Egy vezetékre csökkentené a VR headsetek igényét a VirtualLink

A nyílt iparági szabvány mögé minden jelentősebb szereplő felsorakozott, így segítve a VR-piac egyik nagy problémáján.

Túlzás lenne azt mondani, hogy a virtuális valóság a PC-s környezetben sikeres, leginkább az ultramobil környezet, illetve a Sony PlayStation 4 konzolja aratja le a babérokat. Ez nyilván nem tetszik a Microsoftnak, az Oculusnak és a Valve-nak, amely cégek leginkább a PC-n próbálnának maradandót alkotni, így vizsgálni kell azt, hogy miért nem vesznek itt annyi VR headsetet, mint a többi területen.

Magyarázat sokféle van, ami leginkább abból adódik, hogy az aktuális rendszerek több problémával is küzdenek, amelyeket különféle módokon kell kezelni. Az egyik ilyen gond a kábelek kérdése. A legjobb az lenne, ha nem kellene kábel a VR headsethez, de a vezeték nélküli adatátvitel még nem áll olyan szinten, hogy ez realitás legyen, noha idővel biztosan eljut majd a piac ide is. Ugyanakkor a jelenlegi, PC-s VR headsetekhez szükséges két-három kábel is sok. Ezt le kellene csökkenteni egyre. Ezt szorgalmazza a VirtualLink nevű, nyílt iparági szabvány, amit a Microsoft, a Valve, az Oculus, az AMD és az NVIDIA hozott létre, de persze más, VR-piac iránt érdeklődő cégek is beléphetnek a frissen megalakult konzorciumba.

A VirtualLink 1.0-s szabvány egyébként nem más, mint egy alternatív mód az USB Type-C-hez. Ez hat darab, nagy teljesítményű sávpárt igényel, amiből négy DisplayPort HBR3-as, kettő pedig USB 3.1-es Gen2 csatornákat biztosítja. Értelemszerűen előbbiek a videojelért, utóbbiak pedig az adatok továbbításáért felelnek, illetve ezeken keresztül lesz energiával ellátva az adott headset. A tápellátás kötelezően 15 wattot kell, hogy biztosítson, de opcionálisan 27 wattra is van lehetőség.

Egy ilyen VirtualLink port DisplayPort 1.4-gyel megegyező, vagyis 32,4 Gbps-os tempót tud kínálni a képi adatok számára, továbbá 10 Gbps marad minden másra. Utóbbi még sok is egy VR headset igényeit tekintve, de úgyis hosszú kábelt kell alkalmazni az pedig ront a gyakorlatban is elérhető teljesítményen.

Arról nincs adat, hogy milyen hardvereken lehet majd találkozni a VirtualLink aljzattal. Valószínűleg az új generációs VGA-kra felkerül egy, illetve bizonyos, nagyobb teljesítményű notebookokra is, ahol az egy kábelre való szűkítés sokat segíthet, hiszen így egy hordozható PC-hez is jóval egyszerűbben csatlakoztatható lesz egy VR headset.

Azt nehéz megjósolni, hogy a VirtualLink mennyit segít majd a virtuális valóság PC-s terjedésének felpörgetésében, de az érintettek láthatóan tesznek az ügy érdekében.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés