Újabb áttörés előtt a számítógépes grafika?

Hirdetés

A Caustic Graphics nagyra törő tervekkel állt elő a mai nap folyamán, a San Franciscó-i vállalat ugyanis hamarosan piacra dobja a világ első úgynevezett ray-tracing processzorát. A sugárkövetés elvén alapuló leképzést az alábbi cikkünk tárgyalja. A technológia már régóta létezik, de a valós idejű feldolgozás az eljárás erőforrásigénye miatt egyelőre kivitelezhetetlennek bizonyult. A CausticOne névre keresztelt bővítőkártya lehet az első olyan hardver, mely megfelelő felépítéssel rendelkezik a metszéspontok számításához.

Az Apple volt mérnökeiből álló fejlesztőbrigád szerint a CausticRT rendszer a CausticOne gyorsítókártyával és a CausticGL API-val támogatva akár 20-szor gyorsabban futtatja a ray-tracingre alapuló leképzést használó programokat, mint a mai, kereskedelmi forgalomban kapható processzorok.

A CausticGL gyakorlatilag az OpenGL API kiterjesztéseként fogható fel. Ez lehetővé teszi az új fejlesztésű rendszernek a sugárkövetést és a metszéspontok meghatározását úgy, hogy az árnyalást a központi vagy a grafikus processzor végezze el. Ennek megfelelően a CausticOne tökéletesen működtethető együtt a már meglévő AMD, Intel és NVIDIA rendszerekkel.

A tavasszal debütáló CausticRT platformról a közeljövőben további információkat tesz közkinccsé a vállalat, a pontos megjelenési dátumot és az ajánlott fogyasztói árat egyelőre nem közölte a Caustic Graphics.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés