- Gaming notebook topik
- Milyen asztali médialejátszót?
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Az NVIDIA lett a világ legértékesebb vállalata
- 2030-tól jöhet el a Hyper-NA EUV berendezések kora
- Slim profilos, vezetékmentes klaviatúrát újított be a Logitech
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Milyen TV-t vegyek?
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Ősszel jönnek az új Intel chipek
Hirdetés
-
Folytatódik a híres sorozat, érkezik a Farming Simulator 25
gp Idén ősszel visszatérhetünk a virtuális gazdálkodáshoz, novemberben debütál a legújabb epizód.
-
Az okosórák meghódítására készül a Galaxy AI
ma Azért az amazonos listázásnak vannak furcsaságai.
-
Slim profilos, vezetékmentes klaviatúrát újított be a Logitech
ph A G915 TKL mérsékeltebb vételárú leszármazottja végre megismerkedett a lubrikált kapcsolókkal és a csillapított készülékházzal.
-
PROHARDVER!
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tasiadam
veterán
válasz crissprivat #67850 üzenetére
Mi az auto pontosan? Mert asszerint lehet adni méretet
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
Chris0321
addikt
válasz crissprivat #67850 üzenetére
Hello.
Azért érdemes lenne kicsivel több infót megadni. Milyen autó, milyen gumi. 255/40 helyett 245/40? Az még bőven zöldben van a váltóméret kalkulátor szerint. -
crissprivat
senior tag
e90/330xd/2006
Michelin crossclimate 2 ami kellene. Nincs sokat járva az autó, ezért gondoltam a 4 évszakosat.
245/40/17 méretben sajna nincs.[ Szerkesztve ]
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
tasiadam
veterán
válasz crissprivat #67853 üzenetére
Minden motorhoz ezeket irják:
17x8.0 et:35 225/45R17
17x8.0 et:35 225/45R17 front (gumitop.hun van cc2 ebből)
17x8.5 et:37 255/40R17 rear (ebből nincs 4 évszakos sehol)[ Szerkesztve ]
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
Chris0321
addikt
válasz crissprivat #67853 üzenetére
Mennyi az a nem sok használat egy évben?
-
Chris0321
addikt
válasz crissprivat #67856 üzenetére
Én 5-6.000 km-ert megyek egy évben és van külön téli és nyári szettem. A dízel is felesleges ennyi km-re. De visszatérve a kérdéshez. Én 4évszakost egyszéles szettre tenném, a télire. A kétszéles szettet pedig eltenném. Télre én egy olcsó felnit használok, aminek nem gond ha megmarja a só.
-
KAMELOT
titán
válasz crissprivat #67853 üzenetére
Legyen téli és nyári gumi is. Mindegy nennyi km mész.
Más: Megint egy szomorú eset [link]
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
tasiadam
veterán
válasz Tsebacsi #67860 üzenetére
Majd lerendezik annyival, hogy ez a motornál egy feature, a szervíz kicserélte, mindent megtett, és jön 1-2 belső égésű BMW motor poén és kész. Kurva gáz, hogy visszahívásnál sem tudták orvosolni ezt. Mondjuk nálam rögtön egy EGR kikötéssel kezdődött volna a művelet.
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
Chris0321
addikt
válasz tasiadam #67858 üzenetére
Plusz egyszéles felnit lehet cserélgetni így egyformán kopik a gumi. Ha télen fog egy kátyút, akkor a kétszéleshez szenvedés egy felnit találni, az egyszélesnél viszont ha csak egy szettet is tud venni az sem gond, mert egyforma méretűek így akárhova felteheti akármelyiket.
-
crissprivat
senior tag
Nálam ez a téli szett. A nyári az 18-as. Na mind egy.
Köszi a hozzászólásokat.Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
tasiadam
veterán
válasz crissprivat #67863 üzenetére
18asban 1 széles a szett? Mert akkor azt nézhetnél. Vagy ha rámegy, akkor akár 16os szettet, mert ebből kiindulva nem használod hülyére az autót, fölös oda a 255 meg társai.
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
Chris0321
addikt
válasz crissprivat #67863 üzenetére
Ja, ez a téli. Nem szoktak télen kétszélest használni mert a hátsó gumi nagyon drága ilyen méretben (már ha van) és télen a hóba a keskenyebb gumi a jobb ezért hittem azt, hogy ez a nyári szetted. Nekem is a nyári 225/45 és 245/40R17, a téli 205/55R16.
Szívesen, remélem valamennyit sikerült segíteni.tasiadam: Télre én a kisebb felnit használnám a tömlősebb gumival a kátyúk miatt.
[ Szerkesztve ]
-
tasiadam
veterán
válasz Chris0321 #67865 üzenetére
asszem pont nem igaz, hogy a keskenyebb a jobb, mert a hóra való tapadást a gumiba beragadt hó bizotsítja, és nem az éle, a nagyobb felület pedig plusz éllel jár, ami pedig jégen fog, szárazon megy egyértelműen a széles gumi a jobb. Nem rosszabb a keskenyebb, de nem kéne különbség legyen a 2 között. SLK200-on 205 és 225 volt a téli, de úgy csúszkált, hogy ihaj.
[ Szerkesztve ]
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
crissprivat
senior tag
Igen, a 18-asok is kétméretes felnik. Style 193. Ezeket eladnám és a 17esekre tenném a Michelin CC2 gumikat. Legalábbis erre gondoltam.
[link]
Csak az érdekelt volna, hogy amit először is írtam, hogy a 225/45 és 235/45 (mert ilyen a max méret 17" 8,5J felnire), hogy az a majd 1 cm a kerékméretben nem e zavarja össze az ABS-t és az Xdrive rendszert.Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
tasiadam
veterán
válasz crissprivat #67867 üzenetére
8.5J-re? 255 a max és 225 a min. Egyébként nem kéne, hogy összezavarja. Alapból is van eltérés a 225 és 255 között, ha azt teszi fel az ember gyári méretben
[ Szerkesztve ]
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
tasiadam
veterán
válasz crissprivat #67869 üzenetére
Fogalmam sincs hirtelen. Qru-t keresd meg a Felni és gumi topicban, vagy ott jártál?
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
negro
őstag
válasz tasiadam #67866 üzenetére
Azert lehet jobb, persze ez havas utfeluletre ervenyes, mivel a feluleti nyomas nagyobb a keskenyebb gumin. Erdemes megnezni milyen (meg ha az szoges is) virsli gumikon mennek a rally-ban is. TC-en volt errol szo par napra. Persze mivel telen itt eleve nem mindig van havas ut felulet, igy itt ebben a klimaban az atlag autos nyugodtan megveheti az ugyanolyan meretu telit es nyarit is. A gond a teli gumi felara. En pl ezert jarok 235/40 nyarival es 225/40 telivel. Atmeroben ez 8mm. 100-nal 101-et mutat az ora. Ez boven belefer es muszakin se szolnak erte. Papiron amugy stiklis es szolhatnanak, mivel 225/40R18 nem gyari meret E39-en.
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
Chris0321
addikt
válasz crissprivat #67867 üzenetére
Én személy szerint a 18-ast tartanám meg, a 17-est adnám el és vennék helyette 17-es egyszélest. Ha esetleg meggondolod magad és mégsem jön be a 4évszakos maradna nyári-téli szetted míg ha a 18-ast adod el akkor kereshetnél helyette másikat.
-
negro
őstag
Ha ennyire tema a gumi ajanlom ezt az oldalt mindenkinek. [link] Tyre Reviews. Evek ota kovetem.
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
Chris0321
addikt
válasz crissprivat #67874 üzenetére
Persze, a gumis csoportban is érdemes rákérdezned ott mi a véleménye az embereknek, én nem használok 4évszakost így nincs saját tapasztalatom vele.
-
tasiadam
veterán
Én lerendeztem egy új szett Nokian waterperoofal, meg egy új szett iCept RS2-vel. Mind a kettő idei. A nokian 5e km után gyárinak néz ki kb, annyira nincs gyilkolva
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
Chris0321
addikt
válasz crissprivat #67878 üzenetére
A felni és gumi topicban én is érdeklődtem már, sajnos akkor kezdődött a covid és a gyárleállások így nem volt az a márka amit ajánlottak így nem tudtam kipróbálni.
-
kardkovacsi
senior tag
Egy M-Sport fék (ami ugye nagyobb tárcsa) milyen esetben jobb mint a sima?
Az ok, hogy nagyobb fékerőt bír de nyilván a sima is meg tudja állítani az autót.
Gondolom több egymás utáni fékezés során később nyúlik el? Sima utcai vezetésnél is érződik a hatás, más érzete, jobban harap stb.
Hol van a különbség, mondjuk autópályás 2-3 nagyobb (200->100) fékezésnél hol van az a pont, ahol már az M fék szignifikánsan jobb. Maradjunk egy sima hármasnál G20. -
brumi1024
veterán
válasz kardkovacsi #67880 üzenetére
A nagyobb tempós/gyakoribb fékezésekkor (szerpentin lefele hosszan pl, vagy pályanap) érződik leginkább a különbség, pedálérzet jó kérdés, a simát nem próbáltam forszírozni. G20-aknál amúgy 3 féle szett van, abból az M Sport a középső.
-
tasiadam
veterán
válasz kardkovacsi #67880 üzenetére
https://m.youtube.com/watch?v=CyH5xOcsXxs&t=1s
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
H.Ezredes
őstag
válasz kardkovacsi #67880 üzenetére
Röviden: Abban az esetben jobb ha használod is a féket. Ha csak gurulgatsz nem mész gyorsan nem használod intenzíven a féket akkor felesleges. Amennyiben sportosan vezetsz intenzíven fékezel pályán is nagy tempóval közlekedsz akkor sokkal sokkal jobb. A normál fék átlagban 1-2 nagy fékezést bír után szépen elkezd elmelegedni.... 35D-n hiába van 348X36-os tárcsa egyszerűen kicsi 1-2 fékezés és elfárad.... Még az M-es fékeket is simán el lehet melegíteni intenzív használat mellett.... Fékből soha nem lehet elég... Van aki a kis bicikli fékekkel is megvan elégedve valaki az M-es fékektől is sírva fakad,hogy milyen szar... Ez mindig az adott helyzethez illik nézni.
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
tasiadam
veterán
válasz H.Ezredes #67884 üzenetére
Gondolom emiatt is szokták a meglévő fékhűtést lecserélni még jobbra, pl a védőlemezre csavaroznak fel konzolt és a beömlőt kötik be oda gégecsővel (am ilyet 3d-ben terveztetni akartam/akarok pre facelift e39re), vagy pakolnak fel drága racse (Ferodo raceing asszem ilyen, 2x annyiba is kerül, mint az ate, viszont gyári helyére mehet) tárcsát és betétet, vagy egy az egyben lecserélik jobbra, ami tényleg pályára való.
[ Szerkesztve ]
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
chess001
aktív tag
válasz tasiadam #67885 üzenetére
Nem annyira egyszerű a történet. A race betét nagyon hangos utcára-hidegen nyiszog, más hőterhelésre van méretezve, ugyanúgy a tárcsák is, sőt a nyerget is cserélik, ha olyan igénybevételre van szükség. A legjobb megoldás a karbon-kerámia, aminek az árából egy komolyabb kocsit lehet kapni.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
tasiadam
veterán
válasz chess001 #67886 üzenetére
Persze, mindegyiknek van kompromisszuma. Csak a sima, gyáriak hamar túlmelegednek, sőt, aki nem pakol alá drágát, csak odadob egy racse betétet az is előrébb van. Van pár videó, hogy a ferodo race ds2500 mennyire megégett a zöld pokolban, de utcán talán élvezhetőmm, vagy ha ritkán veretik vele a hungaron, még belefér
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
chess001
aktív tag
válasz tasiadam #67887 üzenetére
Nálam a compacton az nagyobb modell gyárija nem melegszik el, mondjuk nem is rendes hosszútávú versenyeken használom. Amúgy szeretném valami könnyebb, többdugattyúsra lecserélni.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
brumi1024
veterán
válasz chess001 #67886 üzenetére
A karbon-kerámiának is van elég sok hátránya: ahogy említetted horribilis árú (M3-nál 5-6M egy tárcsa+betét csere), elég sérülékeny (elég egy kavics, ami rosszul pattan, vagy picit megüti a kerék a sarkát cserekor és már cserés a tárcsa, mert törik), illetve hidegben mosás után az első pár fékezésnél észnél kell lenni. Porschekon nagyon gyakori, hogy cserélik acélra, mert nem megérős rendszeres pályahasználatnál. Kifejezetten sokat bír egyébként ezeken kívül, de nem hozza vissza az árát.
-
chess001
aktív tag
válasz brumi1024 #67889 üzenetére
Érdekes megközelítés. Mikor hozza vissza az árát egy fék?
A karbon-kerámiás porschék gyakorisága is elég mellbevágó szám lehet, de lehet én vagyok tájékozatlan.A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
-
-
chess001
aktív tag
-
veterán
Urak!
Kérdeztem már, talán majd most.
F11 N57
330-nál (M57) liqui moly top tec 4100 5w-40 használok, mehet ebbe is, vagy van más prémium javaslat?[ Szerkesztve ]
Legfrissebb Banggood, Geekb, Ali kuponok: https://t.me/kinabolrendelek
-
brumi1024
veterán
válasz chess001 #67896 üzenetére
Nem látom, hogy a húzott 18i, hogy jön ide, de egy cáfolat a non-plus ultrara: “PCCB system best for 'people who don't like cleaning their wheels‘“ link. Egyáltalán nem ilyen fekete-fehér, hogy a ccb jobb, ironikusan pont pályahasználat esetén szoktak ellene érvelni. Az aktuális GT3RS is acél fékkel jön, pedig ott senki nem panaszkodna, ha alap lenne a PCCB a megemelt árral.