Megérkezett a világ első ray-tracing GPU IP-je

Hirdetés

A ray-tracingre nem lehet azt mondani, hogy új dologról van szó, és azt sem, hogy a cégek ne próbálkoztak volna specializált hardvert fejleszteni. Talán a legnagyobb figyelmet eddig a Caustic Graphics vonta magára, mely céget felvásárolta az Imagination Technologies. A Siliconarts most kihívóként jelentkezik a ray-tracing világába, ám érdekes, hogy a koreai cég nem konkrét hardvert, hanem IP-t, azaz szellemi tulajdont fejlesztett, amelyet bárki licencelhet, és így implementálható az adott lapkába.

A RayCore IP egy speciálisan ray-tracingre kifejlesztett MIMD architektúra rendkívül skálázhatósággal, így akár hat mag is egymás mellé helyezhető az aktuális RayCore 1000 sorozat esetében. Egyetlen mag – órajeltől függően – 14-24 millió sugár feldolgozására képes másodpercenként, ami figyelembe véve az eddigi megoldásokat nem mondható kimagaslóan nagy számnak, de a Siliconarts meglepetésre a mobil irányt célozza meg, vagyis a RayCore 1000-es fejlesztést elsősorban alacsony fogyasztású lapkákba szánják, így a vállalat az okostelefon, a tabletek, a kézikonzolok és az okostévék szintjén gondolkodik. Természetesen nincs kizárva más felhasználási terület sem, de a rendszer inkább a rendkívül alacsony fogyasztásával szeretne hódítani, noha a skálázhatóságával a teljesítmény is eléggé magas lehet a professzionális területre is. A cég adatai szerint egy magasabb órajelen üzemelő hatmagos verzió 200 millió sugarat is feldolgozhat másodpercenként, ami már elég szép adat.

A fejlesztést egyelőre egészséges szkepticizmus övezi, ami figyelembe véve a ray-tracing problémáit érthető, főleg annak tudatában, hogy a Siliconarts egyelőre nagyon keveset mutatott a rendszerről. Ezt elvileg a következő héten bepótolják, amikor is megrendezésre kerül az i-SEDEX2012, ahol közelebbről is meg lehet tekinteni a RayCore-t működés közben, és talán a felmerült kérdésekre is választ kaphatunk. Kérdések ugyanis bizonyos, hogy szép számmal vannak, hiszen a cég állítása szerint a rendszer valós időben dinamikus jelenettel is működik, arról azonban nincs adat, hogy az a bizonyos jelenet mennyire komplex.

A RayCore IP-t egyébként már bárki licencelheti. A rendszer kompatibilis a ma elterjed interfészekkel, ideértve a PCI Express-t, az AMBA-t és az AXI-t. A központi processzor kiléte elméletben mindegy, vagyis annak architektúrája lehet ARM, x86, AMD64, vagy akár más is. A Siliconarts a szoftveres oldalon elsődlegesen az Androidot támogatja, és jelenleg ehhez érhető el a RayCore API-ja, amivel a rendszer használható. Természetesen hamarosan Linux és Windows támogatás is lesz. Azt egyelőre nehéz megjósolni, hogy a RayCore mire viszi, ehhez jóval többet kellene tudni arról, hogy a rendszer mire képes a valóságban.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények