- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
Letartóztatták a bitcoin-Jézust
it Amerikai adókerülés vádjával, Spanyolországban tartóztatták le a bitcoin-Jézusként ismert Roger Vert.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
kovacs65
senior tag
válasz Hasaggymeg #138618 üzenetére
THX
a második helyesebben
[link]Ryzen 9 3900-as noti, RTX-2070, 32 GB, 250 GB+ 1 TB SSD, Gyártó Schenker Technologies, Németo.-ból rendelt. Érdekel valakit?
-
bodazo
tag
válasz Runner_fxr #138512 üzenetére
Ne ad fel. Nagyon jól testre szabható. Láthatsz minden olyan adatot amit szeretnél, csak be kell állítani. A képernyőkre tudsz adatmezőket állítani hasonlóan mint a Brytonon. Ott ki tudod választani hány adatmező legyen és hogy mit mutasson. Vagy estleg tudsz letölteni adatmezőket amik mi dent tartalmaznak. Bár az 530 elég új lehet pár dolog még nem kesz kompatibilis vele. Nekem 520 plusz van, és meg vagyok elégedve vele. Szívesen segítek belőni a tied is.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz kovacs65 #138652 üzenetére
Talán a Ghost és ez ami a legjobb,bár a Ghost noha totál XT,gyors-szárasak kerekei és gyengébb a telója.A második idézet meg nem Clemens-é,noha neki tulajdonítják.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Csokicsibesz
tag
válasz 6030D #138640 üzenetére
Én megint csak rövid távot mentem, de iszonyat szopásnak éreztem az egészet. Volt olyan pont, ahol úgy éreztem, hogy eldőlök a fenébe mert nem bírom tovább a meleget. 3x töltöttem újra termós kulacsot (elméletileg 2 óráig tartaná a hűvösen a piát, de a fél órát se adta ki).
Szilvásváradon azt éreztem, hogy ez lehetett volna jobb, itt pedig azt, hogy örültem annak, hogy épségben beértem. -
Runner_fxr
Ármester
válasz bodazo #138654 üzenetére
Tegnap volt egy kis időm vele foglalkozni, nagyjából rájöttem a beállításokra. A kijelzők testreszabása is megvan már, így már azért nem olyan rossz. 10 adat egy kijelzőn, és úgy tudtam összeválogatni, hogy az számomra tényleg fontos legyen. A gpx feltöltése valóban egyszerű lett, nekem is működik a new files mappába másolásos módszer. A térképen navigálás sem volt egyértelmű, mert én valami olyan funkciót kerestem, hogy megadok egy konkrét címet, de ilyen ebben nincs. A célkereszttel kell a térképen odabökni ahova menni szeretnék, és akkor elvileg odanavigál. Legalább is ha jól gondolom. Kipróbálni még nem volt lehetőségem azóta, hogy a gyakorlatban mennyire jó ez a navigáció, de most elvileg működik.
Szóval úgy néz ki a legtöbb problémám simán user error volt, gyakorlatilag én voltam hülye hozzá.
Bár azt a mai napig nem tudom, hogy szombaton, amikor mentünk tekerni, miért nem akarta szinkronizálni a térképet? Itthon is ugyan azt csináltam, és ment. Elvileg a trailforks bejelentkezés sem kell hozzá. Ha nincs a szombati malőr, és elindul nekem a tervezett túrám, biztos sokkal jobb lett volna a véleményem. De gyakorlatilag 100K-ért feltettem egy használhatatlan krumplit a kormányra, én akkor szombaton, kb ennyi hasznát vettem a készüléknek. Nyilván eléggé le is húztam. Az is hiba volt, hogy megrendeltem, megjött, kb ki sem bontottam, majd a túra előtti este kezdtem el nyomkodni, nyilván fogalmam sem volt arról, hogy eszik e vagy isszák.
Na majd a következő túrán már remélem minden okés lesz.
Még azért gondolkodom azon, hogy le cseréljem e egy 830-ra, azon ugye érintő kijelző van, meg utca szintű navigáció. Nem tudom mennyire kell az nekem. -
deny330
aktív tag
Haver olvasott egy olyat, hogy a féktárcsák gyárilag 1,75mm vastagok, és ezeket körülbelül 1.5mm-es vastagságig érdemes csak koptatni. Ez mennyire lehet hiteles?
-
Toobee
veterán
válasz Runner_fxr #138657 üzenetére
Hát, ha elindul szombaton, akkor az én túrám is sokkal jobb lett volna. Az a tologatós, csalános rész nagyon nem hiányzott Minden út olyan volt, hogy "erre kell menni", aztán úgy nézek most ki, mint aki valami vadmacskával játszott, a jobb karom tele karcokkal. Jó kis susnyás volt mindenfelé. Legközelebb remélem, hogy feljutunk Dobogókőre, már nagyon szeretném látni.
https://barbieripnk.hu/
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz deny330 #138658 üzenetére
Eléggé.Nem is az a fontos,hogy újan mennyi,hanem az,hogy a gyártó mit mond,meddig koptathatod.Ott látod jobbra Min.TH 1,5 mm,bár azt csak tolómérővel tudod megmérni.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Massmurderer
őstag
Nyeregpálcára erösithetö müanyag sárvédöt használ valaki?
-
Massmurderer
őstag
válasz Hasaggymeg #138661 üzenetére
Hát azért szerintem az nem az az adat lehet.Mert ha koptatást néznénk,akkor az lenne rajta hogy max. 1.5 mm.Mert ha min. akkor az azt jelölné hogy még 1.5 mm-nél kevesebb is lehetne.Nem?
-
zoli03
őstag
válasz Massmurderer #138664 üzenetére
Egyértelműen rajta van, hogy minimum 1,5 mm vastagnak kell lennie, csak le kéne fordítanod a szöveget.
-
Massmurderer
őstag
válasz zoli03 #138665 üzenetére
Vágom.De azért más ám az hogy ha azt mondod hogy minimum kopási vastagság 1.5 mm,vagy ha azt mondod hogy minimum felhasználási vastagság 1.5 mm.De pl. amit hasi nyomot képet,az az adat nem minden tárcsán van rajta.Forgási irány,tárcsa átmérö van legtöbbször,azt kifujt.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Massmurderer #138664 üzenetére
Szerintem az a TH thickness akar lenni,tehát minimális (tárcsa)vastagság 1,5 mm.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
janigyerek
újonc
Sziasztok!
Kinevettetni jöttem ide magam, már előre érzem, de azért szeretném kérni a segítségeteket.
Röviden előtte: Nem értek a kerékpárokhoz, annyit tudok csak, hogy két kereke van, melyet a lábunk segítségével és valamiféle „láncos hajtással” működik. Úgy biciklim 18-19 éve volt utoljára, amikor gyermekként kaptam egy régi csepel biciklit ajándékba egy ismerőstől apámon keresztül, amelyet azóta kinőttem. Jó, enyhén túloztam az előbbi mondattal, de a lényeg, hogy nem vagyok jártas a biciklik terén.
Szeretnék kerékpárt vásárolni, viszont nem tudom, milyet vásároljak úgy, hogy ne költsem túl magam az igényeimhez, ellenben olyan olcsót sem szeretnék, hogy aztán sarki forduló után kettétörjön alattam.
Az igényeim olyannyira problémásak, hogy MTB-hoz hasonló kerékpár legyen, valamint heti 3-4 alkalommal otthontól a vasútállomásig megspórolja nekem a 40 perc oda és vissza történő gyalogutat, illetve ha alkalomadtán úgy támad kedvem, afféle mozgásként átbiciklizzek (a 80 kg-os súlyommal) a szomszéd városba (műúton), meg vissza. Éééés ennyi. Ezt a „megpróbáltatást” bírja minőségben.
Nem akarok én ugratni, erdőbe és hegyre menni, vagy éppen országútra többed magammal, esetleg napi szinten sportolni. Igazából a mai kerékpárok váltóit is rohadt is feleslegesnek tartom erre a célra, ugyanis csak tekerni szeretném, nem akarok váltogatni, és az a gond, hogy még az olcsóbb bicikliken is ezeket látom – nem említve azt, hogy csak egy plusz eszközként tekintek rá, amely elromolhat. Most ha van rajta váltó, számomra az sem baj, úgyis csak egy sebességen használnám mindig, csupán jellemezni akartam a gondolkodásom e téren.
Most hétvégén voltam a Decatlonban, és nézelődtem, de úgy egyik sem fogott meg igazán, még a drágábbak sem (részben az igényeimhez felesleges alkatrészeket és eszközöket látván). Egy darabbal azért szemezgettem: [link]
Olvastam fórumokat, cikkeket, blogbejegyzéseket, de mindenki ír mindent, aztán valahogy egyiknél sem éreztem azt, hogy igazán nekem szólna. Ráadásul mindnél kitértek rá, hogy egy jobb kerékpár 100-150 ezer körül indul, amit kissé nagyon is sokallok az igényeimhez mérten.
Valaki tudna segíteni kerékpárválasztásban?
[ Szerkesztve ]
-
concret_hp
addikt
shimano 11seb országútihoz mi most a bestbuy lánc? (rámennék a tartósságra de nem 3x áron )
vagy fullba vagy sehogy :D
-
Runner_fxr
Ármester
válasz janigyerek #138668 üzenetére
Azért a leírtak alapján nem olyan keveset fogod használni, hogy érdemes lenne smegvenni a legolcsóbb bringákat. Új bringa, elfogadható minőségben nem lesz 150k alatt, mert nagyjából ez az induló ár. 150-200 egy normális minőségű kerékpár, alap szintű, rendszeres felhasználásra. Ezzel vagy megbarátkozol, vagy veszel egy nagyon alap bringát, amivel lehetnek gondjaid viszonylag hamar. Én a helyedben cross trekkingben gondolkodnék.
[ Szerkesztve ]
-
StLui
veterán
válasz janigyerek #138668 üzenetére
Vasútállomáson otthagyni csak a leglepukantabb 10-30 eFt-os bringát, még a régi vacakról is leopják a nyerget is
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
dm1970
tag
Sziasztok!
Nekem is lenne egy láma kérdésem.
Defektes lett e gyerkőc kerékpárja.
A rossz belső 20x1.95/2.125 méretű, találtam itthon egy 20x1.9/2.125 méretűt.
Ugye megfelelő ez is nekem?Köszi dm
-
6030D
Ármester
válasz concret_hp #138669 üzenetére
A szerelőm a Campa láncokra esküszik, állítólag többször annyit elfutnak, mint amennyivel többe kerül egy azonos szintű egyéb gyártó láncainál. Ha van pénz lóvéra akkor Record, 45 euro körül.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
commanDOS
senior tag
Sziasztok!
Túrával kapcsolatos kérdésem lenne, ha belefér a topicba.
Haverokkal mennénk valamikor a nyár folyamán egy Balaton körbetekerésre. Saját bringa, autós szállítás nem megoldott, marad a vonat. Alapból nem probléma, de a keleti országrészből mennénk és Gödöllőnél vágányzár és pótlóbuszozás van Pestig. Nyilván ez így igazi szopóroller. Van valami ötlet erre? Ti hogy oldanátok meg?Kihelyezett tőke visszaáramoltatási szociális ügyintéző: pénzbehajtó :)
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Toobee #138659 üzenetére
Na ott már nekem is tele volt a tököm, a kis patak miatt olyan pára volt mint egy esőerdőben. Tekerni sem lehetett, csak bringát cipelni.
Gyakorlatilag amennyit mentünk, az kb pont annyi volt, mint a túra amit terveztem. Ha nincs az eltévedés, akkor fel is érünk Dobogókőre, mert a szintet összehoztuk, csak kicsit másfelé.A héten kicserélik nekem a készüléket egy 830-ra, úgy döntöttem, kell az az érintő kijelző és a fejlettebb navigáció.
-
Toobee
veterán
válasz Runner_fxr #138670 üzenetére
Suvurbannál nagyon pofás bicajzok vannak, ez például egész jó lehet ilyesmi célra, ha mindenképpen új kell.
https://barbieripnk.hu/
-
Magogh
csendes tag
Sziasztok, lenne egy kérdésem, de bocsi, ha butaság!
Az első tárcsafékem súrlódik (Shimano BR-M400) és szétszereltem, kivettem a betéteket belőle, a két munkahengert visszanyomkodtam. Visszapakoltam bele a fékbetéteket, és 2szer ráhúzva a fékkart, szépen beállt, de ugyanúgy hozzáér az egyik oldal. A másik oldalon szépen megvan a hézag. Van esetleg valami tanácsotok?
Előre köszi!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Magogh #138679 üzenetére
A féknyergen fellazítod a két imbusz csavart, beállítod középre a nyerget és úgy hozod meg a csavarokat, hogy mind a két oldalt a betét és tárcsa mellett legyen egy kis rés. Jó fény, jó szem és türelem kell hozzá. Könnyen elmászik amikor meghúzod, ezért érdemes először az egyik csavart kicsit meghúzni, fogni a nyerget, majd a másik csavart kicsit, aztán szorosabban. El lehet vele szórakozni.
Ha olyan kicsi a rés, hogy lehetetlen súrlódás mentesen beállítani, akkor lehet levegős is. Ez esetben légteleníteni is kell.Toobee: Végül is, akinek bejön ez a stílus, nem tűnik rossznak, de szerintem egy cross trekking általánosan jobban felhasználható.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz dm1970 #138672 üzenetére
Ugye.
(#138678) StLui...aztán lehet még stéherezni is.
(#138675) commanDOS...meg kell kérdezni Márijuszt,hogy a hullámvasútszerű kerékpárútjaihoz és a marhára fontos másfél méteréhez esetleg nem csapna hozzá egy kis kerékpár-szállítási lehetőséget is. Amúgy meg kell egy olyan autó melybe belefértek ti is meg a kerékpárok is (esetleg utánfutó),úgy talán még olcsóbb is.(Nemtom mi az az oszkár,ha ez,akkor nem mondtam semmit.)
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
commanDOS
senior tag
válasz Hasaggymeg #138681 üzenetére
Telekocsi. Vannak, akik 9-12 személyes kisbusszal csinálnak fuvarokat és sok közülük vállal kerékpárszállítást is.
[ Szerkesztve ]
Kihelyezett tőke visszaáramoltatási szociális ügyintéző: pénzbehajtó :)
-
Toobee
veterán
válasz Runner_fxr #138680 üzenetére
Írta, hogy minél egyszerűbb szerkezetet szeretne, például váltó nem kell neki. Na jó, ezen is van, de nem mertem fixit küldeni, de van itt az is, igaz fék nélkül. Gondolom párezer Ft-ból lehet rá dobni azt is.
https://barbieripnk.hu/
-
Magogh
csendes tag
válasz Runner_fxr #138680 üzenetére
Ezer hála, delutan kiprobalom! -
ivana
Ármester
válasz janigyerek #138668 üzenetére
Arra, hogy a vasútállomásra kijárj nem érdemes valami nagyon szép biciklit venni. Szvsz valami szakadt csepel kell neked, főleg, hogy váltót sem szeretnél.
-
commanDOS
senior tag
-
evilskati
aktív tag
válasz ivana #138611 üzenetére
Érdekes ez az acél váz dolog, mostanában úgy veszem észre, hogy kezd "visszajönni" a divatba, rengeteg gravel vagy tour bringát lehet találni acél vázzal, pl.:
Salsa Vaya
Surly Long Haul Trucker
Genesis Equilibrium DiscMTB-k:
Genesis Tarn 20
Surly Karate MonkeyPersze lehet, hogy tényleg csak divat. Kíváncsi lennék mekkora különbség van acél és aluminium között menetkomfortban ugyanolyan szett mellett.
[ Szerkesztve ]
-
dm1970
tag
válasz Hasaggymeg #138681 üzenetére
Köszi, akkor lassan nekiállok a cserének.
-
IMIIKE1998
őstag
Rájöttem, hogy mi okozza nálam, hogy kényelmetlen a bringa. A csípőm nem dől előre, csak a hátammal "görnyedek", ezért kényelmetlen. Ilyenkor túl mélyen vagy túl távol van a kormány? Melyik tényezőn érdemes változtatni?
-
Toobee
veterán
válasz IMIIKE1998 #138697 üzenetére
Szerintem sportot kellene váltani. Amikor ennyire nem megy valami, azt nem érdemes erőltetni, mert sérülés, maradandó rossz élmény (ha nem is neked, nekünk igen) lehet a vége.
https://barbieripnk.hu/
-
6030D
Ármester
Még "adós" vagyok az előzővel is, így először a MTB Piknik, Vértesboglár beszámolója következik:
nem terveztem, hogy indulok ezen a versenyen, de ZolkoW is írta, hogy milyen lehet, menne ő is, illetve egyik barátom/edzőtársam is írt, hogy megy, menjek velük, van hely a kocsiban. Megkérdeztem itthon, van-e kedvem hozzá és mivel volt, ezért mentem. Az egész versenyt úgy hirdetik, hogy ez más, ez egy mtb piknik. Két táv van, 20 és 50 km, én utóbbin indultam, nagyjából 1000 m szintet ígértek hozzá. A falu széléről indul a verseny, szántóföldek mellett végig robogunk, aztán be az erdőbe. Elég sokan megjelentünk, ez a helyszíni nevezések miatt okozott is egy kis csúszást. Már a melegítésnél is jól érzékelhető volt, hogy amikor elindulunk, akkor erős szembe szél lesz, így be kell állni valami vonatba, hogy ne purcanjon ki az ember 5 perc után. Bár a speaker is bemondta, hogy próbálja meg mindenki eltalálni milyen erős, és a legerősebbek álljanak előre, ez persze nem sikerült mindenkinek, így volt keveredés az első km-en. Az erős pofaszélben gyakorlatilag ha valakit előztünk, akkor utána nyélen fel kellett zárkózni a következő bolyra, pihenni egy kicsit, majd így lépdelni előre. Jött egy kis erdős kacskaringó, majd aszfaltút szerű szerpentinen kanyarogtunk felfelé. Elég jól ment, de azért a szél miatt éreztem, hogy egyedül nem fog menni, hátra néztem, 5-en vagyunk, az jó, majd forgunk. 2 perc, 3 perc... nem jön senki. Nézek hátra, könyököt kirakom, húzom jobbra, balra, senki nem akar leváltani. Már úgy voltam, hogy nem tekerek, csak gurulok, hogy valaki észrevegye magát, de aztán az egyik srác megindult és beállt elém. Ment egy kicsit, megint lassulunk, nem jön senki, de jött egy emelkedő. Mentem én, de nem akartam végig ezt játszani, ezért a közepétől kiállva megküldtem felfelé, és mázlim volt, mert a bukkanó után jött egy hosszú lefelé, ott jól szoktam menni, be is jött, nem is láttam őket többet. Utána nagyjából eseménytelenül zajlott az egész, a májusi Vértes maraton szakaszait is érintettük néhol. A pályajelölés nem volt 100%-os, sokan eltévedtek. 2 sráccal mentem együtt, váltogattuk egymást, Várgesztes után volt egyszer, hogy egy Y elágazásban elmentünk balra, de nem volt egyértelmű, így lassítottunk, hátha jön valaki, de nem jött, végül találtunk szalagot, így az irány jó volt, csak buktunk egy kis időt. A felfeléket már nem bírtam annyira, elment a két srác, de az egyenesekben láttam őket, illetve szerintem egy korosztállyal idősebbek voltak, így nem volt gond. Egyszer csak egy lefelében hirtelen közel vannak és a vállon cipelik a bringát: na esett valaki, vagy mi van? Ebben a pillanatban a 20 cm fű amiben mentünk elkezdett közelebb jönni a kormányhoz, a bringa meg haladt előre: olyan széles vízmosás kezdett mélyülni alattunk, hogy elfértünk benne, de mire felfogtam, hogy itt nem lesz jó (meg lelassultam 35-40-ről...) addigra olyan mély volt, hogy le kellett szállni, és térdmagasságból kilépni a belőle a bakhátra. Utána volt még egy olyan rész, ahol ugyan ez volt, csak kevésbé mély, de ott sem lehetett kiugrani belőle, csak leszállással. Beértünk valami TSZ szerű mellé, széles köves út, hullámvasút, gurulok, megnyomom a felfelfelét, utolérem a két srácot, ott van még egy srác, fekete cuccban. Beállok közéjük, megyünk, jön egy köves mászás majd csak azt látom, hogy távolodnak. A pályarajz alapján az utolsó pár km lejtő, ezt mindig várom, mint a megváltást, illetve a befutó is egy sík mező melletti út, enyhe lejtéssel, emelkedéssel, az is jó lesz, beérhetem őket. Aha... 30 cm friss fűben tekertünk, olyan volt, mintha homokban kellene menni. Nem nagyon haladt a bringa, majd ráfordultunk az utolsó kb 1 km-es fehér köves befutóra, láttam a brigádot, de nem csak én mentem ott 40 felett, hanem ők is, így nem tudtam közeledni. Láttam, hogy nincs esély beérni őket, ezért inkább visszavettem, és a 100 m-rel mögöttem tekerő csapattárssal csináltunk egy közös befutót. Beérek, bemondják, hogy negyedik... majd kiderül, hogy a fekete ruhás srác volt a 3. Láttam, amikor beért, de onnan már nem értem volna fel rá. Így 1,5 perccel ért be előttem, ha nem lassítok, akkor mondjuk 50-60 mp. Nem örültem, bár annyira nem is éreztem, hogy jól megyek, hogy azt mondjam, megérdemeltem volna a dobogót. Na mindegy, ez van.
Utána ettünk egy babgulyást, majd a piknik legfontosabb elemét, a fánkot (kb 10 féle lekvárral-> 3 bóti, a többi házi).
Törzsizmot kell erősíteni, mert ahogy fáradok, egyre jobban görnyedek.
Tetszett egyébként, szerintem megyek jövőre is, illetve ők szervezik a Gerecse maraton július végén, így lehet, hogy megnézem azt is.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest