- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Hivatalosan is elkészült az NVIDIA App
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Videós, mozgóképes topik
- Gaming notebook topik
- Androidos tablet topic
- TCL LCD és LED TV-k
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Három oldalról üveggel határolt minitorony huppant le az Antec tervezőasztaláról
- Milyen monitort vegyek?
-
PROHARDVER!
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szabonagyur #47854 üzenetére
Nekem meg a dísztárcsa alatt nem rozsdás és mindenhol máshol igen.
#nincsbennetarcsi
-
Petroimro
csendes tag
Sziasztok,
Abban bízom, hogy tudtok segíteni az alábbi kérdéseimmel kapcsolatban, mert nem találtam rájuk sehol választ.
A Michelin Pilot Sport 4 minden méretben peremvédős? A fórumban rákeresve azt látom, hogy igen, de webshopokban nem látom feltüntetve (sem a Michelin weboldalán).
215/45 ZR18 89Y méret kell az autóra ez lenne a kérdés (2014 Mazda 3 165le).
Másik kérdésem, hogy nagyobb terhelési indexű abroncsot fel lehet rakni, mint amit a gyár megad? Van előnye/hátránya a nagyobbnak?
Mekkora a jelentősége a peremvédőnek? Gondolom a budapesti, magyarországi utakra hasznos ha van.Köszönöm előre is a segítséget!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petroimro #47856 üzenetére
Azt nem tudom, hogy peremvédős-e (tippre igen). Írj a Michelin-nek.
XL-t is veheted (súlyindexben és sebességindexben feltehető a gyárinál nagyobb is). A gumiban a levegő a teherviselő elem, az XL-es gumiban ez a légnyomás megtartó réteg erősebb (sűrűbben szövött), ezét magasabb légnyomást tud megtartani, ennek köszönhetően jobban is terhelhető. Igaz így kb 1-3%-al nagyobb a súlya a guminak de érdemi hátránya nincs.
#nincsbennetarcsi
-
logaritmus
tag
Ebben a méretben biztos peremvédős
-
No.01
őstag
Szigoruan nem hozzaertokent azert hadd szurjam be reven ebben vagyok most en is az elmult par napban: peremvedo es peremvedo kozott oriasi kulonbsegek vannak.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz noorbertt #47860 üzenetére
Érdemes 10-15 ezer km-erenként átcserélni őket, hogy egyenletesebben kopjon (de nem muszáj) és pár évente egy centrír sem árthat (2-3 évente megnézetem azért).
Az első 1-200 km a bekoptatási idő, ilyenkor még nem éri el a gumi a maximális tapadását (a gumit öntőformában süti ki és egy formaleválasztó anyagot használnak, hogy könnyebben kijöjjön belőle, ennek kell ennyi km, hogy lekopjon a gumi felületéről).
Illetve a gumisok általában nem nézik típus specifikusan a guminyomást csak felfújják amennyire jónak gondolják. Szóval egy guminyomás ellenőrzés nem árt felszerelés után (vagy mondd meg a gumisnak mennyire fújja).
#nincsbennetarcsi
-
tasiadam
veterán
Fékekről beszélni itt mennyire off topic? Vagy van rá külön?
Boldog s̸̺̳̾͝p̶̝̖̅ò̵̫̾ọ̷̃͒k̸̮̓t̵͈͌͝o̶͓͘b̵͓͔͘è̸̱r̷̙͈̅̀ mindenkinek!
-
tasiadam
veterán
Melyik márkára lehet már azt mondani hogy jó? Pl ott vannak az OEM minőségűek, de ezen kívül van sok másik. Láttam több ázsiai márkát, meg "németet" is. Ridex - elv német, gyakorlatilag ki tudja. TexTar, Brembo, stb stb ezek egyértelműen jók. De megérik azt a 2x-es felárat amúgy? Vagy ez is olyan hogy nem nagyon éri meg spórolni rajta?
Fékbetétekből is van az e39-hez olyan hogy ridex, 6e ft 1 tengelyre, textar vagy brembo meg 15.
Itt miben nyilvánul meg az árkülönbség? Kopásban, vagy jobban bírja a meleget mondjuk a drágább?[ Szerkesztve ]
Boldog s̸̺̳̾͝p̶̝̖̅ò̵̫̾ọ̷̃͒k̸̮̓t̵͈͌͝o̶͓͘b̵͓͔͘è̸̱r̷̙͈̅̀ mindenkinek!
-
-
tasiadam
veterán
válasz Puma K #47865 üzenetére
az is OEM beszállító a BMW-nek asszem
TRW, ATE, TEXTAR mind OEM-ek
Mennyibe fájt felhúzni abból? Mert gyors számolást csináltam és az jött ki hogy DELPHI-ből 40e alatt van, Textar, és Ferodo az 65e ft, a TRW meg 75ezer lenne. A Ferodo besorolás alapján olcsóbb kategória, de nem úgy látszik.
Az a gond hogy fingom sincs perpill mi van alatta. Se a mérete (298 vagy 296) sem a márka. Lehet hogy mióta megvan ridexen gurul.[ Szerkesztve ]
Boldog s̸̺̳̾͝p̶̝̖̅ò̵̫̾ọ̷̃͒k̸̮̓t̵͈͌͝o̶͓͘b̵͓͔͘è̸̱r̷̙͈̅̀ mindenkinek!
-
Puma K
nagyúr
válasz tasiadam #47867 üzenetére
Igen, a TRW is beszállítója a BMW-nek.
Megmondom őszintén nem számolom és nem tartom nyilván.
Amit kell azt ráköltöm az autóra.Van egy nagyon jó BMW szerelőm aki ha azt mondja, hogy adott alkatrész esetén csak a gyárit szabad beletenni akkor az kerül bele, de ha van alternatíva ami hozza az adott alkatrész minőségét és tulajdonságait mint a gyári akkor ár-érték arányt szem előtt tartva az kerül az autóba.
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
tasiadam
veterán
válasz Puma K #47869 üzenetére
Nővérem volt olyan hogy volt egy SLK200-as és csak olyan alkatrészt rakott bele amin mercedes logo volt. Mind betét mind tárcsa is az volt. Melegedés után kicsit nyikorgott a fék és vitte vissza h ez szar, neki új kell. ilyen 2e km után A szerelő kiröhögte, kicsierélte és elkérte azt a pár 10 vagy 100 ezret.
Boldog s̸̺̳̾͝p̶̝̖̅ò̵̫̾ọ̷̃͒k̸̮̓t̵͈͌͝o̶͓͘b̵͓͔͘è̸̱r̷̙͈̅̀ mindenkinek!
-
tasiadam
veterán
Még nem releváns, csak elkezdtem a rossz dolgokat megvenni az autóhoz, és a fék elvileg már cserés lesz. Aztán lehet megrendelem már most és rárakatom mondjuk ősszel, majd elhozom. Egyszerűbb lesz vidéken megcsinálni ezt, mint nekem itt De addig van még 2-3 hónapom. Gumi is valószínűleg így lesz, megrendelem rá, aztán felrakatom mindet amikor elhozom.
Boldog s̸̺̳̾͝p̶̝̖̅ò̵̫̾ọ̷̃͒k̸̮̓t̵͈͌͝o̶͓͘b̵͓͔͘è̸̱r̷̙͈̅̀ mindenkinek!
-
tboldi
nagyúr
Mondjuk az, hogy X beszállító-e vagy sem, nem jelent semmit, ugyanaz utángyártottként lehet rosszabb minőségű, mert nem mennek át olyan szigorú minőségellenőrzésen, mint az Y autómárkának szállított darabok. Kiváló példa erre a Purflux LS350-es olajszűrő, rákeresve nem egy panaszt találni a neten, hogy szétesik a biztonsági szelepnél, ellenben Honda 15400-RBA-F01-ként már kb. 0 reklamációt lehet látni. Ugyanaz, de mégsem.
De simán előfordulhat olyan is, hogy az utángyártott jobb, mint a gyári. Nálam Zimmermann fékbetétek voltak a Jazzen, amik egy befogó nyereg miatt megégtek, aztán gyári (Jurid vagy Pagid) került bele, de rohadtul nyúltak, nem haraptak. Meg lehetett velük állni, de én nem ezt az érzést szoktam meg, úgyhogy vettem egy szett sárga EBC-t tárcsákkal, ez viszont már a ló túloldala, azóta a fejem és a szélvédő többször közelebbi kapcsolatba került. -
Sziasztok.
Gumi ápolásról szeretnék érdeklődni jobban mondva gumi feketítésről.
A gumi oldalán megjelentek barna színű lerakódás nyomok tudjátok mikor olyan barnás lesz a széle tehát nem fekete. (1 éves nyári gumi)Mivel lehet újra feketévé varázsolni?
Szilikonnal szoktam befújogatni de sztem azt nem arra találták ki.Vannak autós gumi ápolók azok jók valamire?
Még nem próbáltam olyat soha, annak pontosan mi a funkciója?
Vagy valami egyéb tartós megoldás?Köszi előre is.
S23 Ultra / Watch 6 / Q80T 65" / 14600KF / RTX 4080 S / JBL / S3000 Pro
-
F_Zolee
veterán
-
dssport
tag
Fékhez még annyit, hogy én mindenkinek vágott tárcsát ajánlok. Az előző autómon sima Ferodo szett volt, az elég gyorsan hullámos lett, dobhattam ki. Akkor gondoltam, hogy elég volt a sz@rakodásból meg a sok vajákolásból, hogy kinek mi vált be... Az autó kategóriájához képest kicsit szintet léptem és ment rá ATE power disc hozzá való betétekkel. Onnantól kezdve elfelejtettem, hogy fékkel lehet bármilyen probléma. Földön, vízen, levegőben mindenhol fogott szépen. Soha nem kapott be semmit, nem voltak gyanús, koszosodásból adódó zajok, nyikorgások, surrogások, végig olyan volt a felülete mint a tükör, semmi nem mart/húzott bele stb... csak csendben tette a dolgát kb. 46-47.000 km-en keresztül... És itt az egyetlen ,,hátrány" ami nélkül azonban előny sem létezik: Gyors kopás és rengeteg fékpor feltéve, ha valaki sportosabban vezet... Az autót a fékcsere után leadtam, mostantól sokkal sokkal kevesebbet fog futni, többet áll kültéren (ami szintén nem tesz jót a fékeknek) szóval hagyományos ATE szett ment rá. Az elején egész jól fogott, már kezdett meggyőzni, hogy ez is jó, aztán mégsem. Érezhetően gyengébb, lehet hogy ez koszolódásból is fakad vagy hajnalban az árvák könnyei csepegnek rá vagy a bánat tudja, de ez az a fajta ingadozó teljesítmény amit a power disc mellett nem szoktam meg. Annak direkt húzkodtam a bajszát, amikor már világított a kopásjelző a műszerfalon 170-ről kapott pár meredek féktávot a lehajtósávban de egyszerűen semmi, úgy fogott mint fénykorában. Kiszerelve is megnéztem, tárcsákat/betéteket, egyszerűen hibátlan volt a kopásképe.
Lényeg, hogy ez bármennyire is úgy tűnt, nem egy fizetett hirdetés volt... Vegyetek vágott/mart - ki hogy nevezi - tárcsát valami értelmes gyártótól, mert JÓ!
-
-
veterán
válasz MasterMark #47882 üzenetére
A fék tisztaságával nincs gondom általában. Jobban zavar, ha belemar egy kavics. Azt gondolom, maradok a hagyományosnál, de fejben tartom azért ezt az előnyt is.
-
veterán
válasz MasterMark #47882 üzenetére
Vajon ATE Ceramic-kal is?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Politika
- Xbox tulajok OFF topicja
- Automata kávégépek
- Hivatalosan is elkészült az NVIDIA App
- Call of Duty: Black Ops 6
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Külpolitika
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest