Hirdetés
-
PROHARDVER!
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
i-sti
senior tag
Olajnak enyhe benzin szaga van de a szint nem változik, ez tulajdonság vagy bug?
Novum Forum Siculorum
-
Graphics
Jómunkásember
Minimálisan szerintem van benzinszaga pl. a hidegindítás miatt is.
Fogyást azért nem veszel észre, mert benzinnel hígul az olaj, emiatt nem változik a mennyiség.
De ha jó az olajlehúzó, és nincs gond, akkor szerintem nagy baj nem lehet.[ Szerkesztve ]
Eladó HP Prodesk ( i3-6100T/8GB/128GB)
-
tboldi
nagyúr
Éppen a fóliásnál vagyok. Megüresedett egy időpont, én meg lecsaptam rá.
Ki lesz cserélve a hátsó szélvédőn a fólia, hogy passzoljon az új pótféklámpához, viszont hogy szabályos maradjon, muszáj ezt is kivágni, hiába nincs a gyárilag sötétített Jazzeken. Utólagos fóliával sajnos nem lehet eltakarni semennyire sem. Emiatt egy picit szomorú vagyok. 😕[ Szerkesztve ]
-
gbela
senior tag
Hát, pont erről szól az oldajhigulás ügy, mert elvileg nem kellene belekerülnie.
Külföldi fórumokon azt írták, hogy 2%-ig még elmegy a szakik szerint, de többen bevizsgáltatták az olajukat és ilyen 4-4.5%-os benzintartalomig felkúszott, ami viszont már rossz hatással van a motorra. Ami nem feltétlen jelentkezik 1-2 éven belül, ezért is sokan nem foglalkoznak vele hisz tökéletesen teszi a dolgát, mások meg azt írják hogy nem mind1, hogy 10 évet bír a motor vagy emiatt csak 5öt, amiben van valami...
Ismétlem, ezt én is mind csak olvastam, leginkább külföldi fórumokon, de több helyen is hasonlók a tapasztalatok és vélemények erről.
Nem akarlak rémisztgetni, de inkább legyen az ember képben mint már késő legyen. -
BlacKSouL
addikt
Én már csak azt nem értem, hogy ha az olajbenzinesedés konstrukciós (fizikai) jelenség, állapot eredménye, bár a konkrét technológiai okát még nem láttam leírva, akkor egy szoftverfrissítés hogy tüntet el egy fizikai állapotot?
mod: mert persze értem én hogy ha a HDD túl hangosan kerreg, és a seeking time-ot megnövelem neki szoftveresen, akkor hosszabb elérési időért cserébe elhalkul a kerregés, de benzinmotor esetében ez picit másabb
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Dudee
senior tag
Akkor ezek szerint a Jazzben is megfigyelhető a jelenség. Mintha mégsem lenne erről sehol szó, nem?
Lehet vki bevizsgáltatná, Jazzen is több lenne 2%-nál, ki tudja.Azt viszont tudom, hogy a faék Suzuki Splashünk (120.000km) olaját most szagoltam meg életemben először, és benzin szaga van..
-
Dudee
senior tag
válasz BlacKSouL #59118 üzenetére
Honda hivatalos álláspontja az, hogy brutál jó lett a motor hatásfoka, ezért nehezen melegszik be. A hideg hengerfalon lecsapódik az üzemanyag -ami meleg motor esetén nem történik meg-, és ez kerül be fokozatosan az olajba. Ami alap esetben aztán el is ég, csak ha valaki ilyen hideg helyen él, és a sarki Walmart-ba is kocsival jár, akkor ez lesz.
Ezért a SW frissítésük arra szolgál, hogy minél hamarabb meleg legyen a motor. Ezért frissítettek légkondi SW-t, CVT SW-t illetve motorvezérlő SW-t. Ez szerintem a részükről csak egy sebtapasz.Hogy mennyi a hivatalos közleményükben a bullshit az vita tárgya. Főleg hogy vki hallott már olyan emberről aki ismert egy arcot, akinek az unokaöccsének Texasban is ezt csinálja az autója, ahol nem annyira szokott havazni.
Amúgy ezt a nehéz bemelegedést többen írták US fórumon. Én viszont nem tapasztaltam ilyet, 4km megtétele után a hűtővíz eléri az üzemi hőfokot. Ez még nem az olaj persze, de többen azt írták a víz is nagyon nehezen melegszik fel. Én ilyet nem tapasztaltam.
Az viszont biztos, hogy a Honda folyamatosan variálhatott ezen gyártás közben, fene tudja hogy milyen igazából a 2016os és mondjuk egy 2018as vagy 19es gyártás..Sosem fogjuk megtudni.
Ja és még1. Kanadában a SW update mellé jár egy teljeskörű, km korlátozás nélküli garancia a motorra 8 éves koráig.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Az eredmény: [link]
Igen, a lámpa szélesebb egy picivel, mint az üvegen hagyott hely. A fólia meg a lámpához lett igazítva, nem az üveghez.
Még ha nem is teljesen, de összességében azért elégedett vagyok. A korábbinál sokkal jobb.
[ Szerkesztve ]
-
BlacKSouL
addikt
Nem mondom hogy ez nem magyarázhatja, de az hogy a hideg motorban a benzin-levegő keverékből kicsapódik a benzin (hengerfalon, szelepen, dugattyútetőn, szívócsőben, stb,) az nem igazán újkelketű probléma, hiszen ezért létezik a szívató amióta karburátoros benzinmotor a világon van. Ahhoz hogy a hideg részeken lecsapódó benzin hiányát pótolja, annakidején a szívatóval dúsították a hideg motornál az így elszegényedő keveréket, miközben ugyanaz történt akkor is a lecsapódó benzinnel, ami most. Legalábbis technológiailag nem volt változás. Maximum a befecskendező fecskendez be több üzemanyagot hidegen, magyarul automata szívató, emelt fordulaton, ahogy régen, csak most nem kézzel kell visszatoszogatni a kart, hanem a motorvezérlő végzi automatikusan. Itt azt tudom elképzelni, hogy a "szívatós" időszak vagyis a bemelegedés alatt nem 2-3x nagyobb egységnyi benzint fecskendez be, hanem 3-4x, vagy esetleg hosszabb ideig, vagyis magyarul finomhangolták a szívatót. Ettől függetlenül is kicsit furának érzem ezt az érvet.
Az hogy a klímát átprogramozták, max. automata üzemmódban digitálisnál jelent valamit, én például manuális klímánál, de digitálisnál is várok néhány percet, mielőtt bekapcsolom az utastér fűtést. Van aki szerint ez mindegy a termosztát nyitásig, de tapasztalatom az hogy pl. a Civicnél ha nagyobb hidegben melegedés alatt megnyomatom az utastérfűtést, a vízhőfokjelző visszaesik. Vagyis az utastér "radiátor" elég sok hőt elvon a hűtőkörből.
Manuális váltónál értelemszerűen kiesik a váltószoftver, maximum a fel-leváltás ajánló kis ikon váltásjelzési idejét tolhatja későbbre (magasabb fordulatra), de ettől még az alapprobléma nem változik.
Plusz a gyors vagy lassú felmelegedés pro vagy kontra érve a régebbi vagy új motoroknál, hát épp az van, hogy az újakban kevesebb az anyag, vékonyabbak a falak, nem egy 150-160 kilós tömbnek kell átmelegednie, hanem egy 60-70 kilós pilincka varrógépnek.Szóval értem az érveket, de kicsit sántának érzem.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
uriember
aktív tag
Sziasztok, új vagyok ITT, ma vettem egy 7.gen Civic 1,6i ES-t, 5 ajtóst. Örültem, mint majom a törmelékcukornak a vétel után, hazafelé ment, mint a meszes, a fedélzeti komputer 100-nál 5,2, 120-nál 5,4l/100km fogyasztást jelzett. Hazaérve (Debrecenből hoztam Pest közelbe) észleltem, hogy a csomagtér ajtó központi zárja nem zár be, ezen kívül még menet közben azt, hogy a kormány elég "nehéz". Lehet irányítani az autót, de nem olyan szabadon forog, mint általában a szervós kormánymű, hanem kicsit darabosan. Mi lehet a baj a hátsó zárral (nem hallom a motor hangját ki-be kapcsolásnál, a többi zár jól működik), illetve a kormány szorulása adódhat-e abból, hogy van ESP az autóban, vagy szimplán kormánymű vagy gömbfej szorulás? Autószerelésben közepesen jártas vagyok, elektronika pedig a szakmám, tehát alkalomadtán meg tudom nézni, amiket javasoltok, de lehet, hogy ezek típushibák, vagy kókány "műhelyek" tevékenységének lehet a következménye? Szóval, ha valakinek van hozzászólni valója, ne fogja vissza magát . Minden építő jellegű hozzászólásnak örülnék...
Értem, hogy gőzgép, de mi hajtsa?
-
Manitou
veterán
válasz tboldi #59077 üzenetére
Ja, meg durván 3x annyi ideig bírják, mint a hagyományosak.
Van az 4 is
Én is iridiumot használok, nekem a fogyasztásom is egy kicsit jobb lett a csere után (de lehet pőlacebo) meg fickósabb is szerintem a korábbihoz képest. Persze nem csodákra kell gondolni, de valami érződik. -
Graphics
Jómunkásember
válasz uriember #59123 üzenetére
Mivel EPS az szerintem, amire Te gondolsz, így azt szokni kell a sima hidraulikus szervokhoz képest.
Jazzben is kicsit döglött emiatt a kormány illetve nagyon közvetlen egyből mozdul,hogy ha mozdítasz rajta.
De ha elektrohidraulikus, akkor nem szóltam :D
[ Szerkesztve ]
Eladó HP Prodesk ( i3-6100T/8GB/128GB)
-
Manitou
veterán
válasz uriember #59123 üzenetére
Mekkora kerekek vannak az autón? Lehet az is okozhat még esetleg ilyesmit, ha túl nagy felnik vannak rajta, esteleg túl széles gumik. Amúgy az autó tipusbetegsége a kormánymű meghibásodása, ami elég zsebbenyúlós téma, a felújítása is nagyon drága. Kopogni szokott a kormányműve. Nem EPS-re gondolsz? Elkektronikus kormányszervóra ? Nem tudom mennyire nehéz irányítani, de elvileg nagyobb sebességnél kevesebb a rásegítés. Sebességfüggő kormányszervó van benne , ha jól tudom.
A központizár motor meghibásodása is típusbetegség úgy tudom.
További típushiba még a jobbos féltengely törés, kivéve, ha időben leszedték a gyári "rohasztógyűrűt" a féltengely közepéről, és nem rohadt el alatta a féltengely anyaga. De lehet már nem is eredeti van benne, sorra törtek el azok sok embernek, sokan még törés előtt kicserélték. Az utángyártottakra már eleve nem is tesznek ilyen "rezgéscsillapító" gyűrűt, azt hiszem valami ilyen szerepe volt gyárilag ennek. De nélküle sincs semmi gond.[ Szerkesztve ]
-
uriember
aktív tag
válasz Manitou #59126 üzenetére
Gyári alu van rajta, gyári mérettel (195/60R15). Nem kopog a kormánymű, lehet akkor a sebességfüggő szervó miatt érzem másnak...EPS az ESP...A kijelzőn világít a felirat gyújtást ráadva, beindítva eltűnik. Megnézem majd álló helyzetben milyen, mert csak menet közben vettem észre, alacsony sebességnél vagy induláskor nem tűnt fel semmi rendellenesség. A féltengely tanácsot kösz, megnézem ezen milyen a jobbos. Olajból (Eneos) milyet érdemes beletenni? 5W30, 0W30, 5W40? Szűrőből a Mahle visszacsapószelepest szoktam tenni japánokba, aminek meg van az az előnye, hogy fenn tartja az olajat a furatokban, így indításkor gyorsabban eljut az olaj a kenési helyekre és csak pár száz ft-al kerül esetleg többe, mint egy kommersz, nekem bevált a visszacsapószelepes szűrő, télen a mínuszokban is azonnal volt olajnyomás. Köszi a tippeket, ha az ajtózár motor a hibás, akkor megpróbálom javítani, ha kap villanyt a kapcsoláshoz, megmérem kap-e villanyt, aztán majd hétvégén szétkapom a hátsó ajtót, ha kell.
Nem lehet, hogy a súlyt a féltengelyre kiegyensúlyozás miatt tették rá? Ez logikus lenne.[ Szerkesztve ]
Értem, hogy gőzgép, de mi hajtsa?
-
Graphics
Jómunkásember
válasz tboldi #59130 üzenetére
Van egy, múltkor Miki javasolta, akkor beszereztem. Na majd felkerül ez is, mert már 9 ezernél jár az olaj, de most megint fika lett az idő az autó alatti melókhoz ( akna meg nincs, még... )
NEm tudom ebben van-e esetleg: [link]
De úgy olvastam máskor, hogy a Hengst szűrők azonosak a MANN szűrőkkel.
Amúgy hogy néz ki a visszacsapó szelep?
[ Szerkesztve ]
Eladó HP Prodesk ( i3-6100T/8GB/128GB)
-
uriember
aktív tag
válasz tboldi #59130 üzenetére
Igen. Mann és Mahle, ebben a kettőben találtam már én is szűrőt visszacsapó szeleppel, bár lehet, hogy más gyártmányokban is van, de én csak ezt a két márkát használtam és működött. Indítás után azonnal elaludt - télen is - az olajnyomás visszajelző lámpa.
5.ajtó központi zár problémára konkrétan valaki? Nem olyanra gondoltam, hogy típushiba és cserével megjavult, hanem konkrét alkatrészre a záron belül (kapcsoló, mágneskapcsoló hiba vagy más), aki esetleg elmélyedt az alkatrész működőképessé tételében...
[ Szerkesztve ]
Értem, hogy gőzgép, de mi hajtsa?
-
tboldi
nagyúr
válasz Graphics #59131 üzenetére
Úgy néz ki, van (8. kép).
Lehet, hogy létezik megegyező Mann és Hengst szűrő, de rákerestem mindkét Jazz-hez való típusra, és szétszedős képeket elnézve ezek éppenséggel különböznek.
szerk.: Na, jó, te meg rácáfolsz erre. Nem akarod szétszedni őket, ha már van Mann és Hengst szűrőd is elfekvőben?
[ Szerkesztve ]
-
Graphics
Jómunkásember
válasz tboldi #59135 üzenetére
Akkor lehet minimális eltérés van, mert a visszacsapó anyaga is lehet más színű
Mindegy, nekem ez is megfelel, sok futáshoz kellett egy jó szűrő, eddig végülis bevált, mert már 6-8 db elfogyott .
A Hengst megvan, a MANN-t nem találom, az lehet épp a kocsin van
[ Szerkesztve ]
Eladó HP Prodesk ( i3-6100T/8GB/128GB)
-
honda23
aktív tag
Sziasztok
2003 fl ep1 90le 7gen civic d14z6 motorhoz milyen olajat ajánlanátok? Leginkább városi használat, tekeréssel kb 300e km van benne. Tavaly hengerfej tömítés cserével. Én vmelyik motul 5w30-at raknék bele.
nincsen lehetetlen, csak tehetetlen
-
honda23
aktív tag
0w20-at nem raknék bele, mert a mostanit is eszi.
A baj, hogy nem tudjuk, mi van benne jelenleg.
Szerintem 5w40.Viszont csak fél litert kajol be kb 8e alatt.
[ Szerkesztve ]
nincsen lehetetlen, csak tehetetlen
-
uriember
aktív tag
válasz honda23 #59142 üzenetére
Eneost nem ajánljátok? Miért? Full synt. 5w30 esetleg? Japán autóba japán olajat jeligére... Én használtam Nissanba és nagy elégedettséggel...A Motulból melyik? Full vagy félszintetikust és milyen viszkozitással 1,6i VTEC-be 180e km-nél? De miért a Motul? Az franszia olaj...
[ Szerkesztve ]
Értem, hogy gőzgép, de mi hajtsa?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz uriember #59143 üzenetére
Egyrészt mert az az olaj nagyrészt annyira japán mint te vagy én (Lengyelek gyártják), másrészt többeknek volt problémája vele ezért általánosságban nem olyan ajánlott mint egy Motul olaj. Btw a Michelin is francia és nem rossz gumi meg az Airbus ami szintén elég jó repcsiket gyárt.
#nincsbennetarcsi
-
i-sti
senior tag
Ez mennyiben fog eltérni az európai GE-től?
Megvehetem?Novum Forum Siculorum
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest