Új hozzászólás Aktív témák
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #8648 üzenetére
Ezt gondold át egy kicsit. Mikor mennyi a tengelynyomás és a fékhatás tengelyterhelés függvényében? Fogyasztáűsban is számít - bár ha a céget nem érdekli Egy két tengelyes rakott teherautó is 18 tonna..
A "nagy a lábad" az poén volt, csak úgy látszik nem ismerted. Nálunk a 450-es Scaniák éves átlagja 25 liter volt, az én 490-esemé 30-31 de én 6 tengelyes voltam és javarészt 50 tonna összben gurultam.Az új S500-ak, amik már 7 tengelyesek azok is elmennek 28 literrel.Na ezekhez képest a 30 szerintem sok.
<tRucKdriFteR>
-
#27070592
törölt tag
válasz Somatom #8694 üzenetére
Ja, keine tekerő?
Értem. Egyszer volt szerencsém ilyen kiszedhető lábas billencs pótot felvenni, ami olyan szépen le volt rakva két alátétlapra hogy a traktor nem emelt akkorát (pedig új Mancival voltam)
Én is listáztam az összes felmenőit annak aki úgy oda rakta, mindenféle jókívánságokkal. -
zsid
senior tag
válasz #27070592 #8702 üzenetére
Ha emlékszel még a fehér Magnumomra, az normál /70-es gumikon futott és normál nyereg volt rajta. Volt két másik Magnumunk amin magasított nyereg volt és /80-as gumik. Nyilván mindkét munkatársam úgy akasztotta le a rakott pótokat is, hogy felemelte őket az égbe, az enyém meg nem érte fel. Bár volt kurbli, a lassú fokozat nem mindegyik póton működött
<tRucKdriFteR>
-
#27070592
törölt tag
Amivel a gyáli tescoban is bontottad a rendet? Az megvan.
Ja, ezen állandóan ment a vita, hogy egy agyig rakott nyerges pótot hogy kell leakasztani. Mert 24t rakománnyal hajlamosak voltak lógatni az orrukat leakasztva. Szépen meghajlott az egész, ha nem volt felemelve leakasztás előtt, egy üres póthoz képest úgy látszott mintha alig férne alá a traktor.
Tehát leakasztás előtt jól fel kell emelni és koppig ki kell tekerni a gólyalábat, hogy ne lógassa annyira az elejét. De nem kell.. De föl kell.. De nem kell..
Arról nem is beszélve, amikor a sok gyilkolástól eltört a kurblikart tartó kis csap és még csavarhúzó se volt az embernél hogy a csap helyére rakja. -
Zolás
addikt
Komolyan úgy gondolod, hogy kevesebb kerékkel hamarabb megállsz?
[ Szerkesztve ]
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
zsid
senior tag
Komolyan úgy gondolom, hogy ha nagyobb a tapadásod akkor hamarabb megállsz. Vagy gondolod egy 24 tonnás 3 tengelyes teherautó fékútja hosszabb, mint egy 24 tonnás bogis nyergesé? Felvett bogival a pótkocsin a két tengely max 16 lehet, de legyen mondjuk 15 tonna, az 7,5 tonna/ tengely. Ugyanez 3 tengelyen már csak 5tonna/tengely. Szerinted melyik esetben lesz nagyobb a tapadás? Melyik esetben fog hamarabb dolgozni az ABS mert csúszáshatárra kerülnek a kerekek? Hiába van nagyobb fékteljesítménye a 6db féknek, mint a 4-nek ha nem tudod levinni a talajra...
Felvett bogi esetény változik a tengelytáv, így változik a jármű súlyeloszlása is. Felvett A tengellyel a húzón is magasabb a tengelyterhelés, mint lerakott A tengellyel.
Szóval ja, én úgy gondolom, hogy ugyanakkora úton vagy hamarabb megállsz felvett bogival. Igaz lehet tévedek,akkor viszont szerencse, hogy én nem adom át a tudásomat pár hét alatt másnak
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Somatom #8711 üzenetére
Hát illik bogi vezérlő kapcsolóval rendelni a vontatót és akkor nincs gond - mondjuk ez Magyarországon luxus. Aki erre nem költ az baxxa meg az anyját és ne rinyáljon a fogyasztás miatt.
#KAMELOT: a nagyobb tapadási felülethez kisebb felületi terhelés jut. Próbáld ki a cipőddel a padlón mikor könnyebb húzni: ha rendesen lenyomod a talpát vagy ha kevésbé.
<tRucKdriFteR>
-
Zolás
addikt
Attól a pót még nehéz marad, hogy több tengely van lent. Ha igazad lenne megoldanák, hogy egy tengelyes pót legyen 40 tonna raksúly mellett. Persze ha lent van 3 tengely, és 5 kiló a pót, akkor talán igazad van, de itt ez nem igaz.
Könnyű utánfutónál látni, hogy pattog, mert nincs önsúlya. De már a bogi tengely magában plusz 300kg. Még ultralight pótot se látsz hogy felpattanna üresen.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Somatom
veterán
Német cégnél dolgozom és nemhogy a fülkéből nem lehet vezérelni, de az új Reisch pótokat még a póton se. X sebességnél automatikusan felhúzza és annyi. Éles kanyar előtt megállás, motor leállít, újraindít, kanyar bevesz. Addig hátul várakozik a pórnép.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Zolás
addikt
válasz Somatom #8715 üzenetére
Nekünk a Lamberet volt ilyen, az is egyfolytában felemelte. Hülye helyen volt a rámpa, motor többször is leállít, mindenki azt nézte, mi a francot játszok.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
zsid
senior tag
Attól a pót még nehéz marad, hogy több tengely van lent.
Ezt nem is vitattam szerintem.Ha igazad lenne megoldanák, hogy egy tengelyes pót legyen 40 tonna raksúly mellett.
Nem igazán értem, hogy ezt hogy kellene érteniPersze ha lent van 3 tengely, és 5 kiló a pót, akkor talán igazad van, de itt ez nem igaz.
Könnyű utánfutónál látni, hogy pattog, mert nincs önsúlya. De már a bogi tengely magában plusz 300kg. Még ultralight pótot se látsz hogy felpattanna üresen.Olyan sem írtam, hogy elpattogna a pótkocsi,bár az ABS mentes korszakban láttam olyat is igaz az valami sima platós félpót volt de elpattogott 'csába, pedig volt az is 4-5 tonna üresen. Az ABS/EBS/TROP-os konténerszasszé is simán elpattog, pedig az is 4,9 tonna ha jól emlékszem. Nem tudom ez a pattogás hogy jött ide, egyáltalán nem ez a lényeg.
#Somatom:
Zsidók! Zsidók mindenhol
Megnéztem a Reisch honlapján, a "basic equipmentben" csak EBS 2S/2M van. A "special equipmentben" viszont ott vannak a rendelhető extrák, többek között EBS-szel távolról vezérelhető első és hátsó bogi. Lehetett volna nektek is, csak nem rendelték meg. Gondolom a legolcsóbb megoldást keresték...<tRucKdriFteR>
-
Somatom
veterán
Naná! Tök hülyék. Állandóan mérlegelünk, de az autóba nem rendelik meg a mérleget, mert az feláras. Ha rakodás után le kell ponyvázni, elmenni a mérlegre, ott esetleg várni, majd kiderül, hogy rossz a súly és vissza kell menni, akkor símán bukhatunk fél órát egy rakodáson. Van, hogy naponta kétszer, háromszor is rakodunk. Akkor mennyi az annyi?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
zsid
senior tag
válasz Somatom #8718 üzenetére
Nálunk a konténereseknél rendszeres volt a túlsúly és a tengelytúlsúly. Szerinted hány kocsiban volt tengelysúlymérő? Nálunk a cégnél volt asszem mindegyikben, de a többieknél elvétve találtál csak egyet-egyet.
Én azon röhögtem, hogy a legtöbben - nem cska a sofőrök, a fuvarozók sem - nem tudták, hogy is tengelyes a szerelvényük. Amikor jöttek a mérlegek akkor sorba elkezdték venni a 3 tengelyes vontatókat, mert most majd királyak leszünk. Aztán jött a pofára esés, mert a pótkocsin a tengelycsoport 24 helyett 27,5 tonna volt
Úgy veszem észre kevés a jó és mászakilag hozzáértő szakmai vezető. Nem cska a kis cégeknél, de még a közepes cégeknél is, vagy említhetném a napocskát is, a konténeres részleg műszaki oldalról ott is elég felkészületlen volt. Amikor jöttek a mérlegek meg a TSM akkor kezdett kiderülni, hogy igazából ezeknek fingjuk sincs arról mit csinálnak, csak felveszik a kontit és viszik a címre.
Nemrég volt egy kisebb vitám facebbokon a grand tours ügyvezető igazgatójával, aki telesírta a facebookot, hogy szarok a törvények mert megkúrták őket az emeletes Setrával.. Aztán a végére kiderült, hogy tavaly már kaptak két szatyor figyelmeztetést a tesztidőszak alatt, hogy kurvára tengelyesek a buszaik, de ennek ellnére ugyanúgy megrendelték az új mittudomén 150 milliós emeletes Setrákat és ugyanúgy hordják a beszélő élőállatot nyaralni, hogy tengelyes vagy túlsúlyos a busz. És ez megy 20 éve
<tRucKdriFteR>
-
Somatom
veterán
-
zsid
senior tag
válasz Somatom #8720 üzenetére
Erről megoszlanak a vélemények. Jók az erősített motorfékek( legalábbis a VEB és a JakeBrake, az MAN féle bubu az inkább csak vicc ),ha nem hegyi terepen hajtod a kocsit, ha nem vagy állandóan 40 tonna, ha a fuvar nem úgy van szervezve hogy ki kell taposni a lelkét illetve ha a sofőr rendelkezik a megfelelő hozzáállással és képzettséggel amivel tud hatékonyan fékezni ezzel is.
Ha ezek valamelyike nincs meg akkor kincs az (automata)retarder. Nálam a Scaniánál 300 000km futáson 10% volt a gépen a fékbetét kopás. Nem csak azért volt jó, mert spóroltak a fékszervízzel, hanem bátran 90km/h-val neki mertem menni a Kozina-Koper közötti 25km-es lejtőnek és hideg fékkel értem az aljára 50t össztömegben. Ott bármikor, bármi törnénik és bele kell állni a fékbe akkor én 100%-os fékhatással indulok. 15-16 km után a retarder nélküliek meg... Ez baromi nagy előny, ha a biztonságról és a magas átlagsebességről van szó.
Otthon ez sem túl gyakori. Az a baj, hogy otthon valahogy begyepesedtek fejben a fuvarozók, egy sablon szerelvény van és másra gondolni sem mernek. nyergesnél ez sima 4x2-es traktor 3 tengelyes póttal. Olyan, hogy 6x2-es vonató 2 tengelyes póttal? Áhh, az eretnekség, merg még a végén nem tengelyes az eleje. Nagy raksúlyos szűk/szar helyen közlekedő félpótoknál talajkormányzott C tengely? Áhh. Inkább szakadjon ki amikor belekúrják a billencse a 35 tonna felmart aszfaltot ( haveromék így dolgoztak). Retarder?
Mindenből a legolcsóbbat...
<tRucKdriFteR>
-
Zolás
addikt
válasz KAMELOT #8722 üzenetére
Az ultralight pót nem arra van kitalálva, hogy több súly férjen rá, hanem a spórolásra, kevesebb fogyasztás, kisebb súly. Teszel elé egy daf cf, vagy valami kisfülkés éhezőbajnokot, és 20 liter alatt eljárkálsz. Azt hiszem prérinyúl rönóval 15t alatt lesz az önsúlya.
Csak aztán elfogy a könnyű fuvar, és több fér rá, mint egy rendesre.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Zolás
addikt
válasz KAMELOT #8724 üzenetére
Őszintén szólva, fogalmam sincs mennyi lehet, ezek szerint elszámoltam a lehetséges könnyítés tonnáját. Köszönöm a helyreigazítást, hasraütésre írtam a számot.
Merci és schmitz frigo tankolva 17880kg.[ Szerkesztve ]
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Zolás
addikt
válasz KAMELOT #8726 üzenetére
Már 7 éve a jelenlegi cégnél, és még 10 előtte máshol. Ha nem lenne raklapcserés meló, nem is gondolkoznék a váltáson.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
csibe1
addikt
Igen, jópár cégnél a spórolás a lényeg; a többi nem számít.
Ja meg ott a fükébe valami sofőrnek titulált bijorobot is, van mindenféle papírja is nekijje, de nem szabad sokat kőtteni rájja, mert még jól érzi magát és nem dógozik 24-ből minimum 28 órát. Az új modöllekbe lesz mán távcirkányító is, nehogy elaludjon a munkaerő, mert nem tudja idejében folytatni aGDPa cég hasznának rohamos növelését. Extrának meg szöges korbács a plafonba építve, külön lazsálásfigyelővel.A MAN-t ezért szeretik, mert úgy legózza össze a céges beszerző ahogy szeretné.
Retarder, hűtőláda minden hóbelevanc repülhet ki belőle.
Amikor megadja magát a bubu akkor meg megy a sírás, hogy nagyon hamar kell cserélni a fékbetéteket.
Hosszú lejtőn egy élmény azért így közlekedni, csak mert valaki spórolni akart.
A másik tipikus húzás amikor elküld a bundeszre, mert sokallja a pályadíjat. Az nem számít, hogy másfélszer annyi idő, üzemanyag; a lényeg hogy szerinte ez spórolás volt.
Lehetne még folytatni, sajna elég alacsony a kerítés.
Az Iveco már más tészta, mert gyárilag benne van retarder, és az újakon a hűtőláda az oldalboxba van beépítve, és csak plusz pénzért szerelnék ki." Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "
-
Zolás
addikt
válasz KAMELOT #8729 üzenetére
Múlt héten csütörtökön elraktam, hétfőn elővettem, ma elrakom, szerdán előveszem.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
-
chop
őstag
Nos, a Rudinal alaposan megszivattak, amiert nem akartam egy 7,5 tonnasban aludni egy masik soforrel. Jo lecke volt.
Remelem, hogy nem az osszes ceg ilyen, mert itt az iranyitas es attol felfele tragikus a helyzet. Szemet emberek.
-
chop
őstag
válasz KAMELOT #8735 üzenetére
Alapvetoen az, hogy a rendszer total korrupt. Napidijat igernek, de km penz van, ha nem csinalsz meg minden csicska melot, akkor az iranyito nem ad melot, nem mesz sehova, semmit nem keresel. Konkretan zsarolas es terror megy.
Az en sztorim roviden annyi, hogy nem ultem be a kocsiba, erre holnap delig biztosan nem kerulok agyba. Utoljara szerda este aludtam agyban.
-
Zolás
addikt
Fel kell állni onnan a fenébe. Be vannak ülve a kényelmes irodába a vízfejű gyökerek, és a régi jó szocialista rendszer szerint ők az istenek. Majd ha elfogy a sofőr, esetleg egy-kettő lerúgja a fejét, majd ráébred, hogy együtt dolgoznak, nem a másik idegein kell táncolni.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
-
fesii
aktív tag
Ezeket valahogy elfelejtik leírni az egyébként nem valami sok haccázz után
-
peterattila
aktív tag
Sziasztok. Egyelőre kívűlállóként kérdezem, hogy az ilyen hőséget hogyan bírjátok? Pl éjszakai műszak után nappali pihenéskor? Megy állandóan a motor, klíma?
-
#27070592
törölt tag
Szerintem van egy kézikönyvük: Hogyan vegyük el fiatal kezdő sofőrök kedvét egy életre? (írta H. Rudolf és becses neje)
Az hogy ilyen szinten lesz@rják az ember alvásigényét, természetes pihenési ritmusát, a korong előtti belföldes időket idézi, amikor minden mindegy volt, mert egy szerelvényre tizen jelentkeztek dolgozni.
Csak itt nem tudják felfogni, hogy ezek az idők már nagyon elmúltak.7.5es fülkében ketten.. és ha szó nélkül megcsinálod, az lenne a következő, hogy csavarjatok ki ketten egy nap alatt Londonba egy furgonnal, mert sürgős a meló..
-
Somatom
veterán
válasz peterattila #8742 üzenetére
Nehezen. Az állóklíma már kötelező az új vontatókon, de sajnos, az nem bírja sokáig. Úgy tudom, hogy több országban nem is fogadják el a nappali pihenőt.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
KAMELOT
titán
válasz milotek #8746 üzenetére
Úgy tudom akkor van ez, ha ők fizetik neked a komplett jogsit. Ekkor van ez a 1 éves szerződés! Máskor senki nem kötelezhet téged, mikor hol mennyit legyél.
peterattila: semmi gond nincs! Motor megy + klíma 23-25C és alszok gond nélkül. Nekem mindegy mikor alszok csak akudjak min. 6-7 órát. Az szükséges. Múltkor 13 órát aludtam! Fontos az ágy is anélkül nincs jó alvás!
Somatom: ilyet most hallok először! Mindegy mikor pihensz csak legyen meg a 9-11 pihenőd. Hol olvastál ilyet vagy melyik országban van ez?
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
HoTaZo
addikt
Rudinál döntőtöbbségben volt sofőrök a diszpécserek, akik közvetlenül a sofőröket irányítják, sok embert tartanak fejben, hogy hol, miként mennek, miként lehet cseréltetni, ha kell. A fuvarszervezők (a saját fix melókon kívűl) főleg Timo-lovagok (én is az voltam ott), csak a melóhoz passzintanak rendszámot, a többi már a diszpécser feladata.
(#8747) KAMELOT: Nekem az ADR-t és a GKI megújítót fizették, amihez szintén írtam alá egy évet.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- IPhone SE 2022 256GB gyári független hibátlan 2026.01.23 gyártói jótállás
- Macbook Pro M1 2020 megkímélt magyar billentyűzet 12 hónap szavatosság számlával!
- Gamer Pc eladó! I5-8500, 16GB RAM, MSI GTX 1080 8GB , 500GB+250GB SSD MAI NAP (11.14) ÁRENGEDMÉNY!
- AMD-RYZEN-9-5950x , ASUS TUF Gaming B550M-Plus , 32GB 3600MHz DDR4 RAM G.Skill Ripjaws Félgép!
- Gamer PC eladó! I5-10600K(3,5Ghz), 16GB RAM, RTX 2060 6GB, 500GB SSD+128GB, 1TB HDD MAI NAP OLCSÓBB!
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest