Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • p.lac

    tag

    válasz Kávé Kálmán #107932 üzenetére

    A konzisztens mérés valóban fontos, elvileg 10 mérés átlagát látjuk az ábrán, amiből én alapvető összefüggéseket próbáltam levonni, nevezetesen azt, hogy a dugattyú a legnagyobb hőelvonó, így a hőmérsékletprofilt a dugattyú előmelegítésével tudjuk laposítani, már ha szeretnénk és szükség van erre.

    Úgy látom, hogy ha előmelegítés, akkor szinte kivétel nélkül mindenki a szűrő és a szűrőtartó előmelegítésével kezd, a dugattyú (akár részbeni) melegítése csak a ráadás. Én most közepes pörkölésnél azzal kísérletezek, hogy nem forrásban lévő vízzel öntök fel, és a dugattyút mértékkel melegítem elő, ettől azt remélem, hogy a kv az elején nem kap túl sok hőt, így talán nem ég meg és nem lesz keserű, de a vége felé is marad(hat) elég hő. De mint tudjuk én nagyon kezdő vagyok ebben, viszont a grafikonokból logikailag ezt olvasom ki.

    A dugattyú biztosan jelentős hőelvonó, ami a grafikonokon túl abból is leszűrhető, ha előmelegítetlen dugattyús kv-készítés után ráfogsz a dugattyúra. Te műszaki ember vagy, szerelsz is eleget, ha megméred a dugattyú súlyát, ismered az anyagát és tudod a hőmérséklet-változását, akkor ki tudod számolni, hogy mennyi hőt vont el a víztől (nyilván közelítéssel egyéb tényezők miatt, de megvan a nagyságrend).

    A "szigetelő" légrétegről azt mondják nálam okosabbak, hogy 6 bar nyomáson - és ennyit ugye azért jellemzően alkalmazunk még robotnál is - a légréteg a tizedére csökken, ráadásul gőzzel telített lesz, ez okozhatja a dugattyú általi hőelvonást.

    [A Home-Barista fórum, ami ezt a témát taglalja]

    A hozzászólás, ami a légrés szigetlő-képtelenségét taglalja: