hosszútávon is működőképes legyen.
Újpesten sajnos nem vagyok képben, ha a XI. vagy II. kerületben jársz itt tudok ajánlani párat.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz cellpeti #42163 üzenetére
A Rockrider 340, 26"-os kerekű mtb, ha városi közlekedésre kéne, akkor inkább egy 28"-as kerekűt vennék.
Amúgy meg kb mindegy, mindkét "márka" ugyan olyan gyenge minőségű. Persze az alap modelleket még megérheti megvenni, mer ebbe a kategóriába a nevesebb gyártók sem kápráztatnak el. Viszont ha az alap modellnél jobbat vennél, akkor már valódi kerékpár márkát válassz, mert itt nem versenyképesek a rockriderek és x-fact-ok a gagyi vázaikkal. Hiába van rajtuk jobb felszereltség, maga a váz egy trágya. -
Runner_fxr
Ármester
válasz cellpeti #42170 üzenetére
Persze, érthető, csak válaszoltam a kérdésedre. Mint írtam, ha alap gépre van lehetőséged, tehát 60-80 ezer körüli összeget szánsz rá, akkor valójában majdnem mindegy, hogy milyen márkát választasz. Kivéve a teszkó szökevényeket,mert azok tényleg vállalhatatlanok. Decathlon, Hervis, Intersport ennél azért jobb.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz albiosz #42204 üzenetére
Azzal azért számolj, hogy ha most beadod egy szervizbe a bicót, pláne nagy szervizre, valószínűleg mindenképpen ott kéne hagynod egy hétre. Ilyenkor dugig vannak melóval a szervizek. Nem is vállalják kisebb határidővel, ha nagy szerencséd van, akkor 3-4 nap múlva mehetsz érte.
Ezzel a villával sok mindent nem tudsz kezdeni, ez nem az a kategória amit szervizelni szoktak. Ha berohadt és meg se moccan, vagy nagyon darabosan mozog, akkor magad is elvégezhetsz egy gyors szervizt rajta, úgy mint ahogy fentebb írtam. Ennél többet nem érdemes vele foglalkozni.
Ami pedig a kerékpár többi részét illeti, érdemes egy nagy szervizt csináltatni rajta, csapágyakat újra zsírozni, ha berágódtak a kónuszok akkor cserélni. Valószínűleg egy új bovdenezésre szükség lesz, ha sokat mentél vele akkor lehet egy lánc csere is esedékes, de ha túlzottan lenyúlt akkor már fogaskeréksor csere is szükséges lehet hátul. Fékbetétek is lehet cserések. Külső gumik valószínű már repedezettek.
Szóval 15-30 ezer ft körüli összeggel számolhatsz. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #42178 üzenetére
Szerintem ez se rossz vétel.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #42270 üzenetére
Úgy látom elvitték végre a carbon stereo-t is. Jó lenne találni valami ilyesmit M-es méretben, le is csapnék rá.
-
Runner_fxr
Ármester
Van egy eladó csepel torpedo-m. Szerintem igényesen meg van építve.
Sora cuccokkal (hajtókar, sor, váltók), zöld színű kiegészítőkkel. Keveset futott, újszerű állapotú.
Ha valakit érdekelne, keressen privátban.
Ő az: [link] -
Runner_fxr
Ármester
válasz Unsign #42401 üzenetére
Szia! 29"-es montit 175 centi alatt nem igazán szokás ajánlani, mert még a legkisebb méret is hosszú lehet. Persze vannak akik 170 centi körül is bevállalják egy S-es vázzal. Én inkább a 27,5"-ös kerékkel ajánlanék neked mtb-ot, Itt is valami kicsi vázzal. A tényleges felső cső hosszt nézd (csőközéptől csőközépig mérve), az talán a legfontosabb adat. Neked kb 540-545mm hosszú a jó. Ettől kicsit el lehet térni, ahogy kényelmesnek érzed.
Ha mindenképp a 29"-hez ragaszkodsz, akkor csakis a legkisebb vázzal. Ha van 40 centis, akkor azt. Kipróbálási lehetőség csak olyan boltokba szokott lenni ahol vannak befogva teszt bringák, ezt sajnos nem minden bolt engedheti meg magának. De vannak ilyenek.
Szerintem az is sokat segít ha ráülsz a boltban, már akkor is fogod érezni ha kényelmetlen, túl hosszú.
Egyébként annyit szerintem mindenki megenged ,hogy gurulj vele a bolt előtt pár métert.(#42409) dbala: Szia. Nekem volt mindkét kerékmérethez szerencsém, merevben és fullyban is.
Az én véleményem az, hogy ha merevben gondolkodsz akkor egyértelműen 29". Fully-ban 130mm-es rugóútig is simán mehet a 29", 140mm-től van értelme a 27,5"-nek.
A magyarázat nem bonyolult, 140mm-től már igen komolyak a lejtőző képességek, aki ilyen gépet vesz az feltehetően csapatja is rendesen, itt zavaró lehet a 29"-es kerék kicsit lomhább kanyarodása.
140mm-es rugóút alatt viszont nem zavaró, mert ott nem tudsz olyan tempót menni, a bringa nem engedi. Viszont élvezheted a 29"-es kerék előnyeit, jobban tartja a sebességet, jobban átgördül az akadályokon.
Egyébként a vázgeometria is nagyban beleszól a dolgokba, 29"-et érdemes neves gyártótól venni, mert vannak egész jól manőverezhető, fordulékony 29"-es gépek is, meg vannak, lomha, parasztbiciklis 29"-ek is.
190centihez már XL-es vázakat nézz. Az L-es valóban kicsi lehet.Rugóstag szervizben Budapesti boltokat tudok ajánlani, Probike, Dr.Bike, Alpinbike, Bikemen.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz entropy #42414 üzenetére
Szia! Így első olvasásra úgy gondolom, hogy amit te keresel, az sajnos nem a 100 ezres kategóriában található. Egyébként, hogy mennyire fáradsz majd el a tekerés közben azért az edzettségedtől is függ nagyban. Nem tudom milyen sportmúltad van, de ha nem vagy jó kondiban akkor egy pehely könnyű bringával is el fogsz fáradni.
De nem kell aggódni, mert ha rendszeresen tekersz akkor viszonylag hamar eljuthatsz egy közepes szintre edzettségben.Leginkább gerinckímélő bringák a kényelmesebb trekking kerékpárok, illetve a fully mtb kerékpárok.
Jó minőségűt egyikből sem kapsz 100-ért újonnan, de még használtan is necces lesz.
Én egyébként vagy egy Cross trekkinget ajánlanék, vagy egy 29"-es mtb-ot. De 150-160 alatt nem igazán tudnék olyat mutatni amire azt mondanám nyugodt szívvel, hogy ezek tényleg jó minőségű kerékpárok.
És még a 150-160 ezresben is elég alap a rugós villa. Itt még valódi csillapítást ne is keress, elég fapados szerkezetek. Komolyabb villákat, amiben mondjuk levegős rugózás és hidraulikus csillapítás van, olyan 250ezres és drágább bringákban láthatsz. Minőségi fully mtb meg 500-600 ezertől indul, kb ott az a belépőszint, ez meg aztán pláne messze van a 100 ezres elképzelésedtől.
Márkában nagyon sok jó van, Cube, Focus, Bergamont, Kross, Merida, Cannondale, KTM és még jó pár egyéb márka. Kelly's se olyan rossz, de én azt a márkát annyira nem kedvelem.Egyébként mi számít neked már könnyűnek? Mert a valóban könnyű bringák nem olcsók.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz peugeotmate #42431 üzenetére
Egy tárcsaféknek előfordulhat hogy van egy kis hangja néha, ez egy 1 milliós bringánál is előfordulhat. Ha alapvetően nem ér bele a tárcsába a betét amikor megpörgeted a kereket, akkor okés a beállítás. Menet közben, kiállva tekerésnél, meg kanyarokban simán cicereghet, pláne egy olyan alap kolbász villával mint ami neked is van. Egy gyors zár nem fogja olyan stabilan a kereket se. Amit te szeretnél az átütőtengelyes montiknál lehetséges, ott van olyan merevség, hogy nem tudod kiállva, kanyarokba se megcsavarni annyira hogy ciceregjen a tárcsa. Viszont ha nagyon felmelegíted, mert csapatsz egy komolyabbat a hegyről, brutál fékezésekkel akkor a hegy alján már cicereghet egy kicsit egy komolyabb montin is, aztán abbahagyja. Szerintem ne foglalkozz ezzel.
Esetleg még az lehet valós probléma, hogy nem megy vissza az egyik dugattyú rendesen a helyére és tényleg túl közel van a betét, de ezt egy normális kerékpár szervizben észrevették volna.Illetve néha 8-as lehet a tárcsába is, hiába állítják be jól, használat közben előfordulhat, akkor azt ki kell szedni, csak jó szem kell hozzá, meg egy kis kézügyesség.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz fjudors #42434 üzenetére
Valóban sokat számít a geometria, de egy 29"-es vagy nevezzük 622-es felniméretet fogadó mtb váznak, mindenképpen teljesen más lesz a geometriája mint mondjuk egy 27,5" azaz 584mm-es kereket fogadó váznak. Variálhatsz a gumikkal, de az alapvetően nem változtatja meg a kerékpár menetdinamikáját.
Épp ezért én azt se kedvelem amikor valaki egy 26"-os 559-es kereket fogadó vázba belerakja a 27,5" azaz 584-es kereket. Nem arra van tervezve. Használni lehet, de nem az igazi.Amit én fentebb leírtam a kerékméretekről és rugóutakról az személyes tapasztalaton alapszik. Nyilván nem szentírás, mint írtam saját vélemény, de gyakorlati tapasztalaton alapszik, nem csak elmélkedésen!
Volt szerencsém rengeteg féle montihoz. Országútiban nincs túl nagy tapasztalatom, persze próbáltam, de ott nincs olyan sokrétű tapasztalatom a különböző outik sajátosságai terén, de montinál más a helyzet, rengeteg féle montim volt és igen régóta űzöm a sportot.
Ezért itt bátrabban adok tanácsot, és én úgy tapasztaltam, hogy a 29"-es bringák merevben és fully-ban 130mm-es rugóútig életképesek. Felette elvéreznek a túl nagy kerék miatt, ha megnézed a gyártókat, 130mm felett elég kevés 29"-es gép van. Mondjuk 140-ig bezárólag. Leszámítva pár típust, 140 felett 27,5" az uralkodó, ez is az én álláspontom igazolja, miszerint kerékméretet elsősorban nem testmagasság hanem bringázási stílus alapján érdemes választani. Hiába rakod a 29"-re a vékonyabb külsőt az attól még nem sok mindent változtat, annak köze nem lesz a 27,5" fordulékonyságához.A vázmérettel kapcsolatban annyit tudok mondani, hogy én pont azért szeretek a tényleges csőhosszal számolni mert az egy fix adat, ami nem változik. A méret táblázatok mindig csak ajánlások, a próba dönti el. Ha épp határon vagy, amikor mindkét méret jó lehet, akkor érdemes ráülni mindkét méretre mikor választasz.
(#42449) entropy: Ez a fel le ugrálás inkább rutin kérdése, sokféle bringával meg lehet csinálni.
Nem nagy dolog. Mi Bergamon-al foglalkozunk, ezek jó minőségű Német kerékpárok. Ezt nyugodt szívvel tudom ajánlani mert ismerem őket:
Bergamont Helix 4.0
Bergamont Revox 3.0
Bergamont Revox 4.0
Ezenkívül van még sok jó gyártó mint fentebb is írtam már, onnan is bátran válogathatsz.
Ha használtat akarsz az mindig lutri, mivel nem értesz hozzá ezért én nem javaslom. Lehet jó üzleteket kötni, de érteni kell hozzá. Az a Bulls elmegy kategória, bár nem tudom miért van tökig leengedve benne a levegős tag, abban se vagyok biztos, hogy az méretben a belevaló. Az ilyen kategóriájú fully mtb-ok csak kényelmes túrákra valók, nem csapatásra. Esetleg egy régebbi specialized epic-et vagy stumpjumpert ajánlanék, azok jó kis gépek, de át kell nézni nagyon. Használt fully montinál még inkább észnél kell lenni mert több a hibalehetőség. -
Runner_fxr
Ármester
válasz peugeotmate #42478 üzenetére
Egy gyors zár nem tudja olyan stabilan fogni a kereket, nagyobb felütésnél minimálisan megmozdulhat a kerék ami már okozhat a tárcsaféknél némi eltérést, ilyenkor kicsit cicereg a tárcsa. Aztán abbahagyja. Vagy nagyon szigorúan nézed ezeket a kis hangokat, vagy valóban van gond. Látatlanban nehéz pontos választ adni. Ha esetleg gyárilag túl van töltve olajjal akkor is lehet gond, mert túl kicsi a rés a betét és a tárcsa között, néha ilyen is előfordul. A merev villával se érnél el többet, abba is gyorszár van. Esetleg kanyarokba, kiállva tekerésnél lenne merevebb kicsit.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz entropy #42495 üzenetére
Fentebb már leírtam a tapasztalataimat a kerékméretekkel kapcsolatban. Én 29"-et vennék, 27,5" az fullyban jó, 140mm és felette. Egy merev vázas XC montiban van egy 10cm-t rugózó villa, ráadásul amiket te nézegetsz azokban egy csillapítás nélküli alap suntour. A büdös életben nem fogsz tudni ezzel olyan csapatós tempót menni komolyabb terepen, ahol majd téged zavarni fog a 29"-es kerék lomhább irányítása. Ráadásul a 29"-ek között is van fordulékonyabb típus, mint ahogy Tothgera30 is írta. Az igaz, hogy versenyszintű, zúzósabb XC-re van akinek jobb lehet a 27,5", de hobbi kerekesnek, pláne kezdőnek szerintem nagyobb biztonságot ad a 29".
Én egész biztos ilyet vennék a helyedben. Igazán csapatós lefelékhez meg fully kell, abból is legalább 140mm vagy felette, oda persze hogy jó a 27,5" vagy akár 26".(#42500) Unsign: Ezek közül és GT-t választanám.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest