Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • koanla

    aktív tag

    Urak, rengeteg tapasztalat gyűlt már itt össze, erre számítanék most.
    Valamikor a közeljövőben szeretném lecserélni eléggé kifutó G27-es kormányom valami másra. Egyelőre a DD-s kormányok olyan távol vannak még árban, hogy az nincs feltétlen szkópban (amennyire tudom, a Thrustmaster két újdonsága sem DD-s lesz még. Bár azt sem tudni, hogy ha TÉNYLEG lesz Thrustmaster DD-s kormány, az milyen árfekvésben fog mozogni, de feltételezem, nem a két szép szemünkért gyártják majd...)
    A lényeg, hogy nagyon gondolkodom, mire lehetne majd lecserélni a mostanit és amennyire meg tudom itélni, igazából három reális eset között kéne majd döntenem:
    - G29
    - Thrustmaster T300 Ferrari Integral
    - Thrustmaster T500

    G29
    Szinte alapeset, annyira kézenfekvő választás. Talán még a váltóját sem cserélném, mert azért a mostani váltókonzolon van azért pár gomb, amit nagyon szeretek használni.
    Ellene szól: a viszonylagos kommerszsége, "csak" 900 fokos elfordulás, ismert dolgai (fogaskerekes megoldás és az ebből fakadó kerregés, kopogás, valamint FFB lyuk (bár ez engem nem zavar; meglehet csak azért, mert ezt szoktam meg), stb.)
    Mellette szól: ár, ismertség, megszokás, bőr kormánykerék, garanciális lehetőség, megbízhatóság
    Semleges tényező: FFB általános ereje. Nem tudom, ez mennyire számít, mivel a mostanit is elég alacsony erővel használom. Nem szeretem, ha letépi a kezem, csak adja vissza az utat szépen. Igen, tudom, van clipping, de nem tudom, érdemes-e a clipping kiküszöbölése miatt durva erővel menni mindenhol máshol. Itt is lehet, hogy a megszokás vezet félre, mivel mással nincs tapasztalatom.

    T300 Ferrari
    Nagyon dicséritek a szíjas hajtást, de még sosem volt ilyen a kezeim között. Ahogy feljebb írom, az ereje nekem nem tényező (legalábbis most még ezt gondolom). Az 1080 fokos elfordulást már talán egy hangyányit jobban díjaznám, bár az sem feltétel. Csak és kizárólag iRacing-ezem és ott nagyon kevés autó van, amelynek szüksége lenne ekkora elfordulásra. Ráadásul azokkal nem is szoktam nagyon menni.
    Mellette szól: szíjhajtás, cserélhető kormánykerék, 1080 fokos elfordulás, 30 cm átmérőjű, nem műanyag vagy gumibevonatú kormánykerék.
    Ellene szól: ár, a megbízhatóságáról, pontosabban annak hiányáról mostanában elég sokat írtok, ez mindenképp megfontolandó. Tartok a rögzítésétől is, mivel momentán még nincs külön rigem, hanem egy picit nyeklő-nyakló, bútorlapból készült egyszerű íróasztal adja az alátámasztást (már csak emiatt sem hiszem, hogy nagyon el kéne mennem a túl nagy force írányába). Nem tudom, mennyire tudnék ki- be"szállni" versenyzések között azzal a bazi nagy, lefelé lógó csavarral. Szóval attól is tartok kicsit. Szintén tartok attól, hogy ennek aktív hűtése van. Nem tudom, mennyire lenne hangos, állandóan megy-e, vagy csak akkor kapcsol be, ha melege lesz és kikapcsol, amikor lehűlt. Pláne, analóg módon szabályozza-e esetleg a fordulatszámát a hőképződés arányában...
    Utolsó tétel, hogy nincs váltó a készletben hozzá. Tehát ide még célszerű lenne megvenni a TH8A-t is (vagy hogy hívják a nyolckofozatú H-sémás váltót...), vagy meghagyni a G27-est váltókarnak. Azon autókkal, amelyeket az iR H-sémás váltóval tol, azokat úgy is váltom, nem a kormányon lévő fülekkel. Tudnék rgaszkodni ehhez is és a kuplunghoz is (oké, kuplung adott a szetben). Szóval a plusz váltó jelentHET kevesebb gombot, nagyobb kupit (ha mégis marad mellé a G27 váltónak és kvázi-button boxnak) és plusz költséget. Az alcantara kormányról is írtátok már, hogy csak kesztyűben. Idegenkedem még ettől, full kesztyűt nem is tudom, szívesen viselnék-e, egyelőre még a biciklis kesztyűt is nehezen képzelem el. Nem tudom, hogy áll gombokban és konfigurálhatóságban a G27-hez képest. Amennyire gondolom, a szoftvere nem annyira részletes mint a G27-é, de ugyanakkor már azt is írtátok itt korábban, hogy sajnos a Thrustmasteré is viszonylag egyszerű. Próbáltam egy barátomnál egy T100-ast és az elég fapadnak tűnt érzésben is a G27-hez képest, valamint állítgatni sem nagyon lehetett semmit. A műeffekteket viszont szeretném kizárni, ha egy mód van rá.
    Semleges tényező: pedálszett. Tudom, a T500-é sem load cell-es, de a 300-asé nem tűnik semmi formában előrelépésnek a G27-hez képest, ezért is semleges talán a dolog.

    T500
    Hasonlóan gondolkodom efelől mint a T300-nál megfogalmazottak. Ahhoz képest még néhány differencia jön azért, természetesen :)
    Mellette szól: szíjhajtás, 1080 fokos elfordulás, robusztus felépítés. Bár nem load cell-es, de a pedálkészlet nagyon komolynak néz ki képeken.
    Ellene szól: ár, váltó hiánya (lásd T300-nál leírtak), gumiborítású kormány (ez viccnek is rossz. Tudom, lehet hozzá venni 50k körül alcantarát, ami már 30 cm, de egyrészt lásd T300-nál leírtak az alcantara esetén, illetve ez tovább növeli az árat)
    Semleges tényező: FFB ereje (most még azt gondolom, hogy azt nem hajtanám 100%-on)

    Szóval ott tartok, hogy G29 100k körül, esetleg a váltójával 120k körül
    vagy
    T300 Ferrari Integral 135k körül, esetleg TH8A váltó plusz 50k körüli összegért (185k)
    vagy
    T500 150k körül, esetleg TH8A-val (50k) és Alcantara kormány (50k), összesen 240-250k

    Ha bárkinek bármi véleménye, pláne tapasztalata van, azt kérem, ossza meg. Fontolgatok olyan megoldást is, amikor nem egyben kéne kicsengetni a T500, TH8A és az alcantara kormány árát, hanem mondjuk kezdeni a T500-zal, aztán kormánykerék-csere, végül váltó. Addig szegény kis G27 maradna talán mellette. Illetve távlatilag még benne van egy költöztetés egy nyugisabb helyre is, ahol talán nem gond az aktív hűtés. Most lakótérben van, ahol gond akár a G27 zörgése is (H-váltó, áttétel kerregése, pedálok kopogása), tehát ezt is figyelembe szeretném azért venni. Plusz az esetleges költözéskor kapna valami riget is, hogy stabil és kényelmes legyen a helyzet.
    Hát, nagyjából ennyi, jó hosszú lett. Remélem, nem lesz tengeribeteg senki és talán néhányótok tud szolgálni azért véleménnyel, de különösen saját tapasztalattal. Köszönöm!

  • Joshi

    titán

    válasz koanla #23210 üzenetére

    "Valamikor a közeljövőben szeretném lecserélni eléggé kifutó G27-es kormányom valami másra."
    Ezt ugye csak viccnek szántad? :Y :DD Az itt olvasottak alapján én semmi pénzért nem cserélném le a G25-ös kormányomat. Mondjuk PTR moddal megáldott a kicsike, de nagyon rendben van. :K

    [ Szerkesztve ]

  • neilszab

    őstag

    válasz koanla #23210 üzenetére

    Fentebb linkeltem pár cikket a témához, illetve itt a PH!-án is van teszt a legtöbb modellről.

    Amit hozzátennék a vívódásodhoz:
    - a 1080 foknak egyedül drift-nél van bármi érdemi haszna, pályaversenyzésnél nem releváns
    - A G27 váltód gombjai nem fognak működni G29-en, csak a váltó rész
    - Ha elfogadjuk, hogy 20 ropi a Logi váltó, akkor a TH8A simán megér 2x annyit, annyival jobb is.
    - A G29 csak egy facelift, nem éri meg váltani G27-ről. Átköltöztek a gombok a volánra és pici jobb lett a fogása, kb ennyi a változás, meg megkapta azt az új nyomi driver-t.
    - A FFB nem csak az erő miatt jobb a Thrustmaster-ben, sokkal dinamikusabb, autószerűbb érzés.
    - 30 cm-es kormány is nagyon beadja a Logi 27 cm-esével szemben, én sem hittem volna hogy ez ennyit számít, de igen.
    - A venti asszem állítható fix-re és adaptívra is és akkor csak addig hűt, ameddig kell. Van egy minimális alapzaja, de nem vészes, ennél a Logi kerregése nagyságrendekkel idegesítőbb, hangosabb amikor megdolgoztatod az FFB-t.
    - Thrustmaster driverben asszem nem lehet felmappingelni a gombokat.
    - A T3PA pedál dettó G27 pedál szint, csak jobb picit felbontása (10 bit). A T3PA-Pro pedál sztem pénzkidobás, minőségi a cucc, de től rövidek a pedálutak, és nincs benne load cell. PTR mod-ot javaslom inkább, az már igen komoly előrelépés.

    [ Szerkesztve ]

    Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu

Új hozzászólás Aktív témák