- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
Hirdetés
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
ph A 49,73 literes térfogatú, látszólag jól szellőző modell tárt karokkal várja a konnektoraikat rejtő ASUS és MSI alaplapokat.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
belaazallat
addikt
válasz rétisün #22249 üzenetére
"megkérdezzem mennyi lenne csak a váz?"
A bringa 374-be kerül, megkérdezzem mennyi lenne csak a váz?
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Muton
addikt
válasz venember83 #22252 üzenetére
Szóval akkor ez az égés nem indokolja a iszonyat gyenge fékerőt, tehát nekiállhatok lemosni, megcsiszolni?
Muton#2316 - $z@r a drop >_<
-
rétisün
veterán
válasz belaazallat #22251 üzenetére
itt csak bringa van ilyen akciósan (viszont ennek nem is jó a mérete, M-es kéne inkább) váz külön nincs, szóval az továbbra is ez (lenne) ennyiért.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
-
venember83
nagyúr
Ja.
rétisün: Ha már ennyire sok időd van írni, írsz pár szót az alu és szénszálas vázak közti komfortbeli különbségről, légy szíves? Főleg az érdekelne, hogy mennyire éri meg a többszörös árat egy szénszálas váz. Mondjuk szénszálasra nincs pénzem, de elvi szinten érdekel a dolog.
[ Szerkesztve ]
-
Muton
addikt
köszi!
Muton#2316 - $z@r a drop >_<
-
rétisün
veterán
válasz venember83 #22257 üzenetére
"Ha már ennyire sok időd van írni" (amit szívesbben töltenék bringázva)
saját tapasztalatok: dolgozóbajárós bicaj: kona alu váz+karbon outi villa, 28-as gumik, 4-5 báron <---> kelly's karbon vázszett, 23-as gumik, 7-8 báron. az outi még ilyen keskeny, keményrefújt gumikkal is komfortosabb, kevésbé érezni meg az egyenetleségeket, huplikat, "kimozogja" a karbon. biztos az is belejátszik, hogy a konán alu stucni és kormány van, de a seggemen is érzem, hogy a kona "keményebb"
ami a hajtást illeti, a konán octalinkes hajtómű van, a kelly'sen integrált, ebből a szempontból tehát már nem csak a váz anyaga a befolyásoló tényező, de tény, hogy a kelly's "jobban gyorsul", persze könnyebb is vagy 3 kilóval, ami azért megint nem mindegy."mennyire éri meg a többszörös árat egy szénszálas váz" ha úgy érted, hogy a mondjuk 3x árért 3x jobb vázat kapsz, akkor nem éri meg.
jobb a karbon (kérdés az is persze, hogy melyik az időtállóbb, de erre nem tudok válaszolni, mert egyik vázamat se használom annyi ideje, hogy ez felmerült volna) de nem annyival jobb, mint amennyivel drágább. ezzel együtt, ha arra kerülne a sor, inkább nem ülnék vissza alu vázra (pedig alu vázra is lehet majdnem olyan jósúlyútömegű bringát építeni, de tudja mindenki, hogy ez nálam nem szempont ) de lehet, hogy ez már csak az én hülyeségem.war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
dqdb
nagyúr
válasz rétisün #22259 üzenetére
Köszi a részletes infót Alumínium villát is használtál az alumínium vázzal, vagy helyből karbonnal kezdtél?
de tudja mindenki, hogy ez nálam nem szempont
Persze, már nem szempont, de akkor miért szereztél most magadba egy titán alkatrészt? Ja, és hány grammos[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
rétisün
veterán
igen, használtam alu villát is a konában (merida egyenes villa, tárcsás, még meg is van valahol) meg acél villát is, és az alu a "legrázósabb"
a titán alkatrészt meg majd kiveszik valamikor. de ha úgy döntök, hogy maradjon, na akkor már nem célozgathattok gramm-mániára
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
ludsimon
veterán
válasz rétisün #22261 üzenetére
Ahelyett, hogy elgurítanád és megmutatnád a 'dokinak' a Kelly's-t itt spekulálsz mi van ha...
Speciel nekem az a piros Wili izé, nem tom mi a neve váz nem jön be, de az is igaz nem is nekem kell tetsszen.
Olvastam a tesztjét.
Engem nem győzött meg ez a "olasz gépeknek lelke" van sztory. Sorry, de bringa az bringa, nem az fog neki lelket adni, hogy épp a Japán/Német/USA futószalagról gurult le hanem olaszról...
Régen 20 évvel oké, persze. Még el lehetett adni a bicikliket ezzel a reklámmal. Ami bele is ivódott sokakba.
De ma már hagyjuk ezt a szöveget... Tömegcikk.
Ha kézzel készülne akkor kb 10x-es ára lenne a többihez képest. Márpedig nincs.[ Szerkesztve ]
undefined
-
dqdb
nagyúr
válasz ludsimon #22263 üzenetére
Engem nem győzött meg ez a "olasz gépeknek lelke" van sztory. Sorry, de bringa az bringa, nem az fog neki lelket adni, hogy épp a Japán/Német/USA futószalagról gurult le hanem olaszról...
Pontosítanék: japán/német/amerikai/olasz megbízójú tajvani futószalagról gurul le A Bianchi esetén lehet még törökről beszélni, a nagyon olcsó kategóriában kínairól vagy vietnamiról.Ha lelke nincs is a bringának, de határozott stílusa van, és itt a tervezési iskolák a maguk hagyományaival igenis élesen el tudnak különülni a többitől. Olasz országúti bringát adott esetben én szívesen vennék, de olasz montit soha
Ha kézzel készülne akkor kb 10x-es ára lenne a többihez képest. Márpedig nincs.
A karbonváz kézzel készül, csak szólokAmúgy én pont karbonvázat szívesebben vennék a nagyobb (és pár kivételtől eltekintve nem olasz) gyártók termékéből, mert ők régebben ráfeküdtek a technológiára, rengeteg pénzt beleöltek a kutatásba, sok-sok emberévnyi tapasztalat összegyűlt az évek folyamán. Egy jó váz tervezéséhez iszonyatosan sok tapasztalat kell, de legalább ugyanennyi az alapanyag jó megmunkálásához is, ami a jó váz gyártásához kell.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
ludsimon
veterán
Gyerekek mit találtam megint!
undefined
-
ludsimon
veterán
Lenne egy fontos kérdésem.
Mivel, illetve hogyan szoktátok a lábatokat leborotválni csípőtől lefelé?
Vagy vegyek ilyen gyantát vagy mivel tudom tartósan eltüntetni?[ Szerkesztve ]
undefined
-
-
ludsimon
veterán
válasz venember83 #22274 üzenetére
nem ezen volt a hangsúly, de mindegy, ezek szerint nem esett le.
ebben az árban nyilván alapfelszereltségnek számít. 6 milláért többet vár az ember mint dura-ace. Valami egyedit.[ Szerkesztve ]
undefined
-
venember83
nagyúr
válasz ludsimon #22275 üzenetére
Szerintem ezzel a festéssel egyedi. Azt meg, hogy nem szerelik valami egyedi, de ezért kb. fenntarthatatlan szettel (amihez mondjuk nem kapnál utána semmilyen cserealkatrészt gond esetén), inkább pozitívum. Hasonlít a "sima" Impec gépre, de annál azért különlegesebb, ha más nem, akkor érzetre, egy egyedien kinéző csúcsmodell. És általában ezt kell a leginkább megfizetni. Legalábbis szerintem, aztán mindenki azt gondol, amit akar.
-
Toomy
senior tag
Jó kis legózás volt ma. A szombaton elszakadt fékváltókaros váltó bovdent ma cseréltem ki. Nem volt egyszerű, figyelni kellett rendesen a sok kis rugó, alátét, műanyag biszb@sz minden a helyére kerüljőn és ne törjön el semmi. Mert különben kuka az egész.
De most nagyon patent lett Nyomtam is egy százast. -
salieri.
őstag
válasz venember83 #22273 üzenetére
Igen ,sokkal jobb vételek ezek mint az a drágább specialized amit linkeltek neked
Dura Ace pedig a shimano alkatrészek csúcsa ,de jóval alatta marad egy fullos campa szett mellett
[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
"Nem volt egyszerű, figyelni kellett rendesen a sok kis rugó, alátét, műanyag biszb@sz minden a helyére kerüljőn és ne törjön el semmi"
milyen fékváltókarod van? a shimanoknál tök egyszerű befűzni a váltóbovdent, nem kell szétszedni semmit
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
tzimash
őstag
-
ludsimon
veterán
válasz venember83 #22280 üzenetére
picit olasz párti a kolléga
Toomy:
Az szép volt!
De milyen alátét meg bisz-basz?
Shimano-nál tök egyszerű betolod a lukon, keresztül húzod és annyi.[ Szerkesztve ]
undefined
-
salieri.
őstag
válasz venember83 #22280 üzenetére
Például campáéknál mindent pl. a középcsapágy rögzítő gyűrűinek pontosságát is kézzel ellenőrzik ,ugyanezt shimanoek egy géppel végzik.
Valamint a campagnolo cuccoknál minden javítható,shimanonal ,meg sokszor azt mondják vegyél újat.
Meg nem véletlen Campagnolo Chorus= Shimano Dura Ace
Campanal még ezen felül ugye 2 magasabb kategóriás szett is van ,Record,Super Record
Kényelmesebb is velük a váltás---- Amúgy volt új 105,Ultegra,és Dura Ace szettem is,mielőtt még campa párti lennék
----90s évek shimano alkatrészeit nem is vitatom jók voltak.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz salieri. #22285 üzenetére
Azért mert azt "kell" ellenőrizni, mert olyan hülye megoldást találtak ki, hogyha a középcsapágy ház szélessége nem jó, akkor vagy lötyög vagy szorul a tengely, szóval teljesen fail a történet, hogy divatosan fejezzem ki magam. Míg a shimano integrált rendszere brutálisan hiba tűrő. Én a 760 as XT kart 2 mm hézagoló elhagyásával raktam be a trekkingbe, és működik évek óta.
De ha már középcsapágyról beszélünk, volt csapat társamnak 5 ezret bírt a kerámia golyós chorus középcsapágy. Nekem az ultegrába 17 ezer van. Miről beszélünk?
Campának sem szétszedhetősek a váltó csapjai pl. Szóval a váltók ott is teljesen javíthatatlanok. Ultegra fékváltókarra 1500 ért vettem új gumit, campa drágább, mechanika tuti elmegy 25 ezret, abba ha valami törtik, mit szeretnél cserélni? Addigra az egész egy rom lesz, nem az örökre életre vannak tervezve.
Szerintem meg a Shimano fékváltókarja sokkal komfortosabban kezelhető, még a legújabb campa-hoz képest is.
Azt elismerem hogy tartósabbak a campa alkatrészek, láncok, tányérok spártaibbak. De viszont annyival drágábbak is a szettek.
Hajtókar könyebb, meg karbon, és? Shimano meg üreges alu, majdnem egy évtizeddel hamarabb kitalálták, míg a campa a négyszögtengellyel vergődött. Mellesleg német precíziós tesztek alapján a régi Dura Ace is merevebb mint a karbon record.
Szóval ennek a vitának semmi értelme nincs. Egyezünk ki abban, hogy más a kettő, de egyik sem jobb a másiknál.[ Szerkesztve ]
-
Buster17
addikt
Hali!
1. A sisak tetejére milyen kamerát lehet tenni ami kicsi is, aki szokott az mit használ?
2. Egy többnapos "kirándulásra" miket kell bepakolni, ti mit szoktatok?
3. Érdemes kilométer órát venni, ha igen milyet?
4. Öreg Csepel országútival noname alkatrészekkel elinduljak nagyobb távra? -
ludsimon
veterán
válasz ---Lasali--- #22287 üzenetére
Erről egyik megszállott lelkes kerékpáros ismerősöm tudna beszélni.
1 szezon alatt több mint 19 ezret tett a Mavic Aksium kerékszettbe (kukás is lett a súlya alatt) és ha jól tudom azóta se cserélt le semmit, akkor meg tényleg nincs miről beszélni tartósság szempontjából sem, főleg nem Campa összehasonlításról.
lánc+sor, de hát Istenem, az természetes, hogy cserélni kell időközönként.Meg is kérdezem tőle mindjárt.
Csak most nincs fent, ha fent lesz.Szerk.:
Shimano Ultegra szettje van neki is.[ Szerkesztve ]
undefined
-
salieri.
őstag
válasz ---Lasali--- #22287 üzenetére
Mire elolvasom az írást megöregedek te
Nyilván mindkettőben lehetnek hibás darabok,és szerintem ebből adott darabszámot nézve a campa kerül ki győztesen
Igazad van az árat tekintve, drága rá egy gumi ,de nekem jobb a fogása is.
És ez nem vita volt -
ludsimon
veterán
válasz venember83 #22290 üzenetére
Nem olvastad végig, avagy akkor írtál amikor még nem láttad a szerkesztést.
szóval 1 szezon alatt 19k-t tett bele és azelőtt is tekert vele és még most is teker vele és az alkatrészek ugyan azok rajta mint 1,5 éve ha jól tudom, de majd megkérdezem és pontosítok.
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz venember83 #22293 üzenetére
A Maviccal vette gondolom a bringát és ő 19k-t tett bele (szétesett aztán) és most valami másik kerékszett van benne. Nem ez a lényeg, hanem, hogy most a többi alkatrészben fékváltókar, váltó, középcsapágy stb van 20k+ km.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
sanzi89
addikt
válasz Buster17 #22288 üzenetére
2. Attól függ hogyan oldjátok meg az alvást/evést. Mivel ha vadkemping mindentől távol - a legjobb véleményem szerint - akkor elég sok cuccot kell vinni. Ha egy komfortos apartmanba mentek, ahol még kész kaja is vár, akkor kb pár ruhát. Plusz az se elhanyagolható szempont, hogy hány nap a terv illetve hány km van egy napra tervezve.
3. Mindenképpen hasznos, még koca bringásoknak is. Nekem egy ilyen totálisan fapados ócskaságom van, de a funkcióját ellátja, 3 éve megvan, beázott, leejtettem nem egyszer, és működik. Az azért hozzátartozik az igazsághoz, hogy nem a gyári mágnesét használom, hanem az ellopott Cateye órámét.
4. Mennyi a nagyobb táv? Jártas vagy-e minimálisan a bringa szerelésben? Más jártas-e akivel mennél? Lakott területhez közel mennétek mindig? Mivel vész esetén közel egy bringa szerviz. Véleményem szerint egy rendesen karbantartott, szervizelt, jó állapotú régi Csepellel simán el lehet menni 4-5 napra probléma mentesen. Persze nem hegyen-völgyön.[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
Toomy
senior tag
válasz rétisün #22282 üzenetére
SHIMANO TIAGRA
Akkor lúzer voltam lehet... Még soha nem cseréltem. De ne baj mert kipucoltam teljesen és kapott egy kis zsírt is egykét helyen.
Az volt a gond hogy elképzelésem nem volt hogy hol keressem a bovden végét ezért kezdtem szétszedni. De szerencsére nem az egész lett szétkapva.
Lehet jobban jártam volna ha itt kérdeztem volna előtte
Na a következőnél már jobban figyelek és ha nem megy akkor jövök kérdezniEl is felejtettem megosztani azt a mai élményemet miszerint egy rohadt banános müzli szelet miatt eltaknyoltam lovasberény és a velencei hegy között. Kibontottam menet közben a feléig és még mielőtt a számhoz emeltem látom hogy konyul lefelé és hát el akartam kapni aminek a következmény majdnem zakó lett Lesett a földre. De kövezzetek meg én visszafordultam és felvettem, majd jóízűen bemajszoltam.
[ Szerkesztve ]
-
Buster17
addikt
válasz sanzi89 #22295 üzenetére
2. Vadkemping a tuti. Egy Balaton körbe kerülés lenne a táv, de oda még kérdés, hogy vonattal vagy oda is bicóval megyek/megyünk.
Illetve pót belső, lánc bovden nem árt ha van?!
3.
4. Táv: lásd 2. pont. Alap dolog egy kicsit is érteni a szervizeléshez.1. Pontra valaki valamit?
-
venember83
nagyúr
válasz Buster17 #22297 üzenetére
2 opció van. Egyik az olcsó, de gyenge minőségű, a másik meg a drága de jó minőségű. Utóbbira példa a Go Pro, de már elég sok cég előrukkolt sisakra könnyen felszerelhető kamerákkal. Csak bitang drágák. A kínai replikák olcsók, cserébe rossz képet adnak, és a kezelésük sem éppen a legegyszerűbb.
-
sanzi89
addikt
válasz Buster17 #22297 üzenetére
Balaton körbe kerülésre mi nem vittünk nagy dolgokat. Defekthez ami kell, egy imbusz szett, patentszem a láncba plusz olaj. Van aki a fél műhelyét magával viszi, de szerintem teljesen felesleges. Ha valami komolyabb gond van úgyis kell alkatrész, és az ember nem vihet magával szétbontva még egy bringát...
Plusz elmész pár sátra túrára, és kitapasztalod magadnak. Én is eleinte vittem minden szart, aztán cipelhettem végig."Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
salieri.
őstag
válasz ludsimon #22294 üzenetére
Te ludsimon tegnap beszéltünk a SportTracker programról.
Ez a program úgy is nyomja a logot majd ,ha ki van kapcsolva a kijelző? Csak azért kérdem ,mert eszméletlen szívja nekem a Bladet!
Nem tudtam még kipróbálni élesben ,mert nincs bringám.
Melyik kormányra szerelhető tartó lenne vajon a legjobb innen?venember83: cobrancot ismered? Ő egy kézi kamerával nyomja a videóit.
[ Szerkesztve ]
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Viccrovat
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Melyik tápegységet vegyem?
- Sweet.tv - internetes TV
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Politika
- Elemlámpa, zseblámpa
- További aktív témák...