Újabb áttörés előtt a számítógépes grafika?

Hirdetés

A Caustic Graphics nagyra törő tervekkel állt elő a mai nap folyamán, a San Franciscó-i vállalat ugyanis hamarosan piacra dobja a világ első úgynevezett ray-tracing processzorát. A sugárkövetés elvén alapuló leképzést az alábbi cikkünk tárgyalja. A technológia már régóta létezik, de a valós idejű feldolgozás az eljárás erőforrásigénye miatt egyelőre kivitelezhetetlennek bizonyult. A CausticOne névre keresztelt bővítőkártya lehet az első olyan hardver, mely megfelelő felépítéssel rendelkezik a metszéspontok számításához.

Az Apple volt mérnökeiből álló fejlesztőbrigád szerint a CausticRT rendszer a CausticOne gyorsítókártyával és a CausticGL API-val támogatva akár 20-szor gyorsabban futtatja a ray-tracingre alapuló leképzést használó programokat, mint a mai, kereskedelmi forgalomban kapható processzorok.

A CausticGL gyakorlatilag az OpenGL API kiterjesztéseként fogható fel. Ez lehetővé teszi az új fejlesztésű rendszernek a sugárkövetést és a metszéspontok meghatározását úgy, hogy az árnyalást a központi vagy a grafikus processzor végezze el. Ennek megfelelően a CausticOne tökéletesen működtethető együtt a már meglévő AMD, Intel és NVIDIA rendszerekkel.

A tavasszal debütáló CausticRT platformról a közeljövőben további információkat tesz közkinccsé a vállalat, a pontos megjelenési dátumot és az ajánlott fogyasztói árat egyelőre nem közölte a Caustic Graphics.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények