Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • sssent

    senior tag

    Üdv mindenkinek!

    A minap beújítottam egy egyszerűbb trekkinget az olcsó, ezeréves, krónikus karbantartáshiányban szenvedő MTB-m helyett/mellé. Igencsak zöldfülü vagyok a témában, de szeretném ha ez a bringa egy jódarabig nem jutna az előd sorsára, így most próbálok mindenfele karbantartási tippeket magamba szívni. Volna pár kérdésem, amikre egyelőre nem leltem választ. Asszem hosszú lesz, ha valaki végigolvassa, netalántán még válaszol is, azt előre is nagyon köszönöm :R

    teló - SR Suntour NEX4610-V3-HLO/75mm/coil/Speed Lock:
    Tudom, sokat ne várjak. Most a kemény 68 kilóm alatt az út harmadát-felét hajlandó kimozogni. Az előfeszítést elvileg egy kis műanyag tekerentyűvel lehetne állítani, viszont azt csak kb. 180 fokot tudom kézzel elfordítani (hatását nemigen érzem), aztán mindkét irányba olyan racsniszerűen kattan, így nem mertem erőltetni (pl. fogóval). Kéne? Egyáltalán a habtestem alatt kéne ennek többet mozogni, vagy ez ennyit tud?
    Másrészt hogyan kellene ezt rendben tartanom? Gondolom a becsúszószárakról illene letakarítani a dzsuvát, de kell valamivel kenegetni is? Most még van rajta valami zsír, frankón ragad rá is rá a por a "becsúszó" rész fölött. A villaszárakon oldalanként aszimmetrikusan kis műanyag kupakszerű izék is vannak, talán zsírzópontok. Kéne ezekhez nyúlnom?
    Ez talán hülyeség, de bírja vajon ez a cucc ha terhelés közben lockolom? Mármint hegynek fölfele, de mondjuk jó szar úton.

    hajtás - hátul acera, egyébként minden shimano, de ahogy nézem egy szettel lejjebb:
    Ezzel most van is egy kis(?) problémám. A váltókar szerinti 4. és 8. fokozatban ropog (8-as). Hangját nemigen hallom, inkább csak érzem, már egészen enyhe terheléstől. Kb. 250 km van benne, még a 0km-es beállítással. Mindenképpen vissza akarom vinni a boltba egy kis utánállításra, addig nem is akarok hozzányúlni semmihez (kiváncsi vagyok ez a szerviz milyen melót végez). Viszont mivel úgy érzem, hogy az összes többi fokozat simán jár, nem vagyok benne biztos, hogy ez sima beállítási probléma. A 8-as még csak lehetne határoló para, de a 4-es. Valami ötlet?

    Ami a karbantartást illeti, egy ilyen mezítlábas szettnél érdemes patentszem betétellel, láncmosogatással bajlódni, vagy elég ha a már percegő láncot helyben törölgetem, olajozom, aztán bírja, amíg bírja? A mosogatás sincs ingyen.

  • sssent

    senior tag

    válasz Zebu #25886 üzenetére

    Nem akarok vészmadár lenni, de a fenti elállás feltétele, hogy a terméket hibátlanul kell visszajuttatni. Mivel a futárral nem vettetek fel jegyzőkönyvet a sérülésekről, így nem tudod bizonyítani, hogy a bringát így kaptad, vagyis innentől minden a kereskedő jóindulatán múlik.

    Engem is rohadtul zavarna - már csak elvből is - de logikusan belegondolva aligha ezek lesznek az utolsó karcok azon a bringán. Szvsz javítgasd őket ki egy kicsit, és sz*rj az egészre. Feltéve persze, hogy más baja nincsen.

    Apropó, aluvázon rozsda :F

  • sssent

    senior tag

    válasz tvamos #25895 üzenetére

    Ugyan ez itt nem a FV fórum, de akkor fejezzük már be a gondolatot...

    "En ugy tudom, ha a vasarlastol valo elallast valasztja, akkor neki kell a szallitast mindket iranyban fizetnie."
    Csak a visszaszállítás költsége terheli a fogyasztót. Ld. EB C-511/08. sz. ítélete. Ennek ellenére persze hallottam már olyat is, hogy még az ingyenes kiszállítás költségét is megpróbálja hárítani a kereskedő, de ilyenért majd a FVF beszól.

    'Valoszinuleg a fogyasztovedelem segitsegevel lehetne bizonyitani, ha a serulesek regiek, '
    Talán anyagvizsgálattal minden kideríthető lenne, de erre nem fog sor kerülni, mert anyagilag nem kifizetődő. Ha a kereskedő nem akar igazat adni a vásárlónak, akkor ráfogja az egészet a futárra, az visszamutat a kereskedőre, a kedves vásárló meg csak pislog.

    Együttérzek D.Orion-nal - nemrég én is úgy kaptam egy bringát, hogy a fekete hajtókar festése jó félarasznyi hosszan le volt húzva, baromi feltűnő, ki is csúszott egy jó k*******tok amikor észrevettem. Aztán azóta kicsit összekoszoltam az egészet, meg időközben magam is levertem kicsit a másik hajtókart (pocsék a festése), így már egész nyugodt vagyok. Annyi mindenen lehet idegeskedni, szerintem ilyesmi dolgokon felesleges. Jó, ez nem a váz, de majd úgyis leverődik az is előbb-utóbb :U

  • sssent

    senior tag

    válasz salieri. #25931 üzenetére

    Eredetileg én is használtban gondolkoztam, az új bringa árából sokkal komolyabb használtak is kijöttek volna, pár karcolás meg csak az új bringánál bosszantott, amúgy lesz*tam volna. Esetemben a béna testalkatom tett keresztbe. 173 vagyok, de valahogy rövidebb lábakkal, mint kéne, ezért a 18-asnál nagyobb cross bringák felsőcsöve már igen aggasztóan passzentos volt, némelyik 18-as is. Végül 17-es Kellys-t vettem, ami pont jó, viszont ilyen kis méretű bringákat használtan egyszerűen nem találtam. Mondjuk valóban nem volt türelmem hónapokig böngészgetni utánuk.

  • sssent

    senior tag

    válasz salieri. #25939 üzenetére

    Ezt nem értem. Ha nincs a méretemben eladó használt, de újonnan épp tudnak adni, az hogy a fenébe ne szólna az új mellett? Mellesleg ilyen - a jelek szerint egzotikus - méretből még tavalyi akciós is volt. A még így is húzós értékvesztés nyilván fáj, de a felütő felsőcső jobban fájna. Nagyobbra már nem növök, ez van.

  • sssent

    senior tag

    válasz salieri. #25946 üzenetére

    Akkor értem ;) Az "ami nem szól az új mellett" nem a korábban írtakra utalt, hanem a később írt értékcsökkenésre, csak lenyelted a "hogy" szócskát, ezért máshogy értelmeztem. Korán van még nekem.

    Amúgy lehetőség szerint én is a használtra voksolnék. Az a baj, hogy jópár új bringáról hallottam, hogy valószínűleg nem egészen úgy lettek üzembehelyezbe, ahogy azt tényleg kellett volna. Innentől viszont tulajdonképpen az új bringával is szinte ugyanaz a lutri, mint a használttal. A természetes használatból eredő kopásra nem vonatkozik a jótállás, a bringa meg csupa ilyen kopó alkatrészből áll. Én még nem hallottam szervizt elismerni, hogy hát igen, lehet, hogy ezt a csapágyat nem egészen sikerült beállítanunk, azért hullott szét ilyen gyorsan. Őszintén szólva itt sokaktól még ismeretlenül is nyugodtabban vennék használt bringát, mint kereskedőtől újat, mert erős a gyanúm, hogy ezek legalább rendesen karban vannak tartva.

  • sssent

    senior tag

    válasz szki #27309 üzenetére

    "Lakott területen belül viszont nem kötelező a párhuzamos kerékpárúton tekerni."
    De, sajnos kötelező. A kresz 54. § (1) bekezdése pontosan megmondja, hogy kerékpárral hol _kell_ közlekedni: ha van kerékpároknak kijelölt bármi, akkor ott, ha nincs, akkor ad alternatívákat. Némi félreértésre az adhat okot, hogy sok jogszabályunkhoz hasonlóan ez is kicsit bugos, ugyanis a fenti bekezdés bizony nem engedi meg a lakott területen belüli nem főúton kerékpározást. Ez nyilván hülyeség, és a köv. bekezdésekből már nyilvánvaló, hogy ezt nem is akarták megtiltani, ezért nem is forszírozza senki.

  • sssent

    senior tag

    válasz szki #27324 üzenetére

    Sajnos az a kifogás kis hazánkban jogilag nem állja meg a helyét, hogy ha a kerékpárúton nem tudsz a megengedett legnagyobb sebességgel (ami 30 km/h és nem 40, de gyalog-bringán csak 20) haladni, akkor az nem alkalmas kerékpáros közlekedésre. Ennyi erővel a fél ország nem alkalmas semmilyen közlekedésre ;)

    Ennek ellenére kis forgalmú (fő)út és szar kerékpárút közül általában én is inkább az utat választom, de ha beszól a rendőr, neki lesz igaza. Mondjuk ilyen helyeken inkább az autósok nevelő manővereit (centizgetés, dudálgatás) tapasztalom, a szerv meg simán elgurul mellettem.

  • sssent

    senior tag

    válasz Zebu #27351 üzenetére

    Egy ilyet úgy kipróbálnék, de még csak kordon mögött kiállítva láttam. Ez egyébként egy kész, megvehető termék, vagy még mindig csak koncepció?

  • sssent

    senior tag

    válasz tjokai #27651 üzenetére

    Ha személyesen is próbáltál bringaméretet, akkor nem szóltam. Ha nem, akkor viszont tedd meg! Sokan lazán kijelentik, hogy ilyen és ilyen testmagassághoz ekkora bringa kell, ami iránynak jó lehet de gyakran messze van a valóságtól. A bringaméretnél nem csak a testmagasság, hanem ezen belül a lábhossz aránya fontos, amiben azért elég nagy szórás is lehet az emberek között.

    Másrészt tapasztalataim szerint elég becsapós a rugózó elejű bringák méretezése. Nézegettem vázgeometriákat és hiába van egy 17-es és 21-es bringa között 10 centi a nyeregvázcsőnél, a fejcső csak 1-2 centivel rövidebb, vagyis a felsőcső közepe táján (ahol leérhet, aminek nem kéne) már inkább csak 5-6 centi a különbség.

    Szerintem érdemes erre figyelni. Egy az ideálisnál kicsit kisebb bringánál a nyereggel, stucnival azért lehet játszani, fordított esetben viszont egy kevésbé tervezett vázraérkezés emlékezetes élmény maradhat.

  • sssent

    senior tag

    válasz Vasinger! #27768 üzenetére

    Ha gondoljátok, írhatok egy KRESZ összefoglalót, csak szóljatok, ne körmöljünk véletlenül többen feleslegesen.

    1-2 észrevétel úgy hirtelen:

    Marha hosszú lesz ez a poszt, pláne képekkel. Gondoltatok arra, hogy az első poszt csak tartalomjegyzék legyen, linkekkel a külön hsz-ekbe szedett tartalomra? Szerintem áttekinthetőbb lenne, pláne, ha valaki konkrét témát keres.

    Tartalmilag:
    Nem szeretem ezeket a vázméret táblázatokat. Legalább azt írjátok oda alá, hogy ezek tájékoztató jellegűek, nem helyettesítik a személyes próbát. Ha valaki webáruházból pusztán táblázatból rendel, azért könnyen meglepődhet.

    [ Szerkesztve ]

  • sssent

    senior tag

    válasz Vasinger! #27784 üzenetére

    "KRESZ-hez már van 2 link: 1, 2
    De ha tudsz jobbat, akkor az is jó "

    Ha más nem csinál ilyet, akkor lehet, hogy megpróbálok összeszedni egy teljesebb, ugyanakkor tömörebb valamit. Bringásként, autósként és gyalogosként is kivagyok az ész nélkül bringázóktól. Legalább elmondhassam, hogy én próbáltam tenni valamit, bár félek, a vadállatok és vakegerek nagyrésze úgysem olvassa.

    "De az se jó, ha az egész csak egy link gyűjtemény, mert a lusta ember inkább akkor otthagyja."
    A lusta ember a hosszú rizsát éppúgy átgörgeti, mint a linkgyűjteményt. Én nem rövidítenék az általatok eddig leírtakon, csak felszabdalnám és tartalomjegyzékkel látnám el, hogy könnyebb legyen navigálni. Így értettem a külön posztokat.

    "Csak nekem ez evidens volt, hogy ezt nem veszem készpénzek és kipróbálom vétel előtt..."
    Köszönöm. Nekem kereskedő(!) simán táblázatból rendelt volna ordítóan rossz méretű bringát. Ott álltam előtte. Többet nem járok arra. De a lámpáknál szétnézve baromi sok embernek tán lövése sincs arról, hogy a bringaméret nem univerzális. Ha pedig valaki egyáltalán nem tudja mekkora a bringamérete, akkor könnyen szentírásnak vehet egy ilyen szépen leírt táblázatot, mondván az "univerzálishoz" képest már így is nagyon tudományosak vagyunk.

    Mégvalami, a "mit vigyünk magunkkal" részhez:
    Hosszabb távra, lakott területen kívül szerintem jó ha van az embernél egy plusz fél literes palack tiszta víz (a normál adagon felül), és néhány alapvető kötszer, fertőtlenítő. A tartalék víz baleset híján is jól jöhet, pláne ilyen melegben, baleset esetén (akár veled, akár mással) meg nagyon. Persze ez feltételezi, hogy van valami kis tatyód, amibe még ezek is beleférnek, és nem szakadsz bele a +70 deka súlyba. Igazából elég lenne minden 5. bringásnál ennyi. Ha pl. valaki pont előttem gyalulja le a talajt, akkor legalább ennyi szerencséje lesz :)

  • sssent

    senior tag

    válasz D.Orion #48146 üzenetére

    Külső akku helyett alternatíva lehet egy BT-s külső (kijelző nélküli) GPS. Ilyen kombók jellemzően kibírják egész nap (némelyik tovább is) egyetlen akkuval. Ráadásul ha adatrögzítős GPS-t vesz az ember, akkor pusztán track-eléshez a telefon egyáltalán nem is kell. A GPS-ek üzemideje 2-3K/akku áron többszörözhető.

    Külső akkuknál azt is vedd figyelembe, hogy a feszültségátalakítás miatt a kapacitásuk nem "megy át" egy az egyben a telefonba (vagy bármibe). Ha bekapcsolt GPS-el a telefon már 3 óra alatt lemerül, akkor megeshet, hogy gyorsabban fog merülni, mint ahogy a külső akku tölteni tudná, tehát állandóan összedugva kell őket tartanod (a kormányon?). Töltés közben esetleg jól fel is forrósodhat, pláne táskában. Cserében egy külső akku valószínűleg valamivel olcsóbb, és nyilván több mindenre használható, mint egy GPS.

  • sssent

    senior tag

    válasz beci #49459 üzenetére

    A hozzá adott táska ugyan rögzíthető a vázra, viszont a pumpa hordozására alkalmatlan, ugyanis túl kicsi. Maga a pumpa nem egy műremek, de szerintem az árát megéri.

  • sssent

    senior tag

    válasz beci #49465 üzenetére

    Bele lehet rakni, de nem jó a méret, feszül rajta, ugyanakkor rendkívül pocsék anyagból is van. Majd pár ki-berakás és párszáz km zötykölődés után szépen szétesik, meglátod. Van ilyenem tavalyról, most vettem még egyet, mert a pumpa jó, de a táskára nem érdemes számítani.

    WP14: Szerintem pár óra múlva kérdezd meg harmadszor (negyedszer) is - biztos, ami biztos ;)

Aktív témák