Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BeZol

    őstag

    válasz BeZol #4917 üzenetére

    1V már kevés volt neki (még nem is láttam a szomorú szmájlis új kék képernyőt), 1.05V-on viszont ugyanúgy lefut a cinebench 3.5GHz-en 3200MHz-es ramokkal, ez annyit tesz, hogy 175W helyett 165W-ot eszik 100%-os terhelésen, normál használattal pedig szintén van mindenhol legalább 5W nyereség.

    Szóval van az intelligens automata, ami szinte végig 3.5GHz-en járatja a procit és pörgeti 1.2-1.38V között a processzor feszültségét (nagyon ritkán küldi fel 3.9ghz-re, teljes terhelésen meg 1.2V-ot ad csak), és van az átlagosnál 1 lehelettel értelmesebb felhasználó (mert kb. tud a bios-ban turkálni :DDD ), és megoldja ezt fix 1.05V-on.

    Korábbi fogyasztásmérés 3.9GHz-en 1.375V-on. Most 130W elég a wow-nak is.

    Kiforgatjátok az ember szavait. Éltem egy hasonlattal, hogy a kocsiknál mi nem jó, hátha itt is így van, és már a sokadik okoska reagálja ezt túl és kezd el vicceskedni. Elég lesz srácok.

    Mire föl van az intelligens feszültségállítás? Azért, hogy mindig annyi áramot fogyasszon a rendszer, amennyi éppen kell, ergo save the world, szép marketingmaszlaggal körítve és tálalva a fogyasztóknak. A gyakorlatban ez nálam láthatóan elvérzik, egyedül a low state állapotnak lenne értelme, mikor 0.8V-ra vágja magát, ám miközben egész nap a gép előtt ülök, akkor meg feleslegesen túlkakaózza a rendszert --> a gyakorlati eredményessége nagyon is erőteljesen megkérdőjelezhető.

    BMW-t tudom kocsinak felhozni. Sok bmw-t ledugóztatnak, mert beesik vmi műanyag pöcök, aztán tönkrevágja a motort. Ez a cucc azért dugóztatható le, mert a környezetvédelmi normák miatt van oda betéve. Ledugózás után kisebb fordulatnál lehelettel erőtlenebb lesz a kocsi, de padlógázas gyorsítás esetén nincs különbség. Egy új ilyen cucc 200ezer Ft talán, a dugóztatás 40ből megáll :F . Az új tulajnak nincs problémája vele, mert 200ezer km utántól kezd szétesni, a használtautós tulaj meg pikk-pakk vehet új motort ha nem figyel rá, és ez csak 1 dolog a problémásabb cuccok közül, de erről pont tudom, hogy szimplán a környezetvédelmi normák miatt van ott.

    A kocsiknál tehát jó dolog, de hosszú távon káros. A prociknál ezek szerint évek óta megy a dolog problémák nélkül, rendben, megértettem, de nem tetszik akkor sem ez a folyamatos feszültségtánc a semmire.

Új hozzászólás Aktív témák