Hirdetés

Xboxon a Myst című játék kapja meg először a FidelityFX Super Resolutiont

Hivatalosan persze, ugyanis a fejlesztők az eljárást az Xbox Series X és S, illetve az Xbox One konzolcsalád GDK-jából implementálták.

PC-s szinten a FidelityFX Super Resolution már nem számít akkora újdonságnak, hiszen a több játék is használja, de a Microsoft csak nemrég építette be az Xbox Series X és S, illetve az Xbox One konzolcsalád GDK-jába. Persze utóbbi nem szükséges az eljárás implementálásához, de jóval könnyebb a hivatalos fejlesztőcsomagból dolgozni, mint az AMD saját, alapvetően PC-re szabott kiadását átírni az említett konzolokhoz.

Hirdetés

A fentiek miatt nem meglepő, hogy a fejlesztők döntő többsége a Microsoft csomagját használja a FidelityFX Super Resolution implementálására, és a redmondiak be is jelentették, hogy hivatalosan a Myst című játék kapja meg először ezt az eljárást az Xbox konzolokon.


(forrás: Cyan Worlds) [+]

A rendszert nem lehet majd kikapcsolni, hiszen a leképező része lesz, ennek segítségével tud az Xbox Series X 60 fps-t biztosítani 4K-s felbontáson, míg az Xbox Series S ugyanerre a tempóra lesz képes 1440p-ben. A fejlesztők szerint a FidelityFX Super Resolution implementálása nagyjából 75%-os gyorsulást jelent a játék futtatása szempontjából.

FidelityFX Super Resolution kikapcsolvaFidelityFX Super Resolution bekapcsolva FidelityFX Super Resolution kikapcsolva és bekapcsolva (forrás: Cyan Worlds) [+]

A megjelenítés végeredményének tekintetében a Myst fejlesztését végző Cyan Worlds készített egy összehasonlítást, amelyen ellenőrizhető, hogy a FidelityFX Super Resolution milyen képminőségelőnyt biztosít egy szimpla felskálázási eljáráshoz viszonyítva.

Megjegyzendő, hogy ezúttal a natív felbontást nem érdemes ellenőrizni, ugyanis ennek a játéknak az Xbox konzolokhoz készült portját nem natív megjelenítésre tervezték, vagyis számos paraméter a leképezés tekintetében arra lett optimalizálva, hogy egy FidelityFX Super Resolution eljárással előállított kép készül. Emiatt speciális értéket kell alkalmazni például a negatív MIP bias esetében, és ha ez nem lesz jól beállítva a natív megjelenítéshez, akkor utóbbi minősége elég rossz lehet. A PC-s port esetében természetesen minden FidelityFX Super Resolution beállítás, illetve maga a natív megjelenítés is különálló negatív MIP biast kap, hogy az ebből származó probléma kezelve legyen.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés