A Khronos Group bejelentette a Vulkan API legújabb, 1.3.260-as verzióját, amely bevezette a VK_KHR_maintenance5 nevű kiterjesztést. Utóbbi azért lényeges, mert a szóban forgó grafikus API-hoz az utóbbi időben számos újítás érkezett, és ezek használata egyszerűsödik le a hozzájuk tartozó karbantartási funkciókkal, amelyek által hatékonyabban ellenőrizhető a működésük az adott programokon belül, ezzel leegyszerűsítve a fejlesztők dolgát a hibakeresés tekintetében.
Újítás még a VK_AMDX_shader_enqueue, ami egy kísérleti kiterjesztés, és lehetővé teszi a GPU-k számára, hogy a compute shaderekből önmaguknak parancsokat generáljanak a compute futószalagra. Ennek az alapötlete nagyon hasonlít a VK_NV_device_generated_commands_compute kiterjesztésre, ami szintén nemrég vált a Vulkan API részévé. A két gyártói opció közötti eltérés alapvetően annyi, hogy az AMD megoldása a shader modell 6.8-ban bemutatott, Microsoft által fejlesztett szabványos Work Graphs funkció kvázi másolata, így Vulkan API alatt is úgy működhet ez a megoldás, ahogy DirectX 12 alatt, és ez nagymértékben egyszerűsíti az alkalmazások portolását.