Hirdetés
-
Computex 2024: Kingston mindenhol
ph A mesterséges intelligencia futtatásához sok RAM kell – és ez nem kerüli el a Kingston figyelmét sem.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Fejlesztői videón a The Casting of Frank Stone
gp A PC-re és konzolokra érkező alkotás a tervek szerint még idén elérhető lesz PC-re és konzolokra.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #243308 üzenetére
A csillapítással még lehet gondod, ezért írtam a nagyszervízt.
Amit 6030D ír az nagyon igaz. Nem kell mindig a felfüggesztés teljes rugóútját kihasználni. A rugóút vége (utolsó 10%) az nagyjából pont arra van, amikor a rider valamit tényleg nagyon elcsesz.
A beülés (sag) pedig tényleg arról szól, hogy azt állítjuk be mennyi rugóút legyen az alulról jövő ütések elnyelésére és mennyi a gödrök kimozgására.
Ezért van, hogy bármely polgári autó, amit aszfaltra terveznek nagy beülésre hangolják, mert aszfalton a kátyu az elsődleges ellenség, és azt kell kidolgoznia elsősorban. Cserébe egy útpadkán elfogy a rugóút és felüt.
Egy terep használatra beállított futóműnél pedig az elsődleges ellenség az ütés és kevésbé a kátyu, ezért dolgozunk %-osan kisebb beülésekkel akár a terep autóknál és az montiknál. Ráadásul mtb-n szinte iparági standardként hátul nagyobb beülés a javasolt (hátul 30% elől 20%).Mindettől talán fontosabb, hogy te egy merev géppet használsz, aminek a dinamikus geometriája a nagyobb beüléssel megváltozik, meredekebbek lesznek a szögek, ami felfelé jó érzés lehet, lefelé viszont tovább csökkenti az önbizalmadat és rontoja a gép lejtőzős képességeit azáltal hogy eleve lejjebb van az eleje és plusz a lejtő terhelse miatt még jobban beül, ami azt okozza, hogy ijesztően előre kerül a súlypontod és a pózod, ráadásul a pont lefelé már alig marad pár cm rugóutad az esetleges ütések elnyelésére.
Hogy neked mindenképpen változtatnod kéne-e a beállításodon? Nem feltétlen. Csak leírtuk, hogy a gyári ajánlások mögött mi húzódik meg felfüggesztés oldalról és nem kell mindig kihasználni a teljes rugóutat.