Hirdetés

Több memóriát hagy a fejlesztőknek az Xbox Series S

Ezt az új GDK biztosítja, de a pontos kapacitástöbblet nem ismert.

A Microsoft egy érdekes, nem nyilvános videót töltött fel a YouTube-ra, amely az Xbox Series X és S konzolcsalád GDK-jának (Game Development Kit) frissítéséről ad némi felvilágosítást.

A júniusi csomag – pár újítás mellett – az Xbox Series S konzol esetében lehet nagyon érdekes, ugyanis a Microsoft szerint több száz megabájttal nő meg a játékok számára elérhető memória kapacitása. Mint ismeretes az Xbox Series X és S konzolok az alkalmazott SoC teljesítménye mellett a rendszermemóriában is különböznek egymástól, mivel előbbiben 16, míg utóbbiban 10 GB található. Ebből persze lejön az operációs rendszernek fenntartott terület, ami nagyjából 2 GB-ot jelent, de ami igazán lényeges, hogy a nagyobbik gépen több memória fogható be a játékok futtatására.

Az előbbi különbséget a fejlesztőknek direkten kell kezelni, és számos cím esetében a memória jelenti a limitet az Xbox Series S konzolon, vagyis mindenképpen segítség lesz, ha a jövőben több memóriaterület áll majd rendelkezésre.

A fentieknek a már kiadott címekre aligha van hatásuk, mivel a legtöbb játék direkten kezeli a rendszermemóriát, vagyis fixen ki van számolva, hogy mikor mennyi kapacitást vesz igénybe, ami egy nem változó hardver esetében teljesen kezelhető tényező. Az újabb címeknél azonban már kihasználható lesz a változás, vagy ha a fejlesztők hasznosak érzik, akkor akár készíthetnek egy frissítést a régebbi játékaikhoz.

Előzmények

Hirdetés