- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
PROHARDVER!
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vassi95
csendes tag
Sziasztok! Van egy kis gondom az autóhifimmel.
Adott a rendszer, ami: Blaupunkt GTA 470 DSP erősítő, Hertz DSK 165.3 első szett, egy Alpine SWG-1044 mélynyomó és egy Pioneer DEH-3300UB fejegység. A front-ra van az első szett kötve, a rear-ra hídba a mélynyomó. A szűrők is be vannak állítva, előre a HP, hátulra a LP.
A gond az, hogy a magasak egyáltalán nem szólnak, az első szettből is csak a mély szól. Hiába tekergetem a frekvenciákat, csak a mélynyomó reagál rá, ami viszont nagyon szépen szól. A jelet a fejegység RCA kimeneteléről kapja, amit elosztok az erősítő előtt egy y kábellal.
A furcsa az, hogy az erősítőt összedugva a telefonommal, szóval a telefon adja a jelet az erősítőnek, szépen szól minden.
Valamit be kellene állítani még a fejegységen?
Bocsánat, ha hosszúra sikeredett.
Köszönöm a válaszokat. -
Lusu
aktív tag
Na kérem, A oszlop tövében a magassugárzók felém fordítva, minél messzebb a fülemtől. Hát ezzel kellett volna kezdeni Az időkorrekcióval még nem is foglalkoztam, de igencsak rendbevágta a színpadképet. Most már ki kell nyúlnom az ablakon ha a bal szélső hangszerekre akarok mutatni
-
kigoi
senior tag
Na kíváncsi lettem a színpadra.
Nem lett nagyon alacsonyan így? Azért most jó pár centivel lentebb van mint volt így meg ugye lejjebb tolja a színpad magasságát is.Én is variálgatok,kiszemeltem a Focal 165KR-t,főleg a TNK miatt.
Ha sikeresen vizsgázom akkor megajándékozom magam vele,ha meg nem akkor meg lehet akkor is. -
Vassi95
csendes tag
A fejegységen minden nullára van állítva. Az RCA kimeneten, olyan lehetőségek vannak, hogy:
PREOUT: SW vagy REAR, illetve egy másik beállítás, hogy REAR Speaker: FULL vagy SW.
Ezek vannak, és hiába állítgatom őket, vagy a mélynyomó sem szól, vagy mint az előbb írtam csak a mélyek szólnak. A szűrők az erősítőn vannak beállítva. De telefonnal összekötve(jack/rca), ugyanilyen erősítő beállítások mellett szólnak rendesen a hangszórók. -
Lusu
aktív tag
válasz Nagyfejű #44658 üzenetére
Eddig az A oszlopon voltak rögzítve, majdnem fülmagasságban felém fordítva. Ahoz képest fényévekkel jobb a tere.
Kigoi:
Nem ment lejjebb, bár még csak egy jó fél órát hallgattam, egy két kósza hang legfeljebb. Eddig az én tapasztalataim szerint ez a legjobb elhelyezés nálam.Ha nem lesz meg a vizsga akkor fájdalomdíjnak pont jó lesz
-
kigoi
senior tag
válasz Vassi95 #44663 üzenetére
Le írhattad volna milyen fejegység.
Gondolom két rca-van egy fix front kimenet és egy változtatható amin rear vagy subwoofer megy.
A rear-t kéne megnézni hogy lehet e teljes sávszélességet ráengedni.
SW felejtős azon biztos nem lesz más csak mély.
A fej x-over beállításban ellenőrizd hogy milyen vágáson van a rear csatorna. -
Vassi95
csendes tag
A fejegységet írtam már, egy Pioneer DEH-3300UB, 1 pár RCA kimenettel. És csak olyan beállításokat látok, amiket írtam. :/
-
gabber01
addikt
válasz Vassi95 #44668 üzenetére
Ha cska egy RCA out van a fejen, akkor azt így mindenképpen full-ra kell állítani és mindenféle szűrést is ki kell kapcsolni rajta, így kap az erősítő teljes jelet, amit aztán úgy oszt el, ahogy akar(od). Valami ott nem kóser.
Man proposes, god disposes. Dum spiro, spero.
-
gabber01
addikt
válasz mandras81 #44670 üzenetére
Milyen autó? Egyébként ez a kis kategóriás autóknál viszonylag eléggé tipikus jelenség (de még a nagyobbaknál is előfordul). Hibának nem mondanám, inkább a tipikus költséghatékonyság eredménye. Értsd: mindent a lehető legminimálisabbra terveznek, sokszor alul terveznek, így a későbbi aftermarket eszközök telepítésére nem igazán marad kapacitás. Jellemzően a generátor teljesítménye éppen elegendő, hogy mondjuk télen minden lehetséges fogyasztóval üzembiztos maradjon az autó, és ennyi. A kábelekkel úgyszintén ez a helyzet, a legtöbb túl vékony.
Amit tehetsz, feszszabályzó kivizsgálása, kábelek/testkábelek cserélése, generátor csere, de mindenekelőtt szerintem autóvillamosságis felkeresése. Túlságosan nagy akkunak addig megintcsak nem sok értelme van, amíg a generátor azonos marad, mert nem fogja tudni rendesen feltölteni, ami végső soron az akku ideje koráni elöregedését fogja maga után vonni. Ez persze használati szokásoktól is függ, mert ha hosszabb távokon használod az autót, kevés fogyasztóval olykor, akkor egy kisebb generátor is fel tud tölteni egy nagy akksit, de ez ugye belátható, hoyg nem túl praktikus és biztos megoldás.
Man proposes, god disposes. Dum spiro, spero.
-
mandras81
senior tag
válasz gabber01 #44671 üzenetére
Mazda 323f. A 70A-es generátor annyira nem rossz egy ilyen kis kocsinál, vagy tévednék?
Akkor valószínű villamosságis lesz belőle...
Csak az fura, hogy semmi utólagos áramzabáló ketyere nincs beépítve, és így sem lenne elég neki a delej?
[ Szerkesztve ]
-
gabber01
addikt
válasz mandras81 #44672 üzenetére
Bármily meglepő, a generátor is öregszik, illetve elképzelhető, hogy a testelési pontok korrodálódtak, nem jó a kontakt valahol, és/vagy az akksi lomha. Nem mai kocsi gondolom és feltételezem az áramforrás nem volt felújítva/vizsgálva.
Man proposes, god disposes. Dum spiro, spero.
-
gabber01
addikt
válasz Vassi95 #44677 üzenetére
Ejj, régen én is hasonlóan jártam. Időnként mintha kiesett volna a szub, pedig nem, szólt, csak sokkal gyengébben, mint egyébként. A hajamat téptem mire meglett a probléma. Valami minimálisan szétcsúszott az ISO csati valahogy, és emiatt ki-kiesett az egyik csatorna. Érdekes módon csak a subot érintette a dolog, mert a frontokból ugyanúgy jött a hang, onnan nem tapasztaltam problémát.
Na, lényeg a lényeg. Akkor minden ok.
Man proposes, god disposes. Dum spiro, spero.
-
kigoi
senior tag
Valakinek nincs tippje arra hogy a focal 165kr és a 165kr2 közt miért van 30ezer forintos különbség?
Paramétereit elnézve szinte egyforma.
Kicsit alacsonyabb a kr2 nek az Fs értéke de amúgy kb megegyezik.
Ránézésre annyi a szembetűnő hogy a kr dóm porsapkás a kr2 meg aluminium fáziskúpos.
A kosár,mágnes,membrán,szél,pille ugyan az.
Hangváltója is úgy látom ugyan olyan és a magassugárzója is egyforma.Mi okozhat ilyen árkülönbséget és vajon hallani e valami különbséget köztük?
-
Daywalker
addikt
Kezd a f.szom tele lenni ezzel az Alpine Imprint+mikrofon kombóval. Képtelen jól beállítani a vágásokat. Vicc, hogy egyszerűen nem vágja meg a mélyládát és full tartományt nyom rá. És igen, minden jó helyre van bekötve. Kétmilliószor próbáltam, de nem akarja Full fapad fos a programja is. Valaki használt már ilyet?
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
kk831228
addikt
Szerintetek stp silver vagy hanno 830??
"Legjobb lesz ha elverem egy kis csalánnal... Az lesz a legjobb... " by Dallas parody az örök klasszikus!! : ----> https://youtu.be/HL7Wp9ltweo?t=317
-
Akos1994
aktív tag
válasz kk831228 #44684 üzenetére
Nem tapasztalat, -csak egy vélemény- de én biztos, hogy nem vennék dupla olyan drágán bitulapot. Szerintem jobban jársz ha veszel 3mm-es hannot és a maradék pénzt pedig a még nem meglévő valamelyik komponensnek (fejegység/első szett/erősítő/hsz kábel/IC stb..) a pénzmagjához hozzácsapod. Még ha az én eléggé kicsi ajtóimra is számolok akkor is kijön 10k különbség.
-
fnsteam
tag
Sziasztok!
Áram fejlesztés előtt állok , a kérdésem az lenne , hogy hátra mekkora akkut érdemes betenni, hogy kiszolgálja az autó generátora ? Zenében kb 1000RMS , elöl egy exide 52AH akku van , az autó generátora 70A.
20-as körüli kábel van behúzva hátra , akku bekötésnél érdemes relésre megoldani a töltését (plusz persze külső töltőről időnként) ? Bekötésnél hátra kell húznom egy - vezetéket is ?Találtam pár akkut használtan , de a legtöbb 90AH körül mozog
-
atenza
senior tag
Sziasztok, abszolút laikusként, szeretném lecserélni egy Renault Twingo gen1-esben a gyári fejegységet (1 din-es). Keressek valakit aki megoldja ezt nekem, vagy én is ki tudom cserélni? A lényeg hogy szeretnék minőségi cuccot, és ha már veszek akkor bluetooth-t is tudjon.
Márkában a Pioneer-t preferálom, konkrét típust még nem néztem, de jól jönne egy kis segítség
[ Szerkesztve ]
-
Osynho
addikt
válasz atenza #44690 üzenetére
Na, az elejéről érdemes kezdeni. Mi lesz még a rendszerben. Milyen hangszórók, kábelezés, erősítő, láda, szigetelés? Csak ezek ismeretében lehet belőni a fejegység számodra megfelelő tudását, hangminőségét.
Az jó középkategória olyan 60-70e környéke, a felső kategória 100e-nél kezdődik. És innen határ a csillagos ég.
[ Szerkesztve ]
-
barack1997
senior tag
válasz Osynho #44691 üzenetére
Esetleg használtan a régi Alpine-ok, nagyon jó ár/érték aránnyal bírnak. Múltkor egy DXZ778 vagy 788-as Clarion-t is hírdettek, USB-s 3 út aktív, nagyon jó cucc, valami 30 körül ment el. Persze minden attól függ, hogy mi az igény természetesen, ebben osztom a véleményed, de nem feltétlenül kell új, mert nagoyn megkérik az árát.
-
Osynho
addikt
válasz barack1997 #44692 üzenetére
Sőt, sose vennék új komponenseket, de a kérdésből nekem az jött le, hogy újat keres a kolléga. Aztan, lehet, hogy nem, majd szól, ha úgy gondolja.
-
geza844
aktív tag
Na adódott egy kis gondom. Hétvégn szétszedtem az autót ugye (VW Polo 9N 3 ajtós), és a bitu lapozásról tettem is fel képeket. Na, ahol elakadtam, az a hangszórókábel (Cordial CLS 225) behúzása az ajtóba. Ugyanis sehogysem lehet szépen megcsinálni, vagy ki kell fúrni az ajtót (aztán beázik, szétrohad, nemjó), vagy a gyári csatlakozón keresztül átvinni valahogy az egészet, de az olyan összegbe kerül (ahhoz már szerelő kell, és sok-sok munkaóra), hogy annyit nem tudok rászánni. Beszéltem erről egy autóhifi boltossal (a tulajjal), és ő mondta, hogy egy 30k-s első szettnél (AS Radion 165) ő hozzá nem nyúlna a gyári hangszóróvezetékhez az ajtóban, még alapból sem, nemhogy ilyen esetben. Szóval. Úgy néz ki, használnom kell a gyári vezetéket az ajtóban. A tervem az, hogy az ISO csatitól kötném be a Cordial-t, és vinném hátra az erősítőhöz. A gyári kábel ugye nem túl hosszú az ajtótol a fejegységig, de ugye minél hosszabb, annál vastagabb kell, és akkor már a csomagtartóig vastag menne. Használjak ISO csati átalakítót, vagy vágjam le, és forrasszam rá a kábelt? Aztán még az sem világos, hogy az ISO csatitól hogy megy szét a kábel a mélyközépre, és a magasra, mert ugye mélyen van a műszerfal mögött minden. Gyári hangváltó szerintem nincs, mert a csipogókra van forrasztva egy pici kondi, ami gondolom felülátersztő szűrőnek van bekötve. Mindenképp bontsam ki az egészet, bogozzam ki a gyári kábeleket, és úgy kössem be a hangváltót, vagy mi legyen?
[ Szerkesztve ]
-
Bander78
tag
Sziasztok! G Astrában cserélném a gyári "szettet" (az első ajtókban lévő hangfalpárt). Nincsenek nagy igények, az Autohifi Centrum ezt ajánlotta: KICX STQ 6.2 23990.- Ft + beépítő keret. Ez mennyire jó döntés?
(A fejegységen még gondolkozok de az is max 30.000,- lesz, talán BT-s. de biztosan CD nélkül.) -
Daywalker
addikt
válasz Bander78 #44695 üzenetére
Ha rám hallgatsz, nem bántod azt az első szettet, hacsak nem akarsz erősítőt.
Geza884: " A tervem az, hogy az ISO csatitól kötném be a Cordial-t, és vinném hátra az erősítőhöz"
Hogy mit szeretnél?! Most van erősítő vagy nincs a szettnek?! Ha van, akkor RCA-val viszed hátra és onnan megy hangszóróvezetéken előre. És akkor azt tudod csinálni, hogy az ajtónál lévő kábelnél összeforrasztod. De ennek nem sok értelmét látom, mert ha az ajtóban szar a kábel, az agyon fogja vágni az egészet.
Egyébként rendes gumi átvezető van, abban kell áthúzni a hangszórókábelt. Bármi más megoldás hülyeség, csak az ajtót kúrod szét és a kábel is mindig meg fog törni. A csatlakozót ki kell szedni és meg kell nézni hol van üres láb. Namármost vagy a lábakra forrasztod a kábelt és utána összedugod, vagy kifúrod az üres lábaknál és áthúzod benne a kábelt (persze a cordial fekete köpenyét lehúzod előtte, különben nem fog átférni, és külön a + és külön a - vezetéket húzod át).[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz Bander78 #44697 üzenetére
Nem tudom kell-e benne lenni gyárilag, de szerintem igen (biztos, hogy nincs benne?!)
Az a baj, hogy nagy valószínűséggel el fogod veszíteni a mélyeket egy másik szettel...sajnos sokan jártak már így. Persze meg lehet próbálni....
mod: haver G astrájában a gyári van egy Sony fejjel, és bőven jól szól, meg is lepődtem rajta...[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.