Hirdetés

A Sony viszi a hátán a VR headsetek piacát

Az Oculus és a HTC együtt sem éri el a PlayStation VR eladásait, de ettől még elégedettek lehetnek a harmadik negyedévvel.

A Canalys kiadta a harmadik negyedévre vonatkozó piackutatását a VR headsetek eladásáról, ami meglepetésre nem volt olyan rossz, mint amire az elmúlt negyedévek alapján számítani lehetett. A cég közleménye elérte az egymilliós mondhatni álomhatárt az említett eszközök értékesítése, de fontos kiemelni, hogy ebben nincsenek benne a Samsung Gear VR megoldások, illetve Google Daydream View platformra épülő termékek, valamint az ezekhez hasonló konstrukciók.

A Canalys konkrétan megkülönbözteti a normál és az okos VR headseteket. Előbbi csoportba tartoznak azok a megoldások, amelyeket általánosan rá kell kötni egy PC-re vagy hasonló számítógépre, míg utóbbiak az önmagukban is működő rendszerek, adja azok alapját egy telefon, vagy legyen integrálva a szükséges hardver.

Az aktuális kutatás tehát a normál VR headsetekre vonatkozik, ahol a három legnagyobb versenyző a Sony PlayStation VR, a HTC Vive és az Oculus Rift. A harmadik negyedévet a Sony húzta be 490 ezer eladással, ami nem meglepő, hiszen az említett eszközök közül eleve a PlayStation VR-ból talált gazdára eddig a legtöbb. Az Oculus Rift és a HTC Vive rendre 210 és 160 ezer eladással jutott fel a dobogóra.

A részesedés szempontjából a Sony vezet 49%-kal, amit az Oculus és a HTC rendre 21 és 16 százalékkal követ. A többi kisebb versenyzőt a Canalys külön nem jegyzi, de együttesen elértek 14%-os részesedést.


[+]

A Canalys szerint a harmadik negyedéves jobb eladások az árcsökkentéseknek köszönhetők. Az Oculus Rift és a HTC Vive is 200 dollárral lett olcsóbb a kezdeti árhoz képest, míg a PlayStation VR ugyan árcsökkentést nem kapott, de az új csomag része lett a PlayStation Camera, vagyis ugyanazért az árért már a Sony is többet kínál. A piackutatócég emellett úgy véli, hogy a Japán piac is sokat segít a VR terjedésében, ugyanis a szigetország az egyedi kultúrájával különösen vevő az új élményre, amit a Sony nagyon jól ki tud használni, emiatt a PlayStation VR a virtuális valóság szempontjából fontossá váló japán piacon 80%-os részesedést tudhat magának.

A jövő szempontjából jó hír, hogy mostantól folyamatosan hízhat a piac. Ebben hatása lesz az érkező, Mixed Reality platformhoz való VR headseteknek, amelyek egy része megfizethető áron kínálhat virtuális valóságot a piac számára, és nem szabad elfelejteni, hogy az HP, a Lenovo, az Acer, az ASUS, vagy például a Dell már kiépített, rendkívül hatékony disztribúciós csatornája is segítheti a terjedést. Emiatt a következő év a virtuális valóság szempontjából érezhetően erősebb lehet az ideinél.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés