Az Apple még január végén leplezte le az iPad névre keresztelt tablet gépét, mely holnaptól lesz megvásárolható az üzletekben. A termék egy rendkívül dinamikusan növekvő piacra érkezik, ám a fogadtatása felemás. Az iPad legnagyobb problémája a flashanimációk lejátszásának hiánya, ami egy internetezésre használt masina esetében fontos szempont, hiszen a weboldalak jelentős része ezt a technológiát alkalmazza az egyes tartalmak megjelenítéséhez. Az Apple szerint a weboldalak fejlesztői a HTML5 alkalmazásában látják a jövőt, ami természetesen elfogadható magyarázat, ám ez nem fogja vigasztalni a felhasználókat, amikor egy flashsel dúsított oldalra tévednek.
Hirdetés
Az iPad tényleges fogadtatását nehéz felmérni, hiszen a felhasználók megosztottak, de az NPD Group végzett némi kutatást, ami felmérte a potenciális vásárlók szándékait. Kétezren vettek részt a felmérésben, és az adatok szerint az iPad iránt érdeklődő megkérdezettek 78%-a a 18-34 éves korosztályba tehető, és 82%-uk már birtokol valamilyen Apple terméket, továbbá a 80%-uk százezer dolláros vagy annál magasabb éves fizetéssel rendelkezik. A feldolgozás után kiderült, hogy a felmérésben részt vevő embereknek csupán 18%-a mutat komoly szándékot az iPad megvásárlására, míg a fentebb említett korosztályba tartozók 27, illetve az eddigi Apple-tulajdonosok 24%-ának határozott az érdeklődése.A valódi vásárlók vélhetően ennél is jóval kevesebben lesznek, hiszen a kutatás szerint mindössze a megkérdezettek 9%-a nyilatkozta, hogy kész lenne megvásárolni a készüléket az elkövetkező 6 hónapban.
Steve Jobs és az iPad
Érdekes eredmény, hogy az Apple termékkel rendelkezők közül 37% elsősorban a márkahűség miatt szeretne iPadet, míg a 18-34 éves korosztályba tartozóknak főleg a multi-touchos érintőképernyő tetszik. A megkérdezettek többsége egyébként zenehallgatásra és internetezésre használná a gépet. A kutatás konklúziójában az NPD Group megemlíti, hogy a készülék 500 dolláros árát az érintettek sokallják, hiszen a többség már rendelkezik egy funkciókban azonos szintet képviselő termékkel, legyen az iPod Touch vagy valamilyen netbook, esetleg notebook.
A fejlesztők sincsenek elragadtatva az iPadtől, és az iPhone további támogatása mellett inkább az Android operációs rendszerrel rendelkező gépek iránt érdeklődnek. A platform bejelentésekor még töretlen volt a lelkesedés, ám a multitasking hiánya a legtöbb programozót sokkolta, így egy részük el is bizonytalanodott az iPadra való fejlesztés kapcsán. Persze ez nem jelenti azt, hogy nem lesz elég program a termékre, hiszen még így is bőséges a támogatók listája, de az Android térhódítása fájó pont lehet az Apple számára.
Persze a felmérések ellenére elképzelhető, hogy az iPad bombasiker lesz, de egyelőre semmi sem utal erre. A startot azonban mindenképpen megtartják holnap, így egy pár héttel később már okosabbak leszünk a tényleges eladási adatok ismeretében.