Hirdetés

Végre új verziót kapott az Oculus Rift

Sokat kellett várni rá, de az Oculus Rift S több helyen is lényegi előrelépést kínál az eredeti modellhez viszonyítva.

Már igen sok idő telt el azóta, hogy piacra került az Oculus Rift, és a fejlesztéseivel az anyacégnek számító Facebook inkább az önálló, virtuális valósághoz tervezett headsetek piacát célozza. Nemrég azonban bemutatásra került egy új, PC-khez tervezett verzió, amely az Oculus Rift S nevet kapta.

Hirdetés

Az eredeti rendszerhez képest az új fejlesztés a két LCD kijelzőt használ, amelyek felbontása egyenként 1280x1440 képpont. Ez összesen 2560x1440 pixeles képet biztosít majd a két szem számára, ami némi javulás a korábbi verzió 2160x1200 pixeljéhez képest, a látószög pedig 110-ről 115 fokra növekedett. Csökkent viszont a frissítési frekvencia, konkrétan 90-ről 80 Hz-re. Mindezek mellett még új lencséket is kapott a rendszer.

A fejkövetést egy 6DoF mozgásérzékelés biztosítja, így a friss headset már teljesen önállóan, külső érzékelő nélkül is képes meghatározni a fej pozícióját. Ezt egészíti ki még öt érzékelő, amelyek az új, szintén 6DoF Touch kontrollerek pozícióját képesek meghatározni. A dizájn is jelentősen megváltozott, ezzel kapcsolatban számos kényelmi fejlesztés történt, amiben a Lenovo is a cég segítségére volt, továbbá a fejhallgatók helyét fülhöz közeli hangszórók vették át.

Lényeges fejlesztés, hogy az Oculus Rift S HDMI helyett DisplayPort 1.2-t használ. Ez egyszerűen egy logikus váltás, hiszen a legtöbb VGA-n DisplayPortból rengeteg van, és ez az interfész sok szempontból még jobb is, mint a HDMI. A bemeneti adatokra vonatkozóan az USB nem változott, de ebből már egy 3.0-s interfész található a szerkezeten, ráadásul 4-ről 5 méterre nőtt a kábel hossza.

Az Oculus Rift S gépigénye az eredeti headsethez képest nem változik, leszámítva persze a DisplayPortra vonatkozó igény megjelenését. Maga a termék tavasszal kerül a boltokba, az ára 399 dollár lesz.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés