Hirdetés

Aktív témák

  • sssent

    senior tag

    Üdv mindenkinek!

    A minap beújítottam egy egyszerűbb trekkinget az olcsó, ezeréves, krónikus karbantartáshiányban szenvedő MTB-m helyett/mellé. Igencsak zöldfülü vagyok a témában, de szeretném ha ez a bringa egy jódarabig nem jutna az előd sorsára, így most próbálok mindenfele karbantartási tippeket magamba szívni. Volna pár kérdésem, amikre egyelőre nem leltem választ. Asszem hosszú lesz, ha valaki végigolvassa, netalántán még válaszol is, azt előre is nagyon köszönöm :R

    teló - SR Suntour NEX4610-V3-HLO/75mm/coil/Speed Lock:
    Tudom, sokat ne várjak. Most a kemény 68 kilóm alatt az út harmadát-felét hajlandó kimozogni. Az előfeszítést elvileg egy kis műanyag tekerentyűvel lehetne állítani, viszont azt csak kb. 180 fokot tudom kézzel elfordítani (hatását nemigen érzem), aztán mindkét irányba olyan racsniszerűen kattan, így nem mertem erőltetni (pl. fogóval). Kéne? Egyáltalán a habtestem alatt kéne ennek többet mozogni, vagy ez ennyit tud?
    Másrészt hogyan kellene ezt rendben tartanom? Gondolom a becsúszószárakról illene letakarítani a dzsuvát, de kell valamivel kenegetni is? Most még van rajta valami zsír, frankón ragad rá is rá a por a "becsúszó" rész fölött. A villaszárakon oldalanként aszimmetrikusan kis műanyag kupakszerű izék is vannak, talán zsírzópontok. Kéne ezekhez nyúlnom?
    Ez talán hülyeség, de bírja vajon ez a cucc ha terhelés közben lockolom? Mármint hegynek fölfele, de mondjuk jó szar úton.

    hajtás - hátul acera, egyébként minden shimano, de ahogy nézem egy szettel lejjebb:
    Ezzel most van is egy kis(?) problémám. A váltókar szerinti 4. és 8. fokozatban ropog (8-as). Hangját nemigen hallom, inkább csak érzem, már egészen enyhe terheléstől. Kb. 250 km van benne, még a 0km-es beállítással. Mindenképpen vissza akarom vinni a boltba egy kis utánállításra, addig nem is akarok hozzányúlni semmihez (kiváncsi vagyok ez a szerviz milyen melót végez). Viszont mivel úgy érzem, hogy az összes többi fokozat simán jár, nem vagyok benne biztos, hogy ez sima beállítási probléma. A 8-as még csak lehetne határoló para, de a 4-es. Valami ötlet?

    Ami a karbantartást illeti, egy ilyen mezítlábas szettnél érdemes patentszem betétellel, láncmosogatással bajlódni, vagy elég ha a már percegő láncot helyben törölgetem, olajozom, aztán bírja, amíg bírja? A mosogatás sincs ingyen.

Aktív témák