-
PROHARDVER!
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
Van autóápolós topik, szerintem oda is érdemes benézned.
#nincsbennetarcsi
-
i-sti
senior tag
Gumik szélei mitől "kopottabbak", "aszfaltosabbak". Olyan mintha alacsony lenne a nyomás.
De a gyári 2.1 helyett alapból 2.3-ra fújtam őket.
Ez mitől lehet?Novum Forum Siculorum
-
NoLF
veterán
-
BlacKSouL
addikt
Én azt tapasztaltam, hogy - mivel elméletileg az első kerekek pozitív kerékdőlésre vannak beállítva, a hátsók pedig semlegesre vagy negatívra, ezért - az első kerekek külső, és a hátsó kerekek belső éle kopik jobban. Civicnél leglábbis. Mivel a kormányzott első keréknek még kerékösszetartása is van, összességében az a normális, ha az első keréknek a külső oldala kopik jobban. Ha viszont enyhén túl vannak fújva a gumik, akkor az első továbbra is kívül kopik jobban, de a teljes szélességen egyenletesebben, csak a válla van legömbölyödve, míg a hátsók esetében a gumi szélességét nézve a futófelület középső kb. 60-70%-nyi területe kopik jobban, és a két széle kevésbé. Azonos oldali elsőt és hátsót egymás mellé téve jelentős különbség látható.
Érdemes ugyanakkor futóműállításra elvinni, különösen ha már régen volt. [link]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
NoLF
veterán
ja hogy mindkét széle kopik, értem. akkor benéztem, s én is a nyomásra gyanakodnék, így viszont
hacsak nem elöl van, mert ugye kanyarnál külső-belső éle egyaránt jobban kap, mint a közepe.
[ Szerkesztve ]
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
-
gzbotii
nagyúr
Sziasztok,
Gen 6 Civic automata váltójáról mit érdemes tudni? Ennyi idősen mennyire betegágyak?*
*tudom, hogy ennyi idősen kb bármi elromolhat, főleg, ha nem kapta meg a minimumot de vannak olyan konstrukciók, amik alapból betegágyak, tervezési hiba miatt
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
DeathAdder
veterán
válasz sugarforce #59048 üzenetére
Huhh ezt most jól megkaptam Azzal az erővel amivel minősítesz nyugodtan cáfolhattál volna is....
[ Szerkesztve ]
-
BlacKSouL
addikt
Nekem meg most tűnt fel - pedig a méret eddig is különbözött és elektronikus szervó van - hogy a nyári 205/55/16 gumi még jól beállított nyomással is nagyobb kormányerőt igényel, mint a 195/65/15-ös téli. Lehet hogy most nagyon lassan mentem a csere után, és úgy próbáltam, és ezért feltűnő. Közvetlenebb és gyorsabb a kormányreakció, de lassú tempónál kelletlenebb a kormányzás. A téli nyúlósabb, rugalmasabb, de könnyebben manőverezhető. Ez logikus, de valahogy eddig mindig csak az tűnt fel, hogy a téli kormányzásra pontatlanabb, a nyári meg közvetlenebb. Most furán a nyárit érzem "rosszabbnak". Most az is feltűnt, mennyivel jobban üt ugyanott a kevésbé ballonos gumi, pedig csak alig laposabb, és a gázelvétel-motorfék esetében is kevésbé rugózza ki a hajtáslánc lökéseit. Vagyis a torziós merevsége is nagyobb az agy és a futófelület közötti gyorsuláskülönbségekben. És hát összességében 4 kilóval nehezebb kerekenként.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
NoLF
veterán
válasz gzbotii #59059 üzenetére
ugyanaz van benne mint az 5genben volt, a kupémban ilyen volt. ha volt olaj cserélve benne valaha, akkor léynegében örök élet - persze mivel régi technika, ezért nem kell tőle sokat várni. lassú, de jó
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
-
gzbotii
nagyúr
Köszi az infót.
Barátnőmnek kellene egy tanulós autó, úgy gondolom, hogy egy automata sokat könnyítene a helyzeten. Napi 2x10km város-falu ingázás, szóval neki erre tökéletes lenne.
Gen6-ból 350 körül már szokott lenni automata, külsőre vállalható állapotban, ezért is gondoltam erre.
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
NoLF
veterán
válasz gzbotii #59064 üzenetére
annyi még, hogyha sikerül beszerezni egyet, akkor a parkolóállásban ugye van benne egy rögzítőfék - erre ne hagyatkozzatok, ha lejtőn áll az autó, használjátok a kéziféket. az a rögzítőfék arra jó, hogy ne tolják el, nem lejtőn/emelkedőn való rögzítésre, mert akkor már megfeszül és akár meg is makkanhat.
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
-
sugarforce
addikt
válasz DeathAdder #59061 üzenetére
Ha Te ezt minositesnek erzed, lelked rajta. Amig nem olvasol el par kutatast a temaban es ilyen kategorikus kijelenteseket teszel, nem sok ertelme van cafolni barmit is.
Reszemrol zartam. -
nagyúr
Ma minden topikban tépelődés megy? Mi a franc van emberek, a hidegfront megtette a hatását?
-
xigris
őstag
Sziasztok jazzbe 2006 milyen gyertya ajánlott irridium vagy 4 pólusúnak van értelme.
-
BlacKSouL
addikt
Akinek van Aldis/Lidls olcsótöltője, és rajta tudja hagyni addig, míg elvileg befejeződik a töltés, plusz van még multimétere is ami tud tizedes pontosságú feszültséget mérni, az tegye már meg hogy amikor már elvileg feltöltött, hagyja rajta, és mérje már néhány percig a feszültséget, hogy mennyi, változik-e, ha igen milyen tartományban? Ha esetleg rajta tudja hagyni 3-4 napig, és azután rámérni, az is jó lenne. Köszi.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
tboldi
nagyúr
-
gbela
senior tag
Sziasztok,
10gen Civic Sport plus vásárláson rágódom már pár hete. Lenne pár kérdésem az autóról meg vásárlásról.Első maga a vásárlás. Ahogy olvasgatom ez kicsit ilyen alkudozós téma magyar kereskedőknél? Honda.hu-n vmi 8.2-re jön ki a konfig. Kereskedő oldalán fentvan az auto 7.5-ért az oldalon, aztán akár el lehet hozni kevesebbért? Nem vettem még új autót, nem vagyok képben a viszonyokkal.
Alapvetően olajhígulás témában akartam keresni itt, de nem sok hozzászólás van. Ha jól sejtem akkor itthon nem volt visszahívás ebből? Mert hideg idő azért itt is van, és elég sok történetet olvastam ahol nem csak rövid utakra használt autoknál is előjött. Sőt, volt akinek bőven 20 fokos átlaghőmérséklet mellett is komolyan előjött. Nem tudom a magyar szervíz hogyan áll hozzá, megcsinálják e kérésre a "fix"-et, ami szoftver update leginkább.
Tény, hogy kevés sztori megy fórumokon ahhoz képest mennyi autot adtak el, de sokan észre sem veszik, pedig jelenvan (volt aki csak azért nézte meg olajszintet mert olvasott róla, és valóban szépen nőtt...), illetve sokan nem fórumoznak, csak fightolnak a szervízzel, vagy belenyugodnak abba hogy a szervíz szerint jó így...holott öli a motort rendesen.
Bármilyen itthoni tapasztalat jól jönne. Illetve van esetleg fórum/közösség ami konkrétabban az xgen civiccel foglalkozik? Crxforumon is vagyok, de ott nincs külön thread.
KÖszi![ Szerkesztve ]
-
Dudee
senior tag
hali!
nekem a márkakereskedés szerelője még a vásárlás előtt elmondta, hogy 2017 óta eladtak már jónéhányat, de ő még eggyel sem találkozott, viszont azt is elmondta, hogy ismer egy másik kereskedésnél egy szerelőt, akinek egy ilyen autóval már volt dolga, és alapvetően nem tudtak vele mit csinálni.
Valóban rengeteget eladtak már ebből a motorból, nem csak Civicben. Több magyar Civic 1.5 tulajjal beszéltem, akiknek fél-1 éve megvan az autó, de semmi ilyet nem tapasztaltak. Illetve ezt mondta a CRVs ismerős is.
Alkudni lehet, kell is, de túl sokat nem lehet. Persze a hivatalos listaárhoz képest azért nagy lesz a végén a különbség, akár 8-900.000 ft is.
Gen10-re két nagy fórumot ismerek, de ezek nem magyarok (civinfo.com (UK), civicx.com (US))
Sztem itthon elég kevés van ahhoz, hogy abból sok fórumos jöjjön össze, én nem találtam itthon ilyen topikot.Az enyémben 1300km van, egy hiba már előjött (első parkoló szenzor nagyobb esőben falsul bejelez. Jelenleg nincs rá megoldás)
van ezen a fórumon más is, akinek 1.5T-je van, vagy hamarosan lesz.
-
gbela
senior tag
Köszi a választ.
A hígulás dolog továbbra is aggaszt azért, még ha nem is valószínű, hogy előjön. De nem akarok abba a párba beleesni ahol előjön. De még az sem lenne baj, ha tudnám, hogy itthon is megcsinálják a "fix"-et, még ha amúg az sem segített mindenkin.
Ha jól gondolom ezeket amik nálunk van UK-ben gyártják? Mert pl amit említettem hogy magas hőmérsékleten is előjött az izraeli auto volt, UK gyárból.A kereskedős alkudás dologra: tehát a kereskedő oldalán szereplő árhoz képest lehet még csiszolni rajta? (pl dunaautonál van most 7.5ért pont olyan fent amit szeretnék).
Utálok alkudni, eladóként és vevőként is, az egész fogalom számomra hülyeség, de ha 2-300k benne van egy ilyennél akkor persze muszáj, csak nem vagyok képben.
Illetve még egy érdekes kérdés. Néztem jó sok youtube videot. Egyikben ahol max sebességet teszteltek 5ösben tették azt, még kommentek között meg is erősítették, hogy ez 5ösben volt. Nem vagyok egy autoguru, de nem értettem, hisz elvileg 6os a hosszabb, azt gondolnám max sebesség ott jön ki. Vagy a végük ugyanaz csak 5ösben hamarabb eljut oda?
-
Micsurin
nagyúr
Sok autó és motor esetén a 6. lényegében egy Overdrive fokozat.
Nem igazán fog már ott komolyabbat lépni tovább a sebességed nem is arra van, hanem, hogy levegye a fordulatot gyakorlatilag így nem forgatja halálba magát a blokk.The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Dudee
senior tag
6-osban gondolom a nyomatékgörbe olyan szakaszára esne a fordulat, ahol már nincs annyira elemében, ezért 5ösben érhető el a valódi (limitált) végsebesség.
De nem mindegy? Vagy 230cal akarsz repeszteni?Az összeset UKban gyártják. A motorokat tudtommal Thaiföldön. Viszont a US motor kicsit más mint az EU. Előbbi picit gyenbgébb is.
Nem tudok róla, hoyg itthon bármi fixet csináltak volna. Amit kint csináltak az mind ahhoz kellett, hogy hamarabb meleg legyen a motor. Emiatt pl még az automata klímát is korlátozzák induláskor, illetve az automata váltó SW-be is belenyúltak. De valóban, én is olvastam hogy ez nem mindenkinek oldotta meg a problémát.
Én sem merem kijelenteni, hogy nálam tuti nem fog előjönni. Fogalmam sincs. Abban bízom, hogy még nem találtam embert, aki ne csak hallott volna róla. Aztán lehet én fogok anyázni itt nemsokára...nem tudom kizárni. Ahogy azt sem, hogy teljesen más autóval nem járhatsz rosszul.
Angol fórumon több embert kérdeztem, 60-80.000kmnél járnak, semmmi bajuk (leginkább csak a belső elemek zörögnek itt-ott).
De én most még nem óvatosabban hajtom (1300km), és csak döbbenek, hogy 5.6-5.7 a benzinkút szerinti fogyasztás (kevés város)Alku? Én sem értek hozzá. Kint van a katalógusban a listaár. Telefonban a kereskedő alapból nem azt mondta, hanem kb 700-zal kevesebbet. Én még ebből alkudtam telefonban 100-at ("-mit szólna hozzá ha ennyi lenne...?" - "jöjjön be, megbeszéljük"). Ezek után még élőben tudtam 50-et. plusz felszereltséget nem tudtam hozzá szerezni (najó, 30 ezres lábtörlőt 10ért)
[ Szerkesztve ]
-
BlacKSouL
addikt
Alkudozásról olvasd át a már korábban felmerült gondolatokat: [link]
Azért mérik mondjuk 5.-ben a végsebességet, mert jellemzően a mai 5-6 sebességes autóknál 5.-ben van meg az a fordulatszám, ahol a motor egyensúlyt tud tartani az ellenállásokkal: (légellenállás négyzetesen, gördülési ellenállás, motor belső ellenállása, emelkedő*, stb)
6.-ban már "túl alacsony" a fordulatszám, így olyan tartományba esik, ahol a teljesítmény-nyomaték arány már nem tud egyensúlyt tartani. Negyedikben is majdnem ugyanez a helyzet, ott meg a nyomatékmaximumtól a teljesítménymaximum felé megy el a "túl magas" fordulat, és a lekonyuló görbék, esetleg a leszabályzás is beleszól a végsebesség elérésébe.*emelkedő szemlélteti jól a dolgot: Kis hengerűrtartalmú szívó benzines motorral mész autópályán, és jön egy erős emelkedő: az ellenállás megnő, a motor fordulatszám elkezd esni, és muszáj vagy visszaváltani, hogy a fordulatszám magasabb tartományba kerüljön. Ugyan a sebesség akár kisebb lehet, de az emelkedő által támasztott ellenállást le tudja győzni a motor. (visszaváltás nélkül annyira lelassul, hogy azon a fordulaton már nem lesz se nyomaték, se teljesítmény) A végsebesség nagyjából ugyanígy van: igaz, hogy a motorfordulat alacsonyabb lenne, mint 5-ben, de a végsebességhez közelítő légellenállás annyira megnő (hiszen négyzetesen nő) mintha egy egyre meredekebb emelkedőre menne fel az autó.
Természetesen ha egy szélcsatornában mérnék vagy ellenállás nélküli mérőpadon, akkor légellenállás nélkül a legmagasabb fokozatban lenne a legmagasabb a végsebesség, de a valóságos körülmények között értelemszerűen nem lehet figyelmen kívül hagyni a légellenállást. Mondjuk nehezen megvalósítható kísérletet lehetne tenni, hogy állandó stabil pl. 100 km/h-s hátszélben mi az eredmény, akkor lehetne 6-ban próbálkozni.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
gbela
senior tag
Köszi .
Dehogy akarok 230-al repeszteni (azaz egyszer biztos kitolom addig ha valóban meglesz, sokat járok német autopálya olyan szakaszán ahol kilehet, de csak hogy tudjam tényleg annyi ), de a kérdés inkább elméleti volt, és érthető is a leírtak alapjánköszi a válaszokat mindenkinek is!
-
i-sti
senior tag
válasz BlacKSouL #59090 üzenetére
Nekem valahogy nem jön ki a képlet.
Másodiknál tévedtem
Én csak a cw értéket írtam be, de cw*terület kell.cw az 0,336
kocsi magassága: 1,525 mm
szélessége: 1,695ebből jön hogy a front rész területe: 2,58m^2
2.58*0.336=0.868 (nekem, de a site 0.625 add)
[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
-
BlacKSouL
addikt
-
burjois
csendes tag
Srácok, korábban olvastam, hogy valaki cserélt ufonál ablaktörlő gumit,kérdés, hogy hol rendelte a gumit. Előre is köszi a választ.
üdv
.....gusztus dolga.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Sweet.tv - internetes TV
- PlayStation 5
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Az EU utasította az Apple-t, hogy hagyja abba a földrajzi blokkolást
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Azonnali informatikai kérdések órája
- PlayStation 4
- Futás, futópályák
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest