- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Milyen videókártyát?
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- Gaming notebook topik
- Computex 2024: Új utakra lép a Fractal
- Azonnali notebookos kérdések órája
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Hobby elektronika
- Milyen TV-t vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Hirdetés
-
Read Only Memories: Neurodiver teszt
gp A 2064 folytatása négy teljes évet csúszott a legelső tervekhez képest – a jövő transzhumanista világa még mindig roppant érdekes, a történet azonban már nem robotok, hanem agybúvárok körül forog.
-
A call centerekbe viszi az AI-t a Microsoft
it Új AI-eszközöket visz az ügyfélszolgálatot ellátó call centereknek a Microsoft.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
dokesz007
aktív tag
PARSON:
aham, 7900GT bírni fogja ezt a kiképzést???szerintem bírnia kellene...1600x1200 felbontás után nekem már nem kell nagyobb, nekem az elég, mindjárt utánna is nézek milyen felbontást bír a kari.....
tehát elrobogok megvételezem a második moncsit, rátolom a vidkari második DVI-jére és kész a két független moncsim???az zsír azt hittem h kell venni olyan matroxos monitortöbbszörözőt, ami önmagában egy vidkari ára
ATLANTIS:
hát nekem inkább az kellene, h 2 moncsin 2 független képet megjeleníteni ill alkalmazást, pl CAD-CATIA vagy pl sokszor valami 3D és a másikon közben a netböngésző a letltendő alkatrészekkel....
[Szerkesztve]---C.2.A. Dokesz007 ---I'm the power---SAJTOLOK---
-
buci
tag
-
buci
tag
Mcad Central
És a link ahonnan a képeket szedtem: [link]
Szóval azt mondod Mental Ray? Nem ismerem.
A tengely tetszik,de váltani semmiképpen nem akarok. Proevel eddig mindent meg tudtam csinálni, a rajz részével van 1-2 nyűgöm ill. a render kevés.
Állítólag a Mayaba be lehet nyitni STEP és obj kiterjesztésű fájlokat.
Legalábbis a fent emlitett totyikban van róla szó.
Azt hiszem ebbe egy kicsit belemegyek, aztán majd meglátjuk. -
buci
tag
Jaj Anyám!! Ez a nagyon, nagyon ott van!
Amikor megláttam a képeket, sűrű bólogatásba mentem át.
Ha nem boldogulok a Maya-val ez lesz a követlező jelölt.
Nekem nincs bajom az igs és step formátumokkal. Annyi, hogy stepnél az exportáló ablaknál nekem csak a héj és a test van kipipálva. De van olyan is pl., hogy Facets.
Neked nem exportál vagy a Catia kekeckedik? -
ProUser
csendes tag
Szia Parson!
Amikor az Assembly file-t kiteszed IGES-be és megadod az IGES file nevét majd OK-t nyomsz akkor megjelenik egy ''Export IGES'' nevü ablak jobb oldalt alul.Ebben az ablakban van a ''File Structure'' almenüpont alatt a ''flat'' opció. Ezt válaszd ki.
Ekkor az összeállítás minden eleme egy file-ba kerül de minden alkotó elemét külön fóliára teszi a Pro/E. Ha visszaolvasod a Pro/E-be akkor ellenőrizheted.
ÜdvProUser
-
buci
tag
Én is csak a render részét nézegetem.
Döbbenek, hogy mit tud.
Azért tetszik, mert elmentettem obj kiterjesztéssel egy összeállítást és simán benyitotta.
Tudtam külön mozgatni az alkatrészeket és a színket is meg tudtam változtatni.
Renderelni is sikerült, de a hátteret és a fényneket még nem tudtam belőni.
De határozottan tetszik. Nagyon professzionális a megjelenítés, amit produkál.
Hát tulajdonképpen erre van kitalálva.
Ami még pussz infóm van, hogy a 3DSMAX is mental ray-t használ.
Ez se véletlen. -
dokesz007
aktív tag
Most is oktatnak mindent a szokásos Horák-Rick-Farkas-VARRÓ négyes keretein belül ezt most géptervező modulon nyomják de a régebbi, inventor-edge-works is megy alapon...Azt meg ne tudd h a mostani kisgépészek milyen tetvek...Voltam bent zh-ztatni őket, pofátlanok, szart nem tudnak és menő a ''meghalt az xy rokonom hozzátartozóm'' duma...
elég nagy a magyar halandóság az tény de az is h 30 emberből 12 nak valami hozzátartozója hal meg 1 hónapon belül....az már azért cink
SEGÍTSETEK PLZ!!!
ki az aki vágja a SOLID EDGE-t???
Kérdéeseim lennének:
----milyen kiterjesztésben menti a a part-ot és assembley -t
----CATIA-ban készült alkatrészt és összeállítást IGES vagy STEP-ben mentve maradéktalanul tudom használni EDGE-ben?pl végeselemnél????
----CATIA-Pro/E-Inventor-Solid Works után mennyi idő lenne belejöni EDGE-be?
segítséget előre is köszönöm---C.2.A. Dokesz007 ---I'm the power---SAJTOLOK---
-
dokesz007
aktív tag
te is BME-n vagy?
CATIA kb 2 hét volt amíg az part és assembly részével megismerkedtem tüzetesebben inventor után
viszont keresek valakit aki ismeri a sheet metal részét mert azzal úgy szívok h rémálom
jaja én sem hétfőn megyek edge 18-ért mert kell még vagy 1 év gyakorlat a külföldre távozáshoz kb...---C.2.A. Dokesz007 ---I'm the power---SAJTOLOK---
-
dokesz007
aktív tag
Aham 2-3 nap az nem rossz, modellt csinálni nekem is ment de aztért én úgy érzem nekem kellett némi idő amíg úgy igazából ráéreztem és folyékonyan ment minden, meg a sok bekonfigolás ahogy én szeretem
őőő hanyad éves vagy, ill valós nevet mondanál privben,m mert nekem az a gyanúm h ismerjük egymást---C.2.A. Dokesz007 ---I'm the power---SAJTOLOK---
-
dokesz007
aktív tag
szosza tesó, küld el mailben, este meglesem, mert így a sok ez metszi azt az negyedeli amazt, nem teljesen tiszta....
emilem tudod?
küldheted arra amit itt megadtam, vagy a tracid@citromail.hu-ra
tartasz pro/e-t cad technológiák 1-ből? szól majd légyszi mikor, mert azt is meg kéne tanulnom rendesen , jah meg asszonyt is nevezném hozzád ha tartasz---C.2.A. Dokesz007 ---I'm the power---SAJTOLOK---
-
dokesz007
aktív tag
hát nem tuti, h jól értem, de csak 1 bordát húzz ki, majd a fában jelöld ki(ha ott jelölöd akkor azt a műveleti elemet fogja csak buherálni, de így pl akár egy letörést vagy kivágást is ki tudsz osztani) a kihúzott elemet (egyértelműen a legnagyobb sugarút kell megrajzolni) és azt oszd ki, az excentricitás miatt ugye túllógnak majd egyes bordák, de azokat +1 sketch és vágással le tudod pusztítani.....
---C.2.A. Dokesz007 ---I'm the power---SAJTOLOK---
-
dokesz007
aktív tag
tök mind1 h milyen modellbe épül be, nekem ilyesmi bordázatot kellett csinálnom a múltkor egy emelőnél ahol rengetek sok biszbasz meg minden van és simán ki lehetett keresni minden egyes darabot és még a letöréseket is ki lehet osztani....
2 hét és go school, noti lesz nálam mindíg, ugyhogy ha bent vagy összefuthatunk ilyen esetekben,,,,---C.2.A. Dokesz007 ---I'm the power---SAJTOLOK---
-
dokesz007
aktív tag
ez igaz...
épp ezért szoktam úgy alakítani, h minnél többet és könnyen ki tudjak osztani (letörést, lekerekítést,furatokat,meneteket....)
GOND:
épp egy ciklont csinálok és az a trém, h a teteje és alja 36-36 db csavarral van lefogva(alátát+anya is), ezt régen ki tudtam osztani catia-ban h eggyet beraktam összekényszereztem, aztán simám kiosztotam, de most csak a kényszereket hajlandó kiosztani az alkatrészeket nem, TIPP?---C.2.A. Dokesz007 ---I'm the power---SAJTOLOK---
-
dokesz007
aktív tag
az tuttkó, hogy hasznos lesz, neked is kell a jegyzet mi
csak az a para, h a forgalmazó tartja a gyakot, és ugye ezt én már megcsináltam anno, így csak beülök, de hogy csináljam is ahoz kő a noti, amin ugye khmmm...(csak vegytiszta cucc van)...
ezért van bennem némi para
Ilyet itt nem lehet...Még gondolni sem szabad rá.
Atlantis---C.2.A. Dokesz007 ---I'm the power---SAJTOLOK---
-
dokesz007
aktív tag
Ez tetszik
mondjuk télleg jópofa volt az inventor mint középkategória, de semmire nem cserélném el a catiat már...nagyon a szivemhez nőtt....(ahogy te sem a pro/e-t...
bevallom, szerintem még lehetne gép2 1 házit is inkább kézzel kéne csináltatni, jó, hogy ma a számtech világát éljük, de annyi analfabéta cad-es van, főleg mikor terv projekt van, és basszus nem tudják megítélni, h sacc mekkora csavarhossz lenne ideális, aztán majd kiadódika valós de előre egy picit sem tudnak saccolni...
de a legborzasztóbb, h ugye acad-ben olyan hosszú vonalat húzol amilyet akarsz tudsz me-t váltani és mindjárt olyan hülyeségeket lehet összehozni, h félelmetes, ez nem degradálás, sajnos tapasztalat....
míg ugye kézzel érzed h mekkor 10 mm mekkora 300mm acad-ban, ill jobbanmondva gépen nem nagyon...
hű megint sok értelmes dolgot írtam....---C.2.A. Dokesz007 ---I'm the power---SAJTOLOK---
-
buci
tag
Szia Parson,
Huh...először is örülök, hogy a render téma ismét előkerült. Nem is gondoltam volna, hogy magam is ily hosszú időre rabja leszek. Régebben úgy hittem, elég valamiféle hasonló grafika, hisz a mai gépészeti rendszerekben lévő renderelő motorok jó megjelenítéseket produkálnak. Mégis hihetetlen, hogy mennyire leértékelődnek, mikor az ember profi alkalmazással találkozik. Az én esetemben ez a Maya3D volt. Erről korábban is irtam már, ill.a program bonyolultságáról is volt szó. Nos azóta sikerült jobban belelásnom magam és az így szerzett tapasztalatok nagyon pozitívnak mondhatók.
Persze én is szerettem volna egy alkalmazáson belül megoldani mindent. Tipródtam is magamban jó ideig, hogy megéri-e belevágni egy másik szoftverbe csupán a megjelenítés miatt? Most azt mondom: egyértelműen igen! Igen! Igen!
De, hogy ne legyek túl hosszú, inkább konkretizálnám a dolgokat:
Szükség volt fotorealisztikus képekre,amik ráadásul fehér színüek.
Ugye a Proe-ből nem tudtam ezt kihozni, a Mayaból viszont igen:
[link]
[link]
[link]
Megjegyzem, hogy Kb. 3. hónapja Mayazgatok és csak is a render részét ill. az ehhez szükséges navigációs dolgokat néztem. A lényeg, hogy ''avatatlan szemek'' azt kezdték kérdezgetni, hogy ez grafika-e. Ennek roppant módon örültem, bár tudtam/tudom messze vagyok attól, amit meg lehet vele csinálni. Most ott tartunk, hogy poszterre tesszük a renderelt képeket és már a termék elkészülte előtt kiállításokon, újságban megjelentetjük.
Persze látszik a különbség egy fotóhoz képest, de személy szerint engem annyira tunigolnak a Maya határtalan lehetőségei, hogy sokszor nem is a modell érdekel már, hanem azon filózok, hogy milyen lesz a render.
Ja, majd elfelejtem: semmilyen export/import problémám nincs Proe-ből.
Egyszerűen mentem az alkatrészt vagy összeállítást wavefrot(obj) formátumban.
Ezt benyitom a Mayába és jöhet az istencsászár mental ray
De azt hiszem ezt már korábban írtam..... -
buci
tag
Köszönöm a kritikát. Elfogadom, bár jobban szeretem az indoklással egybekötött véleményt. Arra szokás mondani, hogy építő jellegű.
Ahogy visszaolvasom az előzőleg általam leírtakat, talán az tűnhet ki, hogy csak a Maya a király. Ez természeresen nem így van. Nekem ez jött eddig be, másnak más és nem dörzsölöm a tenyerem, hogyha valaki szív az export/importal. Ezt mindenképpen hangsúlyozni szeretném.
Egyébként nálam is csak a hobby szint működik egyelőre. Az egy dolog, hogy jelenleg a munkámban is használom. Azért el még nem szállok, legalábbis remélem.
Hát az utoljára linkelt rendereden még nem sokat látok. Talán csak azt, hogy a max felülete sem az egyszerűségről híres. Remélem az idő múlásával készülnek majd remekművek.
Azért ''köpködésre'' dobok fel még egy képet. Probáltam/próbálok játszadozni a krómos felületekkel.
[L][link][/L] -
buci
tag
Azért annyira nem csúszott félre. Talán néha félreérthető amit vagy inkább ahogy fogalmazunk. Emiatt lehetnek akár nézeteltérések is közöttünk. Ez olyannyira nem baj,hogy sokszor ez visz előre bennünket. De tényleg nem akarok rizsázni, sértődésről természetesen szó sincs.
Persze, hogy jó ez a fórum, de meg vagyok róla győződve, ha jobban elemezzük/értékeljük egymás munkáit, akkor azzal sokkal tartalmassabbá tehetjük.
Nyugodtan írd le, hogy Buci ez a render pl. ezért meg ezért nem jó, ill. ha van benne ami tetszik, akkor azt is. Nyilvánvalóan komolyan veszem az adott témában jártas emberek véleményét és nagy szerencsének tartom, hogy tapasztalataidat/tudásodat megosztod a fórumozókkal.
Visszatérve a képedre:láttam benne a Mayahoz hasonló megnevezéseket. Pl. GI. Ez nem Global Illumination véletlenül? Gyanítom, hogy a Maya és a Max között renderelés szintjén meg lehet találni a közös nevezőt. De erről majd később... -
buci
tag
Na kérem valamii ilyesmire gondoltam!.
De tessék megkapaszkodni:egyik renderen sem használok fényforrást!
Ami a megvilágítást adja, az a HDRI (High Dynamic Range Image). Ez azt jelenti, hogy van egy jóval nagyobb gömb, mint maga tárgy és ez körbeveszi, pontosabban a tárgy ennek középpentjában van. A gömbre meg rá van téve egy kép, ami visszacsillan a renderelendő objektumon.
1 kép: Lejjebb tudom venni a ''fényerőt'', de azonnal beszürkül. A háttérre valóban kellene valami, de a texturákat nagyon nem vágom még. Próbáltam már rátenni, de végül leszedtem mindet, mert nem tetszett. Mi több azt kezdtem mondogatni magamnak, hogy a tárgy a lényeg. Pedig arról van szó, hogy nem tudom mitől lenne jó a háttér.
2. kép: Egyértelműen árnyék baja van. Mégiscsak kellene fényforrás, mert így nincs árnyék.
3. kép: Nekem tetszik az erős tükröződés. Sztem ide is kellene valami kis szórt árnyék. A nagy csillogás miatt a kép eleje eléggé szürke lett. De ez így csak így utólag tűnt fel.
4. kép: Dgs material. Jól lehet a krómos dolgokat vele hozni. A gáz az, hogy annyira visszatükröződik a háttér, hogy egyes helyeken beleolvad a darab a háttérbe. Persze ez függ a formától is. Ebben az esetben ez mindenképpen hátrány. Ettől függetlenül most még tetszik.
Tulajdonképpen végig a Final Gather beállításokkal variálok, ill. az anyagminőségekhez tartozó beállításokkal. Hol vagyunk még egy komolyabb layered shader-től?
A GI-jal kapcsoltban a közös nevezőt emlegettem, nem a különbségeket. Ha pl. Te kitaláltál egy jó GI beállítást, azt lehet nekem már nem kellelne újra felfedezni.
Köszönöm a részletes leírást. -
aneda
aktív tag
''amugy csak megsugom, hogy a wf1 nem volt maga a tökély...''
Sajnos ezzel nap mint nap szembesülnöm kell!
Újraindítottam persze, hiába, nem segít a dolgon, átállítottam a ''fix_refs_to_intersections'' változót is YES-re, probléma maradt.Az oroszok már a spájzban vannak!
-
buci
tag
Szerintem nem tántorító. A HDRI meg a szívemcsücske. De mint annyi mindenre e témában, talán a szubjektív a jó szó rá.
A 3. hozzászólásod: nem hülyeség (Valaki álított ilyet?, de az tény, hogy a fehér színnel volt eddig a legtöbb problémám, úgyhogy hanyagolom is egyelőre.
A layered shader-rel kapcsoltban:
You can layer shaders when you want to use more than one material for an object. Layered shaders let you create the appearance of variations in the material qualities of the surface by combining two or more material nodes that each have their own qualities. Layered shaders render more slowly than other materials, so consider using Layered textures instead to achieve similar results
Még nem tudom használni, de piszkosul tetszik. Fel is lökök egy képet.[link]
Sajnos én csak aHDRI-t raktam alá, a többihez még nem sok közöm van.. A kaszni a layered shader. -
buci
tag
Ok, tényleg ott van az utolsó mondatban.
De csak nem zsír annyira, mert amint felpakolok egy méretet, ismét hozzá kell adni egy annotációt, ismét sík kijelölés stb. Akkor inkáb méretezem a rajzot! Jó, nem kell rajz, de időben így hosszabnak tűnik. Bizom benne, hogy nem a gép és szék között van a hiba. -
buci
tag
Te okostojás, az eredeti pentable.pnt-ben is cm-ben van! Ezt nem én adtam meg így!
A fájlt egyébként is egy Unitis-es emberke küldte.
Ja és kimásolok neked egy részletet a súgóból is:
Example: table.pnt File
The following is a sample table.pnt file:
pen 1 color 0.0 0.0 0.7; highlite_color
pen 2 thickness .5 cm; letter_color
pen 5 pattern 1.0 0.1 0.5 .01 in; color 1.0 0.0 1.0; drawing_color
Erről ennyit. Nincs bocsánat! -
Sgj60
csendes tag
Hú GT (Parson) ennél általánosabban nem is fogalmazhattál volna. Eddig már én is eljutottam, de a Qurdro FX sorozat kifejezetten CAD softverekre kifejlesztett piszkosúl drága VGA kártya. Ezzel kellene igazán jól működnie a ProE-nak. Ezért nem értem, hogy mi lehet a baja. Dolgozom már pár éve ProE-val, sokféle kártyával, de uj ez a probléma nekem. Tanulság: egy mezei játékra kitalált NVIDIA kártya gyakran jobb vétel, mint 10x-er annyiba kerülő speciális cimborája.Csak biztam benne, hogy valaki esetleg találkozott ezzel. De féltem, hogy egyedi problémával állok szemben. Azért köszi a segítséget és sikeres vizsgaidőszakot.
-
Atlantis
veterán
Szerintem tök mindegy, hogy gépész tervezésnél milyen panel van egy monitorban. ProE-nál pláne, mert sokkal kevésbé élénkek a színek benne, mint pl. Solidworks-nél. Utóbbival látványosabb modellek készíthetők, bár nekem ez nem szempont.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
cadmester
tag
-
Atlantis
veterán
Nem is hallottam még róla. WF3 korában nem idejétmúlt a kérdés?
Én már a WF4-et várom nagyon. Jól jönne a dual procik támogatása és infóim szerint az már tudni fogja.>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Igen, sajnos így van. Nehéz jó anyagot találni hozzájuk, kivéve, ha megveszed őket. Ilyen árak és jövedelmek mellett az viszont ''céges játék''.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Parson
addikt
sőt, továbbmegyek... aszem egy normális proe 2001 verziót is leszedek végre a régebbi cuccok miatt.
ellenben ha vki tudná hogy hol rejtőzik az az opció amivel az aktuális verziót megelőző szinten lehet elmenteni a file-okat, az szóljon, mert egy helyen olvastam erről már, de megoldást még nem találtam.───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Atlantis
veterán
Meglepne, ha tényleg lenne ilyen, de én is örülnék neki. Keresgéltem már a config.pro opciók közt én is ilyesmit, de semelyik pont nem utalt rá. Az Autodesk termékeit lezámítva én még nem láttam ilyet egy nagyobb CAD-rendszernél sem, bár tény, hogy nem mindet ismerem.
A 2001 remek verzió volt, de már nagyon fura lenne használni. Mi az, ami nem megy Wildfire-ben? Mihez lenne jobb szerinted a 2001?>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
Új hozzászólás Aktív témák
- Windows 10 11 Pro Office 19 21 Pro Plus Retail kulcs 1 PC Mac AKCIÓ! LEGOLCSÓBB! Automatikus 0-24
- Eredeti Microsoft termékek - MEGA Akciók! Windows, Office Pro Plus, Project Pro, Visio Pro stb.
- AKCIÓ! - STEAM kulcsok / Punch Club, Oddworld: Soulstorm, Children of Morta, stb. - 2024.05.16.
- Bitdefender Total Security 3év/3eszköz! - "Tökéletes védelem most kedvező áron..."
- Számlás!Steam,EA,Epic és egyébb játékok Pc-re vagy XBox!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen