Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Így fest a Steel Effigy korai béta változata
gp A külső nézetes hack&slash akciójáték az előzetes információk szerint PC-re érkezik.
-
Elon Musk: az xAI szuperszámítógépet akar az AI-alapú chatbotjához
it Elon Musk tervei szerint egy szuperszámítógéppel szolgálják majd ki az xAI Grok chatbotjának következő verzióját.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deicide #12948 üzenetére
Az AM-el is lehet nagy távokat megtenni, akár a földet meg lehet vele kerülni, ez egy olyan kategória aminél a mtb esszenciáját akarták átadni. Igazából ezt érzeni kéne, gyakorlati tapasztalat nélkül nehéz elképzelni, de mivel nekem tulajdonképpen az összes mtb kategóriához volt szerencsém, így gyakorlati tapasztalat alapján tudok véleményt mondani, persze nem vagyunk egyformák, más embernek más érzései lennének.
Az AM-nél egy abszolút középpont van, ami azt jelenti, hogy már érződik rajta a lejtőzős feeling, de azért ott az XC vonal is, tehát tekerhető marad, simán megmászhatunk vele egy jókora hegyet is, igény szerint lock-oljuk a villát, a rugóstagot climb fokozatba állítjuk és ez nagyban hozzájárul a pogózás mentességhez, de ezért nyilván nem véletlenül kerül 5-6 száz ezerbe a belépő kategória. Ezeknél a gépeknél van igazán értelme a kormányról állítható nyeregcsőnek, mivel szinte bármely terepen megállják a helyüket. Itt bátran beleugorhatunk egy köves részbe, nagyobb tempóval is, a gép stabil marad. Igazán olyan embereknek lehet ajánlani akik nem csak egy hosszútávú edzésként tekintenek a mtb-ra, hanem egy élményt akarnak. Szeretnek lefelé merész dolgokat csinálni és ehhez egy igazán megbízható partnert akarnak. Itt most nem kell hatalmas ugratásokra gondolni, egyszerűen csak egy lefelé biztonságosabb gépre vágynak mert szeretik csapatni, de ugyanakkor nem akarnak egy olyan bringát ami már feleslegesen sokat rugózik, nehéz és ezek miatt nagyon megnehezíti a felfelé tekerést. Itt nem számít a versenyzés, csak az élmény lefelé-felfelé, hegyen-völgyön át. A fent leírtakat igazán egy elöl-hátul 140mm-t rugózó, mai modern gép tudja nyújtani, aminek a súlya max 13-13,5 kiló körül van.
Az XC/Marathon kategória meg inkább a versenyzésről szól, a teljesítményről. Ez a kategória 80-100mm ig terjed. Ami e fölött van rugóútban az már nem ez a kategória.
Ilyen bringát jellemzően versenyzők és teljesítmény orientált emberek használnak, akiknél a megtett út mennyisége a döntő és nem csak az élmény. Illetve olyan emberek akik nem szeretnek vagy nem mernek lefelé annyira csapatni, vagy csak mérsékelten és náluk az igények mások, többet tesz az ő élményükhöz az, hogy ezek a gépek össztelós kivitelben 10,5-11,5 kg súlyúak (persze ez nem a 200-300 ezres kategória) és szinte repülnek felfelé, csak úgy falják az erdei kilométereket.
Nem véletlenül hagytam ki a 120mm-t rugózó kategóriát. Személy szerint én azt nem kedvelem. Persze ez egyéni vélemény. Tapasztalataim alapján az még kevés ahhoz, hogy lefelé élménynek nevezzem, ugyanakkor felfelé azért már nem egészen XC. Ez még majdhogynem XC kategória, de hangyaf@szniyval több rugózással. Persze ez is olyan, hogy 26-os kerékkel volt szerencsém hozzá, egy 29-es 120mm-es gépről valószínű egész más véleménnyel lennék. Olyat még nem próbáltam. 140-est meg 27,5-ös kerékkel próbáltam. 180-ast 26-osal. A kerékméret is sokat számít. Pl a 140-es 27,5-öst nem sokkal éreztem kevesebbnek mint a 180-as 26-ost. Kb olyan lehet mint a 160-as 26-os.
Amiről idáig beszéltem azok kizárólag össztelós gépek voltak.
A merev az más világ, az egy olyan korlát amit az ember csak akkor érez igazán ha megfelelő terepen kipróbál egy jó minőségű fully-t is, hogy legyen viszonyítási alapja. Ha a kerékpárod váza jó minőségű építhetsz köré egy jó merev XC bicajt is, de én azt javaslom próbálj ki egy jó fully-t. Több kereskedő is lehetőséget biztosít rá. Ha azt mondod vásárláson gondolkozol biztos lesz lehetőséged próbára.
Az enduro kategória 160-180mm-ig pedig már egyértelműen a lejtőzés szerelmeseinek van kitalálva, akik azért valahogy fel is akarnak jutni a hegyre, de itt már egyértelműen a lefelé száguldozás alá van rendelve a mászás olyan 65-35 százalékban kb.De egyébként ha XC mellett döntesz, ajánlom az enyémet is akár [link]
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen