Hirdetés

Elkészült az ANARI 1.0-s API előzetese

Az új szabvány nagyban leegyszerűsíti az eltérő leképezők támogatását az egyes programokban.

A Khronos Group még a 2020-as évben jelentette be, hogy átfogó adatvizualizációs szabványt terveznek az iparág számára, amely API-nak most elkészült az 1.0-s változata előzetes, úgynevezett Provisional specifikációja. Az ANARI egy hatalmas lökést adhat az iparágnak, ugyanis szabványos szinten ugyan létezik megfelelő grafikus API a Vulkan személyében, de az analitikus leképezés specifikus problémáinak megoldására rengeteg compute shadert kell írni, ami rendkívül sok időt vesz igénybe. Ráadásul a mai alkalmazások már nem egy, hanem sokkal több leképezőt használnak, majdnem minden gyártóra van specifikus opció, amitől maga a program nagyon komplex lesz, és ez nehéz karbantarthatóságot eredményez.

Hirdetés

[+]

Az ANARI egy magasabb szintű, analitikus leképezéshez tervezett interfészt kínál a problémára, ami nem magát a leképezési folyamatot specifikálja, hanem csak egyszerűvé teszi a jelenetben lévő objektumok közötti kapcsolat meghatározását. A tényleges részletekre vonatkozó számítások szempontjából továbbra is lehet többféle leképezőt használni. Utóbbi azért nem nagy probléma, mert ez a megjelenítés egyszerűbb része, a gondot mindig is a jelenetgráfok jelentették, amelyeket az alkalmazásnak egyenként le kellett kezelni a beépített leképezőknek megfelelően. Az ANARI ugyanakkor egyfajta interoperabilitást biztosít, így egy alkalmazás célozhatja az új API-t, amin keresztül elérhetők az eltérő leképezők is.

Az ANARI 1.0-s API Provisional specifikációja már elérhető az alábbi GitHub oldalon keresztül, míg a végleges kiadás várhatóan még idén elkészül.

Hirdetés

Elképesztő, 60 millió forintos összdíjazású AI hackathon Budapesten!

PR Budapesten rendezi meg egy magyar tech cég az első nemzetközi, 24 órás AI hackathonját! Bárki jelentkezhet, aki a mesterséges intelligenciában jártas és képes 24 óra alatt valami egyedit, kreatívat alkotni!

Előzmények

Hirdetés