-
PROHARDVER!
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
szimi57
őstag
Megérik az árukat ezek a szelepsapkák?
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
tasiadam
veterán
Na ralestem a teligumikra az e39 ala ami van. Futo jo, de kemeny, mint 1 nyari. Blizzak 005 asszem. Gondolom akkor ez kuka igy
Boldog s̸̺̳̾͝p̶̝̖̅ò̵̫̾ọ̷̃͒k̸̮̓t̵͈͌͝o̶͓͘b̵͓͔͘è̸̱r̷̙͈̅̀ mindenkinek!
-
makabanan
csendes tag
Sziasztok,
nemrég került hozzám egy Toyota Corolla sedan (1.8 hybrid), alapfelszereltséggel, acélfelnin 195/65/R15-ös gumikkal. Nincs sok kedvem cseréltetni évente kétszer az évszakos szetteket, ezért gondoltam négyévszakosra. Évente 10-15 ezer kilométert megyek, ennek nagyobb részét inkább tavasztól őszig, télen kevesebbet (havas, jeges időben ha nem muszáj, nem használom). Főként agglomerációs közlekedés, 2 havonta 5-600 km autópálya. 195/65/R15-ös méretben amit néztem, vredestein quatrac, nexen, esetleg vmelyik bridgestone megfelelő választás lehet?
köszi a segítséget -
sfefe
addikt
Sziasztok!
14-es Nokian téli még feltehető?
Az élet nem igazságos csak jobb a halálnál...
-
runner 125
nagyúr
válasz focvis #48199 üzenetére
Na találtam a jofogason ebből a Bridgestone Ecopia-ból egy DOT alapján 2 éves, de vadi új garnitúrát. 45-ért házhoz is küldi, ennyibe megvettem, ez pont fél ár. Meglátjuk.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
veterán
válasz runner 125 #48221 üzenetére
Bőven fél ár alatt van, bízom benne, rendben lesz. (nekem a 4 demóból 1 volt hibás, de azért használható, nem lehetett 100%-osan kiegyensúlyozni)
-
sfefe
addikt
Ok koszi, pedig meg nem annyira kemeny... ( borda boven van )
(igaz nyar van )[ Szerkesztve ]
Az élet nem igazságos csak jobb a halálnál...
-
titán
-
Puma K
nagyúr
Helló,
tavaly júniusában vett 4db gumira mennyi a garancia?
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Puma K
nagyúr
Akkor jól sejtettem. Köszönöm a megerősítést.
Most van az autóm a szerelőmnél aki 2013-tól ismeri és szereli az autót.
Rázott a kormány hol jobban hol kevésbé gyorsításkor és lassításkor is. Volt mikor úgy hogy nem csak én éreztem a kormányon keresztül hanem az utasok is. Ha a tempót tartottam akkor nem vagy nem mindig csinálta a jelenséget.
Emiatt voltam futómű ellenőrzésen egy erre szakosodott cégnél ahol azt adták meg, hogy a jobb, a bal, az alsó és első lengőkarszilentek cserések, plusz jobb első felni javítás és 4 kerék centír. A gumikat is ellenőrizték és jelezték, hogy nincs elfékezve és nincs eldeformálódva a gumi. Akkor azt mondták hogy nincs deformáció.
A szerelőm már ekkor mondta telefonban a jelenséget felvázolása és a fenti cég hibamegállapítása alapján, hogy az autó futóművével semmi baj nincs és nem az lesz a gond.
Mindezt megcsinálták a futóműves cégnél és érezhetően javult az autó, de még mindig rázott az említett helyzetekben.
Visszamentem, hogy nem lett jó és még mindig ráz. Fogták és lekapták a 4 kereket, leszedték a súlyokat és újra centírozták.
Egy fokkal ismét jobb lett, de nem oldódott meg és a rázás megmaradt.
Meguntam a történetet és tegnap leadtam a szerelőmnek az autót, hogy akkor most ezzel a helyzettel kapcsolatban ő is vizsgálja meg mi lehet a gond a futómű-kerék környékén.
Ma küldi a videókat, hogy mind a 4 gumi ovális formájú... az alany pedig 4db Falken ZE310 XL 235/45R17...
Első körben megfutom a gumisokat ahol vettem, hogy nem sokkal garancia lejárta után vagyok de a használaton kívül gondosan tárolt és óvott gumik alig egy évesen se így néznek ki... aztán második körben vissza megyek a nem kis nevű és elégedettségi indexszel rendelkező futóműves céghez, hogy mit néztek ők ha az autó szerelő kapásból kiszúrta a hibát...?
A gumik nevében a sima és az XL-es verziók között mi a különbség?
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
titán
válasz Puma K #48230 üzenetére
Ott valami nem stimmel. A centírozásnál ki kellett volna jönnie, még ha annyira vakok is voltak, hogy nem tűnt fel nekik a szemmel láthatólag is ovális a gumi. Egyébként ennek már akkor ki kellett volna jönnie, mikor a gumikat felszerelték a felnikre.
Ezen kívül, mikor felszerelték a gumikat és ez a baja, azonnal elő kellett jönnie a rázásnak. Neked nem tűnt fel, hogy a korábban hibátlanül üzemelő autód pont a gumizás után kezdett el rázni?
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Puma K #48232 üzenetére
A lejárt garival nincs mit tenni, max méltányosságból adhat árkedezményt a gumis ha jó fej. Futóműves: mivel valóban szükséges beavatkozások voltak azzal sem tud mit kezdeni sztem a DAS. Esetleg egy emailt írhatsz nekik, hátha mégis...
Az XL-hez meg: a gumiban a levegő a teherviselő elem, az XL-es gumiban ez a légnyomást megtartó réteg erősebb (sűrűbben szövött), ezét magasabb légnyomást tud megtartani, ennek köszönhetően jobban is terhelhető. Igaz így kb 1-3%-al nagyobb a súlya a guminak de más érdemi hátránya nincs.
#nincsbennetarcsi
-
Puma K
nagyúr
Idén tavasszal mikor felkerültek a nyári papucsok akkor nem volt gond.
Visszagondolva onnantól kezdett a jelenség érződni ahogy bejöttek ezek a brutál melegek és több napos kánikulák...
Még külön a futóművekre szakosodott cégnél ők maguk említették az első kör elejénél hogy lehet a gumik vannak eldeformálódva vagy elfékezve és emiatt lehet a rázási jelenség.
A futóműszerelés-állítás után ezt már nem említették hogy gond lenne a gumik formájával.
A második alkalommal mikor visszamentem akkor külön ők mondták hogy a gumik nincsenek deformálódva...
A második szerelésnél mikor lekapták a súlyokat én is ott voltam (az elsőnél reggel 8 kor leadtam az autót és délutánra lett kész) és akkor nézegették-méregették ketten is. Azt láttam, hogy a centírozó gépben alapból piros értéket mutatott 10-15%-al kb minden kerék aztán ezek a súlyozások után zöldek lettek...
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
titán
válasz Puma K #48237 üzenetére
Az nem számít semmit egy guminak, én szoktam korábban 5-6 heteket is parkoltatni az autót, soha nem lett semmi gond. Viszont akkor nálad történt valami a gumikkal, ha korábban jó volt. A gumi akkor szokott károsodni, mikor sokat áll egy helyben az autó (annó a régi autóm mikor ki lett vonatva a forgalomból, állt egy évet kb, na azon már megnyomódtak a gumik), illetve ha belemész egy nagy kátyúba és az ütéstől károsodik a szerkezete.
-
Puma K
nagyúr
"... egy nagy kátyúba és az ütéstől károsodik a szerkezete."
Akkor lehet meg is van...
idén tavasszal Budaörs oldalában lévő Rupphegyi úton mentem 50-60 között amikor fékezés nélkül átmentem egy szintkülönbségen... az alacsonyabb részről mentem át a magasabbra...
Új építésű lakóparkok vannak arrafelé és volt egy régi út meg lett egy új vagy a régire húztak rá még egy új réteget. Egy a lényeg, hogy nincs szintben az egész út egy adott ponton... "elegánsan" kb 45°-ban lerakott kőlap szerűséggel van végig rakva széltében... táblázás, felfestés vagy bármi jelzés nélkül.
Még csak nem is észrevehető adott körülmények között... tudom mert amint megtörtént a dolog meg is álltam, kiszálltam az autóból körbenéztem megnéztem a kerekeket és visszasétáltam hogy mi a jófene volt ez és mi volt-van az úton... hát az a miniugrató...
Mivel leginkább városban használom az autót így nem éreztem a rázást. Csak később mentem olyan utakra ahol lehet menni 50-70-nél gyorsabban. Jellemzően 80-90 között érződik a remegés.... ettől gyorsabb tempónál meg még jobban. De az útburkolat minősége is nagyban befolyásolja a remegés érzését. Csak én érzem enyhén, csak én érzem jobban, vagy úgy megy a remegés hogy az utasok is érzik egy kicsit...
Köszi Lauda a segítséget.
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
maglew
aktív tag
Tudnátok ajánlani Budapesten vagy Dél Pest megye környékén megbízható jó gumiszerelőt, aki nem lehúzós?
Szeretnék 4 évszakos gumit venni, melyik az az 5 típus amit tudnátok javasolni? Online járok jobban vagy gumisnál (lehetőleg 2021-es gyártásút keresek)
-
blakey
titán
-
Gabesz87
veterán
Most ősszel várható valami árcsökkenés? Passat GTE-re keresem a téli gumit, 215/55/R17 méretben, jó pár árfigyelőt beállítottam már tavasszal, de nem nagyon csökkennek az árak. Úgy hallottam, a gumi alapanyag ár is emelkedik/emelkedett, szóval ezért is gyanús, hogy lesz-e vajon egyáltalán árcsökkenés ősszel!?
Jó lenne úgy 40k körül megúszni, és jó gumit keresek, sok pályázásra, ami esőben is biztonságos.
Hankook Winter ICept Evo2 W320 XL 98V?
Vagy ha 40k környékére esne az ára:
Pirelli Winter SottoZero 3 XL 98V
Bridgestone Blizzak LM005 98V? -
Qru
MODERÁTOR
válasz Gabesz87 #48246 üzenetére
Olcsóbb nem lesz, főleg ha kijönnek a tesztek akkor az ott jól szereplő gumik biztos, hogy drágulnak.
Nekünk a Skodán W320 a téli (ugyanaz a méret mint neked), szárazon ok, vízen sem rossz hóban nem túl acélos. A Conti TS860 után egyértelműen visszalépés (spórol a cég).
Blizzak LM005 jól szerepelt a legutóbbi teszteken, ott inkább az a kérdés, hogy mennyire öregszik gyorsan (általában a BS gyorsabban öregszik mint a többi top gumi).
#nincsbennetarcsi
-
Puma K
nagyúr
"Blizzak LM005 jól szerepelt a legutóbbi teszteken, ott inkább az a kérdés, hogy mennyire öregszik gyorsan (általában a BS gyorsabban öregszik mint a többi top gumi)."
Ó basszus pedig pont a Blizzak LM005-re akartam rámenni...
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Gabesz87
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest