Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Mik76

    senior tag

    válasz eeXaa #141433 üzenetére

    Igazabol nem sok ertelme van manapsag 4:3-ban forgatni, hiszen a kijelzok/otthoni vasznak 98%-a 16:9 aranyu, es ez szerintem a rosszabbik, mintha forditva lenne. A cinemascope mas, az also felso extra fekete csik nem annyira problema.

    Az en problemam inkabb az hogy egy filmet nem lehet valtoztatgatni egyik aranyrol a masikra ha profikrol van szo. Letezik az a fogalom hogy framing. Ha egy filmben minden snittet ugy komponalnak meg hogy az a 4:3-as aranyra lett megalkotva akkor alul felul ertekes informaciot veszitunk es romboljuk a kompoziciot egy 16:9-re konvertalassal.
    Forditott esetben, ha 4:3-as a szenzor, de eleve tudatosan csak a 16:9-es aranyra komponaljak meg snittenkent a kepet, akkor a 4:3-ra nyitassal megint szetbarmoljak a kompoziciot, teljesen lenyegtelen also felso extra sav informacioval ami nyilvanvaloan elhanyagolhato jelentoseggel bir, hiszen minden ami fontos az benne van a 16:9-es belso tartomanyban.

    Ez az utolagos ugralas a keparanyok kozott luzerkedes. :U
    Coppola/Cameron/Scott/Kubrick/Spielberg stb soha nem csinalna ilyet.

    http://www.imdb.com/name/nm1481844/?ref_=nv_sr_1

Új hozzászólás Aktív témák