Hirdetés
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- E-book olvasók
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Milyen TV-t vegyek?
- iGPSport iGS800 kerékpáros óra: egyből a csúcsra tör
- iPad topik
- Apple notebookok
Hirdetés
-
Őszi WTCR-es AC bajnokság az Elantra/Cupra duóval okt.3-án rajtol!
lo Az idei őszi Assetto Corsa bajnokságunkban, a jelenkori túrautós bajnokság krémjét, a WTCR-es autókat keltjük életre....
-
Rövid teaser trailert kapott a Splinter Cell animációs sorozat
gp A Deathwatch címet viselő szériában Liev Schreiber szólaltatja meg kedvenc ügynökünket.
-
Füstös rózsaszínben is elérhetők a Sony csúcsmodelljei
ma Az 1000X szériás fül- és fejhallgató kapott egy nőiesebb opciót.
-
PROHARDVER!
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
blakey
titán
Enyém nem ilyen és szintén 4 évesek, nem akarok semmibe se belemenni, hogy azok a gumik miért olyanok amilyenek, de vannak sejtéseim.
A Quatrac 5 nem olyan rossz.
4 éves Quatrac5:
Sajnos most hirtelen ez volt a legfrissebb képem és pont mosás után, de ha lesz időm akkor csinálok egy közelebbit, szerintem ebből is látszik, hogy nem olyan vészes a dolog.[ Szerkesztve ]
ELADÓ: iPhone 12 Mini gyári, bontatlan, fekete szilikon tok *** " Aki udja, csinálja, aki nem, az tanítja" - G. B. Shaw *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
blakey
titán
Én csak arra a hsz-re reagáltam, hogy nehogy megint elkezdjünk ekézni valamit, ami valójában más okok miatt olyan amilyen.
Mert vannak érdekes hsz-ek amik olvasása után az jön le egyesekben, hogy az ajánlások félre vezették a népet, stb. Mondjuk már az elején nem ártott volna "tisztábban" feltenni a képet és egy aláírással ellátni miszerint az egyik ilyen, stb, stb.[ Szerkesztve ]
ELADÓ: iPhone 12 Mini gyári, bontatlan, fekete szilikon tok *** " Aki udja, csinálja, aki nem, az tanítja" - G. B. Shaw *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
blakey
titán
Így utólag téves volt a hsz amiben a képet is közölte, szerintem senkinek nem jött le, hogy csak egy darabbal van gond, és ott futómű hibát is látni vélek, legalábbis elég érdekes a kopás, de maga a gumi sem valami túl bíztató.
ELADÓ: iPhone 12 Mini gyári, bontatlan, fekete szilikon tok *** " Aki udja, csinálja, aki nem, az tanítja" - G. B. Shaw *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
blakey
titán
válasz kenguru99 #48757 üzenetére
Ezek után már megkérdezném, hogy futómű és gumiszerviz látogatása nem volt tervben? Mert kortól és gumitól függetlenül sem normális az a kopás, elhasználódás.
ELADÓ: iPhone 12 Mini gyári, bontatlan, fekete szilikon tok *** " Aki udja, csinálja, aki nem, az tanítja" - G. B. Shaw *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
blakey
titán
válasz kenguru99 #48759 üzenetére
A kopás, futómű és nem rendeltetésszerű használatból adódhat, vannak ott érdekes kopások. A repedezés több ok miatt is keletkezhetett, de csakis egy vizsgálat tudná megállapítani, hogy valójában mi a gond.
Mindenféle bántás nélkül, mi a t…kömért kell 50 hsz-nek lemennie, hogy egyrészt kiderüljön, hogy csak 1 gumival van gond, de a többi sem 100-as, nem is a tiéd, stb. Ezt egy hsz-ben leírva szépen eloszlathattad volna a felesleges találgatásokat, a cinikus megjegyzéseket, stb. Én csak akkor reagáltam egy hsz-re amikor már egyből jött " na látod, sokan ajánlották és ugrottak is rá", már csak a "lúzerek" szó hiányzott. Azért ez így nem korrekt.ELADÓ: iPhone 12 Mini gyári, bontatlan, fekete szilikon tok *** " Aki udja, csinálja, aki nem, az tanítja" - G. B. Shaw *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz kenguru99 #48759 üzenetére
Ezesetben a kedves tulajnak kellene szólni... Egyrészt hogy ezt a foshatár szart ami rajta van nagyon sürgősen vágja a kukába és vegyen egy új garnitúra abroncsot, másrészt a futóműves nem az ellensége, néha illik meglátogatni, hátha csak állítani kellene rajta... Azért az a 10-15 rongy 5-6 évente egyszer nem a világ és meg tud spórolni 50ezret, vagy még többet ha olyan méretről van szó. A gumiápolót sem az ellenség megtévesztése végett fejlesztették ki, illene használni néha, hátha nem nézne ki ilyen vacakul. És légyszi ne is kezdj bele hogy volt gumiápolózva...
Nekem a 7 éves téli Barum abroncsaim nem néztek ki így, pedig az nem egy prémium kategória...
2014-es téli abroncs 2021 februárjában...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
kenguru99
aktív tag
válasz blakey #48760 üzenetére
Sokszor fotózgatok utcán álló autókat, azokat is csak úgy be szoktam dobálni mindenféle komment nélkül. Erről egy picit több infó van. Nem tartom rossznak a vredestein gumijait, magam is szoktam ajánlani őket. A fenti autón nem csak egy gumival gond. Mindegyik csúnya, a kevés kilométerfutáshoz képest, de az volt a legrondább amit fotóztam. De le fogom a többit is ha már ilyen erős hullámokat vetett a post.
Sokszor megy itt a topikban, hogy x vagy y márka gumija gyorsan öregszik. Azért is rakok be ilyen fotókat, hogy bármelyik nagynevű márkával előfordul. Szerintem a használat módja a döntő. -
blakey
titán
válasz kenguru99 #48762 üzenetére
Nem azzal van gond, hogy lefotózod és közzé teszed, hanem azzal, hogy nem írsz mellé 1-2 kiegészítő megjegyzést, mert nélküle:
1. rossz következtetéseket vonnak le a felhasználók
2. felesleges "fröcsögéseket" generál
3. esetleg mindenki téged támadna, amihez lehet, hogy semmi közöd.
Hasonló korú Q5-jeim messze nem néznek ki olyan rosszul, tehát az általad betett kepékkel valami nem kerek, mármint az abroncsok "életútja" elég érdekes lehet.ELADÓ: iPhone 12 Mini gyári, bontatlan, fekete szilikon tok *** " Aki udja, csinálja, aki nem, az tanítja" - G. B. Shaw *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
avl
senior tag
válasz blakey #48760 üzenetére
abszolut egyetértek !
utcán fotózott gumit legjobb be sem tenni.
az elöélet itt is döntö befolyású
(esetleg aksifelujito, mehtelep akarmibe jar minden nap, savas tocsakon athajtva stb.)
legjobb a sajat tapasztalatok megosztása ill. hivatalos tesztek, egyeb tajekoztatókés akkor: 4-5-6 évre (max. 50e km, könnyü, kis teljesitmenyü auto, nem sportosan, hanem deffenziven hajtva, 175/65 R14) siman jó lehet, ajánlott továbbra is a Quatrac 5 ?
-
footy
addikt
válasz focvis #48766 üzenetére
Az utobbi 2 goodyear garnitura nagyon hamar oregedett ugyhogy azt passzolom. A bridgestone hangos ugyhogy kiesik.
A Nokian WR Snowproofrol semmi tesztet nem talalok. A WR D4 kicsit dragabb es nehanyan hangosnak irjak. (Vredi szinten hangos)
A kleber krisalp HP3 jott meg szembe, bar ott is irjak nehany hogy nehany embernel zummog a gumi.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Nekem Nokian van és relative nem tartom hangosnak. Szerintem prémium szintem majdnem mindegy melyik márka.
De egyik se lesz nagyon csöndes amúgy, meg ez gyakran a kocsin is múlik mennyire szigetelt. Más egy német prémium, mint egy koreai/japán fapad.Amugy van teszt róla, anno mikor vettem párat énis megnéztem. Nekem 195/55 R16 87H méretben van.
Saját tapasztalatom alapján csak ajánlani tudom.
Nekem se szárazon, se vizesen nem volt vele gondom, tapadt, pedig pályázok főleg.A tesztek szerint a hó/jég az amiben kiemelkedően jó, a vizes annyira nem, a száraz meg elég elfogadható/jó.
Itt vannak 2020-as tesztek linkelve: [link]
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
Reggie0
félisten
válasz FollowTheORI #48768 üzenetére
Felhuzott ablaknal en azt sem hallom, ha csikorog alattam a gumi, csak az emberek fejen latom.
-
footy
addikt
válasz FollowTheORI #48768 üzenetére
A kocsi nem premium, nagyon nem Ford Focus 3 1.0 ecoboost. Viszont kifejezetten csondes foleg amig a teli szett volt rajta. (Semperit SpeedGrip3)
Az erdekes az hogy 72dB-t irnak ra, viszont az ADAC tesztben is kijott hogy kifejezetten csendes.
A szaraz uton nyujtott eredmenye viszont lerontotta az osszpontszamot. (A szaraz uton nyujtott gyenge teljesitmenybol nekem semmi nem tunt fel egyebkent )Ez a resz nekem igy buko
2020 Auto Express Winter Tyre Test - 8th of 9 tyres
Positive - Lowest fuel use on test by some margin, good dry braking.
Negative - Poor performance in all wet tests, highest levels of cabin noise.Qru+focvis
A premium gumi "josaga" nalunk nincs kihasznalva, mert az auto vagy palyan fut(legtobbszor 100-zal > thx IGL) vagy falvak kozott 50-60nal. Nem azt mondom hogy mind1 a fekut, de a sebesseg amugyis alacsony, mert gyakran ugranak az ozek.
A masik pont hogy sokaig nem marad nalam az auto (max 1 nagyon max 2 ev ) es meg nyari szettet is vennem kell, szal nem igazan eri meg sokat invesztalni.
4 evszakosan is gondolkodtam, de akarhogy is nezem az joval nagyobb kompromisszum lenne es meg a muszakin is problema lehet. (ha mar 4 evszak, akkor a nyari 17es meretet hasznalnam, telre viszont csak 16os meret van engedelyezve szoval ez bekavarhat)#48771 rbalint88+#48772joamilestoné
Nektek melyik szeria volt a Blizzakbol?
Lm001 evo
LM32
LM0005[ Szerkesztve ]
-
No.01
őstag
Sziasztok,
Autotire.hu aka Taylor gumi webshoppal van barkinek is barmilyen tapasztalata?
Tovabba erdekelne, h a kulonbozo helyeken kulonbozo markaju TPMS szenzorokkal mennyire kell vigyazni? Ha felprogramozzak akkor jo es onnantol mukodik vagy van amire erdemes lehet figyelni?
-
rbalint88
addikt
Anno toluk vettem az Apollo negyevszakost (meg talan mas is vasarolt ott), nem volt gondom veluk.
focvis: alapvetoen egyetertek, viszont kozepszar teli (toyo es tsai) helyett egy top negyevszakos jobb valasztas, mert jobb teli korulmenyek kozott. A pszichologiai faktor is egy erdekes kerdes, szvsz negyevszakossal megfontoltabban mesz, mint telivel, igy kisebb esellyel esel az arokba azert, mert “elhitted” a gumit. Legalabbis tapasztalataim szerint sokan gondoljak azt, hogy teli gumival telen ugyanazt a tempot lehet menni, mint nyarival nyaron. #vatanen
-
footy
addikt
válasz rbalint88 #48775 üzenetére
#48775 rbalint88 + #48776 Qru
Na ezaz hogy a 16os felnivel az ST-Line bodykit igencsak fuckedup kinezetet ad. (Legalabb nyarra maradna a 17es)
A masik hogy azert egy 4S azert nem ugyanazt a fekutat adja mint egy igazi teli.#48777 focvis
Nem is a hegytol felek, bar a haz dombon van de az utakat meg felenk(falu) is egesz jol takaritjak. Inkabb hogy kilep elem bambi(joparszor elofordult mar ezert is megyunk inkabb relatiuve lassan) es az a 3-4 meter plusz fekut amit a 4S miatt bukok a vegen igencsak draga lesz. -
ZeroX92P
tag
Következő dilemmában vagyok pro/kontra érveket ismerem első sorban véleményekre lennék kíváncsi.
Adott egy Mazda3 meg a roppant népszerű 215/45R18 mérete. Jelenleg egy Falken Eurowinter van rajta 16-os dot, ezzel vettem, soha nem volt kiemelkedő ennyi idősen pláne nem, erősen csereérett.
Az előző autón a CC nekem bizonyított, maradok a 4S vonalon, csak ebben a méretben az egyetlen értelmes a nem túl friss fejlesztésű Allseasoncontact, a frissekből hiába várom nem akaródzik jönni méret
Mazda-s fórumokon csoportokban elég gyakori, hogy ezen okok miatt felteszik rá a 225/45R18-at mert abban a méretben kitárul a világ, nem csak 4S gumik esetében.
Egyébként 7" széles a gyári felni.További nehezítés hogy ismételten home office-t rendeltek el nálunk, és valószínűleg marad is tehát az autó ismét lepihen.
Na ezek alapján ki mit gondol? 225/kivárás/jóvanazúgy/?
-
veterán
És most tényleg abbahagyom a győzködést.
Te jobban ismered a helyiek lelkivilágát.Amikor veszek / keresek egy autót, és azt látom, hogy valami alsópolcos gumi van rajta, akkor némileg csökken a bizalmam a karbantartási kultúrát illetően - inkább legyen rajta egy félig kopott Michelin, mint egy vatta új Nankang (ami nem is a leges leggagyibb).
Ráadásul azt a Michelint örömmel elhasználom 1,6 mm-ig, míg a Nankangot nagy valószínűséggel azonnal eladnám róla a fenébe.5-10 € / db felárról beszélünk Toyo VS. BS, Nokian, GY viszonylatban.
Azt simán el tudom képzelni, hogy egy osztrák értékeli, elismeri a Semperitet. -
Qru
MODERÁTOR
Kisebb a különbség mint gondolnád, itt a referencia téli gumi nem egy alsó polcos cucc, nézd meg a havas fékutat pl: [link]
De a 16-os bután néz ki azt aláírom. Akkor sajnos zsebbe kell nyúlni és venni külön télit és nyárit. Majd beárazod a kocsi eladásakor ezt is.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz ZeroX92P #48781 üzenetére
Enyhe tél várható én kivárnék a helyedben. Amúgy a Conti ASC nem rossz gumi, sőt! Az idei 4S teszten pl az első lett.
#nincsbennetarcsi
-
footy
addikt
válasz focvis #48782 üzenetére
Ertem/megertem amit mondasz.
A maxxis mint marka nekem is alsopolcosnak(ezert is kerdeztem hogy van-e valami alternativa, a toyo mint marka valamiert tobb bizalmat sugall) tunik, viszont az ADAC teszt alapjan jobban teljesit mint a GY, igy nehez indokolni a GY UG9+ 16 euros/db felarat.
A michelin alpin6 ami tenyleg mindenben jobb lenne de 30euro/db tobbletkoltseg.
A BS-t es a Nokiant pedig tobb forumon/tesztben is relative hangosnak irjak.Ha GTIm lenne en sem ezek kozott a markak kozott keresnek, de ez egy 1,0EB ami egy konnyu auto 125 nem tul lelkes ponival.(viszont meglepoen potens futomuvel)
Ahogy fentebb irtam a nyari gumi szett vasarlasa es az hogy kb meg 1 evig lesz meg az auto keves kedvet csinal egy 8,5 ezer euros, ovatosan hajtott autonal hogy HP gumit keressek.A Semperit itt egyebkent meg mindig jo markanak(osztrak termeknek szamit )
Meg mindig szivesen veszem az otleteket ha van valami a fenti feltetleknek megfelelo alternativa.
#48783 Lauda
a premiumsag a zajcsillapitas kapcsan volt tema[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
-
Kornel
veterán
Lassan (1-2 hónapon belül) aktuális lesz 205/55 R16 négyévszakos abroncs vásárlás.
Első kérdés:
91H az előírás, viszont az Ioniq elég nehéz, üresen is 1450 kg körül, köszönhetően az akkumulátornak. Elég a 91H, vagy keressek valami 94V-st, akár XL-t?
Amik képben vannak:
legolcsóbban Debica Navigator 3 (de erről semmit sem tudni) - 16k
még mindig olcsón Kleber Quadraxer2, akár 94V-s XL-ben 18-20k
át érték arányban egész jó Vredestein Quatrac, viszont itt is írtak rendellenes kopásról, illetve ismerősi körben is jóval hamarabb kopott el, mint nálam a Kleber, évi 25-30 ezer km-nél fontos szempont a kopás.Kíváncsian várom az Autobild és Tyrereview teszteket még.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Kornel #48792 üzenetére
Milyen guminyomást használsz? Mert az XL-ben csak a levegőzáró réteg az erősebb (mert a levegő a teherviselő elem a gumiban). A terhelési index a gumiabroncs maximális terhelhetőségét határozza meg a normál kivitelű abroncs esetén ez 2.5 bar-os keréknyomás mellett értendő, az erősített kivitelű gumiabroncsok estén (XL) 2.9 bar keréknyomás esetén érvényesek. Kisebb keréknyomás alkalmazása esetén a gumiabroncsok terhelhetősége is kisebb!
A sebesség index a gumi jobb defelxiós képességét jelöli ami szintén összefügg a guminyomással.
Sokat mész és be is vált már nálad, így a Kléber bestbuy esetedben.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
blakey
titán
válasz Kornel #48792 üzenetére
Maradj annál, amit előzőleg használtál és bevált, Quadraxer2, Quatrac rendellenes kopása mit takar? Mert ha a korábban betett képre (Q5) gondolsz akkor olvass még néhány hsz-t, mert kiderül 1-2 dolog. Nem olyan 4 év után, van róla képem.
ELADÓ: iPhone 12 Mini gyári, bontatlan, fekete szilikon tok *** " Aki udja, csinálja, aki nem, az tanítja" - G. B. Shaw *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
Kornel
veterán
válasz F_Zolee #48793 üzenetére
Pár hozzászólással feljebb van kép róla.
Emellett barátomnak nem ennyire durván, de hasonló módon kopott, illetve olyan, mintha szétesett volna a futófelület 40 ezer km és 4 év alatt. A Quadraxer2 3 év és 70 ezer km után kezdett csak hasonló kopási mintát mutatni, azt sem olyan mértékben.
Minek négyévszakos?
1. olcsóbb
2. nekem évek óta tökéletes megfelel
3. kényelmesebbQru:
2,4 bar maximu, fő a komfort. Ezek szerint az XL felesleges, és elég lehet a 91H is olcsóbban kicsit.
Valóban a nagy futás és az eddigi tapasztalataim alapján nekem optimális lenne ár érték arányban, de mindig motoszkál a fejemben, hogy ki kell próbálni az újat isblakey:
ismerősnél viszont hasonlóan kopott viszonylag alacsony futásteljesítménynél is.
[ Szerkesztve ]
-
blakey
titán
válasz Kornel #48796 üzenetére
Akkor nézd meg az enyémet, arról is van kép. Sz@r széria vagy "kitudjamilyenhasználatmellett" bármi megtörténhet. A probléma, amit utána fejtegettünk, kiderült, hogy csak az egyik ennyire sz@r, de a többi sem olyan jó, stb. Én kételkedve nézem azt a képet mivel nekem is olyanom van, annyi idős és messze nem úgy néz ki, pedig úgy használom, mint bármelyik gumit, autópálya, autóút, stb, nincs kímélve csak odafigyelve, egyik gumimat sem padkázom le, így ezt sem, nem kézifékes indulásokat alkalmazok, nem pörgetem a gumikat, nem nyomok satuféket, stb.
ELADÓ: iPhone 12 Mini gyári, bontatlan, fekete szilikon tok *** " Aki udja, csinálja, aki nem, az tanítja" - G. B. Shaw *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen