Az Apple komoly szívességet tett a játékfejlesztőknek a Metal API-val, amiből persze majd maguk is profitálnak. A játékfejlesztők egyelőre csendben dolgoznak, de érezhető, hogy több AAA kategóriás PC-s címet szeretnének elérhetővé tenni a Metal API-t is tartalmazó iOS eszközökre. A technikai nehézségek a programozók oldaláról megoldottnak látszanak, de információink szerint több fejlesztő is kifogásolja az Apple 2 GB-os maximális limitjét az áruházba feltölthető applikációra vonatkozóan.
Hirdetés
Maga a felvetés nem újdonság, hiszen az Apple képviselőit az idei WWDC alkalmával már megkérdezték erről, és elmondásuk szerint a Metal nem változtat a játékhoz mellékelt tartalmon, így a 2 GB-os limit elfogadható továbbra is. A játékfejlesztők azonban ezt máshogy látják. Bár a hardver valóban nem változik az API mögött, de a Metal jobb minőségű textúrák használatát teszi lehetővé. Információink szerint ez szimplán arra vezethető vissza, hogy ma a textúrák minőségét az iOS platformon az IGP számára leválasztott, hagyományos értelemben vett VRAM limitálja. Egyszerűen OpenGL ES API-ra nem lehet olyan hatékony streaming rendszert írni, mint a Metal API-ra, így olyan textúrákat kell alkalmazni, amelyek kisebb helyet foglalnak a memóriában.
A Metal API mellett lényegesen korszerűbb és hatványozottan gyorsabb streaming textúrázó írható a szoftverbe, mely a közvetlen memóriavezérlésnek köszönhető. Ez hatékonyabban is működik, ami azt eredményez, hogy egyszerre kevesebb textúrát kell tárolni az IGP-nek fenntartott memóriaszeletben. Ezzel a manapság használt textúrafelbontás minimum kétszeres, de esetenként négyszeres is lehet. Így viszont már kevésnek tűnik a 2 GB-os limit a feltölthető programokra vonatkozóan, hiszen nyilvánvaló, hogy a fizikailag is több helyet foglaló, jobb minőségű textúrákat el kell juttatni a készülékekre.
Az Apple valószínűleg magát a limitet nem módosítja, de elképzelhető, hogy a játékfejlesztők igényeit meghallgatva bizonyos programkategóriákban kivételt tesznek. Várhatóan 3-5 GB lehet az a mérethatár, amely a Metal API-t is támogató, AAA kategóriás játékoknak biztosan elég lesz.