Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • joysefke

    veterán

    válasz ivana #85986 üzenetére

    egy slick 26-os össze-vissza pattog egy rendes 622-es kerék viszont átmegy mindenen

    Aszfalton egy 26"-os kerék is "átmegy mindenen"...

    Néha 1-1 aszfaltfelgyűrődésen illetve kátyún átgázolva ici-picit több energiát fog veszíteni mint a 29"-es kerék, de szerencsére még nálunk sem annyira szarok az aszfaltutak, hogy ez bármit is számítson. Korrekt gumival és korrekt nyomáson a 26"-os kerék sem pattog össze vissza aszfalton.

    Vagy ha a 26"-os kerék pattog össze vissza aszfalton, akkor egy kemény outi-virsligumi vagy keményre fújt trekkinggumi mit fog csinálni? Pedig ha valamit aszfaltra terveztek, akkor azokat igen...

    Aszfalton, betonon etc tempósan haladva montival sokkal többet számít a jó minőségű, jól megválasztott gumi (külső+belső) megfelelő nyomásra fújva (és ez tipikusan nem a slick+4.5bar kombó) mint hogy 29" vagy 26".

    Persze mindez még mindig eltörpül a fontosabb tényezők mellett:
    -aszfalton, hegyen fel:
    a nyers teljesítmény / tömeg arány (W/Kg) az egyetlen ami igazán számít . A gumi kb édes-mindegy, mert a munka döntő része a gravitáció leküzdésére szolgál.

    -aszfalton egyenesben: a légellenállásod illetve a nyers teljesítményed fogja meghatározni a végsebességedet. Feltételezve, hogy a célnak valamennyire megfelelő gumi van a gépen, nem pedig egy traktorgumi.

    -Lefele meg a légellenállás, illetve hogy van-e a montin elegendő áttátel. Az enyémen 50-50Km/h környékén elfogy az áttétel :) Szigorúan lefelé, egyenesben én fogyok el, nem az áttétel.

    J.

Új hozzászólás Aktív témák