-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #241098 üzenetére
Az biztos. Utálom ha koszos, de hosszú ideig esős az idő akkor meg nem tudom takarítani. Másik bosszantó dolog, hogy terep híján csak poros szokott lenni, amitől jó csúnya, főleg a sok fekete részen.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Dark Archon #241098 üzenetére
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
válasz Fall-N #241094 üzenetére
akkor elvetem, ilyeket is olvasni róla... vesszen az a rollingresistance
nem ér annyit az a hangyaf*nyi érzet, meg a defekt így is rizikós. ha csak nem kattanok megint rá
--
#241095Dark Archon: ne legyetek már ilyen szkeptikusok amit írok, értem a szelet, tudom milyen. Én is mentem (amikor csak tudok úgy megyek most télen) lehetőleg hátszélben de minél több legyen inkább az útvonalban..magyarán szél irányban tervezgetek mindig (van olyan is hogy nem jön be, mert hülyeséget ír ki az előrejeézés és a valóságban nem pont úgy van).
Szél nem szél, ma fáradt voltam 3 órát aludtam... de csak belevágtam egy útba.
Végül nem a tegnap elgondolt útvonalamon (ami inkább szélirányos lett volna), közbe jött valami és más út lett. Itt viszont kibeb*szott szembeszél volt.. nagyon szidtam, alig vártam haza érjek, semmi kedvem nem volt már tekerni az út ucsó 10 -15 km én kb. K*ttul untam hogy semmit nem hallok, csak a ssssSSSsssSS nem haladok... Talán ha 2 rész volt szélmentesebb...ezért nem megyek én ha tehetem csak!! szélirányban, jó az nekem, ott legalább lehet élvezni az utat. Ez egy f*s volt, még az út feléig csak elvoltam meg ahogy jöttem ki a városból (az első 8 km) szép napsütés a környezet is felfogta a szelet (itt nagyon jó volt menni), ahogy kiértem utána egyre jobban zavart ahogy fáradtam is ugye...mint mikor a sercegett az első kerékagyam menet közben...végem. + ki* tul voltam öltözve...14 fok volt, a dzsekin a cipzárt lehúzva segített valamit - de ehhez a pulzus tartomoányhoz ez kicsit sok volt így.Én úgy veszem észre a pulzus zónám ezeken a téli 40-50km-eken elment, mostmár az utazós zónám nem a 135-145 tartomány és a hozzá tartozó utazósebesség (ami komfortos és jólesik tartani hosszabb távon) hanem a 150-160 as zóna és az ehhez tartozó utazó sebesség lett. Ez nyilván valóan a nagyobb sebesség vele járója, ez kettő dolog kéz a kézben húzza egymást.
Nem megyek bele megint hogy így meg úgy, gondolja mindenki azt amit akar én csak leírom a tényeket ismét.
Mai köröm végére ismét blikre pontosan 155 átlag pulzus jött ki mint tegnap.. Anno ez ilyen 140 volt a körök végére. Szerintem ez lesz, mostmár ilyen 155 később olyan 150 re fog beállni, ez a voksom. Na majd meglátjuk
Itt az adat: [kép] 46 km út lett, 29,3km/h átlag / 155 pulzus.
Korábban ezen az útvonalon amire képes voltam (akkor is emlékszem q szél volt) 23.3 km/h volt. átlagra. egyszerűen nem tudtam többet kinyomni magamból. Ettől csak kevesebbek voltak..
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz Dark Archon #241095 üzenetére
Nem fogok oda vissza rohangálni szembe szelet keresve csak hogy igazoljak itt bárkinek bármit is. Én őszintén leírtam a dolgokat hátha valakit érdekel, hasznát veszi, mindenkire rá van bízva mit gondol.
-
fulton
addikt
válasz peetie1 #241105 üzenetére
Nem, van hogy csak úgy megyek hogy odaút pl záhonyba fel. Mikor pl déli délkeleti, vagy dél nyugati a szél járás. És épp nincs kedvem visszakinlódni, vagy nincs időm rá, akármi, akkor vonattal igen. DE van hogy visszakinlódok mert épp belefér időmbe és ambicióm is van rá. Ez változó. Nyilván vannak olyan útvonalaim is , amiknél nincs vonat, vagy épp "karikás" tehát ide jutok vissza... így fele-fele lesz kb, és olyan irányba indulok el, hogy most épp az elejére kérem az esélyes szembeszelet, vagy út másik felére....de ez sem olyan hogy na akkor vagy hátszél vagy semmi. Tudjátok jól hogy fúj ez minden irányból ... mikor hogy. Esélyek alapján döntök.
Az én szempontomból relevánsak, mert azok a korábbi eredmények is így készültek, ugyan ilyen elv alapján, szóval nekem ez releváns. Az hogy edzésileg milyen ez a dolog hogy nem mész vissza is a szembeszélben hanem olykor vonatra ülsz, az meg...engem nem zavar. Ha így esik jól, így teszek ennyi. Nem edzek, élvezetről szól.
van milla útvonal, nyilván nem lehet elkrelünin hogy egy út alat ne kerülj "szembeszélbe"[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
Továbbra is tetszik a görgőzés hatása.
Ma a szokásos útvonalat mentem egy kis kitérővel. Az időkön ugyan nem látszik, viszont az bejön, hogy szinte sehol nem lihegtem, ahol meg igen, ott nem váltottam vissza könnyebb fokozatba, az volt a baj
Jövőre / rossz időben folytatni kell. Sajnos út közben nincs az az isten, hogy én olyan lassan hajtsak, mint amit a görgőn produkáltam.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Ringman
nagyúr
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
fulton
addikt
válasz peetie1 #241105 üzenetére
Ezért van az hogy korábban pl egyik útvonalamban 140 átlag pulzusra kijött 26-7 es átlag, egyszer még a 28 is. 30 km-re máskor meg más útvonalon 140 pulzusra kijött 24 es átleg..ez ilyen...de ez mindenkinél ilyen, senkinek nincs két egyforma útja.. kis milla tényező ott van.
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz andrisbandi #241110 üzenetére
Megveszed, van aplikáció is, ott kényelmesen el tudod intézni. És ennyi. Érdemes mindig az uccsó kocsira helyezkedni, ha netán nem látnál kerékpáros kocsit , és akkor az utolsó kocsi utolsó ajtajához teszed. Vagy lecsukod, vagy ott maradsz vele, különben el fog dőlni. Két kerékpár ott elfér. Feltéve ha ez a fecske kocsik járnak, de ha ilyen elővárosi flörtök, azokon szokott lenni kerékpáros kocsi eleve.
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz peetie1 #241111 üzenetére
paf neki. Tessék a tegnapi inkább hátszél volt, mivel csendben jöttem többségiben.
A mai nap meg totál oldal szemből...szél...zaj nem haladás stb...de ott van kevesebb is lett az átlag. és nem is bírtam azt a tempót tolni mint tegnap. Tegap mégjobb lett volna az átlag , olyan 32.8 ha nincs a városi nézelődés.. ma meg végig jöttem nem volt városi poroszkálás. így nézd...azért az majdnem 4km/h lassabb tempó a mai.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
szokott még itt rajtam kívül valaki utánfutózni? az a nyomorult "vonóhorog" (igazából egy lyukas csonk, kívülről van odafogatva a hátsó tengelyhez) állandóan lelazul, van erre valami jó ötlet? hiába tépem meg, a pót ugye mindig rángatja, kilazul.
alátét? menetrögzítő?
átütős keréknél mennyire okoz gondot ez a plusz centi, amivel így kvázi szélesebb a hátsó tengely?[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
fulton
addikt
válasz chubby2o6 #241115 üzenetére
háiba volt sapkám.. úgy fujt hogy semmit nem hallottam, a fülemre húzhatós a sapka de hiába, csak a "szenvedésre" tudtam gondolni Nem halhattam a menethangot sem amit úgy szeretek de, volt egy 2-3 km út szakasz ott meghallhattam.
Míg jöttem ki a városból, azon a 8 kmen előttem felfedeztem egy montis csávót, becserkésztem felzárkóztam..ilyen kis lightos 30-33 km/h edzést tolt. mentem utána...mielőtt írnátok a szélárnyékot, nem másztam rá annyira. Viszont néha néha megközelítgettem, őszintén? engem zavarna hogy mennek előttem. Meg az is ha mögöttem lehet csak megszoktam már hogy egedül tekerek. Ennek a srácnak azon az outin nyikorgott a pedálnál valami, volt lánc hang.. aztán szabadon futó hang..pedig rendes beöltözött manus volt.
most nem azért hogy verjem a mellem! de az enyém hozzá képest lincoln volt . Észre se vette hogy ott vagyok a nyomában..egy csepellel. játszva jön az a 30 -35 - 38 as as sebesség/ 33as tempó adott szakaszokra és észre sem veszem. parádés tényleg.nah megnéztem, azon a 8km en 32.2 átlaggal jöttünk nálam 156 atlag pulzus mellett. Utána ő más irányba ment én szintén.
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
Hol tudok teljesítménydiagnosztikai vizsgálatot csináltatni Budapesten, ahol valamennyire meg is magyarázzák, mit látok a diagramokon?
-
Sleek
senior tag
Most nézem a Giant bringám de vhogy valami nem megy a fejembe... De lehet én gondolkodok rosszul.
Boostos hátsó agy van148mm . Praxis cadet dm a hajtókar, 30as lánctányér. 0 mm offset van írva a lánctányérra.A lánckerék rögzítése a direct mount-os sram. Ez 3 csavarral rögzít a lánckereket. Sram st lánctányér is ilyen. Erre a bringára nem 3mm offset es lánctányér kellene ?<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II ,Canon R8 EF 24-70mm f/4L IS USM , TAMRON 70-210mm f/4 Di VC USD , SIGMA 150-600MM><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
Kiskopika
senior tag
-
DAni198
csendes tag
-
chubby2o6
senior tag
-
Sleek
senior tag
#241127
Ezt írták az Alpinbikeből.
Szia!
A hajtómű:
Praxis Cadet DM.
A lánckerék rögzítése a direct mount-os sram. Ez 3 csavarral rögzít a lánckereket.
A hasonló hajtókarokra mi az alap Sram ST acél tányért szoktunk tenni. Csatoltam róla képet.
3mm offseteset a boostos (hátul 148mm-es).
Meg lehetne próbálni más gyártókat is, az alumínium tányérok csendesebbek.[ Szerkesztve ]
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II ,Canon R8 EF 24-70mm f/4L IS USM , TAMRON 70-210mm f/4 Di VC USD , SIGMA 150-600MM><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
andrisbandi
őstag
válasz velizare #241114 üzenetére
utánfutó lelazítja a h. tengelyt
Nekem is a menetrögzítő jutott eszembe. A kékből többet is lehet rakni az ajánlott 1-2 csepptől. Az simán oldható lesz kézi erővel. Létezik brutál erős is, az nem ajánlott, mert hővel oldható.Átütős utánfutózáshoz spéci adaptert kell venni. Fejes, és hosszabb. Tudni kell a menetemelkedést. Vagy ha olyan a vázad, és cserélhetős az átütő anyája, lehet találsz anyával együttit, mert simában árulják úgy.
-
Sleek
senior tag
-
addikt
-
Sleek
senior tag
válasz chubby2o6 #241136 üzenetére
Végülis igazad van Azt egyiket hétköznap használom a másik meg a misére járós
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II ,Canon R8 EF 24-70mm f/4L IS USM , TAMRON 70-210mm f/4 Di VC USD , SIGMA 150-600MM><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
stickermajom
addikt
válasz Dark Archon #241135 üzenetére
-
Maximum1
őstag
Sárkány feje.
Szint az van gazdagon, jó sok 10%-os szurkálás van benne, de elég tekerhetőnek tűnik az egész, kivéve a Csóványost, a Juliánusz sem olyan egyszerű emlékeim szerint...
Vannak itt vérbörzsönyösmtbsek, vélemény?[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz Kiskopika #241125 üzenetére
szubjektív benyomásaimon alapuló írás:
Ennyire nem gondoltam bele hogy felni netán, lehet a kerék is hogy darabonként 220gr kevesebb...erről megoszlanak a vélemények. fürgébb de.. na ez lehet placeboo is tényleg, pas.
Én azt gondolom arról lehet szó, amiről pár hete írtam mikor felvetettem a gondolatom és mit várnék a gumitól majd - ez a montis kiruccanásom után fontolódott meg bennem. Hiába akartam menni vele, hajtottam és pár perc után kimerültem, pulzus felszalat 130 140 re..elengedtem és abban a pillanatban vissza le is esett a sebességem és vele a pulzusom is. Nem bírtam tekerni, a pulzus 114 átlag lett ha jól emlékszem.Amint átültem a csepelre, már 135 - 145 átlag pulzus volt komfortos a mellé társult 25-27 km/h átlag sebességgel, mikor mennyi (útra vetítve !) ...de ha azt is meg próbáltam tartósan meghajtaní pl 1 - 1 részen szegmensen 150 fölötti pulzusra 160 ra és tartaní azt, ugyan az volt a szitu mint a montinál csak ugye fentebbi tartományban. köptem ki a lelkem, pulzus felment 160-170 re és haltam meg. abba kellett hagynom mert "elfáradtam" a pulzus szépen le is esett a sebességgel együtt. magyarul nem tudtam fent tartani.
Lényegében ez tolódott még fentebb azáltal hogy fejlesztettem a kerekeket Mostmár komfortosan tartani tudom a 30 felettit és mellé a 150-160 tartományt.
Nagyon jól visszanézhető a pulzus görbéből a korábbi útjaimon, mikor "kilőttem egy egy részen" 150-160 fölé sebességgel együtt, utána szépen be is esett a pulzus és sebesség is... ez a jele annak hogy nem tudtam tartani azt a tempót már.Ha most megnézed a görbét, egy szép szinuszt látsz 155 ön. Ez csakis a kerekek miatt lehet, nem közvetlenül hanem közvetve.. Ledobtam még hátsó táskát a lakattal meg pár kacattal, az talán 1 kg minusz talán 1,5. (bár nem mértem most így le ) és ennyi. De ennek a súlynak nem sok köze van úgy gondolom. Kétségtelen hogy emelgetésre azért érezni a súlykülönbséget.
Ezek szerint nálam a keringés kellően edzett hogy ezt a mostani állapotot tudja - amit a lábaim már fent tudnak tartaní. Szerintem ez nem működne azoknál, akiknek gyengébb a keringés nem elég edzettek, és hiába vesznek jobban gördülő külsőt, nem fog menni úgy. Valahogy így látom át. Összetett dolog.
még valami: az én meggyőződésem hogy ez a váz téma tul van ragozva mint jelentőség. Sokkal többet számít a pozició a kerékpáron, és a kerekek. Ha a ridert kiveszem az egyenletből most. Ezzel a dologgal erre is választ akartam magamtól kapni. TUdom hogy, egy geós országútival pl egy kiugrásnál ott hagy simán, sőt ha bele lendülsz szintén..de egy komfortos nevezzük országútis tempónak ezt a 30 at itt ott pár km-en 33-35 ös tempó is - ezzel a kis csepellel elérhető lett. És én ennyit szerettem volna, megtudni, elérniazt is tegyük hozzá, egy tűra abroncsról válottam.
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz fulton #241141 üzenetére
A kerekek sulyvesztese miatt igazabol nem gyorsulsz, ha vegig sima uton, egyenletes tempoban mesz. Outin nem tudom, mit kapsz pluszban egy alu kerekhez kepest, MTB -n viszont egyertelmu, bar nalam 600g -ot fogyott a 2 kerek. Montin megindulni lesz konnyebb, folfele menet erzodik igazan. Robbanekonysagra van jo hatassal. Sima menetben csak a gumi gordulesi ellenallasa erzodhetne.
Don't Tread On Me
-
fulton
addikt
válasz lsebestyen #241143 üzenetére
csak azt tudom amit mértem, 178 volt az eddigi max. De nem csináltam ilyen terheléses próbát rá. Így olyan 180 ra voksolom. Tehát a tempós pulzusom olyan 140-160 között lehet saccra, így most ez a tartomány felső része is kihasználható.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #241141 üzenetére
A keréken lévő súly hatványozottan fontosabb mint máshol. Most, hogy 220 g-ot valaki megérez az jó kérdés. Én a CST Salvo csere után megéreztem a majdnem fele akkora súlyú gumik cseréjét (kábé 1 kg összesen) ráadásul ballonosabb és szélesebb is lett az utód.
Viszont egy jobban hozzád passzoló váz/bicikli többet számítana. Márcsak a trekking hajtás helyetti outi hajtás miatt is.
Viszont nem szabad ennyire csak az adatokon pörögni. Én nem véletlenül nem vettem pulzus szenzort, mert rohadtul nem izgat. És ha magas akkor mi van? Súlyzós edzés közben is felmegy mégis hatalmas súlyokat megmozgat az ember. Biciklizés közben is érzi az ember hol a határ, bár én sosem köptem ki a tüdőm, pedig szoktam sprintelni. Nem is tudom, hogy lehet egyáltalán élvezni az egészet ha állandóan ezt figyelgeti az ember. Állandó teljesítmény kényszer ez. Ezért is jobb lehet terepen tekerni, mint állandóan a sebességet hajkurászni. Testbikeon is ki van égve pár 50+ csávó, hogy nem megy már úgy, mint 10-20 éve, pedig egy átlagos bringásnál sokkal jobban tolják. Mindegy majd elmúlik.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest