- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- TCL LCD és LED TV-k
- Táblagép kíséri a Redmi Turbo 3-at
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen notebookot vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Újrázhat a Pixel Tablet
- Milyen billentyűzetet vegyek?
Hirdetés
-
Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
it A Cisco azt mondja, hogy a hackerek átjutottak a biztonsági eszközein, és a kormányok hálózatain keresztül kémkedtek, az ügy globális kiterjedésű.
-
Megjelent a Moondrop audio-fókuszú telefonja Kínában, lesz globális verzió is
ma Középkategóriásak a specifikációk, ha az SoC-t és a kamerákat nézzük, de itt a kiemelt figyelem a hangra összpontosul, abban pedig egyedi dolgokat kínál a készülék.
-
Játékosbarát frissítést kapott az ASUS ROG Ally
ph A vállalat engedélyezte az AMD Fluid Motion Frames eljárását.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
INTELligent
senior tag
válasz jjeahh #183048 üzenetére
Nem lehet, hogy azért újult meg a Nobby, hogy a Schwalbe a kedvedben járjon, hogy ne kelljen évente cserélni?
Egyébként nálad mi eszi ennyire a gumit? Nekem ez az első szezonom, így nincs nagyon viszonyítási alapom, de a Smart Sam-ek ~2900km után még tök jól néznek ki (igaz, csak a július-november sávban láttak durvább terepet Budán).Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
válasz INTELligent #183051 üzenetére
Gondolom a használat. Csak egy bicaja van, nem görgőzik, a teljes éves km-mennyiséget azon a gumin futja. Ráadásul ez nem országúti, terepen az igénybevétel is nagyobb. A magyarhoz képest sokstor extrém hőmérsékletviszonyokról nem is beszélve, a minuszok is biztosan eszik a gumit.
Ezzel szemben én olyan 7000 km körül járok idén, de ezt 4 különböző bicajon tekertem le, 2509+ km-t ráadásul görgőn. Nem tudom, mennyi van egy gumiban, nyilván ezer dologtól függ, de gondolom ha aktívan letolsz vele egy szezont kint (5-7-9k + km), attól az országútin is cserés lesz lassan.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
nagyúr
-
jjeahh
nagyúr
válasz INTELligent #183051 üzenetére
2900km után még valószínűleg nálam is tűrhetően nézett ki. Amúgy valszeg a köves terep eszi, a Performance gumik nem túl tartósak és pont ilyen Nobby volt hátul. Júliusi kép: [link] . Itt kb. 10cm területen van két apró lyuk, egy elhasználódott gumikukac és egy szeg . + Jól látszik, hogy már akkor mennyire gyűrött, vacak állapotban voltak a bütykök. Most már szét is vannak kopva és kezdtek levállni... Úgy érzem a Maxxisok még ennyit sem fognak bírni, kíváncsi lennék, hátul a Nobby EVO mennyire bírná a strapát, mert elöl idén az volt és elég jó állapotú, egy defektet sem kaptam vele.
peterkeT: +1, erre is gondoltam, hogy kánikulától -10 fokig sokféle hőmérsékletnek van kitéve.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Most mondjam azt, hogy nem elég agresszív a tyúblesz és túl sok a gond vele? Mozgatni az álló bringát mint a Seiko ötöst, nehogy megálljon?! Akinek 2 anyja van, az!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #183056 üzenetére
Várjál, mert lehet az új bringád nem csak taperedboost 12x-el és 760mm kormánnyal érkezik, hanem gyárilag lesz tyúkbelesítve is .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
zeus_2k14
senior tag
Sziasztok
Most hogy itt a tél, így a kerékpárt nem igen használom, mivel nincs rá időm. Sötétbe megyek, sötétbe jövök, így sajnos nincs rá időm.
Szeretnék rá venni pár dolgot, segítségeteket kérném.
Ezeket a dolgokat szeretném rá :
- Valami normális telefon tartó, ami strapa bíró , nem esik ki belőle a telefon, nem kell évente cserélni
- Valami kis táska, amit a vázra tudnék felrakni - menne bele egy kicsi szerszám készlet , ami kell a biciklihez
- Normális lámpa előre - hátraEzekre lenne szükségem. Bármilyen tippet, stb meghallgatok. Lehet akár itthonról is, de Aliexpress és eBay / Banggoods is oké.
Válaszotokat köszönöm
Gergő
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #183056 üzenetére
Mitas tejjel 3 hete áll a kerekein a bringa és van benne nyomás. Nem tudom hol a szelep, ahova esik.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Na ez is meg van s mégsincs este. As good as new,és bár 15e-rembe került hozza a Shimi formát,szinte koppan mikor egy ujjal hozzáérek.
jjeahh...remélem nem.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #183056 üzenetére
Azért néhány ötösben már 4R36 található, az koronáról húzható. Másrészt valahogy a szépérzékemet zavarja hogy a két fékkar eltérő. Csak ugyan olyat kellene szerezned. :-D
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
SpaceKombajn
tag
válasz Hasaggymeg #183056 üzenetére
Óraforgató gépek vannak, akkor itt a piaci rés, kell bicikli (vagy kerékforgató) gép és már meg is van oldva.
spacetime
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Tothgera30 #183064 üzenetére
Meg van a régi fedele,annyiban különbözik az új...de a matt 1előre jobban tetszik.
Seiko 5 nekem '90 körül volt...talán első szülinapodon ?[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Amúgy hihetetlen a piac milyen tortúrának teszi ki azt aki nem halad folyamatosan az újításokkal és nem gyürkőzik neki rendesen alaposan eligazodni a szabványok posványában. Először is nem találni égen-földön Deore BL-M615 fékkart, továbbá semmilyen 2 ujjas I-Spec A, vagy B-t sem igazán. Már BL-M640 Zee-t akartam venni, mikor azt mondták mivel a Shimi honlapon nem I-Spec B-s a Zee így valójában elírták...pedig a webáruházak zöménél úgy van feltűntetve, sőt szerintem is van I-Spec B rögzítéses is, csak még a boltosok sem tudnak eligazodni ezen. Hiába, mikor rákérdeztem és utána néztek még a Bringaboard-nál javították a kiírást is I-Spec II-re. Végül 2 nap és szinte kifolyt szemek után találtam ezt, ahol a BL-M506-öt kombinálják a jjeahh féle BR-M446 Alivio féknyereggel. Itt is futottam vagy 10 kört, hogy nehogy zsákutcába hajtsak esetleg egy gyengébb, vagy nem kompatibilis karral, mire megtaláltam, hogy valóban I-Spec B kompatibilis és tulajdonképp semmiben nem különbözok a 615-től.
Ma megvettem és mikor kicsomagolom látom, hogy bár ez is I-Spec B kompatibilis, attól még így felszerelni nem lehet rá az Deore SL610 pöcögtetőt és mennyire jó, hogy nem dobtam ki régi fékem mert csak egy lyuk tátong ott ahova tulajdonképp menetes pöcköt kell behelyezni és oldalról kis imbusz csavarral rögzíteni ahhoz, hogy felszerelhessem eredeti Deore I-Spec-B-s pöcögtetőmet. Ez a Deore váltókar olyan atombiztos volt az utóbbi 6 évben, hogy semmiképp nem szerettem volna lecserélni, ezért szenvedtem meg ezzel a fékcserével, mindent, fékkart+váltókart cserélve (amihez valszeg már bovdent is cserélni kellett volna) gyorsan (és költségesen) ment volna, de így nem volt egy leányálom.😩😩😩...most még esetleg kicserélem Tothgera kedvéért a tartály fedelét is és olyan lesz mint a régi...vagy majd úgy fotózom ne látszódjon egyik matt, másik meg fényes fekete.
Szerk: szinte elfelejtettem, hogy mivel látszólag majdnem egyforma a BR-M 446 féknyereg is a BR-M615-el, gondoltam átszerelem egyben, ahogy vettem, hisz az egyetlen különbség, hogy előbbi nem fogad Ice-Tech betéteket, amit én amúgy sem használok...igen ám, de újra a piac!...a kis olajozó pöcök helyett ami a 615 tartozéka, itt csak egy dugó van, vagyis ahhoz, hogy feltöltsd, légtelenítsd kell hozzá neked egy olyan olajozó gomb is.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Most hívtak, hogy megjött az új bringám, képek hamarosan!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
xy.zsolt
őstag
válasz Hasaggymeg #183061 üzenetére
Gondolom az a bowden (vagy mi) direkt megy a 2 villaszár között?! Furán néz ki így első ránézésre És ne csigáááázd itt a népet, ha megvan csak told fel a Sava-s képet
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
INTELligent
senior tag
válasz Hasaggymeg #183069 üzenetére
Gratula, várjuk . Nálam "csak annyi" a napi jó hír, hogy megvan a 4000 km . Március 13. óta tekerek rendszeresebben, őszintén szólva nem hittem volna, hogy ez ennyi lesz - és még nincs vége az évnek.
[ Szerkesztve ]
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
laskr99
addikt
Esetleg aki tapasztalt hidraulikus fék töltésben és van hozzá készlete, attól kérhetek segítséget feltölteni?
Összerakáskor túl sok folyt ki, emiatt jelenleg baromi levegős és nagyon kevés olaj van benne a fékben, a rollerrel meg azzal járok melóba meg kb mindenhova Pesten Szerviz nem nagyon fogad hétvégén, meg 2 hét átfutás a minimum. Szerintem én is meg tudnám csinálni, de nincs cuccom.hozzá
Előre is köszönöm
-
laskr99
addikt
válasz bringasisti #183073 üzenetére
Ahogy láttam, becsavarozós dolog ez, a videón nézve, arra megy a fecskendő.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz laskr99 #183074 üzenetére
Látszólag az nélkül nem nagyon fog menni...vagy valami más oda behajtható nélkül amelyre rámegy a tömlő. Az a baj, hogy alulról, a féknyeregtől kell feltölteni ahhoz, hogy az összes levegő kiszoruljon a rendszerből.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
laskr99
addikt
válasz Hasaggymeg #183075 üzenetére
Valahogy úgy. Ez a baj vele A gyári féket nem hagyhattam meg, mert egy kalap... Bowdenes volt, ha húztam, volt hogy pattant, megakadt egy pillanatra, meg kb 1200km után olyan volt mintha ugrott volna a bowden, de nem, hanem a fék ugrott át, és emiatt nem mozdult a pofa, nem volt fékem hátul, instant csere
[ Szerkesztve ]
-
nemeth989
senior tag
Üdv.
Egy amatőr számára van előnye szerintetek egy aero keréknek, vagy inkább csak egy low profilú viszont könnyebb kerék van érezhető hatása? Ahogy észre vettem jó 2-300 grammal nehezebbek az aero felnik hasonló árkategóriában. Gondolom csak bizonyos tempónál jön ki az aero felni előnye.RideMyStyle "LoveMyWilier"
-
-
rétisün
veterán
válasz Hasaggymeg #183077 üzenetére
ilyen az új bringa? gratula!
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
INTELligent
senior tag
válasz Hasaggymeg #183077 üzenetére
Mások idegeit húzni nem ér .
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
INTELligent
senior tag
A Strava összerakott egy egész jópofa személyes évértékelőt mindenkinek (csak az appban érhető el).
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
Because
őstag
válasz Hasaggymeg #183061 üzenetére
meghoztátok a kedvem az olajcseréhez
persze a Shimi nevét nem szeretném kifizetni hozzá ezért kutakodtam külföldi fórumokon is ahol ilyen LHM olajat javasolnak. itt valaki próbálkozott már ezzel?
-
dbala
tag
válasz Hasaggymeg #183069 üzenetére
Úgy néz ki ez egy ilyen új bringás nap.
Én is ma voltam az új gépért. Holnap remélem lesz időm gurulni is vele egyet meg csinálni pár képet. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz dbala #183084 üzenetére
Holnap fotózunk.
Because...olyan drága lenne az olaj?! Egy negyed liter évekig elég.
INTELligent...majd közzéteszem 31.én az enyémet is, 2 hete regisztráltam és még semmit nem rögzítettem...jó kis személyes évértékelő lesz!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Because
őstag
válasz Hasaggymeg #183085 üzenetére
ahogy néztem Shimano literje ~10000ft még ez a LHM ~2000ft...
de ha 250ml elég évekig akkor felesleges is többet venni, na majd eldöntöm -
INTELligent
senior tag
válasz Hasaggymeg #183085 üzenetére
Addig már csak 24 percet kell várni .
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #183069 üzenetére
Első képen az akksi maxra legyen töltve, az fontos!
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
bardi
aktív tag
válasz Because #183086 üzenetére
Ebike-nál lehet vásárolni decire is, más boltokban nem tudom hogy működik.
Runner_fxr: Sram fékbe érdemes DOT5.1 folyadékot rakni, vagy elég a 4.0? Valamikor januárban úgyis kelleni fog egy fékre való nekem, de elég nagy a különbség árban a kétféle folyadék között.
[ Szerkesztve ]
'92 Honda VFR 750
-
Because
őstag
válasz Runner_fxr #183088 üzenetére
most is erről olvasgatok, ez ilyen vicces számomra :
"What does your company use for brake fluid, and why?
Shimano (Nick Murdick, Lead Multi Service Technician) : We use mineral oil for several reasons. The main discussion you usually hear between DOT fluid and mineral oil is that DOT fluid absorbs moisture and mineral oil doesn’t, it’s hydrolytically stable.
SRAM/Avid: We use Glycol based fluids, specifically DOT 4 and DOT 5.1 for a number of reasons. DOT fluid has a high boiling point, is manufactured to an agreed upon set of safety standards and is readily available in any auto or motorcycle store.
An important point about the hygroscopic nature of DOT Fluid is that by absorbing the water into the fluid it is preventing pockets of water from forming that remain separate from the fluid in the system. Water is heavier and settles to the lowest point in the system, such as the caliper. This means that while the boiling point of the mineral oil remains high, the boiling point of the system is now that of water, only 100C/212F.
"szóval SRAM szerint elérhetőbb (olcsóbb) és az a tulajdonsága, hogy vizet vesz fel még jól is jön
már csak az a kérdés a Shimano rendszer mit szólna DOT-hoz?
[ Szerkesztve ]
-
szimpláncsak
tag
Akinek nincs pénze görgőre
[link] -
MODERÁTOR
válasz Runner_fxr #183088 üzenetére
A zinternet tele van baby oil vs. shimano oil videókkal is. Én tegnap néztem egyet és górcső alatt vizsgálták, hogy valamifél károsodás történik ha nem az előírt kenőanyag van használatban - nem volt.
Ettől függetlenül én simi olyanat fogok venni.
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
MODERÁTOR
válasz Hasaggymeg #183085 üzenetére
Lássuk a képeket, és oda is rakok egy kiemelést
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
Runner_fxr
Ármester
válasz mobal #183094 üzenetére
Az internet sok hülyeséggel is tele van! Anno triálosok még vízzel is képesek voltak feltölteni a fékrendszert, mert gyorsabb lett tőle. Nem állítom, hogy csak a motorex és csak a shimano ásványi olaja lehet jó, de nálam ez vált be. Egyéb olajaknál történtek furcsaságok. Persze próbálkozni lehet, én a tutira megyek.
Because: A DOT pillanatok alatt tönkreteszi az összes tömítést az ásványi olajos fékben, kuka. Fordítva is igaz.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #183090 üzenetére
Én itt [link] vettem fél literes kólás palackban,de már látom nincs.
6030D...napok óta nem tekertem,tele az akksim.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg