A Khronos Group még a 2020-as évben jelentette be, hogy átfogó adatvizualizációs szabványt terveznek az iparág számára, amely API-nak most elkészült az 1.0-s változata előzetes, úgynevezett Provisional specifikációja. Az ANARI egy hatalmas lökést adhat az iparágnak, ugyanis szabványos szinten ugyan létezik megfelelő grafikus API a Vulkan személyében, de az analitikus leképezés specifikus problémáinak megoldására rengeteg compute shadert kell írni, ami rendkívül sok időt vesz igénybe. Ráadásul a mai alkalmazások már nem egy, hanem sokkal több leképezőt használnak, majdnem minden gyártóra van specifikus opció, amitől maga a program nagyon komplex lesz, és ez nehéz karbantarthatóságot eredményez.
Hirdetés
Az ANARI egy magasabb szintű, analitikus leképezéshez tervezett interfészt kínál a problémára, ami nem magát a leképezési folyamatot specifikálja, hanem csak egyszerűvé teszi a jelenetben lévő objektumok közötti kapcsolat meghatározását. A tényleges részletekre vonatkozó számítások szempontjából továbbra is lehet többféle leképezőt használni. Utóbbi azért nem nagy probléma, mert ez a megjelenítés egyszerűbb része, a gondot mindig is a jelenetgráfok jelentették, amelyeket az alkalmazásnak egyenként le kellett kezelni a beépített leképezőknek megfelelően. Az ANARI ugyanakkor egyfajta interoperabilitást biztosít, így egy alkalmazás célozhatja az új API-t, amin keresztül elérhetők az eltérő leképezők is.
Az ANARI 1.0-s API Provisional specifikációja már elérhető az alábbi GitHub oldalon keresztül, míg a végleges kiadás várhatóan még idén elkészül.