Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
Nálam ez nem opció. A szőnyeg még rendben van. Minden autóban felkapom a szőnyegeket és a sajátjaimat használom. Saját üléshuzat fel, zoknik a könyöklőkre. De egy ágybetétet nem pakolászhatok kéthetente. Hova tegyem, amíg otthon vagyok?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Ez egy pár hónapos verda, 56e Km van benne. Állítólag ebben már külön akku felel az indításért.12 órája állok, 24,7 -et mutat a voltmérőm, úgyhogy ezzel rendben vagyunk. Az ágy ugyanolyan fos, mögötte nuku kapcsolópanel, anyós oldalon a műszerfal használhatatlan, a retarder harmat gyenge, a váltó kezelőgombjai olyanok, mint a régi Ikarusokban. Ha manuálisan bele akarok avatkozni, akkor a műszerfalon kell kotorásznom. Szóval, ennek a tervezésekor sem kérdeztek meg olyat, aki lakott már kamionban és akkor még nem említettem a Schubboden -nel kapcsolatos nyavajáit.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Scaniaval még nem volt dolgom. MAN, Daf, Merci, Iveco, Volvo tapasztalatok alapján sztem nincs olyan kamion, amiben ne lenne vmi érthetetlen, idegesítő, konstrukciós elqrás. Csak nem mindegy, hogy az a bosszantó, hogy venned kell egy szivargyújtós voltmérőt, mert a műszerfalon nem tudod megjeleníteni az akkufeszültséget (Daf), vagy az, hogy kettétört derékkal ébredsz reggel.
Persze, ez nem ennyire fekete/fehér, szar/nem szar. A régebbi Volvokat is lehetett rendelni 4db akkuval, vagy más ágybetéttel. Csak hát a cégtulajok nem szeretnek felárat fizetni a sofőrök kényelméért. Pedig ....[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
HoTaZo
addikt
válasz Somatom #8599 üzenetére
A régi Volvóba vadi új, méretre, fazonra vágott szivacsot szereznem a raktárból. Az újban csak én feküdtem eddig, még nem panaszkodom rá. Ebben ráadásul már van sík, asztalnak is használható felület. De én a saját kivitelezésű kormányasztalt preferálom.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
addikt
válasz Somatom #8603 üzenetére
Nekem mindent kezelő kapcsoló panel van az agynál.
A váltó, igen az nem az igazi. Lejtőn kettőt visszaváltok és Hold-ba teszem, hogy az adaptív tempomat ne engedje el üresbe a lejtő alján. Amúgy 86-ra visszapöckölve, 23-24t-át is megtart 90-en, nem brutál lejtőn, ha az ECO-t 4-re veszem vissza és figyelek az adaptív tempomatra. 25,9l-es havi átlaggal, 95%-os vagyok, 2. az 5 fős csapatból. De teszek rá, csak megyek érzésem szerint. Az első az nagyon figyel mindenre, mert adnak alamizsnát az első háromnak és neki fáj, ha nem kap.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
-
HoTaZo
addikt
válasz Somatom #8610 üzenetére
Igazad van, nekem is időbe telt.
Az értékesítő, oktató (mert kaptunk oktatást az autó átvétele előtt) is mondta, hogy jobb az ülés melletti váltós.
Úgy csinálom, hogy a gyűrűs ujjammal támasztok a kis fakk bal alsó sarkában és így már pont helyre kerül a mutató és bemutató ujjam (a - sarkára). De a bubu gombjával is lehet visszaváltani. Azt körforgókhoz érkezéskor szoktam használni, aktiválva a bubut.Más 2: Annyit talált, hogy az egyik megszakított
kompos napi pihenő 4 szakaszban történt és csak 3 lehet. De volt nyomtatásom. Csak annyit iratott rá, hogy "problémás hajóra felállás".Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Zolás
addikt
válasz Somatom #8603 üzenetére
Beszéltem szervízessel, ez a négy akku még mindig nem jó. Reggel pöccre indul a gép, de a fűtés kikapcsol, mert az az akksi lemerült. Szóval még mindig dideregve kelsz reggel, de a kamiont nem kell bikázni.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
HoTaZo
addikt
válasz Somatom #8612 üzenetére
Én megkedveltem.
Nem, visszaküldött az autóhoz, hogy ott firkáljak a nyomtatásra, utána beszkennelte, mert neki is el kell számolnia a főnöke felé. Aztán kaptam egy paksamétára papírt, tacho kontroll, jármű kontroll, ADR kontroll. Már július 22-én volt egy tacho kontrollom, az is kinullázta a 28 napot, ez csak onnantól nézett át mindent.
Zolás: A fűtéssel nem volt gondom, viszont a klíma jobban zabálja.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Somatom
veterán
Az én esetemben ez egy 2019 -es FH és az van az ajtó mögé írva, hogy öccá`.
Freiherr:
Nemááá!!!! Ez nem lehet a szint. Ha egy 11 -est nem bír ki úgy, hogy meleg legyen a fülkében, akkor az az autó kuka, alkalmatlan a munkavégzésre.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Freiherr
őstag
válasz Somatom #8617 üzenetére
Gondolom te sem dobod a hátast egyből, mikor megállsz. Laptop, inverter, belső világítás, az szívja a legjobban szerintem, jó kis mínusz fokok, régi akksik.
Szóval inkább ébredek a hidegre, és járatom a geput 1 órát, hogy kibírja reggelig, mint akkor káromkodjak, hogy nincs semmi, 4 akksi forever.Ja, hogy nem bír ki 11 órát a fűtés télen? Az tényleg gáz, értem.
[ Szerkesztve ]
XXX
-
Zolás
addikt
válasz Freiherr #8618 üzenetére
Segítek, bár az enyém kéttaksis volt, de rendes hidegben egy kilencest se biztos hogy kibírt. Reggel hidegbe keltem, és volt hogy a bikakábellel sétáltam körbe a parkolót. És az autohofba vacsoráztam, addig ment a lámpa, míg levetkőztem alváshoz.
Én imádom a volvót, mert szeretek haladni, de télen egy átok, novemberben akksicsere, majd februárban ismét, mert nem tölti fel. Hogy az állóklíma mennyire meríti, azt azért nem tudom, mert nem volt rajta. De szerintem 4 óra alatt kinullázná.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
-
Zolás
addikt
válasz Freiherr #8621 üzenetére
Bocsi, a szerelő, akinek napi szinten megy át a keze alatt 50 kamion, az fingreszelő?
Reszelgesd tovább magad, benne ülsz egy darab ilyenbe, és már vágod a tutit.
Ja, nem is ülsz benne, csak jól beszóltál. Parkoló egyetem, mester szint. Bonts egy sört is hozzá.[ Szerkesztve ]
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Freiherr
őstag
De megsértettél, ja mégsem. Így terjed a sok hülyeség, szerelő megmondta..stb, stb. Majd ha lenyom egy egész szezont vele, majd akkor adok a szavára, addig süketelés számomra, erre céloztam.
Egyébként kicsit visszavehetsz a stílusból, szerencsére ez nem divat itt.[ Szerkesztve ]
XXX
-
HoTaZo
addikt
Szintén 2019-es FH, de csak 460-as. Az "oktató" elmondása alapján az 500-as nem ad annyit vissza a 460-ashoz képest, mint amennyivel többe kerül.
S talán itt mutatkozik meg a főnök szemlélete (habár, ez némileg fals nálunk), több kényelmi felszerelés vagy több LE.Amikor gondom volt a fűtéssel, hamar ment szerelőhöz. Szemem előtt csinált mindent.
Amikor gondom volt az akksikkal, lecserélték.
Az újban mindkettő jó még. Ha a telephelyen állok, akkor megpróbálom rávenni a szerviz felelőst, hogy dugja 220-ra, ha itthon tudok megállni, akkor mindig rádugom. Már kérdezték helyiek, hogy akkor ez már elektromos kamion?Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Zolás
addikt
válasz Freiherr #8624 üzenetére
Majd ha a ph-nak gondja lesz a stílusommal, akkor szól. Nyugodtan nyomasd a parkoló egyetemi dumádat, le is írtad magad ügyesen.
Tudod a szerelő az olyan, hogy hozzá mennek a sofőrök, panaszkodni. Plusz, mivel nem csak ül rajta, hanem javítja is, kicsit nagyobb a rálátása a dolgokra, mint egy sofőrnek. Persze ha leragadtál az udvaron nagypofával zsigulit tuningoló szakiknál, akkor nem csodálom hogy így állsz hozzá a dologhoz.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
HoTaZo
addikt
Uraim!
Már elkezdtem borozgatni párommal, a poppcornt meg nem szeretem.
Ti pedig többek vagytok annál, hogy így egymásnak feszüljetek.Köszi!
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Zolás
addikt
Megtörtént, hülyegyerek hozzászólásait tiltottam, legalább kihasználom a funkciót, 3 év után ő az első nyertese.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Somatom
veterán
Ilyen a Volvo műszerfala. A fűtés panel "Auto" gombja mellett vannak a váltó kapcsolói.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Zolás
addikt
válasz Somatom #8632 üzenetére
Az újabbak már így jönnek, felszámolták a jobbkéznél lévő váltókart. Igaz, hogy nem volt túl kényelmes ott az a kar, de emelkedőn szerettem vele váltani, jól kézreállt.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
KAMELOT
titán
Scania szuper kamion és a 30 litert megrakva simán tartod. Több nagyon nem lesz. Legjobb kamion.
Hotazo: 2015 Fh500 járok 7 hete vagyok kint . Mindig elalvás előtt járatom 1 órát a kamiont. Így tuti nem lesz gond. Klíma ha megy a kamion is. Mint jelenleg, mert 35 fok van kint. Ilyenkor 1l/óra a fogyasztás. Átlagom 30l/100km.
7 hét az 35 munkanap 20 400km.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
HoTaZo
addikt
válasz KAMELOT #8634 üzenetére
Hát, én nem akarok ennyit távol lenni. Volt egy svéd fuvarom, onnan német, osztrák, majd hozott vissza a második hét elejére, itthon leraktam, majd fel és mentem 1½ napra haza, a felrakott cuccos norvégba ment, onnan üresen vissza Rostockba, onnan hozok adr-t. Maradhattam volna szlovák oldalon, hogy több pénzt keressek, de inkább leraktam az autót a telephelyen, hogy hazajöhessek, hétfőn pedig vissza, hogy Miskolcon rakjam le az árut. Onnan még nem tudom, de max szerdán megint haza, mert szept. 2-áig szabi. Ha tehetem én hazajövök, pedig szeretem a munkám, de a csajaimat itthon jobban.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #8634 üzenetére
Túl nagy a lábad, 30 liter az rengeteg
ON:
Szerintem mindenkinek mástól akad ki a hülyeségmérő. Én a Scaniát szerettem, vezetés szempontjából jó volt, átgondolt,normális megoldásokkal szerelik, szerintem sofőrbarát. A rakodási lehetőségek, a kihúzhatós ágy bla bla, hát kinek hogy jön be. Nem mondom, hogy rossz volt, de sokaknak nem tetszik ez a megoldás.
Egyébként ez felszereltség függő is. Az R-ben pl a jobb oldalon volt asztal, nekem légrugós jobb ülésem volt amivel frankó volt. A nem légrugóssal már annyira nem frankó, túl magas, kényelmetlen rajta gépelni. Az irattároló kicsit átgondolatlan volt.Az XF105-öt pl utáltam, az egy kényelmetlen hulladék volt, tele olcsó és szar megoldásokkal. Most DAF LF-fel dolgozok, hát ez is egy rakat sz@r. Műszakilag, ergonómiailag egy nulla, rossz megoldások tömkelegével - de legalább olcsó.
Dolgoztam nemrég egy napot egy nagyfülkés, motoralagutas CF-fel. Na az viszont meglepően kényelmes volt és kategóriákkal színvonalasabb masina volt, mint az LF - bár az árcimke is más.Szerintem a DAF a műszaki hulladék kategória, de pl az XF nagy fülkéjéből minimális képzelőerővel és ráfordítással egy hotelt lehetne csinálni akkora helyen. Hát ők nem akarnak, maradnak olcsók
Az is érdekes, hogy a Volvo korábban maga volt az etalon aztán az FH4-re már kifulladtak és egy rakat szar megoldást alkalmaznak ők is. Ez a két akksis-négy akksis dolog meg.. a többieknek miért nem kell? Miért van az, hogy egy akármilyen MAN,SCANIA,IVECO,DAF akármi elmegy 2db 225-ös akkuval, a Volvoba meg 4 kell Még mindig nem sikerült megoldaniuk a töltési anomáliát amit featureként eladtak a kocsikkal?
Amikor hozzánk megjöttek az új S500-azok akkor épp céget váltottam. Lett volna lehetőségem két hétig dolgozni vele, de meghagytam az új autó örömét a kollégáimnak. Én nem ragaszkodtam volna ennyire a sík padlóhoz,szerintem a kis alagutas megoldás nem volt rossz. Az új beltér az a régi ráncfelvarrása, szerintem nem rossz. A vizes kályha és beépített állóklíma szintén jó és mindkettő frankón is működik, ahogy a kollégáktól hallottam. És nem kell bikázni reggelente. A szabadonfutüs retarder is jó, bár talán picit lassabban reagál mint a régi. Mondjuk ezt pont ekqrta a Scania, mert valami öntési hiba volt a retarderháznál, az összeset visszahívták olajfolyás miatti cserére.
Amúgy szerintem nagyon nem kell csodálkozni a minőségbeli különbségeken. Egy új Stralis az 64 000 euro környéke, egy közepesen felszerelt DAF,MAN,Volvo 75-80 000 között van. Egy normálisan felszerelt S500 az 90 000 euro környéke,a mi 3 tengelyes Scaniáink 110 000 euroba kerültek ( ugyanilyen felszereltséggel a 3 tengelyes Actros ugyanennyi, az FH500 pedig valami 102 000 euro). Valszeg egy 65 000 euros autó árából nem fog annyi menni fejlesztésre, mint egy 90 000 euroséból.
<tRucKdriFteR>
-
Somatom
veterán
A Scaniaból az anyósülés lapjának felhajthatóságát irigylem.
A bosszantó dolgok nagy részének megszüntetése nem járna csilliárdos fejlesztéssel. A Mancikban a váltókonzolt nem értem, a vallatólámpának beillő belső világítást, a nagyfülkés panoráma szélvédőjét. Hirtelen ezek jutottak eszembe. A Daf fülkéje nagyobb, kényelmesebb, ugyanakkor tele van bosszantó hülyeségekkel.
-A jobbos ajtó nyitója a műszerfal közepén van. Nesze, nyisd ki, amikor két cekkerrel megjössz a vásárlásból! Miért nem lehetett a balos ajtóra tenni, vagy a távirányítóval miért nem nyitható, mint a Volvoé?
-Csak a 24 Voltos aljzat megy levett gyújtással, az ágy melletti aljzat nem.
-Az ágy melletti panelről nem lehet leengedni az ablakokat.
-Ajtónyitásnál az összes belső világítás teljes fényerőn világít. Ki lehet kapcsolni, de akkor semmi sem világít a fülkében. Nem lehetne vmi köztes megoldást?
Szvsz. ezek a példák nem igényelnének húzós fejlesztéseket, csak egy kis átgondolást. Amúgy meg a Volvo nem az olcsó kategória, oszt mégsem bír ki egy éjszakát két akkuval, míg az olcsóbb Daf símán. A gyári állóklíma viszont tényleg hatékony, tegnap kipróbáltam. De, annál sincsenek csodák, szívja az akkut rendesen. Ebben a többi sem különb.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#27070592
törölt tag
Különösen akkor, ha a gyártók mindig egymáshoz igazítják az árakat. és a fülke lakhatósága az egyik utolsó szempont.
Az a csoda hogy egy [link] ilyen bulit perelni lehet egyáltalán. -
Somatom
veterán
A jobb alsó kapcsolósor a Volvo asszisztencia jelzőgombja, az oldalkihajtás kapcsolója (az tekeri a schubboden hidraulika-pumpáját), meg a bogi (ha lenne).
Olyan "belógó" azért nincs a tiedben, mert az a céges tablet tartója, ami fixen oda van faragva.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Zolás
addikt
válasz Somatom #8641 üzenetére
Haverom ekkora tableten használja a navit, a francia meg levetette vele, mert hogy túl nagy. Ha belefutsz egy francia kontrollba, ne csodálkozz ha neked is beleköt. Ez egy kicsit túlzás szerintem...
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
KAMELOT
titán
válasz Somatom #8638 üzenetére
Ezt honnan veszed, hogy nem bír ki? Múltkor 12 óra után is simán gyújtott, hűtő ment. Más a helyzet télen. Ott tuti 6 óra után 1 órát min megy a kamion. Persze elalvás előtt 1 órát mindig megy a kamion, így tuti lesz kraft az aksiban.
Hotazo: nekem nincs senkim csak egy öcsém arra meg vigyázz a nője. Ameddig van ilyen kihasználom legalább a pénz is több.
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Somatom
veterán
Ez a céges, szolgálati egyentab, minden autónkban ilyen van. Ezen fut a program, amire a munkákat kapjuk (Vehco). Újonnan úgy kapjuk az autókat, hogy az a tartó fixen oda van csinálva. Szóval, kötözködhet a rendőr, akár meg is büntethet. Mit mond a főnök? Azt, hogy nem fizeti ki? Vicces lenne.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz KAMELOT #8643 üzenetére
Mondjuk tapasztalatból. Persze, hogy télről van szó. Nyáron fölösleges lenne az állófűtést használni.
Az előbb felhívott az irányítóm és megkérdezte, hogy melyiket választom. Mondtam, hogy azt, amelyikre jobb munkákat ad. Röhögött. Aztán a Dafot választottam.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
HoTaZo
addikt
válasz Somatom #8647 üzenetére
Nekem is szivargyújtóról megy, a 24V-os elosztómból jön, biztivel, kapcsolóval. Az USB töltőm is V mérős.
KAMELOT: Nekem automata a bogim, de a fékpedál nyomogatásával aktiválom, ha akarom, hogy fent vagy lent legyen. Ha könnyű vagyok, akkor fent szoktam hagyni, kivéve csúszós úton, hogy a vagányok is lássák, hogy nem érdemes emelkedőn erőltetni az előzést. Igaz, ez ritkán működik.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- IPhone SE 2022 256GB gyári független hibátlan 2026.01.23 gyártói jótállás
- Macbook Pro M1 2020 megkímélt magyar billentyűzet 12 hónap szavatosság számlával!
- Gamer Pc eladó! I5-8500, 16GB RAM, MSI GTX 1080 8GB , 500GB+250GB SSD MAI NAP (11.14) ÁRENGEDMÉNY!
- AMD-RYZEN-9-5950x , ASUS TUF Gaming B550M-Plus , 32GB 3600MHz DDR4 RAM G.Skill Ripjaws Félgép!
- Gamer PC eladó! I5-10600K(3,5Ghz), 16GB RAM, RTX 2060 6GB, 500GB SSD+128GB, 1TB HDD MAI NAP OLCSÓBB!
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest