- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Milyen TV-t vegyek?
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fujifilm X
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
Hirdetés
-
Eleglide C1 - a középérték
ma Szintet lépett az Eleglide, az egyébként egész korrekt M2 után a C1 sokkal komfortosabb közlekedésre alkalmas.
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Parson
addikt
no az hagyján hogy rátaláltam erre a fórumra, de hogy voltam olyan okos, hogy még el is kezdtem átnyálazni az eddigi hozzászólásokat... tényleg kiru ez a fórum, jó hogy létrehoztátok, én már jó ideje keresgélek ilyen oldalt. és hát lám, ujabb apró finomságokra lehet igy szert tenni, annak ellenére hogy már évek óta használja az ember...
viszont ahogy olvasgatom, látom elég sok fogás még nem tiszta egy két felhasználónak, úgy hogy én is örömmel beszállnék ebbe a kérdezz-felelek játékba, ami itt folyik, hátha én is tovább okosodom még...───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
Buci, ezt a rugót át tudnád küldeni az én mail cimemre is?... ezzel én is szórakoztam egy ideig már vagy két hónapja, és nem igazán akart összejönni...
Domotor megoldása tetszik, de a tudásomat bővitendő kiváncsi vagyok erre...
előre is köszi───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
Buci, tedd a style-os görbéidet egy új fóliára, és ha a fóliát blankeled, akkor eltűnnek a felesleges görbék is a megjelenitésből...
szerintem ez a legkézenfekvőbb megoldás... már csak azért is, mert a végső modellen egyáltalán nem kell hogy ezek bármikor is láthatóak legyenek. ha meg mégis, akkor layer unblank...
[Szerkesztve]
[Szerkesztve]───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
nos. akkor szépen sorjában, de azért az egyszerűbbet venném előre. lépések új fólia létrehozására kb igy:
1. layer tree
2. jobb klikk/new layer
3. megadod a nevét, pl. style_curves, és akár az Id-t is...
4. ráklikkelsz vagy a modelfában a featurokra vagy (és ezt ajánlom) kijelölöd a modelltérben a görbéket, vagy ha ugy tetszik akár az egész modellt, ha a bal klikket nyomva tartva huzol a modell köré egy négyzetet
5. a contents fül alatt amiket mégsem szeretnél a layerre tenni, pl sikok, felületek, stb, azokat kijelölöd, és remove - ez utóbbi azért tutibb, mert igy nagyobb modell esetén tuti az összes curve felkerül erre a layerre (a plusz jelek a status alatt pedig azt mutatják, hogy aktivan van e jelen az adott elem a layeren, vagy épp inaktivan. értelemszerűen az include parancs ellentetje az exclude)
6. OK
7. jobb klikk a layertree-n az adott layerre és hide
8. ha véglegesiteni akarod ezt a beállitást, hogy a modell következő megnyitásakor is hide-olva legyen, akkor: view/visibility/save status, esetleg még egy biztonsági mentés ;)
config.prro-ban nem kell állitani semmit
súgjátok meg nekem hogyan tudok ide képeket linkelni, és akkor a másikat is megmutatom ha sikerül───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
nos akkor nézzük a keményebb diót.
megnézegettem ezt a style-os felületi problémát, és lőn ahogy mondtátok, nekem sem csinálta meg, akárhogyan próbálgattam, 3-4 megoldással... aztán kissé belemásztam elméleti szinten, vagyis matematikai sikra lebontva a témát. némi gondolkodás, és telefonos konzultáció pár kollegával azt az eredményt hozta, hogy felesleges erről beszélni, mert a tükrözés magával hozza a másodrendű kapcsolatot is a két felület között, csak épp ezt a proe nem jelöli...
amugy köszi a csavarrugót Buci, mindjár meglesem azt is───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
a blank szinte ugyanazt a célt szolgálja mint a hide... én legalábbis különbséget még nem tapasztaltam. az isolate-et meg magyarázták nekem a kollegák, de elfelejtettem, mer soha nem volt rá szükségem szóval így fejből nem ugrik be
az ID meg a rules nekem se 100%-osan tiszta még... bár a 2001-ben a feature id-k hasznosak voltak számomra 3-400 feature-ös alkatrészeknél, de a layer id-val mit lehet kezdeni... jó kérdés───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
hello repvez,
sajnos el kell szomorítsalak. Én is sokat használtam AutoCAD-et gépészeti tervek dokumentálására, de már évek óta áttértem 3D-s alkalmazásaokra. Még én is a Mechanical Desktop-on tanultam az alapokat, aztán Inventor, SE (ha ez a solid edge röviditése nálatok...) és aztán proe, ahol le is ragadtam, mert ebben mindent meg tudtam eddig csinálni, amire szükségem volt... bár azért látom én is még a hiányosságait néhol, de hát tökéletes rendszer nincs. CATIA érdekel még, csak időm nincs rá, hogy megtanuljam, pedig annak a felületmodellezése észvesztő. AutoCAD-re visszatérve viszont nem tudok segiteni... egyelőre. de azért ne csüggedj, puhatolozom majd egy kicsit pár kollegánál.───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
megnéztem a képeket, de azok alapján nem tudok sok mindent mondani szatyi modelljéről, ellenben akkor kicsit belemélyedve elmondanám az érveimet az állitásom mellett.
nos, ahogy emlitettem is, komolyan matematikai szinten vizsgálva a dolgot és pár konzultálás eredményeképpen arra kellett rájönnünk egy kolegámmal, hogy egy tükrözött függvény (amelyik merőlegesen fut be a tükrözés sikjára !!! ) az másodrendben is folytonosságot eredményez abban a lokális környezetben. Ahhoz, hogy ezt jobban értsük, tudnunk kell mi az elsőrendű folytonosság, ami nagyon leegyszerűsített nyelven csak annyi, hogy a két függvény csatlakozási pontjában mindkét függvény érintője azonos irányítottságú. A másodrendű folytonosság kritériuma pedig az, hogy ezek az érintők mindemellett egyenlő ''hosszúsággal'' is rendelkezzenek. (bár egy szimpla érintő végtelen hosszú lehet, mégis proe-s alkalmazásokban nyugodtan használhatjuk ezt a kifejezést, hiszen ezeknek az érintőknek állításával is változtathatjuk a görbéket).
így aztán a tükrözött felületek másodrendben is folytonosak, feltéve, ha a tükrözés sikjára merőlegesen futnak be. ehhez pedig olykor nem elég, hogy a határoló élek normális irányúak a tükrözés sikjára abban a glokális környezetben... biztosítani kell hogy a felület is merőlegesen fusson be... nálam már volt ilyen probléma... no de lényeg a lényeg, ezért nem lehet állitani a nyilacskán, mert ekvivalens lenne az eredmény a kiinduló állapottal... szerintem───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
válasz Atlantis #620 üzenetére
egyetértek veled Atlantis... közelíti ... elérni sosem fogják, mert nem lehet. nem csak informatikai hanem inkább felhasználói, tervezői szemmel nézve a programokat. bár ez már lassan inkább filozófikus területekre menne át, abba itt meg nem szeretnék belefolyni, csak eltérnénk vele a lényegtől... ami van, azt kell szeretni, amíg nincs jobb )
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
hát ahogy mondod, ott horpadás van, nem pedig törés... ahogy elnézem, nem a merőleges befutással van gond, hanem mással, ehhez már nekem is képet kellene mutatnom, hogy érthetőbb legyek, de azért egy két apróságot igy is mondhatok...
arra ügyelni kell, hogy minél kevesebb pontot tartalmazzon a spline, különben akaratlanul is hullámosodni kezd a felület, vagy más szóval ne nagyon tartalmazzanak inflexiós pontokat a görbék, a már emlitett hullámosodás miatt (ez könnyen elérhető, ha túl hosszúra vesszűk az érintőket.) itt valószínűleg ez a probléma... javaslom a control points opció bekapcsolását...talán segit
amugy nem 100%-osan igaz, hogy non-parametrikus tevékenység ez a style-os felületmodellezés, hiszen nagyon sok paramétert meg lehet adni (az alsó toolbar-t érdemes teljes mértékig kihasználni egy-egy feature-nél. precizen be lehet állítani az érintők hosszát is akár) a végeredmény lesz csak az, ami bonyolult felület...───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
no próba cseresznye, hátha sikerül nekem is ez a linkelősdi
Bővebben: link
Bővebben: link
az 1. képen egy hirtelen létrehozott egyik, végén ilyen hulámositott felület zebracsikos surface analizisét látni, a 2. -on meg az ezt kiváltó okot...
remélem ez segít vmelyest, érdemes élőben megnézegetni hogyan alakulgat a dolog ilyen esetben...
[Szerkesztve]───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
jah, és hát persze maga a felület: Bővebben: link
[Szerkesztve]───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
nos ez a surface ribbon különösebben nem ad sok uj dolgot. igazán csak azt lehet vele elérni, hogy a két kapcsolódó felület között amit létrehozunk nem lesz alá/fölé rendeltségi viszony, hanem csak mellérendeltség. különösebben nem látom értelmét, mert esetünkben tükrözéssel állithatjuk elő a pontos szimmetriát, így erre a ribbonra nincs szükség... mellesleg a G2-es problémára sem ad újabb megoldást.
de mindenképp jó tudni róla, hogy van ilyen feature is, ki tudja mikor jöhet elő olyan eset, amikor szükség van rá...
[Szerkesztve]───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
no olvasgattam az itteni hozzászólásokat még egy kicsit, és ugy látom Bucinak meg Szatyinak nagyon bejön ez a car design, vagy inkább rekonstrukció...
ajánlom nektek a következő oldalt: Bővebben: link gallery link alatti képek
vagy egy másik kedvencem: Bővebben: link vehicle alatti linkek... de a többit is érdemes megnézni ha más nem, csak azért mert jól néznek ki mondjuk ezek már kicsit előrehaladottabb tudással rendelkezők művei, de célnak is nagyon jók..
no de visszatérve a Pro/E -ra, azért nekem is lenne egy két apró kérdésem:
nálam a Pro/MECHANICA nem akar ugy működni ahogy szeretném... ehhez van vmi segédletetek? még egy szimpla analizist se sikerült végigfuttatnom, mert vmi nem tetszett neki és nem igazán jöttem rá, mi... pedig egész elfogadható eredményeket lehetne vele produkálni...
meg aztán renderelésben se vagyok igazán profi... hogyan lehet elérni azt hogy a floor/padlón legyen egy modell, és ne pedig a levegőben, vagy a padló felett egy két centivel 'lebegjen' ?
[Szerkesztve]───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
-
Parson
addikt
no itt vmi komolyabb probléma lehet nálam,mert a kényszerket és a terheléseket fel tudom tenni, hálózni is tud ugy ahogy, meg anyagot is tudok a modellhez rendelni, de az analizist már nem futtatja le...
térjünk inkább vissza a style-os témára van még vmi nehézség?───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
hát Buci, megmondom neked őszintén, én egy BMW 320 Ci modelljével szivok, ugyhogy egy cipőben járunk. ugyan tudok mutatni egy két képet róla, de eléggé iterációs fázisban vagyok... elég nehéz haladnom vele, mert marha sok egyéb dologgal foglalkozok mellette
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
no, örülök hogy visszatértél szatyi, mert gondoltam, hogy nem lesz ilyen egyszerű ez a másodrendbeli folytonosság-kérdés, és komolyabban kell beszélni róla...
nos akkor megpróbálom még egyszer kifejteni az álláspontom a másodrendű folytonossággal kapcsolatban:
nos mint látjuk, elsőrendű célunk, maga a másodrendű folytonosság, ezt szeretnénk elérni, mellékesen ugy, hogy szimmmetrikus legyen a felületünk egy sikra.
alapvetően az elsőrendű folytonosság kritériuma, B-spline-ok esetében:
A meredekség nem változhat hirtelen, vagyis ha - leegyszerűsitve a problémánkat 2D-re - a görbék csatlakozási pontjában az érintők párhuzamosak, akkor ez ok.
A másodrendő folytonosság kritériuma: a B-spline görbék görbületében nincs hirtelen változás, ugrás, vagyis két görbe, ami csatlakozik és a csatlakozási ponton átmenő tengelyre szimmetrikusak, akkor azok másodrendben folytonosak. Lássuk be, hogy ez alapján egy sikba merőlegesen befutott B-spline másodrendben folytonos lesz a tükörképével.
Való igaz, előbbi felszólalásomban az érintők hosszáról szóló közérthetőbb mondatom szélsőséges esetre - tükrözött felületekre vonatkozott, de hogy lássuk, miről is van szó a gyakorlatban, próbáljuk ki a Pro/E -ban, hogyan müködik ez. ha ez a problémánk 3D-ben, nézzük meg mit csinál 2D-ben...
1. style-on belül rajzoljunk két B-spline görbét egy sikra, és csatlakoztassuk az egyik végpontját a másik végpontjára.
2. a végpontokra klikkelve külön külön az érintőket állitsuk át vmi olyan helyzetbe, hogy ilyetén módon görbék legyenek.
Az alá-főlé rendeltségi viszonyból kifolyólag csak a csatlakoztatott görbén tudjuk a következőket állitani (3, 4):
3.a csatlakoztatott görbe érintőjére jobb klikket nyomva az legyen tangent
ekkor a két érintő külön külön állitható hossza NEM befolyásolja a másik görbe lefutását, vagyis, a görbületi VISZONYOK változtathatóak a két görbe között... nincs másodrendő folytonosság, általános helyzetben, csak és kizárólag akkor, ha nincs ugrás a 'görbületben', ami ideális helyzetben, lokális tükrözéssel elérhető.
4. a csatlakoztatott görbe érintőjére jobb klikket nyomva az legyen curvature
ekkor a a két érintő külön külön állitható hossza befolyásolja a másik görbe lefutását, az alá-fölé rendeltségi viszonynak megfelőlen ( ! ), vagyis, a görbületi viszonyok minimálisan ( ! ) változtathatóak a két görbe között... (értelemszerűen, ideális esetben, tükrözésnél nincs jelen ez a minimális változtathatóság sem)
ilyeténképpen a másodrendű folytonosság eredményként érhető el, nem pedig eszközként, nem kell 'tudnia' a görbének hogy merre fog folytatódni a görbülete.
Remélem, válaszom kielégitő volt───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
a Pro/MECHANICA-val kapcsolatban pedig az a problémám, hogy a modulba belép, és mindent tudok bennn használni, kivéve az analizist... telepitéskor a mechanica elérhetőségét meg is adtam, de ha mást is meg kell, akkor az érdekelne...
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
hm, ez érdekelne engem is. Buci, milyen spiral patern-re gondolsz? kiváncsi lennék te milyen megoldást találtál rá, ha találtál. bár nekem van egy bevált ötletem, mondjuk egy hengerpaláston spirálgörbe menti furatkiosztásra, de lehet van jobb is/egyszerűbb is. nos?
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
Bocsi, rossz szót használtam. Csavargörbét akartam írni. Amúgy megirtam a csavargörbe egyszerű kis egyenletét és utána kiosztottam rajta egy pontot, a pont alapján meg egy, a hengerpalástra merőleges tengelyt. Ezek alapján már kiosztható a furat.
Ámbár ha vmit bele szeretne helyezni az ember, ügyelni kell arra, hogy a kiosztandó alkatrészek csak egy referenciát (kiosztást) viselnek el. Vagyis ha pl egy sik is van a tengely mellett (vagy akármi más), akkor azokat a tengellyel group-ba kell csomagolni és együtt kiosztani, mert csak ilyetén módon tudja kiosztani az uj alkatrészt is.───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
jut eszembe, vmiért nekem ujaban nem müködik ez a képes linkelősdi, lehet tudni mi a probléma?
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
válasz Thomas-H #691 üzenetére
Azt hiszem az lesz a legegyszerűbb, ha átküldöm neked is... egyből látni fogod a lényeget, nem csak leirva szembesülhetsz vele
Mindazonáltal pontok kiosztásánál is kell egy referencia dimenzió, ami alapján ki lehet azt osztani, így a pontot én a görbére helyezném, és utána eldönteném, mi a hasznosabb, egy görbe hosszára vonatkozó relativ vagy abszolút dimenzió, vagy pedig egy külső referenciához (pl sik) kapcsolt távolság. Értelemszerűen esetenként más-más lehet előnyösebb. (Kiosztásnál a Dimensions ablakban kell megadni ezt a referenciát és a lépték nagyságát is.)
[Szerkesztve]───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
Üdv perfag. Részemről az a nagy helyzet van, hogy még soha nem használtam SE-t ilyen szinten, én Pro/E-s vagyok, és CATIA érdekel még ezügyben aztán kalap kabát. Többi szoftverrel már egy ideje nem foglalkozom, ezért halványodik a tudásom is azon a téren. Szal nem láttam értelmét a témához hozzászólni, ha Pro/E-ban érdekelne, abban tudnék segiteni. A többiek pedig valószínűleg hasonló helyzetből kifólyólag maradtak csendben e kérdést illetően. Aki meg tudna segiteni és nem tette, hát az lehet nem vette észre vagy nem ért rá, vagy majd most fog irni, passz. Én szép vagyok és ez a lényeg.
(Franciául meg egy kukkot se értek, maradok az angolnál meg a németnél legrosszabb esetben. )
[Szerkesztve]───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
perfag, CATIA-hoz még én se értek egyelőre, nézegetem itthon és még csak barátkozom a gondolattal hogy bele kéne mászni. A memóriaigénye passz hogy mennyi, jó ha van egy kevés a gépben, ezzel kapcsolatban korábbi felszólalások már voltak aszem.
Azt nem tudm, hogy megéri-e visszafelé fejlődni, bár mindenkinek szíve joga hozzá.
Working Modell? Most látom először ezt a nevet...
De akkor már én is kérdeznék, CATIA ugye nem szokott ütközni a Pro/E-val? mert nekem nem érné meg eltolni a pöpecül belőtt kis Pro/E-t, ha netán ugy döntenék, hogy egy gépre telepitem a kettőt...───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
válasz Atlantis #708 üzenetére
A SW-t eddig csak egyszer kétszer láttam munka közben, egész pofásnak tűnt (könnyen kezelhetőnek) de az Inventorhoz hasonlított az én meglátásom szerint, ha más nem, olyan mértékben, hogy szép szép, de hogy megéri-e lejjebb adni... persze van mikor nem a kedv diktál...
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
Huh de behalt itt a téma... Na akkor egy kérdés. Akinek van, annak hányas frissitésű Pro/E-ja van? (Az enyém WF 2.0 M171-es) Válaszok után mondom a hozzá kapcsolódó kérdésem.
[Szerkesztve]───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
Hm. Privát üzeneteket itt nem olvasnak az emberek?
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
És láss csodát... tényleg megcsinálja. Nem értem, sweep-pel miért nem, de ezzel megcsinálja. Igazából azzal rontottam el, hogy nem kerestem alternatív megoldást a problémára... mondjuk nem is volt égetően fontos. Mindenesetre köszi szépen szatyi!
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
hello sgj60, talált süllyedt, tényleg az vagyok üdv neked is ezen a fórumon, bár nem tudom mióta vagy a tagja, és hogy egyáltalán melyik kollégámat tisztelhetem személyedben. a lényeg hogy hasznos ötletcserékre már itt is elérsz.
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
hali szatyi,
egyszerűen és nagyszerűen meg lehet ezt a problémát oldani. alapvetően úgy kell elképzelni, hogy minden egyes alkatrésznek és magának az összeállitásnak is lehet adni ''egyénileg regisztrált'' paramétereket és paraméterértékeket. ezeket a paraméterértékeket a későbbiek folyamán egy hivatkozással pedig meg lehet jeleniteni a rajztérben automatikus módon. viszont ahhoz, hogy ez a legjobban-lezsirozva működjön, érdemes két dolgot tenni.
1.1 ha tervezés előtti állapotról beszélünk, akkor template.prt és template.asm file-okat érdemes létrehozni, amik már alapból tartalmazzák ezeket a paramétereket (és esetleg más hasznos dolgokat, pl, alapsikok, esetleg koordinátarendszer, előre beállitott mértékegységrendszer... stb) , az érték oszlop viszont üresen vannak hagyva. igy egy-egy új alkatrész/összeállitás létrehozásánál ezeket a template file-okat behivva, és azokon dolgozva, ezeket az alaplépéseket ''megspórolhatjuk''. (lényegében ezek ugyanolyan fileok, mint a többi prt vagy asm, de ezeknek csak a tartalmát/beállitásait örökiti át a mi új alkatrészünkbe/összeállitásunkba.)
1.2 ha a tervezési szint már túllépett a kezdeti stádiumon, és már pl egy kész összeállitásunk van, tele alkatrészekkel, akkor sincs gáz.
egyszerűen annyi a dolgunk, hogy a főösszeállítást megnyitása után azt beparametrizáljuk (Tools/Parameters), de az értékoszlopot üresen hagyjuk.
ha ezt megtettük, akkor menjünk a modellfa feletti settings gombra és azt megnyomva a felugró menüben válasszuk ki a 'tree columns' opciót.
a felugró ablakban válasszuk ki a 'type' görditősávban a 'model params' opciót, és utána az alatta lévő oszlopból lőjjük át a 'displayed' ablakba azokat a paramétereket, amiket a megtervezett összeállitásunkban, minden alkatrésznél szeretnénk érvényesiteni, és értékeket hozzárendelni. (pl megnevezes, tomeg, anyag, stb.)
apply-jal fogadjuk el, és végül ok-val zárjuk be az ablakot, és ekkor megjelennek a modellfában - új oszlopokkal kiegészitve - maguk a paraméterek, melyeknek egyéni értékeit már csak az adott alkatrészek mellett egy amolyan táblázatos rendszerben csak ki kell töltenünk. - nem megfeledkezve a paraméter tipusok átállitásáról sem.
ilyetén módon a végén save-t nyomva minden alkatrészben létrehoztunk egy pár, ugyanolyan nevű, tipusú, és csak értékeikben különböző paramétereket. (pl. megnevezes - string - Csapágyház)
természetesen, ez a megoldás a template file-ok használatát is kilövi, amennyiben, csak erre használnánk a template-eket.
2.1 nos a paraméterek létrejöttek, ezeket kéne vhogy átörökiteni rajztérbe, hogy ne töltögessük őket időrabló módon...
rajzi formátumok létrehozásakor kell a táblázatok rublikáiba egy-egy ilyen hivatkozást belőni, amelyek 'áthuzzák' az adott modellből az adott parameter értékét. vagyis egy példa:
beirjuk egy mezőbe: '&megnevezes', ami egy hivatkozás.
ezt a rajzformátumot (pl a3.frm) egy új rajz (drw) létrehozásánál 'empty with format' opcióval való behivása után a hivatkozás életbe lép - amennyiben a rajzhoz olyan modell van kötve amiben van olyan parameter aminek a neve: 'megnevezes' - és behivja annak a paraméternek az értékét vagyis a rajzon már abban a rublikában ez lesz látható: Csapágyház.
így érthető módon, ha a rajzhoz az összeállítás van rendelve, akkor annak paraméterei fognak átöröklődni a rajzon lévő táblázatba.
2.2 az egyes alkatrészek paramétereit pedig a darabjegyzékbe kell átörökítenünk.
a darabjegyzék kitöltése legyen egy másik fejezet, amennyiben van igény rá...
...ilyen, és ehhez hasonló hivatkozásokkal mutathatjuk meg még automatikusan pl a rajz méretarányát, az aktuális dátumot, a tervezőt, annak a nevét aki ellenőrizte a rajzot, stb stb.
remélem sima ügy...
[Szerkesztve]───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
nos félreértettem a problémát akkor. viszont akkor tisztázásképpen:
van egy főösszeállitásod, alösszelláitásaid benne és alkatrészek. ezek mindegyike tartalmazza ugyanazokat a paramétereket (ugyanolyan nevű paramétereket), de a paraméter értékeket te szeretnéd időnként frissiteni a főösszeállitás paraméter értékei alapján. példakéánt: mondjuk van egy ilyen paramétered a főösszeállitásban: 'tervezo - string - Kovács Józsi' és ebből te a paraméter értéket, vagyis a 'Kovács Józsit' szeretnéd átörökiteni az összes többi alkatrészre, mert mondjuk előtte 'Kis Béla' volt... ilyesmiről van szó?───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
nos én azt mondom, mindenre van megoldás...
de amit mondasz, az nem olyan egyszerű. ahogy belenézegettem, a mapkey ad egyfajta megoldást rá, de ahhoz, hogy az jól müködjön, bele kell mászni a mapkey 'programjába', és ott kellene átirni bizonyos sorokat / definiálni, mit honnan és hova másoljon (paraméterértékeket), és ráadásként mindezt úgy, hogy utólagosan ne / minimális mértékben kelljen belepiszkálni, vagyis totálisan / majdnem teljesen általános megoldást hozzunk ki belőle, megoldva ezzel azt hogy ne csak egy adott összeállitásnál müködjön... nos ezen elkezdtem gondolkozni, de nem értek ilyen szinten hozzá, bár nem nehéz összerakni, csak a 'jelszavakat' kell tudni hozzá.
viszont amig nem készül el ez igy, addig azt tudom ajánlani, hogy a modellfában jelöld ki az összes alkatrészt amiben szerepel ugyanazon paraméter és változik az értéke, és utána jobb klikk és edit parameters... és mivel mindegyikben szerepel ugyanaz, ezért mindegyiket szerkesztheted egyszerre, egy füst alatt...
ha netán más ötlet is van erre, ne hallgassa el senki, mert érdekes problémáról van szó...───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
huh, ez már nekem is tetszene, de ehhez én már/még nem értek sajna... de legalább jól hangzik. amúgy a mapkey létrehozásánál lehet alkalmazni külső programokat, ezt én is tapasztaltam, csak hát irni nem irtam egyet se.
viszont azokat a példákat megnézem én is.───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
-
Parson
addikt
válasz jaja1981 #761 üzenetére
üdv,
ha van már gépészeti 3D-s tervezőrendszerekben vmi tapasztalatod, az mindenképp hasznos, hiszen itt sincs másról szó. viszont ahhoz hogy belemerülj, nem elég az elhatározás, kitartás is kell hozzá, mert lesz pár buktatója, ami már jó pár ismerősömnek elvette a kedvét. őszintén szólva én is szivtam vele az elején, de aztán átlendültem a holtponton. ha ez neked is menni fog, akkor felesleges tutorialról beszélni, csak szélsőséges esetekben. mindenesetre ajánlom, hogy ezt a pár száz hozzászólást olvasgasd át közben, hasznos infókra lehet lelni itt is. hivatalos leirások elég borsos áron kaphatóak, igy azokat neten fellelni szinte lehetetlen, és ezt igazolják az előttem felszólalók tapasztalatai is. 1 szóval ugrás a mélyvizbe, aztán a közben felmerülő kérdésekre itt ugyis válaszokat kapsz ettől attól.
egy (vagyis sok) konkrét feladaton keresztül tudod ugyis igazán megtanulni...───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
Új hozzászólás Aktív témák
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
- AKCIÓ! - STEAM kulcsok /Anuchard, Aragami, Children of Morta, stb. - 2024.04.17.
- Game Pass Ultimate előfizetések 1 - 25 hónapig azonnali kézbesítéssel a LEGOLCSÓBBAN!
- World of Warcraft Shadowlands Collectors edition EU EN
- Eredeti Windows, telepítéssel! Digital Doctor Számítógép Szerviz
- Vírusirtó, Antivirus VPN kulcsok